Diskusné fórum

Legacy - otazky a rady pred kupou

Autor Správy

Legacy Sedan 3.0 l H6 2004 ?

Ahoj pani . Som tu novy a rad by som sa stal vašim kamarátom - ale k veci . Pokukujem po Subaru Legacy 3.0 l H 6 r.v.2004, 3000cm3, 180kW, A5, Benzín,170.000 km - komplet ser.knižka a history,NAVI,koža.. . Chcel by som vedieť váš názor ,či mam isť do toho ,aký je to motor,náročnosť na údržbu a z ekonomického hľadiska či sa mi to oplatí kúpiť. Viem že keď si niekto kúpi také auto a toľko koníky , tak spotrebu nerieši ale chcel by som si tam namontovať LPG. Nejak som sa rozhodol , že Subaru chcem mať - aj keď by som mal prestať fajčiť , piť... smile . Zatiaľ Vám ďakujem

05.05.2010 21:08

Re: Legacy Sedan 3.0 l H6 ?

Vitaj medzi nami. Vo vseobecnosti sa H6, resp. 3.0R o ktorom pises, povazuje za najvydarenejsi motor od Subaru. Jeho prejav je velmi prijemny. Predpokladam, ze to je automat a ten mierne obera motor o vykon. Na druhej strane je absolutne postacujuci a velmi komfortny na predbiehanie. Auto s tymto motorom a prevodovkou je robene skor ako cestovny dostavnik, ako nejaky sportovec. Na druhej strane nevravim, ze sa s nim neda poriadne vyblbnut, ved je to predsa Subaru! Motor nema klasicke rozvody, miesto nich ma rozvodovu retaz. Tam je zrejme potrebne si dat pozor, aby nebola vytahana. Ale pri tom pocte km si myslim, ze by to malo byt este ok. Neviem o ziadnych chronickych problemoch pri tomto motore. Ak sa on clovek normalne stara, tak by to mohlo byt v pohode. Treba sa v tom aute previezt, vypocut si ho, skusit, ako radi automat, samozrejme po zahriati. Pokial ide o LPG, tak ja som si nechal do mojho Otasa plyn namontovat. Na LPG mam najazdenych cca. 25000 km, takze ese sa mi tazko hodnoti co a ako. Zatial je to v pohode (menil som plynove vstreky, ale to je vec plynu a nie motora, ako takeho). Na benzin sa jazdi s tymto motorom okolo 10-11 l/100 km. Samozrejme zalezi, ako slapes na plynovy pedal. Mesto je okolo 13-14, mimo mesta kludne aj okolo 9 a da sa aj menej. Na LPG mam dlhodobu spotrebu okolo 12 l/100 km. Najmensia bola 10,2 l/100 km. Pokial ide o NAVi, tak mam mapy s celou vychodnou Europou, takze ani to nie je problem (origo je len zapadna a pri nasich hraniciach konci svet smile ) Zatial asi tolko. Pytaj sa na vsetko, co ta zaujima. Kde sa to potencialne auto nachadza?

05.05.2010 21:22

Re: Legacy Sedan 3.0 l H6 ?

Steve nazdar smile

Budem opakovat uz to ,co napisal DonCarnage ...ale je to jednoducho tak. ja jazdim sice novsiu H6-ku - ale len co sa tyka roku vyroby(2009)...ty na tom aute budes mat tak ci onak rovnaky motor s rovnakou 5stupnovou AT prevodovkou . taaakze. motor je jednoducho drziak. ak sa on clovek dobre stara,tak je to v podstate nerozbitny motor. jeho zivotnost prave zarucuje retazovy rozvod. je to sice konstrukcne trosku zlozitejsie,ako 4valcovy radovy motor,ale je to jednoducho krasny stroj.

prevodovka nie je ziaden 2spojkovy automat ,ale je to typicky pohodlny hydrodynamicky menic. s toho vyplyva maximalna plynulost podradovania a velmi solidna zivotnost. o problemoch s tymto typom AT som teda ja osobne este nepocul. takze ci motor,ale aj prevodovka su velmi stabilne elementy.

podla mna,prave tato seria Legacy je najkrajsi pocin v historii subaru. nic krajsie nevyrobili a asi ani uz nevyrobia smile<br> auto je relativne dobre odhlucnene, aerodynamicky hluk pri vysokych rychlostiach je absolutne standartny (aj napriek pouzitiu bezram. okien). cela konstrukcia je velmi velmi tuha, necitit ziadne kyvy karoserie ,ci naznak krutenia sa.

co sa tyka ekonomiky prevadzky...ak tam ides davat LPG,tak sa ani nemusime bavit o spotrebe. samotna spotreba benzinu je v podstate absolutne v zhode s vykonom auta (3liter, 6valec,4X4). co sa tyka vymeny nahradnych dielov (oleje, filtre etc.) da sa kupit kopec aftermarket vyrobkov ,ktore su lacnejsie ale X% lepsie ,ako samotne OEM subaru nahradne diely (typicky priklad je uhlikovy kabinovy filter) .

takze dotoho priatelu, budes velmi spokojny!!

smile

06.05.2010 13:00

Legacy Sedan 3.0 l H6 ?

Ďakujem za odpovede . Ešte jednu otázku by som mal . Je rozdiel v interiéry medzi Subaru Legacy Wagon 2.0 Turbo 2006 a sedanom 2004 na ktorý som sa pýtal / okrem motora smile Pretože dochádzam do prace 40 km + 40 km späť a väčšinou sme v aute 4-5ti a ten sedan sa mi zdá dosť stiesnený - keď som ho raz obzeral . Aby som vás dal do obrazu . Bývam trošku v hornatom kraji , kde v zime chemicky posyp nehrozí a stále viacej ľudí dochádza do prace . Ked to porovnám cca. 10 rokou späť , tak to je o 100%. Mne to osobne nevadí len dosť často sa stava , že tam stoji auto v kopci a hrabe namieste , potom sa pridá dalši a už je kolóna . Nehovorím že je to každý deň ale stava sa to . Potom prídem do mesta , poobede už sa neviem vyhrabať z parkoviska keď prídem k autu len LTT a ako tak sledujem , tak dosť čudne sú tie zimy . Dlhéé ako sopel . Doteraz som jazdil Seat Ibiza 1.4 , Seat Leon 1.9 TDi 81 , Octavia Combi I 81kw ,octa II 2,0TDi Opel Zafira a nemal som doteraz vážnejší problém a preto sa aj sam seba pýtam že čo ďalej ... Ake auto bude to subaru ? bude spoľahlivé,nezruinuje ma ? Daju sa zohnať aj ine auta 4x4 napr. Golf V 4motion , octa 4x4... aj Dačiasmile

Jedno kombi som našiel http://subaru-legacy-wagon.autobazar.eu/20-turbo-4wd-id1554817.html alebo http://subaru-legacy.autobazar.eu/30-l--h-6-id1528166.html

alebo http://www.autobazar.sk/inzerat/122805/skoda-octavia-combi-19-tdi-4x4-elegance-kombi-4x4-m6/

06.05.2010 21:57

Re: Legacy Sedan 3.0 l H6 ?

Nezda sa ti ze tomu legu 2.0 turbo chyba volako diera v kapote ?! to auto v inzerate proste turbo nema a legacy 2.0 2006 ma mat 121 kW. Ten model sa vrabal pre europu 2.0 121 kW, 3.0 184 kW v rychlosti ma napada nemecky web s archivom prospektov http://www.subaru.de/kundenservice/prospektarchiv/legacy.html . Co sa tyka 4motion a skode 4x4 tak tam je uplne ina technika pohonu, im sa skor hodi oznacenie 2+2 , tam mas hnanu len prednu napravu a ak elektronika vyhodnoti ze potrebujes (volake zle podmienky na ceste ... ) tak ti zopne haldex spojku a pripoji sa ti aj zadna naprava. U lega mas hnane vsetky kolesa stale u manualu vykon medzi prednu a zadnu naravu 50:50 a automatu 45:55 Staly pohon ma oproti haldexu vo vsetkom lepsie parametre, jedine v tom ze ma "vyssiu" spotrebu ako haldex je horsi (ale zas tak zavratny rozdiel to nieje).

Zaujimave video na porovnanie niektorych systemov 4x4 http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs

07.05.2010 00:33

Re: Legacy Sedan 3.0 l H6 ?

a ešte jedno ale Impreza a to asi bude ešte menšie

http://www.subarumb.cz/products/subaru-impreza-combi-2-0-automat/

07.05.2010 11:45

Re: legacy H6

Nazdar chalani . Tak mam rezerve do zajtra: http://www.aaaauto.sk/sk/subaru-legacy/car.html?id=2036226&search=subaru&make=114 Bol som ho dnes pozriet, aj ho vyskusat smile nalozil som mu plny kotol v zakrute ide ako po kolajniciach

Co som si vsimol : -tak ventilator ventilacie je dost hlucny/ zevraj je to uz od nova nema servis.knizku / to auto je z CZ , uz 2 mesiace ho sledujem,chlapec od PO , servisoval mu ho kamarad -prava strana bola striekana a myslim si ze aj zadny kufor / mohlo to byt len liznute , tazko povedat -interier nie je az taky zachovaly, dost nejake veci tam vržu /

06.06.2010 15:21

Re: legacy H6

nazdar auto na prvy pohlad vyzera celkom dobre. urcite sa este niekto pripoji s komentarom ohladne tohoto auta.

moj komentar je len tento. nevim kto ti hovoril tu bachorku o tom hlucnom ventilatore,ale odkaz mu,ze nech si vymysli lepsiu story smile

06.06.2010 19:43

Re: legacy H6

mam maoznost ist este zajtra do servisu, AAA mi to dovolili - tak sa ich na to opytam , ci ten ventilator sa da nejak spravit alebo sa bude musiet vymenit cely . Majitel tvrdil , ze si pustal nahlas radio aby ho nepoculsmile .To mi hovorili v AAA

06.06.2010 19:58

Re: legacy H6

...a este co som si vsimol , tak nedavno bolo menene celne sklo a nedal uz naspät s vyhrevom stieracov

06.06.2010 21:00
Posledné príspevky
Re: Legacy - zámok prednej kapoty 04.12.2019  fluider
Re: Legacy - zámok prednej kapoty 02.12.2019  Palika
Thule korozia 02.12.2019  emco
Re: Legacy - zámok prednej kapoty 01.12.2019  fluider

Posledné články

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

  • Bolo nám ako v raji - 10. letný zraz

    Autor: miloxko
    Dátum: 25.08.2018

Štatistiky
Používatelia: 2911
Členovia OZ: 81
Autá: 1121
Inzeráty: 1901
Témy fóra: 1694
Príspevky fóra: 25876
Články: 149
Zrazy: 81