Všetci poznáme naše modely, od Justy po WRX STI. Poďme sa však pozrieť do histórie, kde to všetko začalo, a ako sa celá história vyvíjala až k bodu, keď sa relatívne malá automobilka stala najväčším výrobcom vozidiel s pohonom všetkých kolies. Kedy to všetko začalo?
50te roky...
Rok 1950, Júl. Bola založená spoločnosť Fuji jidosha Kogyo, Co., Ltd.
Fuji Sangyo bola podľa právneho predpisu o úveroch prerozdelená na 12 spoločností. Hlavným zameraním Fuji Jidosha bola výroba karosérií pre autobusy a vývoj konceptu malého auta P-1.
Júl 1953. Založenie Fuji Heavy Industries Ltd.
V roku 1953 vznikla spoločnosť Fuji Heavy Industries Ltd. ako výrobca lietadiel, predajná a servisná spoločnosť investíciou piatich spoločností: Fuji Kogyo, Fuji Jidosha, Omiya Fuji Kogyo, Utsunomiya Sharyo a Tokyo Fuji Sangyo. O dva roky sa títo piati investori zlúčili s FHI a spustili plnohodnotné obchodné aktivity FHI tak, ako ich poznáme dnes.
Február 1954. Dokončenie vývoja prototypu štvorkolesového osobného vozidla P-1.
P-1, ktoré sa premenovalo nasledujúci rok na Subaru 1500, použilo po prvý krát vyrobenú japonskú monokokovú karosériu. Toto osobné vozidlo ponúkalo excelentný komfort riadenia a jazdnú stabilitu pomocou trojuholníkových ramien prednej nápravy s nezávislým pružením, kombináciou pružín a olejových tlmičov. Na zadnej náprave bola použitá kombinácia tuhého zavesenia nápravy s tromi listovými pružinami a dvojitými olejovými tlmičmi.
Apríl 1957. Predstavenie Prototypu K-10 (Subaru 360)
Najväčšími úlohami pri vývoji prototypu K-10 bolo vytvorenie ľahšej karosérie, jednoduchšia výroba, priestrannejší interiér pre štyroch dospelých ľudí, excelentný komfort ovládania, a hlavne vývoj odľahčeného, vysoko výkonného a odolného motora. Na základe požiadaviek zníženia váhy karosérie boli hlavy všetkých spojovacích nitov skosené, aby sa ušetrila váha - technológia, ktorá bola predtým využívaná v lietadlách, sa využila pri vývoji tohto prototypu.
Marec 1958. Odhalenie minivozidla Subaru 360.
Dňa 3. marca 1958 bolo uvedené na trh osobné vozidlo s charakteristickou individualitou: Subaru 360. V tej dobe japonskí výrobcovia automobilov vyvíjali "ľudové" vozidlo, podporované japonskou vládou. So skúsenosťami s výrobou lietadiel Subaru prijalo výzvu vyrobiť malé, cenovo dostupné auto, ktoré bude dobre fungovať, a tak sa štvormiestne, štvorkolesové miniauto Subaru 360 stalo míľnikom v histórii japonského automobilového priemyslu. Prezývali ho Lienka podľa jeho typického tvaru, a Subaru 360 bolo obľúbeným vozidlo viac ako desaťročie, až do ukončenia výroby v máji 1970.
Pozrime sa, ako boli uvádzané na trh jednotlivé modely Subaru 360:
1957.04 Prototyp K-10 (Subaru 360)
1959.08 Subaru 360 kabriolet
1959.12 Subaru 360 úžitková verzia
1960.10 Subaru 450
1963.08 Subaru 360 Custom
1963.12 Super Deluxe, DX a SDX boli predstavené ako najrýchlejšie
1964.05 Umiestnenie na 1. a 2. pozícii v kategórii T-1 na druhej japonskej Grand Prix
1968.11 Subaru 360 Young S a SS modely
V budúcom článku sa pozrieme na obdobie 60-tych rokov.
Zdroj: https://www.subaru-global.com/ourstory/heritage.html