Autor | Správy |
---|---|
chiptuning - benzinovy dvojliterzdravim pani, priznam sa, ze doteraz som si myslel, ze chiptuning je kravina, ktora len meni mix preferencii namiesanych vyrobcom. po vzhliadnuti ceskeho autosalonu na prime som vsak nadobudol pocit, ze to mozno stoji za vyskusanie. mam dvojlitroveho benzinoveho atmosferickeho festra v automate rv. 2011. samozrejme je to auto viacmenej pre 'rozvazneho dochodcu' a ani neocakavam vyrazne zmeny na urovni dieslov, ale par newtometrov navyse by sa siklo. ak by to bolo spojene aj s narastom vykonu a nedajboze dokonca poklesom spotreby, mal by som pekne vianoce :) takze mate niekto skusenosti s chipovanim tohto motora? viete odporucit niekoho, kto to nerobi na nahodou u seba v garazi, ale sa v tom naozaj vyzna? dakujem
21.11.2014 15:56
|
|
Re: chiptuning - 2iNaozaj strata času a vyhodených penazí. Vyšší výkon sa znížením spotreby dosiahnúť nedá, bol by si rád ak by tá spotreba nestúpla, krútiaci moment tiež len tak z ničoho nevznikne, je to dané často konštrukciou motora, ktorú zmeniť nedokážeš. Taký kompromis je motor, kde je štvorcový pomer vŕtania vs zdvihu, ak má motor väčší zdvih ako vrtanie tak ťahá lepšie v spodnom pásme, ak má väčšie vrtanie ako zdvih, tak naopak viac oblubuje vytáčanie a na spodu je trochu tupý...
21.11.2014 17:19
|
|
Re: chiptuning - 2iCo ja viem tak pokial nemas turbomotor tak rovno na nejaky tuning zabudni.erik ti vysvetli co a ako ked si precita tvoj prispevok.
21.11.2014 18:43
|
|
Re: chiptuning - 2iVšak môže čipovať aj atmosféru, ale výsledok bude zanedbatelný. Dá sa z toho vydolovať slušný výsledok aj bez turba, ale bude to za také peniaze, že to nemá zmysel robiť a radšej kúpiť rovno XT, ktoré bude mať v serii vždy viac ako upravená atmosféra a v nej utopených 4000€
21.11.2014 19:07
|
|
Re: chiptuning - 2ivdaka za reakcie zvyseny vykon a nizsia spotreba: http://autosalon.iprima.cz/videa/tuning-skoda-octavia-ii-20-tdi na nejakych strankach som nasiel, ze atmosfericky benzin sa da zdvihnut az o nejakych 10%, co samozrejme nie je tak vela ako pri diesloch, ale poznatelne to je urcite ano, xt-cko by som rad a bolo aj v plane, ale ferko mieni a ekonomicka situacia meni :)
21.11.2014 20:29
|
|
Re: chiptuning - 2iToz k chipu len svoje postrehy a auta co som vlastnil, jazdil: Felda 1.6 (100k km) , Renault MeganeII 1.6 (100k km), FabiaI 1.2 (60k km), S-max TDCI 2.2 (40k km) bezniny boli a su LPG Vseobecne odporucam, ale vodic nesmie byt prasa a ch.j a musi sa o auto starat. Cize v prvom rade 100% seriovy stav, ziadne trhania, pochybne cievky a spol. Ma to vyznam, ALE vsetko je nejako vyratane, takze: - treba davat pozor na kvalitu paliva, (Special diesel) - zvysene teploty v motore, vyssie opotrebenie a preto rozumne jazdit. Nie stale na plne gule a hlavne ked je to studene. - castejsia vymena oleja, sviecok - pri benzine lepsie reakcie na pedal, vykon/krutak sa prejavil jedine na LPG (vyssie oktanove cislo paliva) Ak je ten chip za par dukatov, oplati sa to spravit. Hlavnu nevyhodu vidim v tom masovom rozsireni, uz je toho vela. Za cas to zacne niekomu bit do oci a budu represie, postihy a automobilky to spravia velmi narocne. Tiez si treba uvedomit ako naburate eko prevadzku motora, automobilky davaju velke love aby ten motor mal take a take CO, CO2, NOx, sadze a spol. Niekoho v EU to moze nastartovat k vyrobeniu smernice a srandicky ohlade rovnych uhoriek budu slaby cajik proti tomuto.
21.11.2014 20:53
|
|
Re: chiptuning - 2iUpravou iba softu (ak to tea ide na danej ECU) dosihneš nieco podobné ako bolo vjednom vtipe kde sa pýtali zamestnacov co vznikne ked zvýšia produktivitu na 125%. Odpoved -hovno a štvrť.
21.11.2014 20:54
|
|
Re: chiptuning - 2iMarcel, EU uz je na tom takto. Tie euronormy su snad stanovene tak, aby ochranili celu planetu, aj ked sa mimo zlenskych vaznov, ostatne krajiny na to vykaslu. Nastastie kretenizmus eurokratov nesiaha ponad ich iq a normy sa nezaoberaju realnymi emisiami pocas jazdy, su to staticke zatazove testy pri nizkej zatazi motora. Atmo a chYptuzing, mame dane mnozstvo paliva, gramy kyslika a fixny profil vacky + nezmenenu tepelnu ucinnost. Ostava nam k dispozicii predstih, ktory je silne viazany na oktanove cislo, resp antidetonacne prisady. Z toho vyplyva, ze ak ma dojst k zaujimavemu narastu vykonu, musi sa tankovat lepsie palivo. Moznost B je zmenit hardware, ci uz vacky, rezonance preplanie, iny vyfukovy system, kde sa zmeni vyplachovanie valcov a pod. Potom sa da s vykonom cosi spravit. Pri turbe sa lahko upravuje, staci sahnut na tlak v sani a uz sa meni od predstihu, cez gramy kyslika az po dynamicky kompresny pomer vsetko. Teda lahko, ak clovek vie, co robi... Benzin a naftu prosim neporovnavat, jeden je Ottov motor, druhy je diesel, pracuju na roznych mechanickych zakladoch, ak jed stale ide o variaciu na parny stroj, kedy sa vo valci zmeni tlak a z pohladu fyziky sa snazi sustava dostat opat do rovnovazneho stavu, cize tlaci piest...
21.11.2014 21:37
|
|
Re: chiptuning - 2ia co ak do non-turbo niekto natrieska turbo ? :) https://www.youtube.com/watch?v=eisn--GZGQ4 ako dlho potiahne takuto prerabku agregat ?
12.10.2016 16:22
|
|
Re: chiptuning - 2iTak ak by mal upravu riadiacej a vsetko co ktomu treba tak mozno dlho treba predat atmosku a kupit turbo alebo kupit 2x taku atmosku
12.10.2016 16:32
|
Exploring the Top Minimalist Web Design Services: Benefits and Best Providers | 05.11.2024 gregoryhomer |
Re: Is It Worth Opening Your Own LLC? | 04.11.2024 Sanndo |
Re: Is It Worth Opening Your Own LLC? | 04.11.2024 Maukla |
Re: Outback - otazky a rady pred kupou | 29.10.2024 milan74mas |
Autor: hybco
Dátum: 01.01.2024
Autor: miloxko
Dátum: 27.12.2018
Autor: miloxko
Dátum: 04.10.2018
Používatelia: | 3363 |
Členovia OZ: | 27 |
Autá: | 1238 |
Inzeráty: | 2006 |
Témy fóra: | 1878 |
Príspevky fóra: | 26157 |
Články: | 150 |
Zrazy: | 104 |