Diskusné fórum

otázky o cvt prevodovke

Autor Správy

Re: otázky o cvt prevodovke

zriadil som tuto tému, kedže ma zaujímajú skúsenosti s fungovanim cvt prevodovky. som hrdý majiteľ subaru outback 2.5 lineartronic a niektoré veci mi nie sú jasne, kedže doteraz som mal len manuál a posledné tri roky 6 stupnove DSG. V prvom rade by som dá rad opýtal na akési cvaknutie ktoré pri CVT pozorujem a neviem či je to normálne. Povodne som sa na to pýtal v téme k outbacku my13. Myslel som si že cvaknutie sa deje pri podradeni z virtualnej 2 na 1. Práve som však zistil, že je to spojené s brzdou. V určitej polohe po zmacknuti brzdy prakticky uz pri úplnom zastaveni niečo v prevodovke jemne ale pocutelne cvakne. Rovnako sa deje ak je prevodovka v polohe P a sliapnem na brzdu. existuje v tomto smere spojitost brzdy s prevodovkou? Je to ok? Pri DSG som to nikdy nepozoroval.

27.11.2012 16:13

Re: otázky o cvt prevodovke

nasdar<br> pri kazdej AT prevodovke existuje silna spojitost s brzdou - ved v podstate poloha brzdy urcuje "redukciu/rozpojenie" prenosu tociveho momentu medzi motorom a prevodovkou.<br> DSG (dvojspojkova prevodovka) je uplne iny druh prevodovky. radenie medzi rychlostami sa uskutocnuje pomocou prepinanim dvoch spojek medzi sebou (sprosty priklad - je to v podstate normalna prevodovka,ale s dvoma lamelami). nema teda hydrodynamicky menic. <br> CVT prevodovka nema sustavu lamiel ako DSG . ma ale hydrodynamicky menic (ktory v podstate sluzi ako spojka) - co je ale podstatne, je to bezstupnova prevodovka (nema sustavu lamiel ako DSG ci klasicky 5AT) - na zmenu rychlosti sukolia pouziva variator. cvaknutie prevodvky pri brzdeni by som povazoval za nie prirodzeny jav - ja som jazdil na subaru CVT a ziadne cvaknutie som (zda sa mi) nepozoroval . urcite ti ale odpovedia majitelia CVT , ktori maju XXYnasobne vacsie skusenosti s CVT ,ako ja

smile

27.11.2012 16:48

Re: otázky o cvt prevodovke

Jediné čo viem že CVT sú strašne háklivé na ťahanie ťažkých prívesov, tam dostávajú poriadne na prdel = rýchle opotrebenie... A s tou brzdou to považujem za normálne ak to cvakne iba pri takmer zastavenom aute, či pri vyradení z polohy "P". Ak by cvakalo niečo za jazdy tak to by určite celkom normálne nebolo

27.11.2012 17:37

Re: otázky o cvt prevodovke

nazdar pavlix

bohuzial este stale mi nedodali mojho otasa s CVT, takze ti neviem toho vela povedat, co sa prevodovky tyka. Jazdil som ale dva krat na predvadzackach, dokopy asi 30-40km a ziaden zvuk/cvaknutie som nepocul ani pri zastavovani. Jazdil som vsak na MY12 otasovi a v MY13 je druha generacia CVT, takze tam moze byt nejaky rozdiel. Mozno je to dake relatko alebo kontakt na cosi, ale urcite by som sa siel spytat do servisu, nech si to vypoucuju.

Dost som sa zaujimal o tuto prevodovku a cital som si diskusie na subaruoutback.org a tam som tiez nepostrehol ze by niekto spominal dake cvaknutie pri zastavovani.

Az dostanem auto, pojdem na dlhsi vylet tak sa potom ozvem, ze ako sa sprava prevodovka smile

28.11.2012 11:08

Re: otázky o cvt prevodovke

Reakcia na príspevok od používateľa george36:

28.11.2012 11:08

nazdar pavlix

bohuzial este stale mi nedodali mojho otasa s CVT, takze ti neviem toho vela povedat, co sa prevodovky tyka. Jazdil som ale dva krat na predvadzackach, dokopy asi 30-40km a ziaden zvuk/cvaknutie som nepocul ani pri zastavovani. Jazdil som vsak na MY12 otasovi a v MY13 je druha generacia CVT, takze tam moze byt nejaky rozdiel. Mozno je to dake relatko alebo kontakt na cosi, ale urcite by som sa siel spytat do servisu, nech si to vypoucuju.

Dost som sa zaujimal o tuto prevodovku a cital som si diskusie na subaruoutback.org a tam som tiez nepostrehol ze by niekto spominal dake cvaknutie pri zastavovani.

Az dostanem auto, pojdem na dlhsi vylet tak sa potom ozvem, ze ako sa sprava prevodovka smile

ja som včera browsoval práve na subaruoutback.org a našiel som niekoľko info k tomuto "problému". údajne je to ok, subaru to nijako nerieši a pre "uchýlákov ako ja", ktorí sa o to zaujímajú dokonca vydali tzv. shop talk ešte v roku 2010 pod názvom "clicking noise from brake pedal" (mám link na Google+ ak bude treba). Všetky informácie sa týkajú toho, že pri pribrzdení na minimálnu rýchlosť (zhruba 10km/h), resp. pri "P" a stlačení brzdy je počuť a cítiť cvaknutie (brzdový pedál + prevodovka), údajne sa to deje takmer u každého cvt auta (legacy, outback, dokonca nissan a toyota), len niekto tomu nevenuje pozornosť. Niektorí v US a AUS uvádzajú, že si to doteraz nevšimli, niektorí porovnávajú svoje autá a niekde je to počuť viac, niekde zas menej. Táto vec však niektorých ľudí na fóre dosť rozčulovala a žiadali predajcov a Subaru of America o riešenie a nápravu, nič sa však nestalo, keďže z pohľadu Subaru nejde o závadu. Na subaruoutback.org sa uvádza, že ide o "shift lock solenoid", zabraňuje presunu páky z "P" ak parkuje bez použitia brzového pedálu a presunu z "D" na "R", ak sa auto pomaly hýbe, čiže solenoid sa uvolní, ak sa vymačkne brzda s tým, že brzdová kvapalina, ktorá sa vracia do hlavného valca spôsobuje to kliknutie. Neviem či som to správne pochopil, ale ukľudnilo ma to. Keď pôjdem na prehliadku do servisu tak sa ich na to spýtam. Nechápem len prečo to subaru nerieši konštrukčne inak, resp. prečo ten zvuk neizoluje, keďže v inak tichučkom aute je to pri (vypnutom rádiu a klíme) počuť. Ak budeš mať auto (2,5 cvt?) daj prosím vedieť. Pekný deň Pavlix

28.11.2012 12:01

Re: otázky o cvt prevodovke

pavlix<br> nechcem robit paniku ,ale ak to niekomu robi a niekomu nerobi tak to nie je normalne. ak budem uvazovat "logicky strojarsky" , tak rozdiel medzi cvakanim a necvakanim je vo vacsej nepresnosti vyhotovenia/montaze . a to samozrejme znamena zvysene riziko opotrebenia a potencialny problem.<br> je uplne jasne, ze to subaru nechce riesit ako reklamaciu (oni nic neriesia ako reklamaciu,ak sa jedna o velke mnozstvo - napr. poddimenzovana spojka na kachliach). to ale neznamena ,ze to nemusi byt potencionalny problem.<br> a z hladiska uzivatela by som teda urcite nesuhlasil,aby mi tam nieco cvakalo. urcite by som siel k predajcovi a oznamil mu tuto skutocnost (bolo by vhodne to zaprotokolovat ako staznost - keby sa nahodou nieco poserie o rok) a ziadat napravu.<br> davame velke prachy za auta ,mame narok na to,aby to fungovalo!!!

smile

28.11.2012 12:30

Re: otázky o cvt prevodovke

Reakcia na príspevok od používateľa Brano:

28.11.2012 12:30

pavlix<br> nechcem robit paniku ,ale ak to niekomu robi a niekomu nerobi tak to nie je normalne. ak budem uvazovat "logicky strojarsky" , tak rozdiel medzi cvakanim a necvakanim je vo vacsej nepresnosti vyhotovenia/montaze . a to samozrejme znamena zvysene riziko opotrebenia a potencialny problem.<br> je uplne jasne, ze to subaru nechce riesit ako reklamaciu (oni nic neriesia ako reklamaciu,ak sa jedna o velke mnozstvo - napr. poddimenzovana spojka na kachliach). to ale neznamena ,ze to nemusi byt potencionalny problem.<br> a z hladiska uzivatela by som teda urcite nesuhlasil,aby mi tam nieco cvakalo. urcite by som siel k predajcovi a oznamil mu tuto skutocnost (bolo by vhodne to zaprotokolovat ako staznost - keby sa nahodou nieco poserie o rok) a ziadat napravu.<br> davame velke prachy za auta ,mame narok na to,aby to fungovalo!!!

smile

nestraš :( zajtra idem do servisu, ale je mi viac menej jasne ze nic neporiesim, bud o tom nepoculi, necitali alebo bude podla nich vsetko ok. v kazdom pripade budem chciet, aby to zaprotokolovali. takéto veci sa pisu do servisky? alebo len pripravym nejaky papier a donutim ich to podpisat? zaroven si chcem vyskusat nastartovat nejake ine nove auto (tak to radia na subaruoutback.org) a uvidim ci to je skutocne u "kazdeho" rovnake. Inak je vsetko s autom v uplnom poriadku, len tato vec ma skrie. A ostatni majitelia cvt...pocujete ten jemny klik alebo nie?

29.11.2012 10:12

Re: otázky o cvt prevodovke

Tak som bol v servise a na počudovanie o tom kliknutí vedia. Je to "vymoženosť" CVT a spôsobuje to shift lock tak ako píšu na US fórach. Vyskúšal som starú Tribecu, dva nové Outbacky a nové XV a robili to všetky, najtichšia bola Tribeca s nájazdom 160 tis. km. Takže k tejto veci toľko.

30.11.2012 18:32

Re: otázky o cvt prevodovke

Tak mam za sebou asi 250km na novom Otasovi a CVT a zatial som ziadne cvakanie nezaznamenal. Skusim par jazd s vypnutym radiom a budem to pocuvat, ale zatial som nic takeho nepocul smile

15.12.2012 22:05

Re: otázky o cvt prevodovke

No som zvedavý, skús pri pribrzdovani na semafore tak pri 15-10 km/h počúvať resp. chyt páku ci tam nepocujes jemne cvaknutie...

16.12.2012 22:22
Posledné príspevky
Re: Voda pred spolujazdcom 19.10.2020  fluider
Re: Forester - Zadné tlmiče 17.10.2020  Murdok
Re: Need some help buying tires from Slovakia 16.10.2020  Jacek
Re: Forester Pneumatické pružiny kufor 14.10.2020  stanleyg

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2020 na našich tátošoch

    Autor: hybco
    Dátum: 30.12.2019

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3057
Členovia OZ: 38
Autá: 1174
Inzeráty: 1936
Témy fóra: 1758
Príspevky fóra: 26138
Články: 150
Zrazy: 86