Diskusné fórum

Liberty (Legacy) MY06 : problemy s akceleraciou

Autor Správy

Re: Liberty (Legacy) MY06 : problemy s akceleraciou

Ahojte, som tu novacik, vacsinou sa pohybujem na australskych forach kde sa momentalne nachadzam. Pisem sem v nadeji ze sa najde nejaky odbornik ktory by mi vedel pomoct.

Car: Subaru Liberty MY06 2.0R MT (EJ204 DOHC) VIN: JF1BP5KM46G039450 ECU ID: 4554307006 Mileage: 116.000km

Problem sa prejavuje najma pri zrychleni (stlaceni acc pedalu) pri vacsej zatazi (napriklad do kopca) v otackach 2000-3000rpm po URCITEJ DOBE, cize nie okamzite. ECU nereaguje na stalcenie plyn pedalu, vaha, pricom otacky sa zvysuju ale vykon nie je nikde, az potom akoby konecne vstrekol palivo pripadne otvoril butterfly. Restart ECU (vymazanie pamate, pripadne odpojenie negative terminalu baterky) problem docasne odstrani, ale ECU sa po case opat nauci blbemu timingu a auto ise opat uplne srackovo. Nad 30000 otacok to ma ocakavany vykon.

Fakty: - ziadne error codes! - ECU nie je flashovatelne ziadnym komercnym softverom, je to Hitachi 32bit. - 2x v Subaru service na diagnostike a nevedia kde je problem, zjavne to Subaru nevyslo s tymto typom motora a ECU.

  • pravidelny servis v Subaru,
  • 98RON benzin,
  • 100tisicova udrzba bola vykonana (sparkplugs, filters, fluids, water pump, timing belts, radiator)
  • vymeneny A/F senzor,
  • vycisteny MAF sensor,
  • vycisteny EGR valec,
  • vycistene Secondary Air valce/ventily,
  • Subaru upper engine cleaner pri kazdom servise a aj medzi nimi.

Indicia je ze problem je s position senzorom, pripadne s butterfly, ale predtym nez do toho investujem nemale peniaze, rad by som, aby sa niekto pozrel na RomRaider log file z jazdy ked je tento problem co vyskyte. Vsimni si najma Knock Correction (-10!), Ignition Timing, a oba intake VVT timings (>45deg!). Osobne si myslim, ze senzor by hodil nejaky error, ale mozno servo butterflyu je naprd. Nemyslim ze je to problem s coils, kedze by sa to prejavovalo aj po restarte ECU.

Avsak na forach romraider isty nas kolega z Ruska vravi ze je to problem s ECU a false knock ktory sposobuje uplne nanic timing. Vravi ze v Rusku preslo viac ako 300 vozidiel s tymto motorom a ECU (Hitachi) bench prefleshovanim, pri com sa premapuje ECU, uplne sa deletuje secondary air a EGR valve. Pokial niekto vie robit bench flash ECU so spominanymi upravami, tak som ochotny to ocenit nejakymi eurami.

Relevantne fora: http://forum.liberty.asn.au/viewtopic.php?f=14&t=17376 http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=10176 http://www.uklegacy.com/forums/index.php/topic/103669-2007-legacy-20-petrol-quad-cam-162bhp/page__p__332795__hl__hesitation__fromsearch__1

Zboznujem moje auto, ale toto je vazny problem a nechcem to len tak strelit dalsiemu chudakovi co sa s tym bude trapit ako ja.

Vdaka.

-klam-

a do prcic prave som zistil ze sa neda uploadnut log file, takze jedine ti ktori maju o to zaujem sa na to pozriet, nech mi pisu a im to preposlem.

28.12.2013 23:56

Re: Liberty (Legacy) MY06 : problemy s akceleraciou

Zdar,

toz nahananie duchov je tazka vec, beh na dlhe trate a presviedcanie okolia ze chyba naozaj existuje. Co sa tyka popisu tvojho problemu, matne si spominam ze u nas nejake forrestre bolo treba flasnut aby zacali ist ako sa slusi a patri. Chod pekne do servisu kde maju najnovsi SSM a nech si skontroluju aktualizacie na dany motor/model. Mozno FHI uz vydalo novy SW na riadiacku, ale v servise to moc nerobia/nechcu riesit. Drzim palce!

29.12.2013 19:44
555
avatar

Re: Liberty (Legacy) MY06 : problemy s akceleraciou

Posli ho na nagy@cartune.sk . -10 je strasne vela, pokial to romraider vie spravne logovat. S Hitachi mam problem aj pri EcuTek, niektore parametre sa javia ok, no napr nasobic mi na podobnom aute lieta az do 150 smile. Ak by to bol knock senzor, tak ho staci na chvilu odmontovat a ulozit do molitanu a nebude pocut nic, ak aj vtedy ukaze, ze detonuje, tak je vadny. No ked je 1 kablovy, treba mu po odpojeni priviest zem.

29.12.2013 22:41

Re: Liberty (Legacy) MY06 : problemy s akceleraciou

vdaka. Presne ako vravis, mechanik ti povie ze pre neho to zavada nie je, lebo je pohodlnejsie len cakat na error code ako sa do toho vlozit ako sa patri, a tebe neostava nic ine len sa frustrovat.

Mam latest PAK file update, takze uz tam nebola ziadna akutalizacia pre JDM(ADM) market.

poslem ten log file na spominany mail. vdaka. -10, -11.5, a tusim to skocilo az na -12 obcasne.

Momentalne som nastavil ignition timing na -5deg, zatial sa to drzi, ale auto je mierne lenivejsie ako ked je 0deg a bez flatspotu, vtedy ide krasne, avsak coskoro sa ozve knock. pri -5deg sa ozve knock pri zatazi, ale je to od 0 do +3, co sa este da. Skusim to potom dat na -3deg, a verim ze to bude vyvazene.

Nakontaktoval som Subaru Australia, su ochotni to riesit, ale chcu po mne nech to dam logovat servisu a oni uz odtial to odkomunikuju s headquarters. Zrejme pride k nejakemu premapovaniu, ale som zvedavy ako kedze sa to flashovat neda.

Pokial mi viete niekto poradit ako ziskat EEPROM image z mojho ECU budem rad.

Takisto sa chcem opytat, ci mate nejaky spolahlivy zdroj na VAG-COM kabel, kupil som jeden z eBay, ale to je nejaka cinska sracka lebo sa mi cez nu nepripoji freeSSM, SSMIII, ani ecuExplorer. Jedine RomRaider. Tactrix kupovat nechcem ked viem ze sa daju zohnat cheap kable ktore funguju. Takisto neviem ci by fungovali tieto : VAG-COM K+CAN v3.4 (http://www.ebay.com.au/itm/OBD-VAG-K-CAN-COMMANDER-3-6-Diagnostic-cable-for-Audi-VW-Skoda-Read-Write-EEPROM-/321243190639?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item4acb96156f&_uhb=1)

Vdaka

02.01.2014 04:07

Re: Liberty (Legacy) MY06 : problemy s akceleraciou

fyi: update

bol som s tym v subaru servise po urgovani priamo na Subaru Headquarters a servisne stredisko po konzultacii so Subaru HQ technikom vykonalo tzv. engine soak v subaru upper engine cleaneri a sice tak, ze vybrali cely intake manifold (celu tu zeleznu cast) a nastriekali 1xUEC do 1 intake inletu, cize 4xUEC. Nechali v tom motor nasiaknut cez noc, a rano to zlozili a nastartovali. zevraj im do zadymilo cely workshop ale moc im neverim. btw UEC pouzivam po kazdom servise este jeden 1x extra kazdych 3.000km.

V kazdom pripade zatial mam 700km zatial bez flatspotu.zatial.

28.01.2014 09:03

Re: Liberty (Legacy) MY06 : problemy s akceleraciou

a ponaso je to co? Uranium Energy Corp ?

28.01.2014 14:30

Re: Liberty (Legacy) MY06 : problemy s akceleraciou

no zazil som uz aj vtipnejsich.

30.01.2014 20:55
555
avatar

Re: Liberty (Legacy) MY06 : problemy s akceleraciou

UEC by zaujimalo aj mna, co to je? A auto sa chova ako?

31.01.2014 09:58

Re: Liberty (Legacy) MY06 : problemy s akceleraciou

ok. urcite to vsetci poznate pod inym nazvom mozno, ale ja som na svk subaru nemal. takze Subaru UEC - upper engine cleaner.

obrazok klikni sem

auto sa ma nahovno. po asi 1000km to zase zacalo robit, vahanie a pod. neviem co mam robit, cista zufalost uz. zajednal som sa na servis znova, podla mna sa im to nechce ani robit.. zacnem asi menit senzor po senzore v poradi : knock sensor, maf sensor, zadny o2 sensor...potom ignition coils a potom skusim vymenit throttle body assy a egr valec, a nakoniec secondary air valce....(a/f sensor som menil asi 10k km dozadu) ja vazne uz neviem. ospravedlnujem sa za anglicke nazvy, ale ja to v slovenscine ani nepoznam.

zaujimave je ze ked som sa pripojil na engine v test mode cez freeSSM a urobil som test na Seondary Air Pump #1, tak som pocul ako sa ventil otvara a zatvara... ale ked som spustil test na #2, tak nebolo nic pocut. verim ze secondary air valce by mohli s tym mat nieco do cinenia...

este jeden poznatok, velmi casto, ked sa rozbieham, tak mi seka auto, podobne ako ked ma ist skapat, ale skor si myslim ze to ma nieco so spojkou nez s vykonom motora, proste musim pridt viac paliva.. ma niekto podobne skusenosti?

ak mate niekto nejake rozumne tipy, sem s nimi prosim. vdaka.

08.02.2014 10:15
555
avatar

Re: Liberty (Legacy) MY06 : problemy s akceleraciou

Aspon ja som to nepoznal, dobre vediet, ze existuje cosi, co splachne usadeny olej v sacom trakte a pri troche stastia to uvolni aj usadeniny na ventiloch a ked tie dokonale tesnia, tak to vyfasuje iba katalyzator pri starte, inak to co odmasti stenu valca a zlezie to az do oleja skvalitni mazanie a co ostane okolo piesta, to nafasuje kat. smile

Postup s vymenou senzorov je dost drahy. Kuknem este do par techn casakov, niekde sa cosi podobne riesilo, ale je dost mozne, ze problemom moze byt aj kabelaz a preto si myslim, ze toto je uz na profika, ktory vie vyuzit osciloskop a premeria priebehy signalov.

08.02.2014 13:24
Posledné príspevky
Re: Hrdza 23.04.2024  Ivanko
Re: Hrdza 23.04.2024  Sifon
Re: Divný zvuk z motora po výmene celej spojky 22.04.2024  AdoKrajci
Re: Divný zvuk z motora po výmene celej spojky 22.04.2024  Ivanko

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3395
Členovia OZ: 27
Autá: 1245
Inzeráty: 2007
Témy fóra: 1860
Príspevky fóra: 26189
Články: 150
Zrazy: 101