Autor | Správy |
---|---|
Re: OlejeTomas , moj vykon nie je ziadnym tajomstvom. ide o to,ze ho uz kazdy pozna a nepotrebujem mat v profile 500 fotiek pozri profil,je tam stary graf (novy mam doma na PC) . treba samozrejme pripocitat stratovy vykon. cez leto bude stage3 , takze bude dalsi graf...
07.04.2010 19:19
|
|
Re: OlejeBrano najprv dik za ten graf! Je ale robeny cez Ecutek alebo iny program, ktory to prepocitava na zaklade zrychlenia atd, alebo sa mylim? Mas aj nieco z normalnej 4x4 bzdy kde ti to "realne" zmeraju? Lebo taky sa mi tazko posudzuje, kedze jeho vysledok zavisi od nastaveni co urobis v programe.
07.04.2010 19:52
|
|
Re: OlejeTomas , kedze sa zaoberas uz nejaky ten mesiac s tuningom aut,mal by si vediet ze meranie vykonu na valcovej brzde urcite nie je dostatocne "realne". na brzde sa kedysi meralo preto,lebo nebol ziaden iny nastroj. nastastie mame 21 storocie , ECU aut dokazu viac ako kedysi...meranie cez delta dash je presnejsie a spolahlivejsie (predpokladam,ze asi vies preco). moderne meranie vykonu prebieha uz len cez software . je asi potrebne zmenit paradigmy,ktore existuju,ze? ak mas nejake ine otazky ohladne mojich uprav, rad ti odpoviem cez interku. toto je diskusia o olejoch, zbytocne zahlcujeme diskusiu offtopic prispevkami
07.04.2010 20:11
|
|
Re: OlejeDovolim si nesuhlasit so zaznavanim klasickych technik merania vykonu. Dyno nemoze za obsluhu, ktora sa jednak prisposobuje potrebam klienta / v nasom pripade vidina vysokeho vykonu/ a z roznych dovodov obsluha, ktora pozna 2 fixne stanovene rotujuce hmotnosti, zle kalibrovana meteo cast, absencia dodatocneho vetrania pre horizontalne montovane medzichladice, ignoracia pomaly desiatky dalsich cidiel, ktore MAHA pouziva pre svoj vypocet. Ak dodrzis postup, tak sa zmestis do 1% oproti motorovej brzde. Akurat potom meranie nestoji par desiatok € a netrva 10min. Ak sa chceme riadit systememi ktore pouzivaju aj automobilky z dovodu setrenia casu a nakladov, ktore su zalozene na GPS, vid napr od Racelogic, tam je kriticky bod prijimac GPS. Je kopec softov na Yfóny aj uz aj na Nokia sa najdu a tie velmi presne poskytuju matematicky uplne spravne hovadiny. Lebo ich GPS nie je presne... Merania podla G senzora opat zavisia od jeho presnosti + musime poznat aktualnu vahu vozidla, spravidla pozname pribliznu vahu vozidla, odmeranu v kovostrote, idealisti buchaju vahu z technicaku, idealne maximalnu pripustnu . Meranie podla vehl speed sensor alias nejake zabudovane veci v aute ako su ABS a senzor v prevodovke nedokazu zohladnit priemer penumatiky a tak bez ohladu na nepresnost tacha na urovni 5%, mame tu rozdiel v pake na vozovku => rozdiel v tocaku => rozdiel vo vykone. Paradoxne preto stale MAHA, Mustang a spol stale predavaju valce, je to pri dodrzani predom definovanych pravidiel velmi presne meranie. MTM ma pokial viem este aj klimatizovanu kabinu so stalou teplotou. Ale ak ciste nahodou sa ktosi pohra s uz spomenutymi rotujucimi hmotnostami, zadre tam baro tlak s vyssou nadmorskou vyskou, sikovne vyuzije narast tlaku v pneumatikach pri opakovanom merani, "spravne ukotvi" voz atd... tak aj z 265PS STi dostane graf na urovni 300PS. Opacny dost nelogicky protipol je, ak vam medzichladic postrekuju vodou so zahradneho postrekovaca a tvaria sa pritom maximalne ventilatorovo
07.04.2010 21:47
|
|
Re: Olejes 555 mozem len suhlasit, vyhodu merania na brzde vidim len v tom ze ak zachovas nastavenie a ostavaju ostatne podmienky, tak tam mozes celkom spolahlivo zistit rozdiel pred upravou a po, isto ze ked prides na brzdu k upravcovi, tak bude dost pravdepodobne optimisticky nastavena a budes mat vacsi vykon. ja som bol 2krat na nezavislej (TCS Biel, Svajciarsko), lebo som si auto nastavoval sam a mozem ti Brano zarucit na 100%, ze na ceste vykon ani zdaleka presne proste neodmerias, lebo sa to neda, kedze staci len ak inak zafuka a uz si uplne inde nez si bol. okrem toho ak prestavim turbo tak, ze zacne tahat vyrazne skor na plne pecky, nemusim zvysit ani vykon, ani kturiaci moment (ten len rychlejsie dosiahne maximum a cele auto rychlejsie akceleruje) a vysledok bude, ze hocijake meranie na ceste ti vykaze ze mas vyssi vykon a aj vacsi krutak, lebo auto lepsie pojde, co je aj pravda, ale nie preto, ze sa niektore z maxim tychto hodnot zmenilo. a hocijaky lajik co sa s v tom aute povozi ti na 100% odprisaha ze isto vyssi vykon a krutak ma, lebo subjektivne aj lepsie pojde a o to vlastne ide. sam som spalil na tuningu kus penazi kym som sa to naucil. tvrdit ale, ze auto treba nastavovat a merat presne na ceste ti moze bud niekto, kto upravuje auta a miliony na brzdu proste nema alebo kto nechce aby si vedel pravdu, ja dufam ze v tvojom pripade je to ta prva moznost. lebo nepoznam "dobru" firmu, ktora by to robila len na ceste a nie na brzde, len ako priklady: ak motorsport, gp tuning, powerstation atd atd, myslim ze o renomovanosti tychto firiem sa nemusime bavit a ze ohladom toho uz diskusia nevznikne. napr s gp tuning (Luxembursko) som bol v kontakte kvoli naprogramovaniu pretekarskej riadiacej jednotky, co je jednoznacne nad moje sily a potrebuju na to minimalne 1,5 dna na brzde. to mozem sam z vlastnej skusenosti resp. neskusenosti v tejto oblasti len potvrdit, rychlejsie tam mozem tak akurat supnut nejake standardne nastavenie pre dane auto ktore trocha upravis. ale nastavit to dobre a na kazdy prevodovy stupen spravne je fakt dost narocne a ak to robis na ceste potrebujes aj kopec miesta, kedze napr. aby som nastavil spravne hodnoty pre tlak turba na mojom aute na 5ke, tak to musim vytocit cez 6000 a dosiahnut rychlost cez 240km/h. to musim urobit tolko krat, kym to nie je ok a to vsetko zavisi od tvojich skusenosti, ak si neskuseny ako som bol ja, tak to zopakujes minimalne 5-6 krat, ak si na tom lepsie, tak ti budu stacit 2-3 razy. ale Brano mas pravdu, sem to isto nepatri, stacilo mi prvy krat ked som sa pytal ci to mas odmerane na brzde odpovedat ze nie, ale ze dufam ze to ma 280koni a 470nmtym nechcem isto povedat ze to take hodnoty nema, len mi proste nesedeli ako s tym vykonom tak aj na Ecutek preto ma zaujimalo ci si to bol niekde merat, ale myslim ze to sme uz vyriesili, tak ked niekde na brzdu pojdes a budes mat "fakt" 470nm pri len 280 konoch, tak potom klobuk dole upravcovi, to som este nevidel takze navrhujem spät k olejom
08.04.2010 01:21
|
|
Re: Oleje555 , TomasM . ja vam gratulujem k tomu,ze mate takyto pozitivny postoj k veciam a technologiam z roku 500/600 pred kristom. pracoval som niekolko rokov v automotive ind. poznam ich procesy a viem ako meraju vykon/nastavuju RJ,pocitaju priemernu spotrebu atd. mozem spokojne povedat,ze ani jedna z nich uz nepouziva brzdu na meranie ci nastavovanie vykonu. (preco asi "testuju" nove modely na Nurburgringu a inych okruhoch) TomasM , ja viem ze si sklamany,ze taka krabica aku mam doma v garazi ma (mozno)vacsi vykon ,ako tvoj tazky kaliber...bohuzial ,s tym sa budes musiet vyrovnat . a ak stale neveris,tak prosim - prid na nejaky zraz a tam ti to natriem na sprinte - nebudes prvy ani posledny s imprezou,kto bude chciet zahodit kluce od auta do prveho kanala toto leto idem na 320koni (samozrejme ze uz z novym turbom), a znova pri merani vykonu budem pouzivat delta dash. motorovu brzdu v zasade odmietam - prave vdaka zlym skusenostiam a nepresnostiam,ktore pri takomto merani vznikaju (napr. jedna renomovana firma vo viedni-doteraz som v soku) . tymt ziadam tymto admina,aby celu tuto diskusiu premiestnil do novovytvorenej diskusie s nazvom (... meranie vykonu napr.)
08.04.2010 08:34
|
|
Re: Olejebrano a mozem a ja ist s tebou na sprint nie ze by som ti neveril ten vykon len chcem skusit ci to moje autko stiha alebo si kupim nove
08.04.2010 09:34
|
|
Re: Meranie vykonuPresunute prispevky o merani vykonu z temy o olejoch
08.04.2010 10:36
|
|
Re: Meranie vykonuBrano ja to beriem za ukoncene, proste na to mame iny nazor, mozno si to niekde nechas zmerat a mozno nie, je to na tebe, ja som myslel ze ked tak pozitivne hodnotis skusenosti tak zoberies do uvahy aj skusenosti inych, ale koniec koncov je to jedno, hlavne ze si spokojny s tym ako ti to ide! Ako zastupca za mna na pretek moze ist kludne gtturbo, lebo so mnou by to nebolo fer, kedze si to mozem prestavit sam a nabuchat tam tolko co to da, proste ked chcem tak mozem nechat piect turbo cely cas na 100% a to ide fakt troska inak!
08.04.2010 10:38
|
|
Re: Meranie vykonuno neviem ci je to az tak fer neviem tomas daj kokretnu specifikaciu tvojho auta ja mam v profile vsetko ty tam ma iba impreza a 25% vačši intercooler daj podrobnosti turbo plniaci tlak ....... predpokladany vykon mas stale 2.0 alebo 2.5 seriove piesty proste poslat brana na mna je pekne ja som ho nevyzval aby som mu ukazal ze som lepsi ako on chcel le skusit svoje auto ja uz v serii robim 0-100 za 4.7 s a po tychto upravach som urcite na tejto hodnote ak nie na lepsej nic v zlom len som zvedavi na tvoje autko branove poznam ide pekne je to masina ale je o kus tazsie ako moje aj brano je tazsi ako ja asi teda
08.04.2010 10:45
|
Re: CVT prevodovka, vymena oleja? | 10.12.2024 TARABASS |
Re: Outback - otazky a rady pred kupou | 29.10.2024 milan74mas |
Re: Kde kúpiť Kamagru a aké sú skúsenosti? | 29.10.2024 tokyo |
Re: Outback - otazky a rady pred kupou | 29.10.2024 Šikmý_Ok |
Autor: Rastislav80
Dátum: 04.12.2024
Autor: hybco
Dátum: 01.01.2024
Autor: miloxko
Dátum: 27.12.2018
Používatelia: | 3369 |
Členovia OZ: | 28 |
Autá: | 1240 |
Inzeráty: | 2006 |
Témy fóra: | 1879 |
Príspevky fóra: | 26155 |
Články: | 151 |
Zrazy: | 104 |