Diskusné fórum

Odstránenie nedotáčivosti

Autor Správy

Re: Odstránenie nedotáčivosti

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať akým spôsobom by sa dala redukovať nedotáčivosť na Impreze GC8 r.v. 1997 , okrem tlmičov kt. sú už vymenené. Prípadne aj nieakú stránku na diely, Firmu. Za všetky rady a názory ďakujem. :)

06.07.2012 22:17
555
avatar

Re: Odstránenie nedotáčivosti

Realne iba s DCCD. Druha dobra volba je zadny LSD difak, ako napr Cusco, Kaaz, tretia moznost predny napr Quaife. Ten posledny som mal aj na GT a urobil z toho prednokolku s neskutocnou trakciou. Ale zadny je zadny...

06.07.2012 22:32

Re: Odstránenie nedotáčivosti

Niekde na internetových diskusiách som sa dočítal že niečo málo by mohli pomôcť aj Stabilizátory alebo kosti stabilizátorov , je to reálne ? .. Pretože na prevodovku s DCCD financie nie sú. LSD je čisto mechanická záležitosť ?

06.07.2012 22:41

Re: Odstránenie nedotáčivosti

Najlepšie to vyriešiš tak že sa s tým naučíš jazdiť, každé vozidlo je od určitej rýchlosti nedotáčavé, fyzika nepustí

06.07.2012 23:25

Re: Odstránenie nedotáčivosti

S autom jazdím rok, nehovoriac o mnohých rokoch rýchlej jazdy strávených výhradne za volantom ostatných Subaru, Takže si myslím že mnou to nebude. Nechcem nikoho uraziť no chcel som radu ohľadne posunutia limitov mojej Imprez nie o mojich šoférskych schopnostiach smile

06.07.2012 23:49

Re: Odstránenie nedotáčivosti

No možno si na limitoch a nič s tým neurobíš

06.07.2012 23:57

Re: Odstránenie nedotáčivosti

Prosím ťa nespochybňuj moje schopnosti a ak už nemáš k téme čo povedať, nie že by si vôbec niečo povedal, prosím ťa už nepridávaj žiadne "múdrosti". Vrelá vďaka smile

07.07.2012 00:13

Re: Odstránenie nedotáčivosti

Ty si to asi nepochopil, každé auto má svoj limit, a ked napíšeš že na tom jazdiť vieš , tak budeš asi na limitoch auta, nie ? Napísal som ti to vyššie - fyzika nepustí... Hmotnosť auta nijak výrazne neznížiš aby si tu nedotáčavosť eliminoval

07.07.2012 00:31

Re: Odstránenie nedotáčivosti

V tom prípade sa ospravedlňujem, zle som to pochopil. No ja si myslím že zo sériového auta sa úpravami dá dostať viac.

07.07.2012 00:44
555
avatar

Re: Odstránenie nedotáčivosti

Konstrukcne je GC8 nedotacava. Je to dane poziciou motora, prednou geometriou a 50:50 medzinapravakom.

Ciastocne vies pomoct zmenou zaklonu rajdoveho capu, to sa riesi s Anti Lift Kit, ktory tzv casto upravuje. To je to co naklana pneumatiku pri otacani a potrebujes mensiu rozbiehavot, aby si dosiahol ten isty efekt. Rozbiehavost je dalsia moznost, na ukor pneumatik. Stabilizatory su fajn, princip silnejsieho stabilizatora spociva v sekundarnej zatazi na tlmic, je to, ako ked das silnejsiu pruzinu v zakrute a prekonas tym ucinnost tlmica. Auto je hektickejsie, na suchu mas pocit, ze uzasne, na mokrom si to vies predstavit. Whiteline a MRT toho natestovali dost a casy nepustia. Podla mna staci vymenit spojovacky stabilizatorov a ulozenie za pevnejsie, aby pracoval pri najazde a nie az pri vyjazde, kym sa auto nahrbi a dotlaci tie vole a napne ho. Okrem toho zadny silnejsi musi mat aj pevnejsie ulozenie, lebo par razy chytis vacsiu nerovnost a ohnes ten 3mm plech.

Difak je ciste mechanika, otazka bola co eliminuje a rovno som sa snazil odpovedat tak, aby vysledok stal za tie prachy a mal min. negativ. Predny ti taha volant v zakrutach, mne sa Quaife paci, vymenil som ho aj, ked v RA bol ten STi Helical, ma smiesnu, no stale nejaku svornost aj na snehu a este nebucha a nesklbe ako silny lamelak. Na zadku je to vacsia prdel, hlavne ak je 1,5 cestny lamelak. Bohuzial v konecnom dosledku za zlych adheznych podmienok bude predok odcerpavat Nm, no ak mas moznost previezt sa na 2,0STi bez DCCD, tak to je presne otvoreny predok, slaby medzinapravak a pomerne silny lsd na zadku. Utrhnes to plynom aj v najazde, GC8 bud rozhodis, alebo sa chyti az vo vyjazde, ked to prave nie je zelane, aby isla bokom.

Predny quaife je v obale spolu s prevodovkou, z takeho CG8 mas pocit, ze ides zavodnu prednokolku, ktora ma fantasticku trakciu. Najazd je stale cez predok, ale staci ho menej rozmavat a ked mas nos tam, kde potrebujes, tak ho vdaka difu potiahnes, kam treba.

Negativum je cena a nasledna predatelnost. Pocitaj, ze tych 70% strati z hodnoty. Predny sa preda lahsie, aj ked sa ludia boja ist do prevodovky, no je montovany na veniec a tak ta netrapi staly prevod. Zadne mam pocit, ze su kupovane na konkretny staly prevod.

07.07.2012 00:57
Posledné príspevky
Re: Hrdza 23.04.2024  Ivanko
Re: Hrdza 23.04.2024  Sifon
Re: Divný zvuk z motora po výmene celej spojky 22.04.2024  AdoKrajci
Re: Divný zvuk z motora po výmene celej spojky 22.04.2024  Ivanko

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3395
Členovia OZ: 27
Autá: 1245
Inzeráty: 2007
Témy fóra: 1860
Príspevky fóra: 26189
Články: 150
Zrazy: 101