Diskusné fórum

Subaru Diesel, Klepanie od spojky

Autor Správy

Subaru Diesel, Klepanie od spojky...

Vlastim Subaru Outback Diesel, 2008, 27000km. Spozoroval som nasledovny problem. Pri zohriatom motore, sa mi po vysliapnuti spojkoveho pedala ozve klepanie z "motorovej" casti. Je to pocutelne aj pri stati auta v neutrali, ale aj pri beznej jazde pri preradovani. Za studena, ked nastartujem a olej v prevodovke je studeny - tuhý, je zvuk konstantny - po vysliapnuti spojkoveho pedala sa klepanie neobjavuje. Ako keby to ten tuhy olej "drzal pokope". Ale len dovtedy, kym sa olej nezohreje - nezriedy. Pred tym som jazdil vylucne diesle cca 15 rokov, poznam "zvuk" dieslov a tak isto problem klepajuceho spojkoveho loziska starsieho auta, ktore ale klepe ked je pedal nezosliapnuty...a ked sa vysliapne klepanie koziska prestane...Tu je to ale naopak a tym padom neviem co to moze byt. Auto je v zaruke. V B.Bystrici v servise podobny problem nikdy neriesili....Nechcem im davat objavovat, mozno uz objaveny problem, aby rozobrali polovicu motora a na nic neprisli. Mozno to nesuvisi so spojkou....

01.05.2010 20:39
555
avatar

Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojky

Tieto auta uz pouzvaju dvojhmotovy zotrvak, ak sa nemylim. Tipujem, to on by mohol klepkat. Ten je dobry na pohlcovanie vibracii na podtocenom motore a je drahy. Preto sa kazi smile Staci ak parkujes v kopci a nechavas zaradenu rychlost a uz mas stalu paku, ktora ho casom nacne.

01.05.2010 22:36

Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojky

...parkujem iba na rovine...Auto ma najazdene 27000 km !?

02.05.2010 20:51
555
avatar

Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojky

Ak by si mal dieslovu Lagunu, ci Mondeo, tak by som povedal, ze to moze byt ono.

04.05.2010 13:03

Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojky

fedo56: jestli podtacis motor nebo brzdis motorem tak je to temer jiste dvouhmotak

04.05.2010 18:06

Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojky

Ale preco to nerob hned po nastartovani za studena, ale az po zohriati ?

04.05.2010 21:13

Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojky

Lebo po nastartovani ma motor vyssie otacky a ten dvojhmotnostak sa prejavuje v urcitych otackach a pri urcitom zatazeni.

05.05.2010 08:18

Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojky

Citujem z manualu:<br> Pri prudkom klesani podradte prevodovku podla potreby na piaty, stvrty,treti alebo druhy stupen.Takymto sposobom mozete vyuzit brzdovy ucinok motora. <br> Alebo:<br> Brzdenie motorom vyuzivajte ako doplnok k brzdeniu pedalom.<br> ...zaradte nizsi prevodovy stupen, cim dosiahnete silnejsie brzdenie motorom.

Nas DMF vyzera takto...<br> Ked na to pozeram, vidim osovo symetricku sustavu, ktorej je jedno ci je namahana kladnym, alebo zapornym krutiacim momentom. (vsimni si planetovy prevod v strede, jeho funkciu som celkom nepochopil. Musel by som to vidiet rozobrate cele.)<br> Je to iny (novy) druh DMF ako predchadzajuce typy, ktore sa postarali o paniku medzi sofermi. Ja si len myslim, ze fama okolo dvojhmotakov sa vytrati tak rychlo ako vznikla.<br> V opacnom pripade si budu musiet ludia uz v autoskole vybrat, ci sa chcu naucit jazdit na dizlaku alebo benzinaku.<br> Ja s mojou rezou jazdim tak ako zo vsetkym pred tym. (chudera smile)

05.05.2010 20:12

Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojky

Pre Sokyno: Praveze to klepanie je pocut iba pri nezaradenej rychlosti a v neutrale, je jedno ci je auto v pohybe, alebo stojim na mieste. A to iba pri zosliapnutej spojke a pri zohriatom motore. Ked na spojke nestojim, klepanie sa neoziva.

05.05.2010 20:20

Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojky

Furt mi to vrtalo v hlave, tak som čosi okolo toho vykopal. DMF s planétovým súkolím je momentálne top medzi zotrvačníkmy. To planétové súkolie slúži na zvýšenie zotrvačnej hmotnosti bez návýšenia hmotnosti fyzickej.Takže kladie tým väčší odpor, čím je väčší rozdiel uhlového zrýchlenia medzi vstupom a výstupom DMF.<br> Sústava pružín sa klasicky stará o tlmenie amplitúdy vybrácií. Tie sú uložené v plastových klzných púzdrach a celá sústava je nadžganá dákym mazivom.<br> Celý problém nastáva prehriatím sústavy trením. Najväčšie trenie vzniká pri extrémne nízkych otáčkach, teda pri velkej amplitúde kmitov.Následkom čoho sa vytaví mazivo. Je to potom vidno na zagebrenom ozubenom venci,kam sa roztečená gebuzina dostane odstredivou silou a na teplom vyžíhanom DMF. V extrémnom prípade sú patrné prasklinky na kovovom dekli.<br> Tento proces urýchli:<br> časté výpínanie motora<br> jazda na extrémne nízkych otáčkach<br> nepravidelné vstreky paliva<br> rôzne kompresné tlaky vo valcoch<br> Teda vždy ked sa zbytočne vela a na dlho rozkmitá a to sa pri brzdení motorom nedeje ani pri podradení.<br> Tento zotrvačník používajú už takmer všetci. ZF- SACHS ich vyrobil 12 milionov.

Zdroj: servisný Bulletin SACHS

07.05.2010 01:02
Posledné príspevky
Re: Voda pred spolujazdcom 19.10.2020  fluider
Re: Forester - Zadné tlmiče 17.10.2020  Murdok
Re: Need some help buying tires from Slovakia 16.10.2020  Jacek
Re: Forester Pneumatické pružiny kufor 14.10.2020  stanleyg

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2020 na našich tátošoch

    Autor: hybco
    Dátum: 30.12.2019

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3056
Členovia OZ: 38
Autá: 1174
Inzeráty: 1936
Témy fóra: 1758
Príspevky fóra: 26138
Články: 150
Zrazy: 86