Ako STI zmenilo drobné Subaru - navždy!

Autor: miloxko / Dátum: 09.04.2018

STI, športová časť Subaru, a divízia špeciálne výkonných vozidiel, oslavuje svoje 30. výročie. Pozrite sa, ako STI zmenilo Subaru raz a navždy.

Pred 30. rokmi bolo Subaru malým výrobcom áut, ktorý bojoval o prežitie a práve uviedol na trh Legacy, prvé vozidlo Subaru vyrobené v USA, ktoré malo dostať výrobcu áut medzi kvalitnejších výrobcov.

Subaru Tecnica International (STI) bolo predstavené 2. apríla 1988 ako motošportová súčasť značky a práve STI pomohlo posunúť Subaru smerom k úspechu po celej planéte. Subaru sa už nikdy nepozrelo späť.

relly

STI prinieslo Subaru tri tituly svetového relly šampióna, 47 víťazstiev vo WRC, štyri víťazstvá a umiestnenia na pretekoch 24 hodín Nurnburgring, rekord na okruhu Nurnburgring pre sedany, úspech BRZ GT300 pri súťažení v japonskej sérii GT, a výkonné vozidlá Subaru WRX a WRX STI. V priebehu rokov bolo STI zodpovedné za vývoj špeciálnych áut, akými boli Impreza 22B STI a Subaru WRX STI Spec C ročník 2010, ktorý získal rekordné kolo pre produkčný sedan na Ringu.

V čase, keď STI pomáhalo vyvíjať prvú Imprezu WRX, sústredili sa nielen na víťazstvo, ale tiež vedeli, že získané informácie môžu byť využité aj v aute, ktoré šoférujete každý deň. Toto je dôvod, ktorý posunul produkčný model WRX/STI 2018 mimo rebríčkov v jazdnom výkone. Takisto sú to veci, ktoré pomáhajú Outbacku 2018, úplne novému Forestru 2019 a novému XV k výbornému ovládaniu na cestách.

Jedným zo systémov, ktoré pomáhalo STI vyvinúť, bol úplne nový systém kontroly zatáčania, ktorý sa volá Active Torque Vectoring (ATV). Subaru a STI vyvinuli ATV pre motošport a pretransformovali túto technológiu do produkčných áut, ako sú WRX a WRX STI. ATV efektívne pribrzďuje vnútorné koleso pri zatáčaní a proporčne prenáša krútiaci moment na vonkajšiu stranu vozidla, obmedzujúc nedotáčavosť a pretáčavosť, aby umožnilo predvídateľné a kontrolované prejazdy zákrut. Tento systém je štandardom v modeloch Outback, Legacy, WRX a STI a je voliteľný pri modeloch Impreza a Forester.

22B

Bez STI by autá Subaru nemali ich skvelý pomer zábavy z jazdy. Motošportová časť tiež pomohla vyladiť systém symetrického pohonu všetkých kolies na relly pretekoch. Tento pohon má štyri rôzne verzie, a majú ho štandardne všetky autá Subaru okrem BRZ so zadným pohonom.

Subaru Tecnica International pomohlo zmeniť malého výrobcu automobilov z neznámej značky, ktorý len vstúpil na globálny trh, na kultovú značku známu po celom svete. Nové WRX STI model 2018 je práve tým, o čom je STI, ale nielen tento model, ale všetky modely stajne tejto značky boli poznačené motošportovým partnerom Subaru.

Zdroj: www.torquenews.com

Komentáre

avatar
feroj ~ 09.04.2018 13:04

prečo odtiaľ vypadol Levorg smile, ktorý to má od 2014smile