Japonci si budú môcť kúpiť ako prví hybridné Subaru XV.

Autor: hybco / Dátum: 26.06.2013

Japonské Subaru predstavilo svoj prvý sériový hybridný systém v útrobách kompaktného SUV XV. V kombinácii s prevodovkou typu CVT sľubuje spotrebu päť litrov benzínu na 100 km.

BRATISLAVA. Dlhá cesta automobilky Subaru k hybridnému pohonnému ústrojenstvu je, zdá sa, na konci. Japonská značka oficiálne predstavila hybridný systém poháňajúci model XV so začiatkom predaja na domácom trhu.

Spojené štáty dostanú najúspornejšiu „symetrickú štvorkolku“ na jeseň tohto roka. Do Európy zrejme dorazí až na jar roku budúceho, potvrdené to však ešte nie je.

Subaru sa spolieha na kombináciu benzínového dvojlitrového motora produkujúci výkon 110 kW (150 k) a elektromotora s výkonom 13,6 konskej sily.

Energia bude uložená v akumulátoroch typu nikel-metal-hydrid, ktoré si svoje miesto našli pod podlahou batožinového priestoru. O prenos krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá sa stará automatická prevodovka Lineartronic (CVT) upravená pre potreby hybridného systému.

Systém pohonu je teda rovnaký, alebo veľmi podobný ako u klasických konvenčných pohonov.

Modely so základnou výbavou by sa mali uspokojiť s piatimi litrami benzínu na 100 km jazdy. Verzia vybavená množstvom elektronických pomocníkov (Eye Sight), vrátane adaptívneho automatu by mala mať spotrebu o dva decilitre vyššiu – 5,2 l/100 km.

Hybridný systém nebude jedinou zmenou tohto špeciálneho modelu. Spoločnosť Subaru mu dopriala špeciálne zelené lakovanie karosérie, 17-palcové zliatinové disky kolies alebo kožené čalúnenie z Alcantary.

Subaru XV hybrid na japonskom trhu označili cenovkou približne od 19 555 do 21 700 eur. Predpokladáme však, že ceny v Európe môžu byť o niečo vyššie.

Originálny článok sme umiestnili so súhlasom redakcie auto.sme.sk