Diskusné fórum

Drobnosti ohľadom forestera

Autor Správy

Re: Drobnosti ohľadom forestera

Zdravím, potreboval by som poradiť ohľadom môjho forestera S-turbo 2001 po FL. Chcem sa opýtať, akým spôsobom a či vôbec si za domácich podmienok môžem nastaviť ručnú brzdu.Tá zaberá až celkom na vrchu, aj to mizerne, stačí mierny kopec a auto sa kotúľa. Dotaz číslo dva: mal by tento model mať hillholder? Ak áno tak môj nefunguje tak ako má...Na to už ale predpokladám treba navštíviť servis. Otázka na záver: auto šlape pekne, ťah ok povedal by som že od fakt nízkych otáčok, akurát má obmädzovač na 5300ot/min.Ďalej proste nejde.Môj mechanik povedal že auto ide ako má tak nech to nechám tak, aspoň ho nevytáčam a šetrím ho...Predchádzjúci majiteľ s motorom nič nerobil ani nemal problém, ale auto má vraj aj po rokoch 185 koni odmeranych.Čo si o tom myslite? Dať tam nahrať v servise nejakom povodny original soft(možno ide teraz auto lepšie to fakt neviem), alebo sa nato vykašlať.Papierovo dosahuje najvyŠší výkon pri 5600otáčkach... P.S zháňam zadné ramienko stierača alebo aspon tú krytku čo zakryje maticu prichytenia ramienka:) Ďakujem

15.11.2011 00:28

Re: Drobnosti ohľadom forestera

ano rucku dotiahnut nieje problem rozhodis stredok myslim opierku a tam je stelovacia matica dvihni auto a pritahuj tak aby ti to nebrzdilo vkuse da sa ale nastavit aj na bubnoch vzadu dokonca sa to da jednoducho po demontazi kolesa ale urcite riadna pakaren. Hiholder urcite ma pokial to nieje automat, nastavit sa to da ale nech to spravi niekto kto tomu rozumie predsa len nebudes rad ked to bude hamovat nonstop. To ze auto ide len do 5300 ot. a je to v pohode je blbost dokonca aj moj bezturbovec toci do 6200. smilesmile

15.11.2011 07:03

Re: Drobnosti ohľadom forestera

ďakujem za odpoveď, vyskúšam rozobrať ten stredový panel, vzadu sú kotúče. No chcel som vedieť nejaký názor či to nemôže byť tak, že je po úprave riadiacej jednotky a všetok výkon a kruťak je posunutý do nízkych otáčok a obmädzovač už na 5300 aby sa nevytáčalo zbytočne keď je to ajtak po vykonovej špičke...asi musím zavítať do nejakého subaru servisu...

15.11.2011 10:17

Re: Drobnosti ohľadom forestera

Ano mas kotuce aj ja a v ich vnutri su mini bubny pakne smile

15.11.2011 16:17

Re: Drobnosti ohľadom forestera

ahoj<br> nerozumiem jednej veci - co znamena ,ze mas obmedzovac na 5300rpm? to je cca o jednu patinu menej,ako su vyuzitelne otacky. nemas nahodou pokazeny otackomer??<br> co sa tyka rucnej brzdy, soky ma de facto pravdu. predpatie lanka sa da nastavit hned pri pake (treba dat dole kryt) . ale moze byt aj to, ze brzdove oblozenie rucnej brzdy je zle a tym padom lepsi brzdny ucinok nedosiahnes. to auto uz nema 5 rokov, to znamena,ze je pravdepodobne ,ze su uz spotrebovane

15.11.2011 22:31

Re: Drobnosti ohľadom forestera

Ja len dodam ze pri normálnom používaní a správnom nastaveni sa na tej ručnej brzde nemá veľmi co opotrebovat. Aj ked kazdi si asi dopraje tu pic...nku hlavne na snehu no aj tak. Oblozenie ručnej brzdy sa pri tomto konstrukcnom riešení opotrebuva minimálne.

16.11.2011 08:04

Re: Drobnosti ohľadom forestera

no to znamená že na ľubovolnom prevodovom stupni a teda aj pri stojacom aute sa da motor vytocit maximalne do 5300otáčok. proste pri 5300 sa zasekne nielen ručička ale aj auto prestane zrychlovat. Zistil som to náhodou pri predbiehaní ked som ho potreboval vytočiť, predbieham a k červenému ešte riadny kus no zrazu auto prestane zrýchľovať teda skôr spomalí a po sekunde nachvilku zrychli a znova spomali...Divne je ze to nieje ako ked ine auto dorazi po obmedzovac a otackomer zacne sialene skakat, toto je pomale, jeden kmit trva aj viac než sekundu. K tomu či to bolo čipované som sa nedopátral, a zo subaru mi nemajú ako poskytnúť originál SW!!! nepoznáte niekoho kto daval chipovat forester a ma origoš sw na CD?:) inak mi ostava iba nakup novej riadiacej co je premna momentalne privela penazi. Mechanik nikde problem nenasiel, musi to byt v riadiacej...

17.11.2011 21:16

Re: Drobnosti ohľadom forestera

K tej ručnej....dnes som to mal otvorene aspoň som to upratal no lanko je dotiahnute na maximum. som zvyknuty používať ručnu a to nevravim o zimnom šalení takže asi musím navštíviť servis:( mal som dnes aj plasty stredoveho panelu no ďalej som nedemontoval, neviem ako spojazdniť podsvietenie gombikov a ovladania fukarov:( neviete ako je to tam riešené?

17.11.2011 21:21
555
avatar

Re: Drobnosti ohľadom forestera

Az teraz som si vsimol tento prispevok. Prva vec, ak to auto bolo upravene pred viac ako dvomi rokmi, tak jediny sposob, ako to spravit bolo cez EcuTek a v tom pripade viem nahrat povodny soft, pretoze tam uz je licencia vlozena do riadiacej jednotky a nebude si to pytat druhu. Ak je uprava mladsia, teoreticky moze tam byt aj nejaky volne sireny soft, ktory nepouzivam a budes sa musiet obratit na kutilov.

K samotnemu limitovaniu v tych otackach. Je to silne trhnutie? Celkom lahko to moze byt nespravne fungujuca regulacia tlaku turba a motor dosiahne max. pripustny tlak v tych otackach, nasledkom coho sa aktivuje ochranny algorytmus, ktory zablokuje zapalovanie, kym tlak neklesne na prijatelnu uroven.

Posunut max tocivy moment a vykon do nizsich otacok sa bez zasadnej zmeny hardware da iba, ak je to velmi blbo namapovane z fabriky. Musis dramaticky zmenit bohatost zmesy, upravit tlak a predstihy, aby si to dokazal a ak raz mas motor postaveny tak, ze ma max vykonu pri napr. 6100 rpm, tak cokolvek pod znamena, ze z nejakeho dovodu, clovek, ktory mapu vyrobil, sa rozhodol, ze z neho max nedostane.

18.11.2011 08:04

Re: Drobnosti ohľadom forestera

no to jedine napada aj mne laikovy ze ci to nebude len nejaky senzor a motor dstane zlu info o vzduchu alebo cojaviem a viac proste netoci.Ja som napisal obmädzovač lebo to mal mechanik ktoremu verim a on si mysli ze kedze tam niesu kovane veci tak to niekto obmedzil...no nieje to trhnutie, skôr také pomalé, žiadne lietanie ručičky ako klasicky limiter, teraz si uvedomujem že to fakt vyzera ako prerusenie privodu paliva...predchadzajuci majitel ho mal skoro tri roky, on s motorom ani riadiacou nerobil nic a jemu mechanik tiez povedal ze je tam nejaky obmedzovač. 555 vedel by sa nato pozrieť niekto u vas, alebo by som to riešil asi v pražskom AWD prípadne mi napadlo napísať aj na český klub...

18.11.2011 10:54
Posledné príspevky
Professional Custom Essay Writing 27.03.2024  jenniferkasmer
Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora... 26.03.2024  Ivanko
Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora... 26.03.2024  fotograf
Re: Co som dnes urobil na svojom Subaru 21.03.2024  ziziwrx

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3383
Členovia OZ: 26
Autá: 1242
Inzeráty: 2006
Témy fóra: 1854
Príspevky fóra: 26172
Články: 150
Zrazy: 100