Symetrický pohon AWD od Subaru poráža Quattro od Audi ponukou štyroch AWD systémov

Autor: miloxko / Dátum: 15.02.2018

Ponuka pohonu všetkých kolies od Subaru dnes dominuje a poráža aj oveľa väčšie Audi. Prečo ponúkajú štyri rôzne systémy?

Subaru vytvorilo samostatnú značku áut s pohonom všetkých kolies takmer pred 50. rokmi a dominujú na trhu dodnes. Podľa údajov Subaru je tento japonský výrobca číslom 1 medzi výrobcami áut s pohonom všetkých kolies na planéte a poráža aj oveľa väčšie Audi. Vo fiškálnom roku od apríla 2015 do apríla 2016 predalo malé Subaru 965.892 áut s pohonom všetkých kolies, čo predstavuje 15.3 percenta globálneho trhu. Automobilový gigant Audi predal celosvetovo 720.510 áut s pohonom Quattro.

Subaru je jediný výrobca áut so štyrmi systémami AWD

Subaru ponúka vo svojich modelových radách štyri druhy pohonu všetkých kolies a preto dominuje v predajoch AWD na celom svete. Autá s AWD zahŕňajú Outbach, Forester, XV, Impreza, WRX a WRX STi a Legacy. Jediný model bez AWD je športové kupé BRZ s pohonom zadných kolies.

Prečo Subaru ponúka štyri rôzne systémy pohonu všetkých kolies?

Subaru nepoužíva myšlienku "jeden typ sadne všetkým" pre svoju modelovú radu. Všetky síce prichádzajú so štandardným symetrickým pohonom všetkých kolies, ale každý model získava "na mieru" upravenú verziu tohto pohonu tak, aby vyhovoval drobným rozdielom pohonnej jednotky alebo modelu.

Subaru nevyužíva pridanie komponentov pre pohon všetkých kolies pre autá s predným alebo zadným náhonom, oni vyvíjajú ich autá tak, aby boli poháňané ich symetrickým pohonom všetkých kolies. Väčšina výrobcov áut pridávajú systém AWD tak, aby vyhovoval nastaveniu pohonu predných kolies a fungujú pasívne, prenášajú výkon z hlavnej pohonnej jednotky na druhú nápravu len v prípade preklzu. Porovnávať sa môžu so systémami pohonu dvoch kolies, keď nie je klzký povrch. Vtedy sa budú správať lepšie ako autá s predným pohonom, ale neprinášajú výhody pohonu "na plný úväzok" a schopnosť ovládateľnosti na ceste, ako prináša systém pohonu všetkých kolies od Subaru.

Všetky verzie symetrického pohonu všetkých kolies od Subaru prenášajú výkon pre všetky kolesá po celý čas, a každé je upravené na mieru pohonnej jednotky auta, podvozku a prevodovke. Každý systém upravuje výkon pre každé koleso a redukuje alebo pomáha zabraňovať preklzovaniu pneumatiky, špeciálne a vlkhom alebo nespevnenom podklade.

AWD

4 verzie Subaru AWD a pre ktoré autá sú určené

1. Viscous Coupling Center Differential AWD. Tento systém je používaný pre Imprezu, WRX, XV a Forester s manuálnou prevodovkou, okrem WRX STi

2. Active Torque Split AWD. Tento systém je použitý v Subaru Legacy a Outback (okrem WRX) s automatickou prevodovkou Lineartronic CVT

3. Variable Torque Distribution AWD. Tento systém sa používa výhradne pre model WRX s automatickou prevodovkou Sport Lineartronic CVT. Tento systém AWD prináša športovejší výkon a vynikajúcu efektívnosť súčasne

4. Driver Controlled Center Differential (DCCD) AWD. Subaru WRX STi obsahuje tento maximálne vysoko výkonný AWD systém, ktorý je v tomto priemysle úplne unikátny

Subaru používa štyri verzie symetrického pohonu AWD pre všetky modely s pohonom všetkých kolies - Outback, Forester, XV, Legacy a WRX/STi, Impreza. Tieto štyri verzie sú tým, čím sa odlišujú od ostatných konkurentov (Audi Quattro) a čo zo Subaru robí číslo 1 medzi výrobcami áut s pohonom všetkých kolies na svete.

Pozrite si video, ako funguje moderný systém AWD od Subaru.

https://www.youtube.com/watch?v=WBQlK89PyxQ

Zdroj: www.torquenews.com

Komentáre

avatar
taxi ~ 16.02.2018 11:42

...ale pekne sme si pohladkali...smilesmilesmile

avatar
Gregor ~ 15.02.2018 16:33

smilesmilesmile