Diskusné fórum

Pohon Impreza WRX

Autor Správy

Re: Pohon Impreza WRX

Zdravim, kedze som tu novy , tak hadam som to hodil do spravnej sekcie.

Hladam infosky ohladom pohonu na WRX imprezach. Zatial som to tu nenasiel a ani google nebol ku mne zhovievavy smile , tak mi hadam niekto s tym helfne. Pytam sa kvoli tomu, lebo je zima a clovek sa nudi a aj kvoli tomu ze za nejaky cas zvazujem kupu starsieho WRX a nerad by som urobil opat hlupost ako pred pol rokom , ked som kupil za 9000 euro nove auto nemenovanej znacky , ktore je proste uplne bez duse. Nechal som sa ukvakat, ze jake to bude vyborne , usporne a neviem co este . Takze sa momentalne vozim na aute bez duse , ktore vobec nekuri , casto ma v zime hnane iba jedno koleso a co ma najviac hneva, poskytuje mi omnoho menej radosti z jazdy ako moje predosle R Twingo a to uz je co povedat. Kedze moje skusenosti so 4x4 su dost biedne, akurat nejake jazdy na haldex skode (nazov to naozaj vystihuje , fakt je to skoda penez) a potom 2 roky na SX4, ktorej pohon je povedzme ze fajn pre nenarocneho uzivatela , ale tiez to neposkytuje ziadnu mieru zabavy. Este som skusil chvilocku svagrovu staru audi A6 quattro , ale to nieje moja cielova skupina , takze nula bodov. Prave preto by som bol velmi happy , ak by niekto aspon zhruba popisal , co to ma ta WRX za dify, ako to jazdi , ako sa to sprava. Proste hladam auto, ktore mi poskytne trosku zabavy po ceste do/z roboty , auto pri ktorom zabudem aspon na chvilku na tie veci , co mam vsetko este spravit , co vsetko treba vybavit a... Kilometrov vela nestiham ubehnut , takze spotreba nieje az tak podstatna. Este taka vec , ze to musi byt kombi, kufor a aj pristup donho je pre mna dolezity , ale to nema vplyv na typ pohonu smile Zatial vsetko , dufam, ze niekedy budem mat v garazi viac difov ako jeden smile

31.12.2010 15:21
555
avatar

Re: Pohon Impreza WRX

Tym, ze chces kombi si stanovil, ze auto ma na prednej naprave otvoreny dif, stred je visco a zadok je tiez visco. Ale da sa to zmenit :)

31.12.2010 16:08

Re: Pohon Impreza WRX

to 555 , ja som myslel že WRX je WRX či je to v kasni sedan alebo kombi je to jedno... smile

31.12.2010 16:43

Re: Pohon Impreza WRX

A ake su alternativy voci visco ? Aj ked skor by ma zaujimal zadny dif, prevodovku by som nerozoberal a asi ani nemenil smile

Zasa nechcem ist cestou robit z WRXy druhe auto , ktore sa bude podobat na STi, to uz radsej kupit povedzme STi RA6 a prehadzat to , nie ? smile (hadam mi tato poznamka bude niekedy odpustena smile )

Taktiez rozmyslam aj nad Outbackom alebo Foresterom , ale tam je cenovka trochu inde , pokial chce clovek manualnu prevodovku a rozumny motor k nej, teda taky, ktory nebude len o trapeni a a pozerani na spotrebu a tiez neviem , ako maju rieseny pohon , ale co viem, ze uz chcem 3 dify.

31.12.2010 17:01
555
avatar

Re: Pohon Impreza WRX

WRX ma stale techniku pohonu z GT. WRX STi sa pre nas trh nerobila, ta ma otvoreny predok, visco stred a kolikovy dif na zadku. Pripadne verzia s DCCD otvoreny, elektromeg spinany lamelak stred a kolik zadok.

Tachnika z RA je dobry napad, ale ... je to youngtimer, co nemusi niekomu vyhovovat, ecu je velmi jednoduche oproti WRX a to nehovorim o STi a prevodovka je kratka, koli comu to nie je moc ekonomicke jazdenie. A 100 benzin tiez nemas vsade, mapu na 98 zatial iba testujem a odladujem.

31.12.2010 19:31

Re: Pohon Impreza WRX

S tym RA to bol samozrejme zart smile Nad takym niecim ani neuvazujem. Jediny argument, ktory by ma k tomu lakal je DCCD , ale to len kvoli fun faktoru, ale je to drahe a pre moje jazdecke schopnosti asi aj zbytocne. Ale aj tak by som potom asi rovno riesil STi , ktore by uz ale viac nacrelo do rozpoctu , takze zasa sa vraciam k WRX smile

Este ma napadlo, ze ako vlastne funguje to visco ? Myslim z konstrukcneho hladiska, co mam cakat po 8 rokoch sluzby samosvornych difov ?

Zatial som pozeral rocniky okolo 2002-2003. Maju nejake slabiny ? Korozia kasne ? Motor ? Prevodovka ?

31.12.2010 20:48
555
avatar

Re: Pohon Impreza WRX

Ak berieme za podstatny faktor umenie vodica, bol by som pravy, kto by nemal co ma a za mno by stalo tak 99% majitelov supersportov a zberatelov aut.

Korozia asi iba oplechovania zvodov, kasnu to nema preco zasiahnut. Jedina vyrobna vada su viac namahane loziska nabojov kolies, koli tomu sa potom preslo zo 100x5 na tych 114 a STi mali problemik so zadnym buchajucim tlmicom, pripadne sychchronom na 3jke. To su vsak veci, ktore majitelia museli vyriesit, ak sa im to pritrafilo.

Visco ako take nema mat preco problem, je to uzavreta nadoba a opotrebenie je spravidla male. Stredovy difak zareve iba ak majitel jazdil vela s roznymi obvodmi kolies a ho vlastne uvari. Ak niektore odchadza, tak na zadnom dife a ked otvoris kontrolny otvor, tak to smrdi ovela viac, nez samotny prevodovy olej a samozrejme, nezahrabe dvomi kolesami.

01.01.2011 16:06

Re: Pohon Impreza WRX

No to DCCD som spomenul len tak , to je pre mna este velmi daleko, mozno niekedy neskor smile . Zasa na druhej strane to isto vie pomoct ovladatelnosti auta , predpokladam, ze WRX chodi do zakrut cez predok ako vacsina 4koliek, ale na to si asi clovek musi zvyknut ako na manzelku smile

S tymi loziskami ma to az tak nepali , aj ked mohli byt lepsie nadimenzovane , ale tak nieje to nic take , co by som nevedel vymenit , toho by som sa nejako nebal. Kua robim vo firme co vyraba loziska a zatial ani jedneho auta, co som mal tu nevyrabame smile , no co uz. Mozno casom sa tu nejake zacnu , musim pozriet vyrobny plan , ci tu nepreskladnia nejake Suba smile Je lepsie, ked si clovek moze vybrat kus, ako ked mu naslepo pride do servisu lozisko.

K tym zadnym difom si spominal nejaku alternativu. Je mozna zamena za nejaky iny? Si uvedomujem, ze Suba WRX si nikto nekupuje na dochadzanie do kostola , tos s tym musim ratat.

01.01.2011 17:26
555
avatar

Re: Pohon Impreza WRX

Chodi ako chodi :) RA chodilo este viac, az som si uvedomil, ze pri 100% trakcii nie je mozne zmenit smer. Cim mas trakciu vacsiu, tym horsie sa smer meni. Ak teda pri najazde do zakruty pridavas, tak auto nutis ist rovnejsie. Spolu s neviem preco za bezpecnu povazovanou geometriou sa to zvyraznuje. Nedokazem sa stotoznit s nazorom odbornikov, ze bezpecne nedotacave auto, ktore bezpecne vylezie do protismeru a tam sa bezpecne trafi do oprotiiducecho vozidla, iba preto, lebo keby mu prdel lietala ako zalenacovi v lochu, tak by nesiel tak rychlo a odbornici by nemuseli zistovat, preco je bezpecne nedotacave auto, ktore donuti vodica ubrat, ked to prezenie. Je zaujimave, ze ked boli auta z makkej ocele a na zimu sa davalo vrece cementu do kufra a gumy nestali za nic, tak sa tolko ludi nezabijalo a jazdilo sa 60/80/110 co podla mna bolo viac s ohladom na kontrukcne vlastnosti, nez dnes. Ale uz som dost odbocil.

Da sa aj s viskozami jazdit bokom, iba je to tazsie. Rieseia v ramci pohonu mas dve: 1. front Helical od STi ci cosi podobne. Do tehto kategorie radim aj Quaife, ktory vychadza z Torsenu, no ma sukolia inak spracovane a dokaze vygenerovat malicku svornost aj na snehu/lade. Quaife robi aj zadny dif, ale je pomerne drahy a na zadku je dobre mat nieco, co sa chova vzdy rovnako. Vyhodou tychto al Torsen difov je moznost v prevodovke pouzivat povodny olej, ktory nemusi obsahovat spec. prisady ako pre lamelaky. 2. Lamelaky, kde za spicku povazujem Cusco. Ich dif sa da nastavit na 1,5 ci 2 cestny, robi sa to pred namontovanim. 2cestny by som dal iba na zadok, mam taky a nie je to sranda, ked sa smykne a prudsie uberiete bez spojky, tak sa zamkne aj brzdnym ucinkom motora a smykate sa dalej. Je to ovela intenzivnejsie, nez iba prudko ubrat pri napr 4-5000 otackach na visco. Predny lamelovy difak treba zvazit, on funguje vzdy rovnako, vznikne urcity rozdiel v otackach a on vyvinie silu, na ktoru je mechanicky nastaveny. Ak je to aspon trosku zaujimava hodnota, pri parkovani bude prevodovka vydavat lamave zvuky, pretoze natocenim kolies ho nutite pracovat a prevodovka musi prekonat silu, ktoru generuje. Kto ma DCCD a ma napr 3tiu poziciu na manuale, vie asi o com pisem. Je to vhodne na sutaze a zadny dif. Ceny su od 1000USD vyssie. V kocke sa to potom chova podobne ako STi2002, pridas, zadok sa zamkne a ide do smyku. Hned a aj na snehu, netreba pocitat do 3 ako na WRX ci GT. Asi by som zacal s 1,5 na zadok a potom prehodil na 2 cestny, nie je to taka tragedia rozobrat difak, ako pri prevodovku, ked sa riesi predny.

Na GT som jazdil s prednym Quaife, chovalo sa to ako prednokolka s enormnou trakciou a bola zabava, ak na jednej polovici cesty bol asfalt a na druhej sneh. RA malo ten Helical, ale koli vlastnostiam Quaife a aj jeho predatelnosti som si ho prehodil a je to ine. Na mokrom nemozem prudko pridavat v najazdoch, lebo okamzite idem do protismeru a pod plynom to vie dost zamavat s autom, ak su rozne adhezne podmienky, pripadne vyjazdene kolaje. S DCCD si viem prisposobit charakteristiku podla pocasia, no netoleruje to tak jazdecke chyby ako visca.

Medzinapravak by som nechal ako je, cim je silnejsi, tym neochotnejsie auto meni smer.

02.01.2011 01:49

Re: Pohon Impreza WRX

Fajne fajne smile

Ja zasa nerozmyslam nad nejakymi drastickymi vymenami , jedine , co by som zvazoval je vymena zadneho difu za nieco svornejsie, co by hadam pomohlo v zakrutach a tiez pri smikani sa, teda aspon si myslim, ze by to helflo.

Medzinapravovy a predny dif by som nechal urcite seriove, lebo aj doma aj v praci pri parkovani sa bohuzial potrebujem otacat od dorazu k dorazu, takze tam si nebudem komplikovat zivot smile

Len je tu teda otazka, ci pomoze vymena zadneho difu? Nasiel som taketo nieco , mozno to niekomu helfne smile http://mazdarotaryclub.com/forums/showthread.php?t=34275

Kukam videa ako funguje ten cusco dif , ale kua neviem prist na to cim sa ovplyvnuje to nastavenie medzi 1,5 a 2 cestnym difom.

02.01.2011 11:22
Posledné príspevky
Re: How to grow your ecommerce store by selecting a right ecommerce store development agency? 19.04.2024  davidnoel
Re: Hrdza 14.04.2024  Ivanko
Re: Hrdza 14.04.2024  Sifon
Re: montovana hala zateplena 11.04.2024  Ivanko

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3392
Členovia OZ: 27
Autá: 1244
Inzeráty: 2007
Témy fóra: 1859
Príspevky fóra: 26181
Články: 150
Zrazy: 101