Diskusné fórum

Dym

Autor Správy

Re: Dym

Je normalne, ak sa z vyfuku objavia stopy dymu pri akceleracii?

28.08.2010 21:50

Re: Dym

Moze to byt kondenzat vody. Hlavne po nastartovani, kedy sa vo vyfukovom potrubi nakondenzuje voda. Takze pri akceleracii sa odparuje.. Teda to je najbeznejsi dovod a to problem nie je. Ak je ten dym husty, alebo inej farby, ako biely, tak to moze byt problem. Takze skus definovat kedy ti dymi a ci aj po nejakej dlhsej jazde?

28.08.2010 22:03

Re: Dym

Ako som pisal, dymi hlavne pri akceleracii v nizsich otackach okolo 1000 - 1500. Cez 2000 - 2500 dym ustane. Deje sa to pri akejkolvek rychlosti. Zavisi od zaradeneho prev. stupna. Ako keby nedochadzalo k spalovaniu nafty. Aj ked rozsah dymu sa mi zda nadmierny. Dym je tmavy a husty. Auto ma najazdene 80 000km

31.08.2010 21:39

Re: Dym

nuž dym po pridaní z nízkych otáčok znamená , že sa dostáva olej do spaľovacieho priestoru alebo do výfukového potrubia, kde je rozpálenými spalinami za nedostatočného prívodu kyslíka spaľovaný na čierne sadze. Diagnóza môže byť najčastejšie v zapečených piestnych krúžkoch, vtedy je ale dym vo velkom rozsahu otáčok, jednoducho motor dymí skoro stále - dá sa zistiť meraním kompresie, alebo sú vyhriate simeringy na vodítkach ventilov, a vtedy je prisávaný olej z okolia rozvodov pozdĺž drieku ventilu pri režimoch motora, keď je dostatočný podtlak v sacom potrubí - to je pri akcelerácii najčastejšie, a vtedy motor zadymí. Dobre je to poznať po dlhšom zjazde z kopca po brzdení motorom - vtedy sa podtlakom v sacom potrubí preolejujú aj sedlá ventilov a po pridaní plynu sa všetko prehreje a z výfuku sa nádherne zadymí, to je prejav simeringov na vodítkach ventilov, porozobratí hlavy najdeš na ventiloch usadeniny, zakarbónované sedlá ventilov, je to tam. Stačí vymeniť simeringy a situácia by sa mala zlepšiť. Nevyhádzalo ti niekedy chladiacu vodu? - prehriatie motora spôsobuje stvrdnutie gumy a netesnosť simeringov.

31.08.2010 22:24

Re: Dym

Andrewchef: juj, ale krasne auto mas smile . No, ale spat k teme. Liberator to fajne popisal. Neviem, ci je to to iste a ci je to mozne pri modernych commonrailoch, ale ked som mal stareho diesla, tak mi silno dymil, ked bol podtoceny a naplno som pridaval plyn. Akoby bol motor "prechlastany", teda asi bolo zle nastavene vstrekovanie. Ale vravim, ze netusim, ci je to mozne na tvojom aute, kedze uz mas celkom sofistikovanu riadiacu jednotku. Bol si s autom na citacke RJ? Tam by mozno vyhodilo nejaku chybu.. Teda to je len taky moj laicky pohlad..

01.09.2010 08:00

Re: Dym

Poviem pravdu, do motorov som totalny laik. Dakujem vsak za odborny nazor. Pravdepodobne to auto zverim odbornym rukam. Pocul som, ze v Liptovkej Stiavnici je celkom sikovny chalan. Napojime ho na EKG a uvidime :) Vzdy som jazdil na Hondach, ich motory ma nikdy nesklamali. Zatuzil som po kvalitnom naftovom. Vsadil som na 2-rocny OUTBACK. Z auta som celkom milo prekvapeny. Paci sa mi ta robustnost, kvalita a neznicitelnost materialov. Uz v Amerike som si ho obkukaval a uvazoval nad nim. H6 sa mi zda neokonomicky, hlavne s prihliadnutim na kilometre, ktore jazdim. Ale ten dym pri akceleracii ma celkom rozhodil. Kde vlastne vy servisujete?

01.09.2010 17:36

Re: Dym

Ja osobne servisujem presne tam, kam planujes ist. Teda JRT v Liptovskej Stiavnici http://www.jrt.sk/ . Urcite tam zabehni. Pevne verim, ze ti pomozu smile a hlavne, ze to nebude nic vazne smilesmile

01.09.2010 20:34

Re: Dym

zalezi na tom aku farbu ma dym...bileu ( voda), modru ( olej), ciernu ( nedokonale psalovanie) kazdopadne informuj ako to dopadne v servisesmile

04.09.2010 19:03

Re: Dym

andrewchef, si z levoce, takze jednoznace servis pre teba je JRT, ani by som o inom neuvazoval ... tam chodia ludia z BA a dalekeho okolia smile inak su tam subaru pozitiv, myslim tym, ze okrem subarok opravuju ine znacky - hlavne nissany - ale ked pride niekto so siestimi hviezdami, tak ma privilegium ako v ziadnom inom subaru servise na slovensku smilesmile

04.09.2010 22:35

Re: Dym

Tak, ako s dymom? -lebo dymivosť nafťákov pri nízkych otáčkach a plnom zaťažení je skôr vlastnosť naftových motorov, ale to čo si popisoval už nie, leda, že by si chcel zrýchľovať na konci dediny z 50 na plný kotol na 5ke, to by teda motor protestoval prirodzene... ale pochvál sa, ako si to odstránil?

31.10.2010 22:01
Posledné príspevky
Re: Legacy BM/BRS - guľový čap a prasknutá tehlica 07.03.2021  Ivanko
Re: Legacy BM/BRS - guľový čap a prasknutá tehlica 07.03.2021  fluider
Re: Legacy BM/BRS - guľový čap a prasknutá tehlica 07.03.2021  gtturbo
Re: Legacy BM/BRS - guľový čap a prasknutá tehlica 04.03.2021  Ivanko

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2020 na našich tátošoch

    Autor: hybco
    Dátum: 30.12.2019

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3117
Členovia OZ: 38
Autá: 1188
Inzeráty: 1950
Témy fóra: 1776
Príspevky fóra: 26229
Články: 150
Zrazy: 87