Autor | Správy |
---|---|
Subaru Diesel, Klepanie od spojky...Vlastim Subaru Outback Diesel, 2008, 27000km. Spozoroval som nasledovny problem. Pri zohriatom motore, sa mi po vysliapnuti spojkoveho pedala ozve klepanie z "motorovej" casti. Je to pocutelne aj pri stati auta v neutrali, ale aj pri beznej jazde pri preradovani. Za studena, ked nastartujem a olej v prevodovke je studeny - tuhý, je zvuk konstantny - po vysliapnuti spojkoveho pedala sa klepanie neobjavuje. Ako keby to ten tuhy olej "drzal pokope". Ale len dovtedy, kym sa olej nezohreje - nezriedy. Pred tym som jazdil vylucne diesle cca 15 rokov, poznam "zvuk" dieslov a tak isto problem klepajuceho spojkoveho loziska starsieho auta, ktore ale klepe ked je pedal nezosliapnuty...a ked sa vysliapne klepanie koziska prestane...Tu je to ale naopak a tym padom neviem co to moze byt. Auto je v zaruke. V B.Bystrici v servise podobny problem nikdy neriesili....Nechcem im davat objavovat, mozno uz objaveny problem, aby rozobrali polovicu motora a na nic neprisli. Mozno to nesuvisi so spojkou....
01.05.2010 20:39
|
|
Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojkyTieto auta uz pouzvaju dvojhmotovy zotrvak, ak sa nemylim. Tipujem, to on by mohol klepkat. Ten je dobry na pohlcovanie vibracii na podtocenom motore a je drahy. Preto sa kazi Staci ak parkujes v kopci a nechavas zaradenu rychlost a uz mas stalu paku, ktora ho casom nacne.
01.05.2010 22:36
|
|
Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojky...parkujem iba na rovine...Auto ma najazdene 27000 km !?
02.05.2010 20:51
|
|
Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojkyAk by si mal dieslovu Lagunu, ci Mondeo, tak by som povedal, ze to moze byt ono.
04.05.2010 13:03
|
|
Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojkyfedo56: jestli podtacis motor nebo brzdis motorem tak je to temer jiste dvouhmotak
04.05.2010 18:06
|
|
Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojkyAle preco to nerob hned po nastartovani za studena, ale az po zohriati ?
04.05.2010 21:13
|
|
Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojkyLebo po nastartovani ma motor vyssie otacky a ten dvojhmotnostak sa prejavuje v urcitych otackach a pri urcitom zatazeni.
05.05.2010 08:18
|
|
Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojkyCitujem z manualu:<br> Pri prudkom klesani podradte prevodovku podla potreby na piaty, stvrty,treti alebo druhy stupen.Takymto sposobom mozete vyuzit brzdovy ucinok motora. <br> Alebo:<br> Brzdenie motorom vyuzivajte ako doplnok k brzdeniu pedalom.<br> ...zaradte nizsi prevodovy stupen, cim dosiahnete silnejsie brzdenie motorom. Nas DMF vyzera takto...<br> Ked na to pozeram, vidim osovo symetricku sustavu, ktorej je jedno ci je namahana kladnym, alebo zapornym krutiacim momentom. (vsimni si planetovy prevod v strede, jeho funkciu som celkom nepochopil. Musel by som to vidiet rozobrate cele.)<br> Je to iny (novy) druh DMF ako predchadzajuce typy, ktore sa postarali o paniku medzi sofermi. Ja si len myslim, ze fama okolo dvojhmotakov sa vytrati tak rychlo ako vznikla.<br> V opacnom pripade si budu musiet ludia uz v autoskole vybrat, ci sa chcu naucit jazdit na dizlaku alebo benzinaku.<br> Ja s mojou rezou jazdim tak ako zo vsetkym pred tym. (chudera )
05.05.2010 20:12
|
|
Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojkyPre Sokyno: Praveze to klepanie je pocut iba pri nezaradenej rychlosti a v neutrale, je jedno ci je auto v pohybe, alebo stojim na mieste. A to iba pri zosliapnutej spojke a pri zohriatom motore. Ked na spojke nestojim, klepanie sa neoziva.
05.05.2010 20:20
|
|
Re: Subaru Diesel, Klepanie od spojkyFurt mi to vrtalo v hlave, tak som čosi okolo toho vykopal. DMF s planétovým súkolím je momentálne top medzi zotrvačníkmy. To planétové súkolie slúži na zvýšenie zotrvačnej hmotnosti bez návýšenia hmotnosti fyzickej.Takže kladie tým väčší odpor, čím je väčší rozdiel uhlového zrýchlenia medzi vstupom a výstupom DMF.<br> Sústava pružín sa klasicky stará o tlmenie amplitúdy vybrácií. Tie sú uložené v plastových klzných púzdrach a celá sústava je nadžganá dákym mazivom.<br> Celý problém nastáva prehriatím sústavy trením. Najväčšie trenie vzniká pri extrémne nízkych otáčkach, teda pri velkej amplitúde kmitov.Následkom čoho sa vytaví mazivo. Je to potom vidno na zagebrenom ozubenom venci,kam sa roztečená gebuzina dostane odstredivou silou a na teplom vyžíhanom DMF. V extrémnom prípade sú patrné prasklinky na kovovom dekli.<br> Tento proces urýchli:<br> časté výpínanie motora<br> jazda na extrémne nízkych otáčkach<br> nepravidelné vstreky paliva<br> rôzne kompresné tlaky vo valcoch<br> Teda vždy ked sa zbytočne vela a na dlho rozkmitá a to sa pri brzdení motorom nedeje ani pri podradení.<br> Tento zotrvačník používajú už takmer všetci. ZF- SACHS ich vyrobil 12 milionov. Zdroj: servisný Bulletin SACHS
07.05.2010 01:02
|
Professional Custom Essay Writing | 27.03.2024 jenniferkasmer |
Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora... | 26.03.2024 Ivanko |
Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora... | 26.03.2024 fotograf |
Re: Co som dnes urobil na svojom Subaru | 21.03.2024 ziziwrx |
Autor: hybco
Dátum: 01.01.2024
Autor: miloxko
Dátum: 27.12.2018
Autor: miloxko
Dátum: 04.10.2018
Používatelia: | 3383 |
Členovia OZ: | 26 |
Autá: | 1242 |
Inzeráty: | 2006 |
Témy fóra: | 1854 |
Príspevky fóra: | 26172 |
Články: | 150 |
Zrazy: | 100 |