Autor | Správy |
---|---|
Brzdenie motorom vs. Životnosť CVTAhojte...chcel som sa spýtať na názor skúsenejších či technický zdatnejsich: Je lepšie brzdiť motorom manuálnym pokračovaním (a kopca, dojazd do krizovatky a podobne každodenné situácie) a šetriť tak brzdy??? ...ALEBO... Brzdiť normálne brzdou ??? Pýtam sa preto, lebo neviem či časté podradovanie (rozumej manuálne páčkou mínus pod volantom) neskracuje životnosť CVT prevodovky, ktorá asi (môj laicky názor) vydrží najviac km v základnom automatickom režime...A výmena bŕzd je ovela lacnejšia ako výmena prevodovky 😀 Mate na to nejaký názor?? Diky...
29.10.2016 13:33
|
|
Re: Brzdenie motorom vs. Životnosť CVTahoj tazka otazka, moj ososbny nazor ze by cvt by som manualne nepodradoval (kvoli tomu ze CVT si vie najlepsie urcit prevodovy pomer pre najoptimaniesie prisposobenie krutiaceho momentu) skus si pozriet tieto videa ak si ich este nevidel a skus vyvodit vlastny nazor ;) Are CVTs The Best (Fastest) Transmissions? href="https://www.youtube.com/watch?v=cb6rIZfCuHI\" \rel="nofollow">https://www.youtube.com/watch?v=cb6rIZfCuHI 5 Things You Should Never Do In An Automatic Transmission Vehicle (niektore veci sa netykaju CVT) href="https://www.youtube.com/watch?v=6zzEtxJkC7Y\" \rel="nofollow">https://www.youtube.com/watch?v=6zzEtxJkC7Y 5 Things You Should Never Do In A CVT Vehicle href="https://www.youtube.com/watch?v=HSxg97m8lLA\" \rel="nofollow">https://www.youtube.com/watch?v=HSxg97m8lLA
31.10.2016 13:24
|
|
Re: Brzdenie motorom vs. Životnosť CVTz tohto článku by som povedal že CVT prevodovke časté radenie vôbec nevadí a práve dlhá jazda na stálom prevode spôsobuje problém.
05.11.2016 18:47
|
|
Re: Brzdenie motorom vs. Životnosť CVTJa si myslím, že šetrenie bŕzd riešiš úplne zbytočne, pretože ich cena je zrejme ďaleko nižšia, ako cena tej prevodovky. V zahraničí sa modely s Lineartronicom predávajú lacnejšie ako s manuálom, pretože je ich viac a majú drahší servis. A taktiež evidentne kratšiu životnosť. Normálna manuálna prevodovka prežije motor, u prvých verzií Lineartronicu sa stávalo, že v rámci záruky zákazníkovi museli vymeniť celú prevodovku, pretože v bežnom servise nie sú ľudia, ktorí by ich vedeli opravovať. To ostatne ani manuálne prevodovky v autorizákoch neopravujú. S CVT by som určite nejazdil na tempomat a rozhodne by som ju dával prepláchnuť tak každých 60.000km. A zbavil by som sa jej do 200.000km .
06.11.2016 20:58
|
|
Re: Brzdenie motorom vs. Životnosť CVTPekne obrazky: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10154067214478709.1073741886.75715298708&type=1&l=d6d2ca2275
07.11.2016 22:31
|
|
Re: Brzdenie motorom vs. Životnosť CVTehmm..diky chlapi..aj ked ma tie veci ohladom zivotnosti velmy nepotesili...ale nezufam uplne, ved mohli by si dovolit davat autu 5 r garanciu (CZ) ak by prevodovky odchadzali po 200000 km?? Či?!? 😊
15.11.2016 19:40
|
|
Re: Brzdenie motorom vs. Životnosť CVTNevidel by som to tak tragicky... minimálne 80% produkcie ide s Lineartronicom, prečo by si vyrábali problém? S prvými CVT bol problém kvôli "celoživotnej" náplní... Keď ju začali meniť po 60tis. väčšina problémov zmizla.
15.11.2016 20:47
|
|
Re: Brzdenie motorom vs. Životnosť CVTTiež to nevidím tragicky - prevodovka je tam na nejaký konkrétny účel a k nemu patrí aj jazdenie na tempomat aj brzdenie motorom.
18.11.2016 13:56
|
|
Re: Brzdenie motorom vs. Životnosť CVTcital som cesky subarufanclub a tam v teme Spolehlivost CVT (Lineartronic) sa poisai nepekne veci (hlavne okolo pokazenej Ivanovej prevodovky a pristupu autorizovanych servisov a nemoznosti to cez nich opravit...) resume je, ze hlavne menit olej a potom tam dakto zavesil aj odkaz na prazsky servis,kde preplachuju (ovela efektivnejsie odstranovanie necistot, ktore vedu k smrti prevodovky) http://www.awd.cz/proplach-automaticke-prevodovky-subaru ponuka takuto sluzbu niekto na Slovensku??...lebo mne sa to zda super napad.
19.11.2016 12:33
|
|
Re: Brzdenie motorom vs. Životnosť CVTja to bežne robím keď sa blížim do križovatky a nestačí pustiť plyn. pedál, podradím a až potom dobrzdím... V Linertronicu nesmie reťaz preklzovať, inak by dochádzalo k opotrebeniu kužeľov a reťaze... hydraulický systém, ktorý mení prevodový pomer vytvára silný prítlak z boku a zmeny pomerov protikuželov by sa mali meniť tak, aby reťaz(ktorá nie je elastická!) bola v stále napnutom stave - "gumový" pocit je čiastočne tým, že zmena pomeru je plynulá a tlmenie v hydrodynamickom meniči(ako keď pomaly púšťaš spojku, aby netrhlo) CVT je konštruovaná na prenos krútiaceho momentu do 400Nm... a aby to nekĺzalo medzi reťazou a kužeľmi je ich prítlak oveľa väčší (myslím, že som niekde čítal že cca 4000Nm alebo v nejakom videu??... už neviem)
14.12.2016 09:48
|
Re: How to grow your ecommerce store by selecting a right ecommerce store development agency? | 19.04.2024 davidnoel |
Re: Hrdza | 14.04.2024 Ivanko |
Re: Hrdza | 14.04.2024 Sifon |
Re: montovana hala zateplena | 11.04.2024 Ivanko |
Autor: hybco
Dátum: 01.01.2024
Autor: miloxko
Dátum: 27.12.2018
Autor: miloxko
Dátum: 04.10.2018
Používatelia: | 3392 |
Členovia OZ: | 27 |
Autá: | 1244 |
Inzeráty: | 2007 |
Témy fóra: | 1859 |
Príspevky fóra: | 26181 |
Články: | 150 |
Zrazy: | 101 |