Diskusné fórum

Jazda s AT - Forester Turbo - osobná skúsenosť

Autor Správy

Re: Jazda s AT - Forester Turbo - osobná skúsenosť

_Tento text som skopčil z inokade, vytváral som ho priebežne a budem ho priebežne dopĺňať. _

Rád využijem možnosť zverejnenia svojich skúsenosti, ktoré zbieram s mojim prvým automatom, turbom, forestrom a strešným oknom smile Do tohto článku budem postupne dopĺňať informácie, tak ako budú pribúdať moje skúsenosti so samotným autom.

Začnem s jazdou s AT. Nie zakladne a obyčajne informácie, ale špecifické. A to brzdenie s ľavou nohou. Je leto a trvá to už mesiac a veľmi sa mi to páči. Začiatky boli opatrné, par prudších pribrzdení sa konalo, to patrí k učeniu, ale v podstate nič vážne. Teraz po mesiaci sa cítim úplne prirodzene a príjemne, už tak často na to nemyslím a nemusím sa sústrediť, že brzdím inak. Stalo sa mi iba dva krát, že som brzdil pravačkou. Pri výmene auta s MT som sa mýlil iba zo začiatku, keď sme festera kúpili, šlo hlavne o štartovanie bez spojky alebo zastavenie bez spojky, teraz je to úplne ok. Teším sa hlavne na to, keď auto kompletne skrotím aj s prevodovkou a samozrejme v kombinácii s ľavačkou urobiť jazdu po okreskách čistou predohrou k dokonalosti spojenej s jeho veličenstvom SUBARU.

Poďme k ďaľšiemu bodu jazdy s AT. Vždy som obhajoval 4st.automat, a nevidel som problem s len so 4 stupňami. Na ceste v meste a mimo mesta pohoda. No jazda do kopcov je už aj o tom, ako rychlo sa darí ísť. Spomeniem jazdu cez Donovaly. Kym idem sám a nikto ma nebrzdí je tam D a kilečko na ťacháči. Potom dobehnem hocijake auto, ktore nejde ani 90 a otačky su zrazu na D nizke, hádžem za 3 ale otáčky sa mi zdajú trochu vysoké. Hodil by sa nejaký "medzistupeň". Na druhej strane tie otáčky sú pripravené na predbehnutie smile

Mám ďalšiu skúsenosť: Na legu som jazdil tak, aby som mal otáčky vždy od 2000 vyššie, motor šiel krásne. Pod 1800 už evidentne odmietal poslušnosť, neťahal, triasol sa. Tak som ho netrápil. Spotreba bola krasna, za 2,5 roka čo som ho mal, vyšla priemerka 8,9. A tak som začal jazdiť aj s forestrom štýlom od 2000ot vyššie. Chcelo to len hadzať rýchlosti ručne, aby otačky pri ustálenej rýchlosti neklesli pod 1500. 8 mesiacov prešlo, spotreba 12 litrov, šak turbo, tak pohoda. No až raz som sa zviezol v H6 a vyskušal som si rôzne rychlosti pri ustálenej rýchlosti a palubný pc ukázal holý fakt. Zmenil som štýl, jadím na D, žiadne ručné prehadzovanie, AT vie čo má robiť, ked chcem podradiť tak plynom, spotreba šla dole o liter az liter a pol. Rozmaznávam sa ďalej, užívam si tiež. Ešte že je tam tlačítko POWER smile

Ďalší poznatok, ktorý sledujem a testujem v poslednej dobe. Pri jazde z kopca, bez plynu, kedy sa auto chce rozbehnut na D, stačí jemne pridržať bzdový pedal par sekúnd a AT podradí na 3 a začne brzdiť motorom a udržuje to až po ďalší dotyk plynu. Ďalšie brzdenie neprivodí podradenie na 2 (aspon sa mi to este nepodarilo). Aj tu je výhoda modernejšej AT, kde si sekvenčne nahodí človek v sekunde rýchlosť akú potrebuje pri brzdení a tá sa udržuje až do dotyku plynu. No a pri jazde na tempomat si tiež motor podradí. Je zaujímavé, že 4 dusí tak do 1500ot potom fukne trojku a hned ťahá turbo. Potom si zas fukne za 4 a klidánko. Neviem či by nebolo lepsie ist preventívne rýchlejšie aby nemusel chalan podradovad sám, ale tak dokáže to aj sám. smile

Po roku s automatom mi ani myšlienka neskĺzla, aby som chcel manuál smile. Už ani nerozmýšľam že brzdím ľavou. Trochu mi chýbaju skúsenosti v kváziteréne, ale snáď ešte nejaký ten rok ho budem mať smile

..to be continued smile

26.01.2010 14:27

Re: Jazda s AT - Forester Turbo - osobná skúsenosť

pocuj si sa nezamyloval ty nahodou???smilesmilesmile

26.01.2010 16:56

Re: Jazda s AT - Forester Turbo - osobná skúsenosť

kedze ja jazdim H6-ku automat ,tak viem o co ide taximu smile a silno ho chapem a suhlasim smile

ale na druhej strane,kedze jazdim aj festera turbo,tak...tak povazujem instalovanie 4 ci 5 stupnoveho automatu (do takeho auta ,ako je forester turbo) za ciste bohoruhacstvo hraniciace s kacirstvom smile to auto si nezasluzi,aby tam bola nejaky dalsi premyslajuci medziclanok...uz to,ze tam je vodic je vela smile to auto proste potrebuje revat, potrebuje cukanie pri podradovani, potrebuje aby smrdela spojka...proste toto potrebuje fester smile

ale samozrejme toto je moj pohlad,ktory je cisto subjektivny...ospravedlnujem sa,ale je to tym,ze som na tej bestii uz najazdil 70 000km , tos sa to nezmazatelne zapisalo do mojej mozgovej hmoty smile

dolezite je,ze nam jazda prinasa radost - ved o to ide,nie? smile

26.01.2010 17:47

Re: Jazda s AT - Forester Turbo - osobná skúsenosť

Keby som mal 300 koňovu beštiu ako maš ty, súhlasil by som s tým, čo si napísal. Keďže mám "civilné turbo" smile s ktorým jazdí aj moja manželka, som rád, že je tam AT smile

26.01.2010 18:10

Re: Jazda s AT - Forester Turbo - osobná skúsenosť

Nechapem iba jednu vec taxi.... ako mozes brzdit lavou nohou??? to som v zivote nepocul ze automat treba brzdit lavou nohou... ?

17.01.2011 16:29

Re: Jazda s AT - Forester Turbo - osobná skúsenosť

Braneq. Nikto tu netvrdi ze automat treba brzdit lavou nohou. To len taximu ochabuje sval na lavej nohe ktory mal dobre vycviceny z predchadzajuceho auta. Brzdit by si mal pravou no pokial sa niekto na to citi nech to brzdi kludne aj rukami hlavne nech tym neohrozuje seba a ostatnych okolo.

17.01.2011 17:05

Re: Jazda s AT - Forester Turbo - osobná skúsenosť

basnik (taxi) skor myslel to, ze nemusi premyslat nad tym, ze sa klasicky brzdi lavou nohou - ludia ,co prechadzaju s MT na AT maju obcas tendenciu lavou nohou tlacit brzdu na AT (odmenou im je famozna hlavicka do volantu) . takze ivan myslel to,ze si uz zvykol smile

17.01.2011 17:10

Re: Jazda s AT - Forester Turbo - osobná skúsenosť

heh, potvrdzujem brzdenie lavou nohou aj u mna, sa mi stalo 2-3x zo zaciatku, ze som tiez v danom momente automaticky stupil lavou na pedal, akoze na spojku (hlavne pri predbiehani, ked je clovek automaticky nauceny podradit) a vysledok bol ten, ze som stupil lavou nohou na brzdu ... to potom nie je nic prijemne, ked clovek vyhodi smerovku ze ide predbiehat a odrazu prudko zabrzdi s nasratou manzelkou na sedadle a kviciacimi detami ... nehovoriac o soferovi za chrbtom, ktory iba neveriacky kruti hlavou smilesmilesmile

nastastie su to len zaciatky a takyto moment sa tak vryje do pamate, ze clovek si potom uz da bacha smile

17.01.2011 23:52

Re: Jazda s AT - Forester Turbo - osobná skúsenosť

braneq, pohodička, je to len otazka priority, pohodlnosti a samozrejme skusenosti. Nikto ti to nikdy neodporuci. Mne sa stalo raz, ze som pri AT chcel vytlačit spojku smile skôr sa mi stávalo, ze pri MT som ju nevytlačil smile. Teraz to absolutne neriešim, fungujem podvedome, nemam problem pri striedani AT a MT.

Moj otec, dôchodca, ma čerstvo svoj prvy AT a stareho psa novym kuskom nenaucis všeobecne. Často s mamou bozkaju čelne sklo, až sa čudujem, že ich ešte nikto zo zadu nesundal smile a to je tiez len otazka zvyku. Tak isto ako pri skončeni jazdy najprv AT "zaparkuješ" až potom vypinaš kľúčik a naopak, pri štartovaní najprv naštartuješ až potom miesiš s pákou smile

Hlavne bezpečne, chuapci a dievčatá

smilesmile

18.01.2011 07:48

Re: Jazda s AT - Forester Turbo - osobná skúsenosť

Samozrejme ze ide hlavne skusenosti a zrucnosti s AT.. smile podla mojich skusenosti by som neriskoval vobec pouzivat lavu nohu pri brzdeni.. pri AT treba na lavu nohu zabudnut pekne si ju vylozit a je pokoj smile, ale tiez nezabudam tisic ludi tisic chuti...

18.01.2011 08:19
Posledné príspevky
Re: Hrdza 23.04.2024  Ivanko
Re: Hrdza 23.04.2024  Sifon
Re: Divný zvuk z motora po výmene celej spojky 22.04.2024  AdoKrajci
Re: Divný zvuk z motora po výmene celej spojky 22.04.2024  Ivanko

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3395
Členovia OZ: 27
Autá: 1245
Inzeráty: 2007
Témy fóra: 1860
Príspevky fóra: 26189
Články: 150
Zrazy: 101