Diskusné fórum

outback 2008 ESP

Autor Správy

Re: outback 2008 ESP

čaute. je možné aby som nemal ESP na outbacku 2,5 2008? teraz, keď sú zasnežené cesty ma to dosť šmýka keď pridám plyn. auto pri normálnej jazde drží, zimné gumy mám nové, teda v tom problém nie je. ide mi o to, že keď trochu viac pridám, idem do šmyku a ani žiadna kontrolka sa nerozsvieti, akoby tam žiaden stabilizačný systém nebol.

videl som, že niektoré verzie majú vľavo pod volantom tlačítko na vypnutie ESPčka, ale ja to mám zaslepené.

chcel som si podľa VINka zistiť výbavu, ale väčšinou mi to vypísalo len základné údaje ako rok výroby, fabriku, číslo karosérie. Viem, že pri niektorých autách sa dala zistiť kompletná výbava z fabriky. Dá sa to nejako zistiť napr. v subaru servise?

07.01.2017 13:38

Re: outback 2008 ESP

Skus pozriet na ABSko niektore auta tam maju znazornene esp. No pokial nemas tlacidlo na vypnutie tak ho tam asi nemas co mi na ten rocnik tiez pride divne. Vecer pojdem k autu tak mrknem to ABSko.

07.01.2017 14:12

Re: outback 2008 ESP

AK mas manual tak je dost mozne ze tam nieje, jednoducho ak sa postavis na sneh das podlahu na jednotke a hrabes tak to tam nemas

07.01.2017 16:03

Re: outback 2008 ESP

To je teda dost divne, aby Subaru z roku 2008 nemalo ESP. Moja Mazda z 1999. Celkom ste ma vyplasili, tak som pozeral v inzeratoch, ci Lego Wagon 2010 6MT ma vypinatelne ESP a ma. Pretoze 4kolku bez nevypinatelneho ESP by som teda nechcel.

09.01.2017 06:39

Re: outback 2008 ESP

Samozrejme som sa pomylil. 4kolku bez vypinatelneho ESP by som nechcel smile. Trochu som to hladal, a teda nie je to ktovie co. Subaru evidentne spojilo pod pojem VDC (Vehicle Dynamics Control) dve veci, VTC a VDC. VTC kontroluje trakciu regulovanim otaciek motora (v mojej Mazde sa to vola Traction Control System) a VDC by malo kontrolovat bocny pohyb vozidla pribrzdovanim kolies tzn. ak zisti, ze auto sa klze bokom, tak pribrzduje kolesa, aby zacalo ist znovu "priamo". V americkom manuali ku Legacy 2010 sa pise, ze ak po deaktivovani VDC sa zapne niektory komponent brzdiaceho kontrolneho systemu, tak VDC sa znovu aktivuje co je teda pekna zloba. Na co tam ten vypinac je? Tiez som nasiel nejaky komentar, podla ktoreho sa VDC da uplne vypnut vlozenim poistky do spravneho portu v poistkovej skrinke v motorovom priestore. Takze asi si to treba na internete vyhladat pre konkretny model/rocnik/vybava a pripadne aj vyskusat.

09.01.2017 15:35

Re: outback 2008 ESP

ja som mal na legu H6 AT 2005 na ľavo pod volantom tlačidlo na vypnutie ESP, čiže predpokladám že novšie auto by ho malo mať tiež (a podľa EU to auta musia mať všetky, len neviem od ktorého roku) skús sa pozrieť keď otočíš kľúčom a rozsvietia sa všetky kontrolky či medzi nimi bude aj žlté šmýkajúce auto, ak tam tá kontrolka bude ESP určite máš

09.01.2017 15:49

Re: outback 2008 ESP

Tiež si myslím, že tam ESP má, ale možno naozaj nemá tlačidlo na jeho vypnutie.

Našiel som krásny návod ako do Subaru XV domontovať chýbajúci vypínač VDC, s jednou veľkou výhodou, že takto dorobený vypínač vypína priamo relé v poistkovej skrine (pretože je možné, že ak auto ten vypínač aj má, tak za istých okolností si auto aj tak zapne VDC (ako som písal pri Legacy 2010) a práve odstránenie/vypnutie príslušnej poistky by malo to VDC vypnúť úplne). Treba sa tam ale zaregistrovať, inak sa nezobrazujú vložené fotky: http://www.subaruxvforum.com/forum/subaru-xv-diy-how-tos-tsb/52546-guide-vdc-shut-off-switch-using-oem-buttons.html

Levorg taktiež nemá žiadne talčidlo na vypnutie ESP a v jednom slovenskom YouTube videu, nie od Rasťa Chválu, to chlapík redaktor skúšal vypnúť vytiahnutím poistky. To spôsobilo, že auto sa preplo do nejakého núdzového režimu, žiadny posilovač a pod a musel tam tú poistku vrátiť. Potom odpojil ABS konektory, čo síce rozsvietilo kontrolky ohľadom ABS a pod, ale auto išlo a VDC naozaj nezasahovalo.

Problém pri CVT je ten, že VDC v podstate ochraňuje Lineartronic pred prehriatím, pretože udržuje vozidlo v normálnom režime, aby sa nepreťažovala tá blbá viaclamelová visko-spojka, ktorá nahrádza medzinápravový diferák. Preto s CVT Subaru sa zrejme nebude dať robiť blbosti dlhšie ako možno 10 minút. Nevedno, ako to má spravené STi CVT.

09.01.2017 16:28

Re: outback 2008 ESP

Reakcia na príspevok od používateľa pietro235:

07.01.2017 13:38

čaute. je možné aby som nemal ESP na outbacku 2,5 2008? teraz, keď sú zasnežené cesty ma to dosť šmýka keď pridám plyn. auto pri normálnej jazde drží, zimné gumy mám nové, teda v tom problém nie je. ide mi o to, že keď trochu viac pridám, idem do šmyku a ani žiadna kontrolka sa nerozsvieti, akoby tam žiaden stabilizačný systém nebol.

videl som, že niektoré verzie majú vľavo pod volantom tlačítko na vypnutie ESPčka, ale ja to mám zaslepené.

chcel som si podľa VINka zistiť výbavu, ale väčšinou mi to vypísalo len základné údaje ako rok výroby, fabriku, číslo karosérie. Viem, že pri niektorých autách sa dala zistiť kompletná výbava z fabriky. Dá sa to nejako zistiť napr. v subaru servise?

Podľa mňa by ti v Subaru servise mali vedieť povedať podľa VIN, či tam ESP máš. Možno nebudú ochotní, uvidíš. Možno sa to dá len s autom v servise. Vyskúšaj.

09.01.2017 16:41

Re: outback 2008 ESP

Ahoj,

ESP tam jednoducho nemáš. Tiež mám Legacy 2008 a jediné čo moje Lego má je ABS. Tlačidlo na vypnutie stabilizácie taktiež nemám.

Pekne je to popísané v tomto článku.Síce tam píšu od 2007 by mali mať VDC, ale pravda to nebude.

Tiež tento unikátny systém pohonu 4x4 prináša určité úskalia. Dlho sa do modelov Subaru nedal objednať elektronický stabilizačný systém s názvom VDC. Výnimku tvorili iba modely vybavené automatickou prevodovkou. Tie však mali namiesto mechanicky ovládanej viskóznej spojky medzinápravový diferenciál uzatvárateľný elektronicky riadenou viaclamelovou spojkou. Technicky vyriešiť tento zložitý problém pri zachovaní klasickej mechanicky ovládanej viskóznej spojky sa podarilo Subaru až od roku 2007. Menšou nevýhodou môže byť fakt, že pri agresívnejšej jazde, kedy sa častejšie aktivuje elektronická stabilizácia sa pribrzďujú konkrétne kolesá, čo spôsobuje aj rozdielne otáčky jednotlivých kolies, s čím si mechanicky ovládaná viskózna spojka nemusí vždy dobre poradiť a dôsledkom môžu byť aj vyššie uvedené problémy.

http://www.autorubik.sk/clanky/subaru-legacy-4-generacia-blbp-2004-2009-recenzia-a-skusenosti

09.01.2017 18:01

Re: outback 2008 ESP

ďakujem vám za príspevky. keď viac pridám na jednotke, tak to šmýka, keď pridám v nejakej zákrute tiež šmýka. motor nie je obmedzovaný ničím.

divné ale je, že s kamošom som skúšal uni diagnostiku "delfi" a pripojil sa na riadiacu jednotku ABS, kde bolo na výber ABS aj VDC. pripojil sa na oboje, bolo to bez chýb. ABS malo číslo: system id:BB0200, VDC bolo BB0300.

ešte skúsim cez známeho zistiť tú výbavu cez Mikonu.

ono sa s tým (teda bez toho) ESP dá jazdiť, aspoň viem, že mám byť opatrný a nerobiť hovadiny.

10.01.2017 16:01
Posledné príspevky
Re: How to grow your ecommerce store by selecting a right ecommerce store development agency? 19.04.2024  davidnoel
Re: Hrdza 14.04.2024  Ivanko
Re: Hrdza 14.04.2024  Sifon
Re: montovana hala zateplena 11.04.2024  Ivanko

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3392
Členovia OZ: 27
Autá: 1244
Inzeráty: 2007
Témy fóra: 1859
Príspevky fóra: 26181
Články: 150
Zrazy: 101