Diskusné fórum

Quo Vadis, SUBARU ???

Autor Správy

Re: Quo Vadis, SUBARU ???

Každý fanúšik Subaru musí byť dosť rozčarovaný z toho, čo sa v posledných dňoch, týždňoch dozvedá z rôznych médií o kvalite nových vozidiel značky Subaru. Je to tak a dôkazov je viac než dosť. Stačí sledovať diskusie (či už české, slovenské alebo iné weby) a majitelia starších modelov, zvyknutý na "Subaru kvalitu" sa nestíhajú čudovať.

Ja som subarista a chcem ním ostať. Aké auto si kúpim o pár rokov, keď budem chcieť ostať pri subaru? Neviem a ani neviem odpovedať na otázku názvu tejto diskusie.

17.09.2010 09:59

Re: Quo Vadis, SUBARU ???

Kam to so Subaru ide? To vie teraz asi len Subaru a mozno aj Toyota smile Ja ale kazdopadne poznam odpoved na otazku, ake dalsie auto si Taxi kupi! smile Kupi si Outbacka H6-tku r.v. 2009, uuuuuplne poslednu seriu s bezramovymi oknami, co bolo asi na dlhu dobu posledne poriadne auto od Subaru. Chcem verit, ze sa mylim s tym "poslednym" poriadnym autom ,ved tiez som zaryty subarista kuuurna! smile

17.09.2010 11:03

Re: Quo Vadis, SUBARU ???

fakt trefna tema tiez by ma zaujimala odpoved na tuto otazku ale myslim ze sa dozijeme aby sme si nanu vedeli odpovedat dovtedy budeme verit ze FHI pochopy co znacke subaru roby meno. Myslim ze sa to zmeni jednoznacne pochopili ze reza musi byt sedan inac to odradi dost ludi tak mozno pochopia ze subaru musi byt subaru a nie len kopa problemousmile

17.09.2010 11:11

Re: Quo Vadis, SUBARU ???

ja som optimisticky realista smile

zly pocit som mal uz vtedy,ked som videl novu rezu. ramove dvere...niekto za tym moze hladat nieco ako nostalgiu-ja za tym vsak vidim usporu nakladov. smile dalsi zly pocit sa ku mne dostavil v momente,ked som videl prve zhrdzavene vyfukove potrubie - na dechte!! potom prisli reklamacie (turbo , spojky, etc.) a zly pocit sa len zvacsuje...

vsetci co citame dennu tlac a mame zaujem o ekonomicke dianie,vieme ze financna kriza postihla takmer vsetky odvetvia priemyslu - dalo by sa povedat,ze najma automobiloveho,kedze akcionari to prilis prehnali s optimizmom pri buducich predajnych cislach.

vsetci setria, snazia sa vyrobit to iste za mensiu kopu penazi. a samozrejme niekde to musi byt vidno. subaru ergo toyota dostala tiez velky problem - navyse pocas predstavovania novej rady modelov/motorov (impreza, legacy, forester). k tomu ked pridame vyssie predajne cisla tak... jednoducho je uplne normalne (bohuzial to musim takto pisat) , ze sa nieco pokazi. plati za to kazda znacka - je smutne,ze sa to stalo aj nam... smile

urcite suhlasim s tym, ze najlepsie subaru su tie predosle ( forester , legacy a aj impreza- do 2008/2009) ,tieto nove sa potykaju s detskymi chorobami. som si isty, ze facelifty modelov prinesu vylepsenia - ved tak to predsa robia vsetky automobilky!

takze hlavu hore, dobre uz bolo - ale urcite bude aj lepsie!!

PS: ak budem kupovat nove auto, tak to zatial vidim na otasa H6. aj ked nemozem este stale preglgnut,ze to nema vejfucky smile

17.09.2010 12:02

Re: Quo Vadis, SUBARU ???

Vo vedsine mas zase pravdu ako inak zesmile ale subaru sa tesi predajnostu v europe ktoru predtym nemali mohli by zostat teda pri kvalite na aku sme boli zvyknuty ale je to ako pises neda sa pri urcenej sume zkonstruovat auto ktore je z uplne kvalitnych materialov setko predychavam v pohode mna sa to netyka na nove aufticko nemam asi by som ho ani nechcel vzhladom nato ze sa vtom rad vrtam opravujem sem tam nieco dodrbemsmile a tak. ale aj tak pride raz cas vymenit to moje za nieco novsie len neviem ci predycham tie ich nove eurotvary bez ramovych okien. A vady ako nekvalitna antykorozna ochrana na vyfuku oco by uz to auto stalo viac urcite by si kazdy rad priplatil trebarz zopar euri len aby mu to nehrdzavelo oco uz moze byt drahsie to afticko nechapem urcitym veciamsmile

17.09.2010 12:23

Re: Quo Vadis, SUBARU ???

soky ,mas pravdu - cena auta by nebola vyssia ( o moc). ide vsak o to,ze ekonomika funguje trosku inak. ceny automobilov uz neurcuje vyrobca aut (chvala bohu) ale trh samotny. automobilka si na zaklade tejto ceny urcuje zisk (a nie naopak). takze ak chce zachovat istu cenovu hladinu - a tym padom aj vyplacanie dividendov pre akcionarov (v nezmenenej vyske/vyssej samozrejme - ich nezaujma nejaka kriza cico) - musi niekde useknut . takze napr.

vyfuk. teda presnejsie vyfuky (forester,legacy,tribeca ma dva). ak dajme tomu nejaky speci nater na jeden tlmic stoji 50€ (legacy/forester/tribeca ma dva tlmice samozrejme ) tak matematika je jednoducha. FHI preda cca 500 tisic aut rocne. takze 100x500 000= 50 000 000€ !! to je relativne pekny balik na malu automobilku,nie?

17.09.2010 12:58

Re: Quo Vadis, SUBARU ???

ako vravim furt mas pravdu smilesmilesmilesmile ja do toho nevidim ale je dobre ze tomu niekto rozumiesmile

17.09.2010 13:17
555
avatar

Re: Quo Vadis, SUBARU ???

Brano, mna na Lanose okrem tebou spominanych veci, zabila kvalita podvozkovych dielov. Zvyknuty na JDM verzie pri predchadzajucich modeloch, mam pocit, ze im dali za priklad Trabanta.

Fabrika presla pocas uplynuleho obdobia niekolkymi zmenami vlastnikov, vidim v tom predovsetkym snahu o legalne ziskanie technologii, nez zlepsenie portfolia zakupenim malej automobilky. Velka matka obycajne nema zaujem vyhrievat si hada na hrudi, myslim, ze Skoda o tom vie viac, nez ktorakolvek automobilka v EU :) a tak islo o prikaz, nie rozhodnutie samotnej fabriky. Dalej skoncili v rally, tym padom prisli o nutnost produkovat aspon ako tak pouzitelne sroty pre upravy na WRC. Tieto tri magicke pismenka z to mozu tiez. Kym existovala rozmuna skupina N, kde sa nesmelo hrabat v prevodovke a de facto zo seriaka postavit nieco uplne ine, ale boli velmi obmedzene moznosti uprav a bola skupina A8 s predpisanym min. poctom vozov pouzivanym ako homologizacny zaklad pre opat dost obmedzene upravy, tak tu bolo kopec kvalitnych vozov a nielen pri Subaru. Dnes fabriku vlastne zaujima iba to, aby kasna mala dobru torzku a nebola velka, zvysok si uplaca a vymysli ala WRC. Koho potom zaujima vyroba kvalitneho civilneho auta?

No a z historickeho hladiska sa to opakuje. Ked som chodil na gympel, na OFR stale chodila reklama Only you Subaru a to bol zaciatok, kedy sa im zacalo darit robit auta, ktore neboli zname kazivostou. Mimochodom, ak by sa sem zacali vozit uz GT v r 95-96 tak by tiez dost ludi nadavalo na problem s elektrikou, cim pozdravujem kazdeho, kto si ako kamos za 2litre dotrepal WRX z IRL a riesi, ako s nim jazdit dlhsie, nez mesiac :).

Neostava ine, nez verit, ze uz sa dostali na hranicu akceptovatelnosti trhom a zacne sa to zlepsovat.

17.09.2010 14:34

Re: Quo Vadis, SUBARU ???

Erik ,ja si nemyslim,ze za znizenim kvality stoji Toyota. podla mna toyota mala (pred rokom) obrovske renome - urcite co sa tyka kvality . navyse vstupili do subaru uz v roku 2005 a my sa bavime o problemoch s kvalitou v rocnikoch 2009-2010.

tiez si nemyslim,ze toyota razi filozofiu "had na hrudi". japonci nie su nemci - navyse skoda ma "problem" len preto,ze: 1.VW zvolilo zlu strategiu 2.nie je nemecka 3.je ceska oproti tomu toyota a subaru su obe japonske automobilky. osobne si myslim, ze skor subaru moze profitovat s toyoty (obrovsky financny potencial pre vyvoj) .

ja dufam,ze japonsky manazment je omnoho viac prezieravy ako nemecky. predpokladam,ze subaru po pociatocnych otrasoch bude opat to stare dobre subaru ako ho pozname (aj ked s ramovymi oknami) - to znamena ze bude velmi konzervativne a silno bude presadzovat svoj fundament. he, som to ja ale optimista smile

ale je pravda, ze mne sa paci najviac Maserati smilesmile

17.09.2010 15:54
555
avatar

Re: Quo Vadis, SUBARU ???

Narazam na problemy uz okolo r 2006 a aj napr. predaj GM, ktory planoval z Imprezy spravit Saab a pod. Nielen posledny rok, dva. Prilis vela veci sa im zacina kazit a prilis dlho trva, kym to napravia. Natastie stale to nie je cinske Volvo :)))))))))))))

17.09.2010 19:49
Posledné príspevky
Re: Hrdza 23.04.2024  Ivanko
Re: Hrdza 23.04.2024  Sifon
Re: Divný zvuk z motora po výmene celej spojky 22.04.2024  AdoKrajci
Re: Divný zvuk z motora po výmene celej spojky 22.04.2024  Ivanko

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3395
Členovia OZ: 27
Autá: 1245
Inzeráty: 2007
Témy fóra: 1860
Príspevky fóra: 26189
Články: 150
Zrazy: 101