Diskusné fórum

Problematické štartovanie

Autor Správy

Re: Problematické štartovanie

Zdravím,

mám Subaru Forester (2.0 CVT Komfort, benzín, r.v. 2014 - SJ/SJ5/530 - FB20) a mám problém so štartovaním.

Nahrávky zo štartovania som nahral do playlistu sem: <a href="https://tinyurl.com/yaxkehxa" rel="nofollow">https://tinyurl.com/yaxkehxa]("videá")

Veľmi rád by som si vypočul vaše názory, prípadne odporučenia ako toto štartovanie vrátiť späť do normálu.

Auto som kúpil ako predvádzacie vozidlo v máji 2014. Do jari/leta 2016 štartovalo úplne normálne. Potom som začal počúvať podozrié "ťukanie relátok" pri štarte. V servise na Einsteinovej povedali že je to OK (na ich obranu, nikdy nemali možnosť si to vypočuť, bolo to vtedy ťažko zreprodukovateľné). Vyvrcholilo to tým že v septembri 2016 mi na voľnobehu na križovatke zhorel štartér. Štartér vymenili, ale ťukanie relátok pri štarte ostalo.

Prešiel ďalší rok, auto už nie je v záruke, a situácia sa zhoršila. Je možnosť si to vypočuť na spomínaných videách.

Deje sa to úplne náhodne, či je teplo alebo zima, teplý štart alebo studený štart. Od začiatku som tankoval na Avanti vo Wolfstali, posledné 3 mesiace tankujem Shell v-power 95 (na skúšku).

Ako je uvedené v popise na videu, skúsil som navzájom vymeniť relátka palivového čerpadla, zapaľovania a "hlavné" relátko, ale nepomohlo to. Problémové štarty pretrvávajú.

O pár mesiacov bude mať auto 60.000 takže keď to nevyriešim dovtedy, pozrú sa na to v servise. Ale som ochotný poskúšať rôzne veci na vlastnú päsť (diagnostika, výmena dielov atď.).

Nestretli ste sa s tým niekto? Čo by to mohlo byť? Môže to byť vadný ECM? Alebo imobilizér? Žiadne iné problémy s autom nemám. Ďakujem.

12.12.2017 17:36

Re: Problematické štartovanie

Ahoj, pozrel som si tie videa. Nezda sa mi normalne, aby takto cvakali relatka pri startovani. S niecim podobnym so sa stretol, ked bola baterka vybita natolko, ze pri otoceni klucika v zapalovani do predstartovacej polohy zacali blaznivo cvakat rele. Skus pomerat napatie na baterke s vypnutym a potom s nastartovanym motorom. O hodnotach napatia sem si tu pisali pri LEDkach. Text odkazu sem... Vsimol som si, ze ti s tym cvakanim blikali svetielka na pristrojovke. Skontrolovat napatovy regulator. Spravne fungujuce dobijanie, pri nastartovanom motore okolo 14.4V. Baterka vyzera, ze vydrzi dost, takze by som pozrel napatovy regulator, ci tam nelieta napatie a preto tak cvakaju relatka a poblikuju svetielka na pristrojovke.

13.12.2017 23:41

Re: Problematické štartovanie

Ďakujem za odpoveď. Dnes som pomeral baterku. Bez naštartovaného motora ukazoval multimeter 12,4V. Po naštartovaní to bolo 14,5V. To je podľa mňa OK. Baterku som vždy nechával kontrolovať pri výmene oleja.

Ten napäťový regulátor neviem kde sa nachádza, pozriem v Subaru servisnom manuáli a odmeriam.

BTW tento týždeň idem nechať skontrolovať alarm. Je teoreticky možné že ak je s ním nejaký problém tak môže pri štartovaní zamedzovať správnej funkcii palivového čerpadla alebo niečo také. Uvidíme, napíšem to potom sem.

18.12.2017 15:51

Blykanie kontroliek mnozstva plynu

Zdravym vedel by my niekto poradit preco my blykaju tie 4 diodky v aute ktore ukazuju mnozstvo plynu v nadrzy ked som dotankoval plnu nadrz plynu,? Dakujem

26.12.2017 19:28
Posledné príspevky
Re: Subaru mliaganica blato 16.09.2020  Subaru-CAMPA
Re: Manual Subaru Legacy 2.0 D 2008 14.09.2020  miroslav.turza
Re: Dpf filter 11.09.2020  Adisek
Re: Oleje 11.09.2020  mgx

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2020 na našich tátošoch

    Autor: hybco
    Dátum: 30.12.2019

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3046
Členovia OZ: 38
Autá: 1171
Inzeráty: 1933
Témy fóra: 1755
Príspevky fóra: 26122
Články: 150
Zrazy: 86