Autor Správa
Liberator
avatar

Re: Subaru-Libero zraz na Slovensku

Zraz úspešne prebehol, z fandov značky sa dostavili 2 forestery. Zápis v kronike sa dá nájsť tu: http://subaru-libero.cz/forum/viewtopic.php?f=17&p=22783#p22783

26.05.2013 06:57
Liberator
avatar

Re: A o nasich nezlozi nikto?

Čerstvá správa z tlačovej agentúry: Aj tento rok bola vládou uzatvorená nepísaná zmluva s tradičným a spoľahlivým dodávateľom na odpratanie snehu zo všetkých letísk, ciest ba aj z okolia ciest a letísk. Táto zmluva sa každoročne uzatvára s našou neprispôsobivou komunitou dopredu na celú sezónu, a komunita sa slávnostne ale nepodpísane zaväzujú, že do 30.6. kalendárneho roka bude všetok sneh zo všetkých rozjazdových a rolovacích plôch nadobro odstránený, aj z ich okolia, a vláda sa zaväzuje im za túto činnosť pravidelne vyplácať mesačne dosť veľkú čiastku, lebo predsa len, bezpečnosť dopravných ciest je prvoradá a všetkým nám, a umožní nám plynulú premávku všetkých letísk na dovolenkové lety a tak všelijak.... potvrdil mi to dnes v noci okolo tretej nadránom jeden dosť závislý zdroj, bolo to kvôli utajeniu pod stolom v krčme, ale vám to poviem...

04.06.2011 23:03
Liberator
avatar

Re: Predám-kúpim

tak to novšie Liberko s vadou motora má už nového majiteľa, takže mu prajem veľa šťastných kilometrov po Mongolsku, kam sa vraj s ním hodlá vydať po oprave motora....

15.02.2011 18:34
Liberator
avatar

Re: Dym

Tak, ako s dymom? -lebo dymivosť nafťákov pri nízkych otáčkach a plnom zaťažení je skôr vlastnosť naftových motorov, ale to čo si popisoval už nie, leda, že by si chcel zrýchľovať na konci dediny z 50 na plný kotol na 5ke, to by teda motor protestoval prirodzene... ale pochvál sa, ako si to odstránil?

31.10.2010 22:01
Liberator
avatar

Re: Aktuálna spotreba

...a mám spotrebu 10,3 litra na sto kilákov, a to tvoje kolko zožerie?

  • všetko, čo mu tam nalejem, nikdy nenechá, aj trávu okolo cesty by zežralo, svina jedna...
19.09.2010 22:06
Liberator
avatar

Re: Predám-kúpim

Tak sa nám trhá vrece s Liberkami - obrátili sa na mňa súbežne dvaja majitelia Liberiek, čo už nechcú byť ďalej majiteľmi a ani na fórum sa neprihlásili ešte, inak by si to písali asi sami:

  • je tu novšie striebornošedivkové so strešnými oknami v drobátko zanedbanom stave a s vadou motoru (prostredný valec má vybitú klukovku - videl som to , má hrozný klepavý zvuk, je to na výmenu kluky alebo celého motora?), inak spod laku okolo kolies vylieza korózia plocha asi tak ako dlaň, lebo je to v originálnom stave, neopravované, ale opravitelné ešte túto sezónu, videl som ho na vlastné oči, minulý rok dostalo generálku celého výfuku, má dobré kryty (nerez), nový koncový diel a nový kaťák, robil som to sám, tak viem, a má vymenený rozvoďák, tiež som to robil sám, tak viem, má najazdené 134tisíc, pan majitel má predstavu o 1200.-€, lebo ho kúpil pred 4rokmi za viac ako 140tis.slovenských vtedy...alebo by niekto mal pre neho náhradný motor? - aj to by mohlo pripadať do úvahy.Liberko je neďaleko od Trenčína, motor ide, jazdí, ale je to na odťah na lane... fotku mi sľúbil poslať, tak priložím,- len čo ju dodá....

  • je tu dvojica zelených novších Liberiek, 94 a 97čky, iba jedno je na papieroch, ale aj druhé má dovozné papiere o pôvode, len vraj pri šmirglovaní rámu stihli v zápale boja s koróziou odbrúsiť posledné tri čísla z WIN, takže by zle prechádzalo kontrolou originality, no, bude na diely, aj keď je vraj v lepšom stave, lebo kým druhé jazdilo, to bez papierov opravovali... Tak za obe spolu chce pan majitel dohromady 2000.-€. fotky dodá, alebo sa bude treba za Liberkami vydať do okolia Prešova, teda dosť na východ Slovenska Záujemcovi pošlem kontakt, prípadne by som aj šiel ako technický doprovod, predsa len sa už začínam v tých Liberkách aj trochu vyznať, aj keď niektoré tajomstvá si dokážu chrániť docela dobre... potvorky naše oblúbené.

03.09.2010 08:17
Liberator
avatar

Re: Drobné poškodenie laku s následným hrdzavením

drobné poškodenia laku nie je treba ignorovať, maximálne tak jednu sezónu, do leta, lebo ak sa začne rozliezať pod lakom pavučina, je ju treba miestne vybrúsiť až po kov, ako správne tvrdí Dufo, potom už náter základovkou, tmel, brúsenie, špricgit (plniaci striekací tmel) a farbu zvláda každý trochu šikovný aj svojpomocne. ak sa pod tou škvrnkou objaví diera durch, a nedá sa len tmeliť, každý hneď zoberie autogén alebo aspoň CO-čko a bastlí nejakú záplatu, ale ono to za dosť málo rokov kvitne ďalej, lebo v okolí zvaru vyhreje plech, ten stratí nátery a vrstvy a hrdzavie omnoho rýchlejšie, hlavne z odvrátenej strany , zvnútra, kde sa mu nedostane dostatok antikoróznej ochrany, tak v blízkosti zvaru extrémne rýchlo pokračuje korózia. Kto chce karosériu opravovať len raz a zastaviť koróziu použije studený systém záplat prehrdzavených miest - a síce vychrúmať flexkou hrdzavinu až po zdravý plech, natrieť obnažené okraje (stačí Hameritka) a prinitovať trhacími nitmi do farby uložený nový kus plechu, nity zabrúsiť, nastriekať základom, vytmeliť... a už nikdy viac ten podbeh alebo lem neopravovať - stačí na opravu ako záplatu použiť kus nerezového plechu. Overené na 10ročnej hrdzavinke, ktorá ešte 15 rokov slúžila... Svedok: Martinekk

31.08.2010 22:41
Liberator
avatar

Re: Dym

nuž dym po pridaní z nízkych otáčok znamená , že sa dostáva olej do spaľovacieho priestoru alebo do výfukového potrubia, kde je rozpálenými spalinami za nedostatočného prívodu kyslíka spaľovaný na čierne sadze. Diagnóza môže byť najčastejšie v zapečených piestnych krúžkoch, vtedy je ale dym vo velkom rozsahu otáčok, jednoducho motor dymí skoro stále - dá sa zistiť meraním kompresie, alebo sú vyhriate simeringy na vodítkach ventilov, a vtedy je prisávaný olej z okolia rozvodov pozdĺž drieku ventilu pri režimoch motora, keď je dostatočný podtlak v sacom potrubí - to je pri akcelerácii najčastejšie, a vtedy motor zadymí. Dobre je to poznať po dlhšom zjazde z kopca po brzdení motorom - vtedy sa podtlakom v sacom potrubí preolejujú aj sedlá ventilov a po pridaní plynu sa všetko prehreje a z výfuku sa nádherne zadymí, to je prejav simeringov na vodítkach ventilov, porozobratí hlavy najdeš na ventiloch usadeniny, zakarbónované sedlá ventilov, je to tam. Stačí vymeniť simeringy a situácia by sa mala zlepšiť. Nevyhádzalo ti niekedy chladiacu vodu? - prehriatie motora spôsobuje stvrdnutie gumy a netesnosť simeringov.

31.08.2010 22:24
Liberator
avatar

Re: A o nasich nezlozi nikto?

Tak dobrá, o našich: Hlásenie v podnikovom rozhlase: "Upozorňujeme všetkých zamestnancov, že po budove sa pohybuje dvojica menej prispôsobivých spoluobčanov tmavšej pleti. Zatvárajte prosím dvere, nech nám tu neprechladnú!"

14.03.2010 18:44
Liberator
avatar

Re: Pracovné

Pride Jozo do sefovej kancelarie a stazuje sa:

-sefko, nemohli by ste mi zvysit plat? Ved tu uz robim 10 rokov za 8000 Sk mesacne...

Sef sa pousmeje, naleje Jozovi pohar borovicky a zacne:

-Pozri Jozo. Je pravda, ze zarobis 8 000 mesacne, co je 96 000 rocne ale...

Rok ma 365 dni. Z toho je 52 sobot a 52 nediel. To je uz len 261 dni.

Dalej mas 28 dni dovolenky a 5 dni si bol chory, to je uz len 228 dni.

Den ma sice 24 hodin, ale ty pracujes len 8 hodin, cize 1 tretinu

dna, to znamena 76 dni. Nehovoriac o tom, ze v roku mame 13 sviatkov,

co su dni pracovneho pokoja, a teda robis len 63 dni. To je len o dva

dni viac nez 2 mesiace do roka. No a co chces viac za robotu dvoch

mesiacov? Ved zarabas skoro 48 000 Sk mesacne.

-Prepacte sefko, nechcel som vyrusovat.

11.03.2010 22:24
Liberator
avatar

Re: Subaru Libero

Ahojky, diky za privítanie, inak, ten Liberák z Nitry s tým svojím starším Liberkom jazdí aj súťažne, a dobre, niektoré z jeho jázd sa dajú nájsť aj na stránkach českého Liberoklubu, fakt sa dá s tým vozidielkom užívať si v lete a najmä v zime. Ja mám Liberko už 16 rokov, rádovo 300 000 spokojných km, už teraz deriem druhé, to novšie, ale to moje pôvodné ešte jazdí furt v okolí TN... Poznám osobne Liberákov od Prešova, Kežmarku, od Brezna, Žiliny, až po Karlove Vary, samí skvelí ľudkovia, prevažne sa vyškolia aj na dobrých technikov časom, pri udržbe svojpomocou, lebo bežne si mechanici v servisoch berú dovolenku, keď zbadajú pred servisom Liberko... Som veľmi rád , že existuje aj slovenská verzia Subaráckej komunity, takže do videnia na nejakom zraze, o povozenie myslím nebude núdza.

11.03.2010 22:21
Liberator
avatar

Re: Subaru Libero

Model zvaný Subaru Libero typ E10 a E12 ani starší ani novší typ sa nikdy na Slovensku nepredával, ale aj tak existuje komunita spokojných majiteľov tohoto zvláštneho vozidielka a spústa okoločumiacich. Ano, aj toto vozidielko je pravé Subaru. Má iba netradične motor vzadu pod poslednou radou sedadiel, ale inak plnokrvná štvorkolka. Dováža sa na Slovensko z nemeckých, švajčiarskych a v poslednom čase už aj z českých krajín. Sú to kusy, ktoré majú už svoje pravidelne odjazdené, so zanedbanou údržbou, ale aj tak predstavujú svojimi vlastnosťami dobrú alternatívu pre všetkých, ktorí občas preveria pohon všetkých kolies v ťažšom teréne, kde už dvojkolky a predohraby nemajú šance, pre tých , ktorí majú veľa detí, vozia veľa tovaru alebo len jednoducho športujú s priateľmi alebo rybárčia a podobne. Ak prídem na to, ako sa sem dajú pridať fotky, určite pridám, dovtedy aspoň adresu stránok spriateleného kolektívu v českých krajinách: www/subaru-libero.cz Mimochodom v prehľade modelov starší typ uplne chýba, a názov Domingo je iba obchodné meno pre ten istý model známy ako Libero...

08.03.2010 20:43