Diskusné fórum

Subaru Outback 2,5 - pár otázok

Autor Správy

Re: Subaru Outback 2,5 - pár otázok

Ahoj, prosím subaristov touto cestou o ich skúsenosti a informácie, ktoré mi môžu poskytnúť o takomto type vozidla: Subaru Outback 2,5 s automatickou alebo manuálnou prevodovkou. Chcel by som vedieť jazdné vlastnosti v zime na snehu, priechodnosť v teréne, správanie sa na klzkej vozovke v kopci, či je v tomto rozdiel s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Oplatí sa takýto typ auta prerobiť na LPG? Potreboval by som nejaké jednoduché recenzie. Ďakujem Palo

21.05.2012 15:53

Re: Subaru Outback 2,5 - pár otázok

Palo v zime je to super /ale je nutne prist ako nato/ co sa tyka manualu vs automatu je tam rozdiel ale tak isto je rozdiel podla rokov niektore maju klasicky system ine VTD VDC bla bla. A co sa tyka LPG tak ktovie ja ho mam rok aj nieco nalietanych 30 000km zatial to ide. Napis aky rocnik si si vybral alebo hod aj konktretne auto urcite ti radi poradia smile

21.05.2012 17:28

Re: Subaru Outback 2,5 - pár otázok

Nazdar,

temu som presunul do spravnej kategorie, kedze sa jedna o Outbacka. Co sa tyka tvojich otazok, vela toho uz tu bolo popisaneho, skus sa preluskat touto temou. Najdes tam vela informacii a co sa LPG tyka, tak tiez tu mame uz zopar tem ohladne LPG, tu je jedna ukazkova. smile

21.05.2012 17:50

Re: Subaru Outback 2,5 - pár otázok

Ahoj,

Ja vlastním síce 3.0 H6, ale možno budem nápomocný... ...len kde začať?... Pokiaľ sa nebavíme o novom aute zo salónu, tak by som sa obzeral po 3. generácii Outbacku, rv 2004-2009. Pre Európsky trh boli dodávané nasledujúce verzie: 2,5 benzín 4 valec s atmosferickým nasávaním vzduchu, MT. 2,5 benzín 4 valec s atmosferickým nasávaním vzduchu, AT. 3,0 benzín 6 valec s atmosferickým nasávaním vzduchu, AT. Pre USA, Japonsko existovala verzia 2,5 benzín 4 valec s turbom, výlučne AT. Na mobile.de som videl jeden exemplár za 9999EUR. Od roku 2007 sa objavil aj 2,0 diesel, ale olejové kachle by som už v živote nekúpil. Jediná výhoda tých motorov je nižšia spotreba, ale tvorbe popoľa nezabrániš, takže po úsporách na palive prídu vyššie servisné náklady...Okrem toho, olejové kachle vyvynuli japonci kvôli Európe, kde nie sú také prísne emisné normy. Ale príde na psa mráz, Euro 6 normu už majú problém splniť niektoré zážihové motory, nieto vznetové... Prevodovka... Automat radí rýchlejšie, čo je výhoda pri stúpaní do kopca. Sú situácie, kedy by si zaradil 3. prevodový stupeň, ale kým vytlačíš spojku, auto sa spomalí natoľko, že 2. prevodový stupeň nevyradíš. Takže hlasujem za automat. Motor... Ľudia vyžadujú výkon, ajkeď výkon nie je dôležitý parameter. Si v posilovni a za 1 minútu vytlačíš na lavičke 6krát 150kg. Za ten istý čas na susednej lavičke niekto vytlačí 30krát 50kg, čo znamená, že on dal do pohybu 1,5ton, kým ty len 900kg. Jeho výkon je 1,5násobok tvojho, hoci tvoj moment sily je 3násobok jeho. To isté platí pre motory. Týmto ťa len chcem upozorniť, aby si bral do úvahy aj ten 6valec. Moje predchádzajúce auto, Corolla 1,6 benzín mala 3000rpm pri 100km/h a priemernú spotrebu 6,5 l/100km. Outback H6 má 2000rpm pri 105km/h a spotrebu do 9 l/100km. Tým chcem naznačiť, že vďaka veľkému krútiacemu momentu sa motor nenamáha toľko, čo vedie k dlhšej životnosti. Okrem toho, Outbacky s AT majú tzv. Variable Torque Distribution, čo znamená, že koleso s najnižšími otáčkami dostáva najviac krútiaceho momentu. Tento počítačom riadený systém podobný technológii TorSen sa nemontoval do vozidiel s MT. Osobne by som nedal namontovat LPG do Outbacku, ale dúfam, že bude príspevok, kde si to nevedia vynachváliť. Vznikajú tam iné splodiny, ako pri benzíne, takže je treba častejšie meniť motorový olej. Normálny interval je 15000km, takže minimálne 10000km. LPG nádrž sa montuje namiesto rezervného kolesa, čo je štandardne plnohodnotné koleso 215/60 R16 alebo 215/55 R17. V prípade defektu hocijaké dojazdové koleso len poškodí diferenciál. PS: dvakrát meraj, raz strihaj...rohodnutie mororizácie a prevodovky zváž niekoľkokrát, ale s Outbackom budeš určite spokojný.

21.05.2012 18:40

Re: Subaru Outback 2,5 - pár otázok

oprava/preklep: vyvinuli

21.05.2012 18:52

Re: Subaru Outback 2,5 - pár otázok

Zatiaľ všetkým vďaka, téma je asi zložitejšia ako sa zdá. Našiel som na www.autobazár.eu pod id:3357986 tohto Outbacka, ako sa Vám pozdáva? Má tam namontovaný nemecký systým Frontgas. Palo

22.05.2012 09:36

Re: Subaru Outback 2,5 - pár otázok

Mne sa páči... Divný je počet najazdených kilometrov. Kvôli 41000km si dal niekto namontovať LPG a ťažné zariadenie? Keď auto malo len jedného majiteľa, prečo sa predáva cez autobazár? Tak zachovalé auto s toľkými kilometrami by priamo majiteľ vedel predať..a hlavne na nemeckom trhu... Ale z ponuky podobných Outbackov sa mi tento pozdáva najviac (aj cenovo)

22.05.2012 10:06

Re: Subaru Outback 2,5 - pár otázok

myslis ten modry z RK?

08.05.2013 21:13

Re: Subaru Outback 2,5 - pár otázok

Odhliadnuc od toho ci ho niekto pozna alebo nie, by som sa 2.5 110kw vyhol. Je uz kopa 115kw novsich motorov (aj aut) za super ceny, kde je ten motor uz uplne iny a netrpi takymi chorobami ako 110kw. Hlavny problem 110ny je v tom, ze je to vlastne prevrtana 2.2ka z coho si sam vyvodis ake problemy tam mozu vznikat. Navyse, je to DOHC, oproti novsiemu 115kw/SOHC, cize pri prestavbe na plyn a pripadnom nastavovani ventilovej vole je to na SOHC podstatne jednoduchsie.

09.05.2013 10:24

Re: Subaru Outback 2,5 - pár otázok

len tak zo zvedavosti som ho bol pozriet este ked ho predaval za 3500 ale rychlo zistil ze cena je prestrelena kedze uz je za 2500. prisiel som neohlasene a auto stalo studene na dvore. motor siel pekne ale ked som sa bol previest a tam uz bolo citit tie roky a bolo to trosku rozhrkane. kazdopadne myslim ze aj 2500 je vela.

09.05.2013 13:00
Posledné príspevky
Professional Custom Essay Writing 27.03.2024  jenniferkasmer
Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora... 26.03.2024  Ivanko
Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora... 26.03.2024  fotograf
Re: Co som dnes urobil na svojom Subaru 21.03.2024  ziziwrx

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3383
Členovia OZ: 26
Autá: 1242
Inzeráty: 2006
Témy fóra: 1854
Príspevky fóra: 26172
Články: 150
Zrazy: 100