História SUBARU - 60. roky

Autor: miloxko / Dátum: 24.05.2018

Po predstavení začiatkov výroby SUBARU z 50. rokov vám predstavujeme pokračovanie... 60. roky.

Február 1961. Uvedenie nákladného vozidla Subaru Sambar.

Svoj debut prežilo Subaru Sambar vo februári 1961. Sambar, postavený na základe Subaru 360, bol náklaďáčik so zábavným riadením a stabilnými jazdnými vlastnosťami. V porovnaní s ostatnými štvorkolesovými minináklaďákmi tej doby malo Subaru Sambar najnižšie položenú nákladovú plochu a najväčší úložný priestor. So schopnosťou vyberať jednoducho úzke zákruty zavanul s týmto minitruckom čerstvý vzduch do sveta priemyslu. Nasledujúci september bol uvedený Sambar Light Van určený nielen na obchodné použitie, ale aj na využitie pre voľný čas. Vďaka Sambaru si Subaru upevnilo pozíciu ako výrobca ľahkých osobných vozidiel.

1960.02 Uvedenie na trh

1961.09 Predstavenie Light Van

Pomenovanie: v preklade "Indický jeleň"

09

10

November 1964. Otvorenie testovacieho okruhu Gunma Plant.

Bola ukončená výstavba 1,6km dlhého testovacieho okruhu Gunma Plant, ktorý sa nachádza v Ota, prefektúre Gunma.

11

Január 1966. Presťahovanie sídla spoločnosti do novej budovy Subaru Building.

V Shinjuku bola postavená budova "Subaru Building". Vedenie spoločnosti sa presťahovalo a centralizovalo sa v tejto budove.

12

Január 1966. Uvedenie nového Sambaru.

V roku 1966 bola na trh uvedená druhá generácia Sambaru a dostala meno "New Sambar". Nový Sambar mal zmenenú čelnú masku a celkový dizajn, a k dispozícii bol s možnosťou variabilnej prevodovky, ktorá ponúkala 6 rýchlostí vpred a 2 spätné rýchlosti.

13

Máj 1966. Predstavenie 4-dverového sedanu.

FHI predstavilo verejnosti v máji 1966 prvé osobné vozidlo, ktoré bolo poháňané motorom typu boxer. Subaru 1000 ponúkalo jazdnú stabilitu a komfortný interiér, spolu s technickými vylepšeniami ako pohon predných kolies, horizontálny motor s protibežnými valcami a volant s centrálnym vyosením. Vynikajúci tvar karosérie, "vhodným k modelu s 1500cc motorom", bol kombináciou mnohých funkčných vylepšení, ktoré boli využité z leteckého základu FHI. D.O.J. (dvojitý vyrovnávací kĺb) konštantnej rýchlosti, vnútorné brzdy a nezávislé pruženie všetkých kolies pomáhali znížiť váhu auta. Model 1000 pomohol zmeniť koncept pohonu predných kolies vďaka svojej jemnej a precíznej kontrole riadenia, komfortu a odolnosti.

1965.10 Odhalenie malého osobného vozidla Subaru 1000

1967.02 2-dverový sedan

1967.09 4-dverový van

1967.11 športový sedan

1968.08 2-dverový van

1969.03 ff-1

1969.10 ff-1 Super Touring

1970.07 ff-1 1300G, 1100

1971.10 Subaru 1300G 4WD Van otváral 18. Tokyo Motor Show

Pomenovanie: "ff" v názve Subaru ff-1 znamenalo, že auto malo vpredu uložený motor a poháňanú prednú nápravu (front front).

14

15

16

August 1969. Subaru R-2.

Po ukončení výroby Subaru 360 bolo predstavené v auguste 1969 nové Subaru R-2. S dizajnom pre novú éru bol R-2 minisedan, ktorý priťahoval veľký záujem pre svoju rolu v expandujúcom segmente konceptov minivozidiel. R-2 sa uviedol veľmi dobre a vďaka tomu, že bol vytvorený pre "diaľničnú dobu", ktorá začínala v japonsku, a aj vďaka svojmu excelentnému vyváženiu mohlo byť R-2 ľahko ovládateľné aj na horších cestách. So svojim prepracovaným štýlom, a priestranným interiérom, v ktorom mohli sedieť komfortne štyria ľudia, bolo R-2 poctou pre inžinierov Subaru, ktorí postavili Subaru 360, a rozšírili koncept minivozidiel.

1970.04 SS, Sporty DX

1971.02 Nová R-2

1971.10 Uvedená séria s vodou chladeným motorom

Pomenovanie: Použitý podobný princíp aako pre Subaru ff-1, písmeno "R" bolo vybrané pre svoj inovatívny pocit a príjemný zvuk. Čislica "2" upozorňovala na fakt, že sa jedná o druhý model malého osobného vozidla Subaru.

17

18

19

20

V budúcom článku sa pozrieme na obdobie 80-tych rokov.

Zdroj: https://www.subaru-global.com/ourstory/heritage.html