Diskusné fórum

Forester vs. Grand Vitara

Autor Správy

Forester vs. Grand Vitara

Zdravim,

zvazujem kupu noveho (nejaka predvadzacka) SUV. V uzsom vybere zostali Suzuki Grand Vitara (dalej GV) a Subaru Forester (dalej SF). Pri GV vzhladom na polutovaniahodny diesel je volba jasna, jedine benzin 2,4. Auto ma nejake muchy a nie je ich malo (neuveritelne vibracie saltpaky, tvrdost, mensi kufor...) ale celkovo sa mi paci. Respektive ide skoro o moj 'detsky' sen. S forestrom som este nemal moznost jazdit, ale tam by som urcite siel do diesla. Dizajn exterieru je celkom sik a zmierovanie s biednostou interieru som ochotny povysit na chlapsky pragmaticky pristup ku vzhladu. A teraz moja dilema...

Najazdim zhruba 20.000km (zostane mi aj vozitko do mesta). Cena GV je zhruba 25.000eur (najvyssia nemecka vybava, predvadzacka). SF je o par tisic drahsi (pri porovnatelnej vybave), ale zasa uspora na palive (10 litrov benzinu vs. 7 litrov nafty) by bola rocne zhruba 800eur. Servisny interval maju obe 15.000km a servis na GV je za maly zhruba 250 a za velky 500eur. Kolko je to pri SF? Aka myslite, ze bude zostatkova cena po 4-5 rokoch? Ako je na tom so spolahlivostou novy SF (ceske subaru forum ma dost vyplasilo)? Co nahradne diely? Ako to vidite celkovo vy? Co by ste mi poradili? Za kazde rozmyslanie 'nahlas' vopred dakujem.

melo

01.01.2011 16:02

Re: Forester vs. Grand Vitara

Ahoj Mal som Swifta 5rokov. Mám SX4 4 roky a Subaru impreza Sport Diesel 1/2 roka. Nemôžem preto porovnávť priamo, ale len zopár poznámok. Suzuki - doteraz žiadne problémy. SX4 rovnoko ako GV ale nemá stály pohon všetkých kolies, je to podmienková štvorkolka na rozdiel od Subaru. GV 2,4 má krútiaci moment 227 Nm pri váhe 1600kg. SF diesel 350Nm pri rovnakej váhe. Moja Impreza je o niečo ľahšia a stýmto krútiacim momentom slušne akceleruje. Pri GV to bude citeľne horšie a ako to poznám z SX4 budeš ju musieť točiť trošku vyššie (píšu 3800 ot/min. čo cca zodpovedá aj SX4)aby si pocítil že máš rezervu v akcelerácii napr. pri predbiehaní. Stále to ale nie je 350Nm. Pri Subaru, ako niekto napísal, zaradená trojka je "automat". Ja s tým jazdím od 50km/h, po dedine, až po cca 100-110 keď sa napr. pripájam na dialnicu a potrebujem sa zaradiť. Len tolko. Samozrejme benzín aj diesel majú svoje pre aj proti. To je na Tebe, aké máš požiadavky. smile Aj ja som sa vyplašil z tej diskusie, ale dúfam že to nebude až také zlé. Čo mi zostáva keď to mám už v garáži.smile

01.01.2011 16:45

Re: Forester vs. Grand Vitara

to maroavip: vdaka za prispevok. GV je permanentna stvorkolka (s SX4 to nema nic spolocne). samozrejme Nm su ine ako pri kazdom porovnavani benzin vs. diesel. ale vyhody benzinu su zasa niekde inde (napr. vyssia spolahlivost, nizsie servisne naklady, kultura chodu...). dolezite je, ze to do terenu tak casto chodit nebude a preto je vyssi krutak menej podstatny (nevravim ze nepodstatny, len menej podtstatny ako keby to jazdilo hlavne teren). okrem toho ma GV este pre tento pripad redukciu, cize spojka sa tak nicit nebude.

01.01.2011 17:57
555
avatar

Re: Forester vs. Grand Vitara

Subjektivne mi pripada jedine tocivy moment zaujimavy na diesloch. Presnejsie, jediny dovod, preco pocuvat zbor sialenych banikov s motykami je to, ze to ma taky dobry priebeh tociveho momentu a vdaka tomu je mozne lepsie vyuzit energiu. Dnes je mozne dostat boxeri diesel na 180-187PS a cca 400Nm, samozrejme pri kupe noveho vozidla to nie je determinujuci faktor. Za nevyhodu povazujem dlhy ohrev motora a jeho potrebenie pri karatkych jazdach v meste. Ak to auto ma ostat v rodine 5 a viac rokov a bude sa s nim chodit casto kratucke trasy, benzin je lepsi. Forester ma zo vsetkych realne v terene pouzitelnych vozidiel najblizsie k jazdnym vlastnostiam sedanu, urcenemu na asfalt. To konkretne Suzu nemam osahane, ak to ma v niecom nabeh na SX4, tak rozhodne stoji sa to povozit sa vo Foresterovi.

02.01.2011 02:02

Re: Forester vs. Grand Vitara

Meloking...a preco u GV benzin ale u SF uz diesel?Ved si zober 2,5 benzin,co je konecne aj v Europe a mas to vyriesene.A prichadza aj celkom nova generacia benz.motorov.Benziny su myslim uplne v poho,este som teda nepocul o probleme,jedine 2,5 Turba sem tam.smile A urcite sa zvez v Subaru,myslim ze opat budes mat jasnejsie!

02.01.2011 10:52

Re: Forester vs. Grand Vitara

to tolu: lebo diesel sa, podla mna, svojim charakterom k tazkym autam hodi pri klasickom jazdeni trosicku viac. keby nebol ten diesel od GV tak koncepcne zastaraly (ten renault sa montoval este v 90rokoch tusim do nejakeho stareho mitsubishi), o com svedcia aj jeho parametre, tak mozno. mozno aj keby to bol aspon naozaj stary diesel, ktory nie je splzneny dpf a celkovo vylepseny vecami sposobujucimi jeho poruchovost. na diesel od SF som pocul len same chvaly. je mozne, ze to turbo 2,5 je parada obrovska, ale uz skok z normalneho auta a jeho klasickej pazravosti do lubovolneho suv je psychologicky znacny a ak si clovek vyberie 2,5 turbo, tak to este prehlbi. na tej atmosfere od GV sa da jazdit pod desat a nepokazi sa to ani ked das za to odsluzit omsu.

02.01.2011 12:20

Re: Forester vs. Grand Vitara

Tak čo ja viem , tak do SUZUKI sa montoval v posledných rokoch motor koncernu PSA = 2.0HDI, diesel od Subaru mi nepríde nijak výrazne lepší, tiež sa hlásia ludia s problémami DPF + spojky , problémi zo vstrekmi ešte len prídu (jeto dan za CR)... Ja vlastním tiež ešte jeden diesel, ale nie je to ešte CR motor a možno práve kôli tomu ho mám dodnes, ale ak poputuje do sveta, tak ho jednoznačne nahradí atmosferický benzín pravdepodobne s LPG (trebárs originál SUBARU bi-fuel) , kúpiť v dnešnej dobe moderný diesel smilesmilesmile Tie ušetrené 3l nafty na 100km mi v prípade poruchy palivového sýstemu naozaj za to nestoja, určite nie do doby kedy bude repas jedného vstrekovača stáť 1/3 z toho čo zarobím, filter DPF je další prúser... Na takúto údržbu ja určite nemám, a toto sa vzťahuje na akýkolvek CR motor bez rozdielu výrobcu.

02.01.2011 14:08

Re: Forester vs. Grand Vitara

to ivanko: ano, do 2005 to bol dvojlitrovy peugeot. po nastupe tejto novsej verzie to je renault 1,9. ano, problemy s dieslami su urcite vacsie, ale v ramci zaruky to je mensia neprijemnost, ktora za usetrene prachy stoji. teda pri vacsom najazde kilometrov.

02.01.2011 15:22

Re: Forester vs. Grand Vitara

Ak raz má auto aj v záruke nad 60000km , tak s jej uplatnením nastávajú problémi, skrátka zavinené neodborným používaním, skús ísť reklamovať spojku ak bude mať auto zhruba tolko km, je lepšie to zvaliť na majitela, nie... A takto sa dá pokračovať donekonečna, slúbená záruka je len na "zalepenie" očí... Trebárs KIA - chcem vidieť ako si niekto uplatní záruku po 4-5 rokoch prevádzky, ale to je nepodstatné, podstatné je kolko kusov kôli tomu predáme nie ? Stačí si prečítať rôzne diskusie, ludia majú problém si uplatniť záruku aj pri 15-20000km

02.01.2011 15:38

Re: Forester vs. Grand Vitara

Meloking,ja som nenavrhoval kupit 2,5Turbo,ale 2,5 atmosku!Pripadne 2,0 atmosku.A to si na tych 10tich litroch tak ci tak.Ja mam 2,0Turbo a da sa s tym jazdit za 10L,aj 2,0 atmo a tam aj 8,5L.A to nepatrim medzi najpomalsich na cestesmile Ak nenajazdis vela,vela km,kasli na naftu! A s tou zarukou...to si teda optimista!

03.01.2011 09:14
Posledné príspevky
Re: Hrdza 23.04.2024  Ivanko
Re: Hrdza 23.04.2024  Sifon
Re: Divný zvuk z motora po výmene celej spojky 22.04.2024  AdoKrajci
Re: Divný zvuk z motora po výmene celej spojky 22.04.2024  Ivanko

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3395
Členovia OZ: 27
Autá: 1245
Inzeráty: 2007
Témy fóra: 1860
Príspevky fóra: 26189
Články: 150
Zrazy: 101