Diskusné fórum

Montáž prídavných budikov

Autor Správy

Re: Montáž prídavných budikov

Keď už montujem http://www.fusion.sk/katalog/product/36272/ ,tak sa podelím a spravím malý tutorial Pre krátkosť času zatial len cesta kadial tahať kable na WRX 01-07 Pod nadržkou kvapaliny pre spojku je mala prehodka,do nej som vyrazil 4x4mm otvory(zavisí od kábelaže k budíkom).Káble v kabíne vchádzaju v rohu nad plynovým pedálom.Odtial su ťahané za tahometer a budík bude umiestnený v ľavom rohu pri stĺpiku.

prechodka na strane motora

prechodka na strane motora

kable nad plynovým pedálom

kable nad plynovým pedálom

vedenie kablov poza tachometer

vedenie kablov poza tachometer

umiestnenie budíka

umiestnenie budíka

15.05.2012 11:16

Re: Montáž prídavných budikov

Budik je napojený priamo na baterku a spínanie je zapojene na spínaný plus od hodín v strede palubovky,prepínanie farby osvetlenia jenapojene na dimmer hodín (biely a oranžový kábel. Vmotorovej časti treba demontovať IC a hadice odvetrania kľukovej skrine,vybrať záslepku na olejovom kanáli na 3tom válci,na napojenie som použil adaptét vyskladaný z dielov od Hansaflexu a bežne dostupný rozbočovač k budíkom.Boost senzor je napojený z hadice k BOV ventilu.Nevýhodou umiestnenia je ze tesnosť sa dá vyskúšať až po poskladaní a ak to nahodou tečie tak to treba cele zasa rozobrať...zato ma výhodu v tom že je to najteplejšie miesto a udaj nie je ničím skreslený.

daptér z čidlami

daptér z čidlami

zapojenie na hodiny

zapojenie na hodiny

redukcia na 3tom válci

redukcia na 3tom válci

namontované čidlá

namontované čidlá

upravené káble a namontovaný boost senzor

upravené káble a namontovaný boost senzor

18.05.2012 14:15

Re: Montáž prídavných budikov

Vyborne ja planujem pridat minimalne tlak oleja koli bespecnosti.... zvazujemtieš kupu budiku "4 in 1" kedze 3 budiky nemam kam dať ale napr boost by somkrad vydel v Bar. ...apropoaky ti to ukazuje tlak oleja?alkoto ti teraz vtomtot pocasitrvá ohriat olej?

02.06.2012 08:13

Re: Montáž prídavných budikov

To foto je len ilustračne,ja mam stupnice v metrických hodnotách.Tlak oleja je na volnobehu 7bar studený a 2,8-3bar teplý pri záťaži teplý max 7bar.Olej sa mi zohrieva pri predpisovej jazde asi 1stupeň na KM ale nesledoval som ci je to linearne...mozno od 50stupnov to ide rychlejsie hore.Existuju aj ine kombinacie veličín pri budikoch 4in1

02.06.2012 11:08

Re: Montáž prídavných budikov

takze ked je vonku +17 mas po 20km 37°C? urcite? to bude asi skor ... No ja potrebujem primarne teplotu+tlak oleja ostatne mi povie ECU..

02.06.2012 20:44

Re: Montáž prídavných budikov

Budik mera az od +20.Neviem ako to bude v zime...ale urcite to nie je linearne.Dnes som presiel 5km a odstavil na 10min a pri starte uz bolo 53 stupnov.Cize urcite akumuluje tepleo z bloku.

02.06.2012 21:08

Re: Montáž prídavných budikov

cosmix, to by ma prevelice zaujimalo ako je to s tou teplotou. Skus to nejako pomerat, ci uz podla zataze,km, alebo casu. BakelitMotorVyfuk Z4 s R6 motorom ma len kontrolku teploty oleja, a tam to vystupa na 50C naozaj po 15-20km. Takze zohriata kvapalina vobec neznamena ze mozes jazdit knedle.

02.06.2012 21:28

Re: Montáž prídavných budikov

Marcel zrovnavat atmosferický motor a turbo je..doslova hrušky a jablká(z pohladu produkovania tepla ) ....upne nezrovnatelne, dalsia vec je ze EJ20 sa zohrieva citelne pomalsie ako EJ25 ..takze som zvedavý aj ja ..vleten to nahodim aj ja .. prave koli tomu aby som si nenicil motor ..

02.06.2012 21:37

Re: Montáž prídavných budikov

Dnes som to trocha sledoval...štart bol pri 20"C cize rovnako ako začína merat budík.Prvých 10km 35"C,prestávka 45min na nakup v Tescu štart z 65"C ďalších 10km odstavene z 75"C. Čo sa týka produkcie tepla tak pri predpisovej jazde sa to dá porovnať,pretože motor ide skoro stále v atmo režime.

03.06.2012 12:40
555
avatar

Re: Montáž prídavných budikov

Ked som mal cidlo, ako Cosmix na GT, tak prevadzkova teplota bola medzi 90-130°C. Akonahle som zacal dupat, islo to cez 110 a podla dlzky a intenzity sa to drzalo alebo este stuplo.

Oneskorenie oproti vode pri zahrievani bolo v lete asi 5min a v zime podla vonkajsej teploty az do 20min. Merane po odchode z prace, kde to 8-9hod stalo vonku, jazdil som samozrejme s nohou ako pierko a do 3000rpm.

V dnesnom pocasi po zahriati mi vdaka 7mm doske pod motorom a prevodovkou trva hodiny, kym motor uplne vychladne a tak napr po 2,5 hodinach mi staci prejst v klude 3-4km a mam olej znovu na 70°C. Dost tomu pomaha, ze moj target AFR v nizkej zatazi sa pohybuje okolo 13,6 a nie 14,7 ako v pripade seriovych aut.

Atmo vs nizko kompresny turbo blok bude mat vzdy v produkcii tepla turbo navrch. V atmo rezime je turbo menej ucinne, preto pri rovnakom vykone vytvara viac stratoveho tepla a v turbo rezime sa tvori viac, pretoze je tam kyslika. Ak sa bavime o turbach ala VW s vyssim KP, tam to bude v nizkej zatazi dost podobne s atmo.

03.06.2012 13:07
Posledné príspevky
Professional Custom Essay Writing 27.03.2024  jenniferkasmer
Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora... 26.03.2024  Ivanko
Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora... 26.03.2024  fotograf
Re: Co som dnes urobil na svojom Subaru 21.03.2024  ziziwrx

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3383
Členovia OZ: 26
Autá: 1242
Inzeráty: 2006
Témy fóra: 1854
Príspevky fóra: 26172
Články: 150
Zrazy: 100