História SUBARU - Prvá polovica prvej dekády 2000

Autor: miloxko / Dátum: 09.08.2018

Prelom tisícročí priniesol novinky aj v automobilke Subaru. Rok 2000 a nasledujúce so sebou priniesli množstvo zaujímavostí.

Rok 2000. Vývoj kompaktného horizontálne protichodného 6-valcového motora

Kompaktný 6-valcový motor "EZ30" bol vyvinutý v rovnakej dĺžke, ako 4-valcový motor. Tento motor si ponechal charakteristiku protichodných valcov - vynikajúcu rotačnú rovnováhu, nízke ťažisko a kompaktné rozmery, a zároveň motor "EZ30" priniesol jemné reakcie motora a zvuk typický pre 6-valcové motory, rovnako ako aj množstvo krútiaceho momentu, typického pre väčšie motory, a zároveň enviromentálne prijateľný výkon.

01

August 2000. Úplná zmena modelov série Impreza. Prišiel vek Novej Imprezy

Druhá seria Imprezy

Impreza druhej generácie bola založená na koncepte rýchlosti, zábavy a bezpečnosti, a obsahovala novinky, ako nový turbo motor, ktorý ponúkal vynikajúci enviromentálny výkon, a novú karosériu s krúžkovými výstužnými rámami a zvýšenou bezpečnosťou pri náraze. Aby bolo toto auto zábavné na riadenie, bolo tvorené pre funkčnosť, ale zabalené v jedinečnom štýle, a bolo to vozidlo, ktoré presadzovalo osobnosť vodiča.

2000.10 Séria Impreza WRX STi

2002.01 Impreza Sports Wagon Type Euro

2003.12 WRX STi a WRX "2003 V-Limited" oslavovali víťazstvo jazdcov WRC 2003

2004.07 2004 WRC Rally Japan "WR-Limited 2004" special edition

2005.01 "S203" od STI SUBARU TECNICA INTERNATION INC

2005.08 2005 WRC Rally Japan "WR-Limited 2005" special edition

2006.01 "S204" od STI SUBARU TECNICA INTERNATION INC

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

Január 2001. Model Baja pre severnú Ameriku predstavený na North American International Auto Show

Model Baja pre severnú Ameriku predstavený na North American International Auto Show

14

August 2001. Traviq

Konceptom tohto vozidla bolo "radosť riadiť sedemmiestne vozidlo, osamote alebo plne obsadené", a Traviq bol ľahko ovládateľné, sedemmiestne auto, ktoré ponúkalo vynikajúci vnútorný komfort v balení stredného prúdu. Kombináciou veľkého výkonu a výbornej ovládateľnosti bolo zábavou jazdiť po cestách.

Pomenovanie: Spojenie slov TRAVEL (cestovanie) a QUICK (rýchly)

15

16

Február 2002. Celková zmena modelu Forester - cross-over SUV, nový Forester

Druhá generácia modelu Forester

Na základe konceptu " Crossover SUV, prinášajúci to NAJ z OBOCH SVETOV" bol Forester vyvíjaný tak, aby priniesol potenciál lídra kategórie crossover SUV. Tento koncept spojil výhody ako SUV, tak osobného vozidla, ale zároveň mal zostať variabilný pre každodenný život v jedinom modeli.

2002.10 Forester Cross Sports

2004.02 Forester STi verzia

2004.07 2004 WRC Rally Japan "WR-Limited 2004" special edition

2005.12 Special edition model "AIRBREAK"

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

Máj 2002. Ohlásenie vývoja Legacy B4 (Sedan) CNG

Legacy B4 "CNG" bol model, založený na 4WD "RS", poháňanom 4-valcovým motorom 2.0L DOHC. Motor už neobsahoval AVCS (Active Valve Control System - variabilné časovanie ventilov) alebo EGR, nakoľko prišiel s vyvinutým elektronickým vstrekovacím systémom, špeciálne vyladeným pre CNG, ktoré prinieslo maximálny výkon 94kW a maximálny krútiaci moment 160Nm.

Marec 2003. Koncept vozidla Subaru B11S predstavený na 73. medzinárodnom autosalóne Geneva Motor Show

Koncept Subaru B11S bol predstavený na autosalóne v Ženeve, aby priniesol víziu ďalšieho vývoja dizajnu Subaru. B11S ponúkol atraktívny dizajn, založený na štandarde fungovania Fuji Heavy Industries "inovatívne, individuálne, statočne". Koncept priniesli v plnej výbave, horizontálne uložený protichodný motor, Symmetrical AWD, a ďalšie technologické možnosti, ktorými je Subaru známe. Dvojdverová koncepcia bez stredových stĺpikov umožňovala jednoduchý prístup na zadné sedadlá. Výkonová jednotka bol novovyvinutý 6-valcový motor twin-turbo, ktorý prekonal očakávania výkonu, a to 294kW (400koní) a maximálny krútiaci moment 550Nm.

27

Máj 2003. Zmena modelu Legacy

Štvrtá generácia Legacy

Na základe myšlienky spájania jazdy, funkčnosti a krásy bola štvrtá generácia Legacy zameraná na vozidlá budúcej generácie so zachovaním značky Legacy tak, aby zvýšila výkon unikátneho pohonu Symmetrical AWD, spojeného s horizontálnym motorom. Dôraz sa kládol na udržanie identity s prvou generáciou Legacy. Nová generácia vyzerala viac športovo vďaka štíhlejšej karosérii a predná maska mu dávala ostrejší vzhľad. Štýlovosť bola doplnená estetickými a funkčnými doplnkami, ako boli LED smerové svetlá, zabudované do spätných zrkadiel. Interiér ponúkal vysoko kvalitné a športové doplnky, spolu so zaoblenými detailami. Veľkosť karosérie bola optimalizovaná ako vozidlo orientované na riadenie, ktoré prináša zvýšenú bezpečnosť, s výborným ovládaním a výkonom.

2005.01 B4 "Blitzen 2005 MODEL"

2005.12 B4 a "Blitzen 2006 MODEL" Touring Wagon

28

29

30

31

32

33

34

Máj 2003. Tretia generácia Outback

Tretia generácia Outback

Outback, postavený na sofistikovanom športovom exteriéri Legacy Wagon a vylepšený špeciálne vyvinutými prednými a zadnými nárazníkmi, vystupujúcimi blatníkmi a zväčšenými bočnými panelmi vytváral dojem ovládania a autority. Svetlá výška 200mm umožňovala ovládanie aj na nespevnených cestách, rovnako ako ako excelentné jazdné vlastnosti na asfalte, kopírujúce kombi modely. Týmito vlastnosťami úplne zmenil Outback koncept "crossover sport".

August 2003. G3X Justy uvedná v Európe

Tretia generácia Justy

G3X Justy* bolo kompaktné vozidlo, uvedené na európsky trh ako entry-level model pre kategóriu crossover vozidiel. Vodiči si užívali pocit športovej jazdy, ktorou bolo Subaru známe, a celá modelová rada mala DOHC motory v dynamickom dizajne. G3X Justy bolo dostupné ako AWD model s DOHC motorom 1.3 alebo 1.5s variabilným časovaním ventilov (VVT), alebo s pohonom predných kolies s dieslovým 1.3 litrovým motorom. Justy ponúkalo vysoko výkonné jazdenie na cestách aj mimo nich vďaka svetlej výške 170mm.

* Vyrábané v Magyar Suzuki (Maďarsko)

35

Október 2003. Subaru prinieslo nový slogan: Think. Feel. Drive.

Nový slogan "Think. Feel. Drive." (Myslieť. Cítiť. Jazdiť.) reprezentuje automobilové ideály inteligencie a citlivosti Subaru. Symbolizuje cieľ Subaru vyvíjať vysoko výkonné prémiové autá, ktoré ponúkajú vysokú úroveň zmesi jazdenia, prostredia a bezpečnosti, ktoré zanechá dojem na zákazníkov po celom svete, špeciálne u tých, ktorí si skutočne vychutnávajú zážitky z jazdenia. Zároveň Subaru zaručuje udržateľnú hodnotu nových vozidiel a služieb.

Október 2003. Predstavenie koncepčných vozidiel B9 Scrambler a R1e na 39. Tokyo Motor Show

B9 Scrambler

Dvojmiestne hybridné elektrické vozidlo (HEV), ktoré dodržuje koncept Subaru ponúkať vozidlá pre asfaltové, aj nespevnené cesty. Pohonná jednotka dostala meno Sequential Series HEV (SSHEV) - spojenie Symmetrical AWD a najnovšej HEV technológie.

Subaru R1e

Ako mobilná jednotka, určená pre osobné využitie v mestskom živote, bolo Subaru R1e postavené vo verzii 2+2. Elektrická pohonná jednotka Electric Vehicle (EV) využívala vysoko výkonné batérie a technológiu zvýšenej kontroly motorov s ohľadom na životné prostredie.

November 2003. Legacy získalo ocenenie CAR OF THE YEAR JAPAN 2003 - 2004

Prvý krát v histórii Subaru získalo Legacy ocenenie Auto roka Japonska 2003-2004. Legacy bolo vyvinuté na koncepte integrácie ovládateľného riadenia, vynikajúcej funkčnosti a krásy. S horizontálne uloženým motorom a symetrickým AWD systémom ako základnými prvkami, bol výkon opäť zvýšený. Inžinieri FHI sa sústredili na realizáciu auta s esenciou Grand Touring Car, a nové Legacy reprezentovalo ambície Subaru dosiahnuť skutočnú úroveň Grand Touring Car, ktorá sa zrodila v Japonsku.

December 2003. Subaru R2

R2 bolo minivozidlo, ktoré malo unikátny a šokujúci dizajn, patriaci ku kompaktnému vozidlu v balení stredného prúdu, excelentnú spotrebu paliva, bezpečnosť v náraze, bolo ľahko ovládateľné a agilné. Zároveň spĺňalo požiadavky trhu na úplne novú formu hodnoty. Štíhly, integrovaný vzhľad sa použil na exteriér, s využitím jemných línií a využitím vysokej bezpečnosti. Auto ťažilo z ušetrenej hmotnosti karosérie a nového 4-valcového DOHC motora.

2004.11 Subaru R2 získalo ocenenie 2005 RJC Car of the Year "Special Award for Best Mini Passenger Car"

2005.11 Veľa zmien, special edition model "Refl"

2008.06 Veľa zmien

Pomenovanie: Použitie jednoduchého a efektívneho zápisu symbolov completne zmenilo miniautá z minulosti, a pomohlo priniesť zvýšenú hodnotu. Znovupoužitie mena modelu "R-2" z roku 1969 nielen vytvorilo nový image tohto mena, ale zároveň poukázalo na zásade tradície Subaru pri vývoji áut.

36

37

38

39

40

2004 Subaru R2 získalo ocenenie 2005 RJC Car of the Year "Special Award for Best Mini Passenger Car"

Subaru R2, mini osobné vozidlo uvedené na japonský trh v decembri 2003, získalo ocenenie 2005 RJC Car of the Year "Special Award for Best Mini Passenger Car" (Auto roka "Špeciálne ocenenie pre najlepšie mini osobné vozidlo")

Toľko prvá polovica prvej dekády začiatku tisícročia. Množstvo noviniek, technológií, ktoré budú pokračovať v ďalšom dieli našej prehliadky históriou automobilky Subaru.

Zdroj: www.subaru.jp