Diskusné fórum

upravy atmosfery 2.0

Autor Správy

Re: upravy atmosfery 2.0

Zdravim odbornikov, toz by nas zaujimalo ako vieme rozdychat atmosfericky motor k lepsim vykonom. Sportove sanie a vyfuk su asi jedine rozumne, otazka je ake su vychytavky a uskalia. Napr ked dam KN filer, nebude to brat moc teply vzduch od motora? Je vhodne pouzit orig vstup na privod vzduchu k filtru, popripade nejake fajne riesenia. Vdaka

16.09.2010 01:11
555
avatar

Re: upravy atmosfery 2.0

Bavime sa asi o upravach, ktorych cena neprekroci sumu, za ktoru sa da kupit turbo, vsak?

Ak das sisku, musis ju odizlolovat od omotra nejakou prieckou, ale tak, aby si v zime dokazal z nej odobrat, nech sa tam dostane nejake teplo. Inak sa budes cudovat, preco to zere aj namrazu pri ceste, ked je -5°C :)

Dalej je tu otazka, co povie MAF na olejom impregnovany filter? Pri GT MY98 mi to preslo, 00 ma tak citlivy MAF, ze som ani nepremyslal davat tam nieco take, novsie su zu opat viac rezistentne.

Vyfuk ti zmeni vyplachovanie motora, co obvykle znamena, ze vykon v nizkych otackach klesne.

16.09.2010 07:58

Re: upravy atmosfery 2.0

niesom sice odbornik ale najlacnejsie je predat auto a kupit turbo.

Co sa tyka filtra tak ti to okrem uspory za filtre neda v podstate nic, ak pozadujes aj daky zivsi zvuk tak je dobre prerobit sanie ale poriadne. Pre motory s vahou vzduchu AC160 som objavil kompletny kit za velmi slusnu cenu ale v anglicku. http://racebits.org/index.php?main_page=product_info&cPath=1_87&products_id=290 Pride mi koncom septembra tak podam info aj foto. Co sa tyka medzikusu vahy je sucastou kitu ale dodam aj vykres. Len musim preverit rozmery. (asi v strede stranky, MAF ADAPTER http://www.xcceleration.com/leg-engine.htm ) Najnutnejsie je dodrzat svetlost diery do vahy ak ju zmensis vaha dostava sice rovnake mnozstvo vzduchu ale tento prudi rychlejsie a vaha si to vyhodnoti zle a upravi palivo. Zmensenie priemeru o cca 20mm a premer na nadrzi 22,5l/100km kludna noha. Takze zhrniem kvalitne urobene sanie pomoze minimalne na vykon ale krasne vytiahne zvuk.

Nekvalitne, znici lamdu, motor, ...

Co sa tyka vyfuku tak tam bude dobre sa poradit co ma vyznam a aky asi dakde v AMA alebo pod.

Ostre vacky a podobne uz asi bude uz len pre fajnsmekrov

16.09.2010 12:01

Re: upravy atmosfery 2.0

aj tu je jedno riesenie.. http://www.awd.cz/cz/page_detail.php?ID=225&IDdruh=5 a myslim, ze sa to da aj lacnejsie ako tych 60t ceskych

16.09.2010 13:04

Re: upravy atmosfery 2.0

no peopeo potom ale si treba dat bacha aky motor za aky sa meni! 2.5 ma inu RJ. Ak menis 2.0 85kw '96 s vahou za 2.5 110kw tj do '98 hladas motor, resp. RJ ktora bola v legu/outback manual, automat ma spojenu RJ s riadiacou jednotkou automatu. Tieto motory vsak neboli prave vydarene a dost odchadzali tesnenia pod hlavou, nakolko bol tento motor vyvyjany z 2.2 a z neho bol aj blok len ma vacsie vrtanie.

Pri zmene za 115kw treba malinko zmenit aj kabelaz lebo ten uz ma cidlo vzduchu pri skrtiacej klapke ako impreza 2.0 '98 a viac 92kw. Ak prerabas 2.0 '98 tak 115kw uz mal RJ samostatne pre motor a prevodovku takze je jedno z coho motor pouzijes a aj kabelaz by mala byt v podstate identicka.

To ci 2.5 vojde medzi nosniky imrezi a kolko tam bude placu je tiez dobre zmerat a to ze 2.5 ma malinko ine vyfukove potrubie je dalsia vec, o outbacku ani nehovorim. A 110kw nemal PC ale imreza 2.0 '96 85kw myslim mala.

Takze ak 25000kc stoji v priemere zanovny motor 2.5 110kw a vymena neni len tak pre kutila co 2x cital manual tak bych tych 60 000kc obetoval v pohode, mam to bez roboty, od ludi co relativne vedia co a jak, a nes..l bych sa s tym mesiac v garazi.

A by ale niekto mal chut na takyto SWAP tak v ramci mojich sil mu rad pomozem

16.09.2010 17:30
555
avatar

Re: upravy atmosfery 2.0

Dufo, pekne si to opisal. Kabelaz vidim najhorsie, na vrakacoch neskutocne zboznuju strihat kable, lebo asi je zlozite rozpojit svorky, ci to zabrie moc casu. Ak beriem za mernu hodnotu fakt, ze 2,5motor vlezie do GC8 kasne a sadne aj na prevodovku, tak o miesto sa obavat netreba. Ani pri novsej verzii.

16.09.2010 19:10

Re: upravy atmosfery 2.0

Pekne veru pekne. Da sa veru vselico, no skusme zadefinovat nejake medze. Presne ako povedal 555, bavime sa o cene ktora neprekroci sumu, za ktoru sa da kupit turbo. Re-implementacia ineho motora je mimo casu/rozpoctu a komplikacii. Povedzme ze zborka/rozborka nebude, a ani vymena hlavy popripade ostrych vaciek nie je to co chceme. Motor je fajn, netreba generalku, naco ho teda otvarat. Prichadzaju do uvahy tieto veci: 1: Chip 2: Siska 3: lesteny upraveny pavuk 4: dame prec katalyzator 5: zvody

1, chip: Ma to 121kW, podla mna uz nie je velmi kde. Jedine spolu s niecim inym. <br> 2. Siska: zatial najpouzitelnejsia, vchytavka je teply/studeny vzduch 3: ma to aky taky vyznam? 4: katalyz: vyzera to ze pre bezne vozenie 2 az 5 tisis otacok asi ani nie 5: Zvody: ??

Hodili by sa nejake cisla, povedzme chip +10%, siska +5% niekde ale -5% inde, to iste vyfuk a tak

16.09.2010 21:18

Re: upravy atmosfery 2.0

1.chip - zapomen, na atmosferu niesu mapy.

2.siska(KN,GREENBULL,...) VYZERA TO FAJN ALE PRI VACSEJ PRIECHODNOSTI PUSTI VIAC VZDUCHU A VAHA PRIDA AJ PALIVA AK BY BOL VZDUCH NAVYSE HODNE STUDENY TAK MOZNO + 2-3% na vykon, + 10-15%spotreba a pri zosliapnuti plyn. Pedalu + 100% hlucnosti peknej sportovej fantastickej.

  1. Lesteny pavuk - mozno + 0,5% ale bez vacky bezpredmetne, radsej ho striekni ako ja aspon to veselo vyzera. http://media.klubsubaru.sk/images/galerie/465/DSC00635.JPG

4 a 5. Zvody a vyfuk, no bez katalizatora, s priechodnejsim a znacne hlucnejsim tlmicom + upravenymi zvodmi by si dake percento mozno nahnal ale to je investicia tak +/- 1000eur a tie sa daju uz na to turbo radsej odlozit

16.09.2010 21:53

Re: upravy atmosfery 2.0

Marcel ty si vecsí optimista ako som si myslel smile http://www.atmag.sk/data/File/PDF/3-2008/Mitsubishi%203000%20GT.pdf<br> precitaj si toto aku taku predstavu ti to dá ... do tocho auta bolo investovane relaitvne dost a vykon podrasol len o par percent... ty mas pomerne nove auto a spekulacie ako zbrusovanie vaciek odlachovanie zotrvakov a pod do toho by som urcite nesiel jedna vec je sa ucit na 10 rocnom aute v hodnote 3 tis €a druha na takmer novom..... Sanie ti neda okrem zvuku takmer nic, a bachnut tam vyfuk od zvodov by rucite bolo citit(a ako bolo povedane v nissich otackach by motr stratil NM a lepsie by siel do otáčok) ale odladit sa to nedá a novu ECU kupovat nato je nezmysel... ostatne varinty su bud ucinne asi ako "priame sanie" aleo su naozaj nakladne Bud si kup silnejsie alebo ak ches relalne zvysenie vykon otvor penazenku a najdi si kopec casu .. je jasne ktora varianta je lepsia ...

16.09.2010 22:44

Re: upravy atmosfery 2.0

tato tema bola/je stale relativne frekventovana , takze poznatkov je uz naozaj velmi vela. bohuzial , vsetky poznatky smeruju k jedinemu vysledku - NEOPLATI SA. preco? :

1.atmosfera sa ladit neda tak ,ako turbo motor (pre jednoznacne priciny)

2.prinos otvoreneho sania (nulovy prinos) ,zvodov, vyfukov (bez CAT ci sportovy CAT) je absolutne minimalny - navyse financne velmi nakladny. inymi slovami,navysenie vykonu o 5%-8% je zanedbatelne - navyse "podporene" vyraznym zvysenim prevadzkovych nakladov.

staci sa pozriet na to,ako sa ladia atmosfery...tak aby to malo zmysel je potrebny velky balik penazi( zvacsenie objemu valcov, vacky,potrubie , niekedy prevodovka etc.) . dovolim si povedat, ze podsupit takuto torturu,to radsej zostanem pri starom motore.

mame tu odpornika, ktory "navysuje" vykon +- uz len prilepenim zadneho kridla ci nasavaca na kapotu smile tym chcem povedat, ze si treba spravit radost snad tym,ako auto vyzera. lebo to ma podla mna vacsi vyznam,ako davat obrovske prachy na nieco, co pocitis akurat tak castejsou navstevou benzinovej pumpy...

nasdar smile

17.09.2010 08:54
Posledné príspevky
Re: Hrdza 23.04.2024  Ivanko
Re: Hrdza 23.04.2024  Sifon
Re: Divný zvuk z motora po výmene celej spojky 22.04.2024  AdoKrajci
Re: Divný zvuk z motora po výmene celej spojky 22.04.2024  Ivanko

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3395
Členovia OZ: 27
Autá: 1245
Inzeráty: 2007
Témy fóra: 1860
Príspevky fóra: 26189
Články: 150
Zrazy: 101