Diskusné fórum

kvalita - Forester

Autor Správy

Re: kvalita - Forester

Skúsil som sa zaregistrovať aby som spoznal reakcie na môj dotaz nerad by som niekoho núdil. Značka Subaru má oslovila prvý krát keď som videl na videu šot cca 10 let tomu nazad ako si to Lesnik rozdava hore po polnej ceste a v cieli vystúpia štaria hromotluci s motorovými pílami a stratia sa v hustom poraste. Hovorim si to je to čo hľadam a to ma zaujal aj dizajn auta. Pri dalšom zoznamovaní sa s touto značkou bol problem spotreba - cena. Ale nuranie po veboch a po časopisoch mi tento problém nevadil. Výhrala kvalita. Posledný zlom môjho rozhodnutia , že idem do Forestera 2,0D nebola tak ani akcia 2x DPH ako keď som si zajazdil na lyžiarskej zjazdovke a po okolitých horach v Beskydach pri pedvádaní tejto značky clapcov z Ostravy. No zrazu si náhodou otvorím vašu stranku a nasledne a česku a bum. Problém spojka a podobne. Mám zato , že práve motor-spojka-prevodovka-podvozok a všetko čo sa tam nachádza, robí tuto značku - značkou kvality. Skúste má s vašimi skúsenosťami presvedčíť , či mám isť do toho, pretože po prečítani niektorých príspevkov je jasne že niektori vedia o čom píšu.

08.11.2010 11:32

Re: kvalita - Forester

Ale len niektorí smile

08.11.2010 12:02

Re: kvalita - Forester

Nazdar,

ja ti mozem poskytnut moju osobnu skusenost, kedze jedneho Forestra 2.0D vlastnim... kupoval som ho 11/2008, je to jeden z prvych predavanych na Slovensku.<br> Doteraz som so spojkou nemal ziadne problemy (musim si zaklopat...) a to nejazdim len dlhe trate po dialnici. Dost vela najazdim po meste (Bratislava) a obcas zavitam aj do lahsieho terenu. Pri vacsom namahani je samozrejme citit ten typicky smrad, ale inak som s nou doteraz nemal ziaden problem... ani s lamelou, ani cukanie od zotrvacnika.

Priznam sa, ze tiez velmi pozorne sledujem tie diskusie tykajuce sa problemov so spojkami a tiez ma to riadne znepokojuje. Z toho vsetkeho co sa popisalo mi to urcite nepride ako chyba sofera, ale skor nekvalitny material oblozenia. Vyzera to tak, ze najviac problemov maju Outbacky a Legacy... Forestre a Imprezy su na tom lepsie. Tiez mam z toho vsetkeho pocit, ze na zaciatku predavane modely su v poriadku (napr. moj a par dalsich Forestrov, o ktorych viem), neskor sa pravdepodobne podarila nejaka vadna seria, ktora sposobuje toto vsetko a predpokladam, ze v sucasnosti predavane modely to uz budu mat zase v poriadku (co ale samozrejme nikto s istotou nepotvrdi).

Netrufam si odporucit ti, ci mas ist do toho alebo nie... keby som mal teraz kupovat noveho Forestra, tiez by som bol velice nerozhodny, ze ci to riskovat alebo nie. Ja osobne az budem niekedy menit auto za nove, asi uz pojdem do automatu... problem je, ze ten pre diesel asi skor ako buduci rok nebude (mozno este aj neskor), takze ak chces kupovat auto teraz, tak to nie je alternativa pre teba.

08.11.2010 13:42

Re: kvalita - Forester

Marko vitaj smile

v prvom rade by som ti chcel povedat jednu vec. a tou je jedno prislovie hovoriace o kasi,ktora nikdy nie je az taka horuca smile je pravda, ze pre subaristov (a teraz nemyslim cloveka,ktory kupi dechtove legacy len preto,lebo dostal vyraznu zlavu a nemusi si priplacat za drziak pre pohar) je to sok. je to sok,citat ci dokonca zazivat na vlastnej kozi problemy s kvalitou auta menom subaru. doteraz sme na to neboli zvykli,je to novum,ktore sa tu objavilo. a vravim este raz , toto nie VW/audi/bmw/mercedes forum -tam su uz davno zvyknuty na taketo veci. my ale nie.

na druhej strane si treba povedat,ze jednoducho prisiel do subaru novy motor a absolutne nove modely aut. za par mesiacov subaru vymenila vsetky modely za nove + s novou motorizaciou. to si uvedomuje len malo ludi.

dalsiou vecou je cost saving. je tu este stale ekonomicka kriza,kazdy biznis musi prejst redukcnou dietou a siahnut na dno svojich moznosti. v praxi to znamena setrenie. raz je to setrenie na bezramovych dverach , potom to su vyfuky a dalsim krokom je spojka. samozrejme kazdy sa znazi zachovat kvalitu (detto japonsky vyrobcovia).

no a ked si toto vsetko zmiesas do kopy,tak zistis,ze subaru je na tom este stale velmi velmi dobre. ja osobne nepoznam ziadnu automobilku,ktora by presla takym mnozstvom zmien a stale by zostala v popredi kvality . vlastne poznam,,,SUBARU

osobne som presvedceny, ze sudruhovia s japonskej ludovodemokratickej republiky sa poucili smile ja jazdim na dvoch subaru (obcas precistim pajsle aj sestrinmu outbacku) a nemozem povedat nic ine len STOJI TO ZA TO! smile

08.11.2010 14:10

Re: kvalita - Forester

Čaf Brano Tvoje príspevky sú dosť kvalifikované a vedia povzbudiť. Ideme do teho tj. Už sme vo firme zaplatili zálohu za dva kusy 2,0D Lesnika . Sme zememerači a hadaj neobanujeme.

08.11.2010 15:09

Re: kvalita - Forester

Možno budem posudzovaný za debka, ale napište niekto algoritmus jazdy dielel - rozbiehanie preradovanie , dojazd do križovatky atd.

Kdesi sme sa bavili o jazde na dieli a vznikal tam paradox pri dojazde do krizavatky buď po čase odjebkaš tuboduchadlo alebo zotrvačník To pri brzdení motorom , alebo volnobech

08.11.2010 15:18

Re: kvalita - Forester

no nech ti algoritmus pouzivania dechtoveho motora napisu ine hlavy pomazane ,ale predpokladam,ze to je stale klasika smile . dovolim si ta ale vyviest z mylnych informacii.

  1. pokazene turbo: turbinu mozes pokazit dvoma sposobmi(najcastejsie). prvym je to,ze studenym olejom pretlacis axialne tesnenia (tym ze "tlacis na pilu" a este nemas zohriaty olej ktory v turbe maze/chladi) . tato porucha sa prejavuje vacsou hlucnostou, stratou oleja,stratou kompresie/vykonu a ciernym dymom vo vyfuku (v sacom trakte je olej,ktory sa dostava zo vzduchom do valca a nestihne vyhoriet). druhym sposobom je nedochladenie turba . to je ,ze po dlhsej jazde pri parkovani okamzite vypinas motor. kedze turbina zahrieva cele turbo prave spalinami z vyfuku, po vypnuti motora prestava cirkulovat olej,ktory plni aj chladiacu funkciu. kov/keramika sa prehrieva a znizuje sa jeho zivotnost. porucha sa prejavuje rovnako ako v prvom pripade.

  2. neviem o tom,ze by brzdenie motorom sposobovalo nejake zavazne problemy zo spojkou/zotrvacnikom. je pravda ,ze kazde preradenie/podradenie kusocek ukrajuje zo zivotnosti celeho kompletu,ale...taketo tvrdenie (ze sa kazi zotrvacnik) mi prijde ako trosku paranoidne smile to je to iste,ako tvrdenie, ze dole kopcom sa oplati vyradit rychlost,lebo sa tym setri palivo...

PS: ked budes v praci jazdit na subaru,tak verim,ze ta praca bude bavit o X percent viac smile

08.11.2010 15:40

Re: kvalita - Forester

ahoj marko no ja mam tiez jedneho z prvych foresterov MY09 a mam na nom uz 75.000 km za dva roky. asi pred dvoma mesiacmi mi odislo olejove cerpadlo a nasledne sa musel menit motor. je to ale chyba od vyrobcu a ako som cital na forester.org tak v amerike s tym mali a maju problem najma legacy/outback.<br> Aj napriek tomuto problemu som rozhodnuty pre dalsi forester ked pride cas. takze z mojej strany nevahaj. iba by som zvazil ci 2.0 D alebo XT. Viem, ze ta spotreba ale ten motor stoji za zvazenie aj pri tej spotrebe. a urcite by som sa na nom predtym ako sa rozhodnes previezol aby si potom niekedy nelutoval.....

08.11.2010 15:48

Re: kvalita - Forester

ahoj marko, ja by som ta takisto povzbudil, aj ked nove modely tiez u mna nevyvolali vlnu nadsenia, hlavne strata identity v podobe setrenia na bezramovych sklach a pod. je to stale subaru a tuto znacku robi ich jedinecny AWD system, aky si vdaka konstrukcii motora moze seriovo dovolit iba subaru smile no a jemnu stratu identity a kvality (tak ako u vsetkych znaciek v ramci krizy a setrenia) hadam ozelieme smile lebo subaru je hlavne o pocite z jazdenia smile

este co sa tyka dojazdov na krizovatku, tak sa zrejme myslelo to, ze ked dojazdievas na rychlosti ku svetlam a chces setrit brzdy, tak brzdis motorom so zaradenou rychlostou - lenze ked to prezenies a rychlost vyhodis az ked ti uz zacne trhat motorom, tak ked to spravis niekolkokrat po sebe a dlhodobejsie, tak coskoro budes nedobrovolny navstevnik servisu - takto mi to vysvetloval jeden sikovny technik este v citroene ked com mal C5ku HDI smile

08.11.2010 18:01

Re: kvalita - Forester

Marko,mozem povedat len tolko,ze si sa rozhodol spravne!Ciste hypoteticky sa neustale zamyslam,co by som si kupil teraz,ak by...,ale vzdy,napriek niektorym chronicky znamym nedostatkom aj detskym chorobam novych modelov,dojdem k jednoznacnemu zaveru:smileSUBARU!!!smile P.S.Brano,Hybco,ste si isti,ze Cost saving zacal s tzv.ekonomickou krizou?Ja ten jav pozorujem uz kapanek skor.A tiez si nemyslim,ze s krizou skonci.Podla mna je sposobeny coraz vacsou nenazranostou "mocenskej elity"a rastucim dlhom vytvaranym Centralnou bankou!!!

09.11.2010 09:46
Posledné príspevky
Professional Custom Essay Writing 27.03.2024  jenniferkasmer
Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora... 26.03.2024  Ivanko
Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora... 26.03.2024  fotograf
Re: Co som dnes urobil na svojom Subaru 21.03.2024  ziziwrx

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3383
Členovia OZ: 26
Autá: 1242
Inzeráty: 2006
Témy fóra: 1854
Príspevky fóra: 26172
Články: 150
Zrazy: 100