Autor Správa
fotograf
avatar

Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora...

Zatiaľ sme remeň nezhadzovali, lebo sa ukázalo, že bolo málo (veľmi málo smile) oleja, tak sme doliali (celé 2 litre) - a budeme sledovať...

Zatiaľ sa žiadne pôvodné nepríjemné zvuky neozvali. smile

Ešteže sa motor nezadrel... smile

03.04.2024 15:49
fotograf
avatar

Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora...

Popis problému - prejavu poruchy:

  • na JUSTY (r. v. 2008 - viď foto auta v galérii) sa ozýva niekde (asi) z motora silné pískanie - svišťanie..., ale iba občas, najmä po naštartovaní a pri rozbiehaní. Potom to náhle ustane a počas ďalšej jazdy sa to už neozve.

Najprv som mal podozrenie na uvoľnený remeň a jeho preklz na remenici, ale to sa nepotvrdilo. Mám však podozrenie, že ide o pridreté ložisko..., ale vôbec netuším, kde...

Viete mi niekto poradiť, čo by to mohlo byť? smile

26.03.2024 09:21
fotograf
avatar

Re: Vrzganie

Mne na odstránenie vŕzgania pomohol olej (na šijacie stroje)..., ale to mi vŕzgali dvere - nie pánty, ale obmedzovač otvárania. smilesmilesmile

14.02.2024 09:15
fotograf
avatar

Re: AT OIL TEMP a chyba CVT prevodovky pod 100000km

Žiaľ, treba otvorene povedať (napísať), že CVT je viac módny výstrelok ako solídny strojársky produkt. smile

26.10.2023 17:46
fotograf
avatar

Re: XV - jemne pohupovanie za jazdy

Aj ja mám informácie, že výmena pružín (za tuhšie) a tlmičov (s inou charakteristikou...) pomôže - jedná sa o zadnú nápravu.

Pomôže aj výmena pneumatík... (za XL) a hustenie na trochu vyšší tlak, čo sám môžem potvrdiť - samozrejme, za cenu zníženia jazdného komfortu na roz....ných slovenských cestách. smile

14.03.2023 12:20
fotograf
avatar

Re: XV - jemne pohupovanie za jazdy

Vitaj v klube...!

Na pôvodných XV (tuším do r. v. 2015) je to bežný jav. Tiež mi to vadí a neviem si na to zvyknúť. Po všetkých kontrolách (podvozku, náprav, silent-blokov, uchytenia kolies, čapov, kĺbov, stabilizátorov, tlmičov, pružín, ...) s negatívnym výsledkom som dospel k subjektívnemu názoru, že ide zrejme o poddajnosť karosérie, ktorá sa nadmerne deformuje (krúti), a to spôsobuje tento nepríjemný pocit.

Na novších modeloch XV, ktoré sú postavené na nových platformách, sa to už neprejavuje (až tak výrazne), pretože karosérie sú podstatne tuhšie.

27.02.2023 02:27
fotograf
avatar

Re: batéria

Na jednom inom fóre zaznela pravdivá hláška: "aj dobrú strojarinu vie pokaziť zlá elektronika"... smile

25.01.2023 09:20
fotograf
avatar

Re: Ake pouzivate zabezpecenie auta?

Kde vo volante máš ten alarm...? smile

05.01.2023 21:23
fotograf
avatar

Re: problém na emisnej kontrole

Takže dnes konečne vyhovujúci výsledok EK. smile

Na "revitalizáciu" (aj) katalyzátora boli použité dve odlišné aditíva (nie naraz, ale v nádržiach po sebe) v kombinácii so 100 oktánovým benzínom. smile

Vyzerá to tak, že najhorší vplyv (na výsledok EK) mali palivá E10, čiže benzíny s vyšším podielom biozložky (sajrajtu, ktorý maskujú za etanol) - je to hnus, ktorý postupne zanáša a ničí všetko, s čím sa v aute stretne! smilesmilesmile

23.12.2022 10:09
fotograf
avatar

Re: problém na emisnej kontrole

To mi tak trochu pripomína čiernu mágiu a nie emisnú kontrolu... smilesmilesmile

16.12.2022 14:25
fotograf
avatar

Re: problém na emisnej kontrole

Nie - určite nie. Dôsledne sme to skontrolovali, žiadna netesnosť na výfukovom potrubí nie je.

10.12.2022 17:40
fotograf
avatar

Re: problém na emisnej kontrole

Čo sa týka toho katalyzátora, tak to by prichádzalo do úvahy (ostatné je OK, teda podľa diagnostiky...), ale nezdá sa mi nasledovné: kontroloval som výsledky predošlých troch EK v protokoloch a limitné hodnoty neboli dosiahnuté s hlbokou rezervou. Je možné, že by katalyzátor stratil dostatočnú účinnosť za tak krátku dobu (od poslednej predošlej EK)?

07.12.2022 11:01
fotograf
avatar

Re: problém na emisnej kontrole

Manželka neprešla emisnou kontrolou (kvôli zvýšeným hodnotám CO a HC) so svojou Justy 1,0 (r. v. 2008). Motor (subjektívne) ide dobre, nedymí, bez zvýšenej spotreby... Na diagnostike je tiež všetko OK. Zatiaľ skúšame: aditívum + 100 oktanový benzín + preháňanie po diaľnici. Nejaké ďalšie tipy - triky...? smile

03.12.2022 21:55
fotograf
avatar

Re: SUBARU Outback 2,0D r.v 2013

Diesel boxer od Subaru - motor D 2.0 l bol dizajnovaný na životnosť 200 000 km. Avšak za podmienky, že nebude prehrievaný (dlhé a rýchle jazdy po diaľnici - blok motora sa krúti, potom netesní a má zlé mazanie, čo môže spôsobiť zadretie) a nebude absolvovať veľa krátkych jázd na malé vzdialenosti (so studenými štartmi). Ak Tvoj spôsob využívania vozidla spĺňa tieto požiadavky (teda vlastne obmedzenia), tak máš ešte dosť veľkú rezervu do konca životnosti motora. smile

04.11.2022 15:05
fotograf
avatar

Re: Outback '19 - naklonená do ľavej strany (cca 1cm)

Takáto poruchovosť je dôsledok extrémnej snahy o zlacňovanie výroby. Mnohé komponenty, ktoré sa dajú vymeniť, sú už pomaly označované za "spotrebný materiál" (aj so všetkým, čo s tým súvisí).

Na aute spred dvadsiatich rokov mi tlmiče vydržali štvrť milióna kilometrov (nebolo to síce subaru, ale to je teraz jedno). Teraz, keď na XV veziem nejakého kolegu, tak sa pýta, že čo je to hrkot..., tak mu poviem, že to je zvuk "vyladeného" podvozku... smilesmilesmile

08.09.2022 12:02
fotograf
avatar

Re: ma niekto na XV ine ako originalne disky ?

Dobrá voľba. smile

Počítaj však s tým, že na ceste (pri väčších rýchlostiach) budú trochu hlučnejšie...

04.05.2022 10:14
fotograf
avatar

Re: Kontrolka olej - Outback 03/2015 , 2.5i CVT

Peterhsvk, ešte taký dovetok...:

Dôležité je, aby si občas (cca raz za štvrťrok) skontroloval hladinu oleja aj mechanickou mierkou, a keď treba, tak aj dolial, ale iba rovnaký olej, ako tam máš.

A samozrejme - olej nesmie presakovať cez tesnenia motora (vaňa, semeringy, ...) a odkvapkávať pod auto - to sú neprípustné úniky oleja, aj keď už v súčasnosti dosť ojedinelé (teda pokiaľ nejde o poruchu alebo o starý rozbitý "šrot"...). smile

21.03.2022 11:26
fotograf
avatar

Re: Kontrolka olej - Outback 03/2015 , 2.5i CVT

Spotreba oleja 1l/10000km (ako píšeš) je takmer "nulová" spotreba na dnešné pomery. Že prečo? Lebo je to dôsledok honby za znížením emisií...

Vysvetlím:

Každý mechanizmus (aj motor) má rôzne vnútorné odpory pohybu spôsobené vzájomným trením súčiastok. Čím presnejšie vyrobený (a "natesno" zložený) motor, tým väčšie trenie - a platí to aj opačne. Samozrejme - bez mazania by sa motor prehrieval a aj zadrel, takže na ďalšie zníženie trenia sa používa olej. Kedysi boli bežné husté oleje (napr. 15W-40), teraz zase úplne riedke (napr. 0W-20) - vysvetlenie hodnôt viskozity viď Wikipédia, resp. Google...

Jednoducho povedané: husté oleje sa "lejú" ako med (aj pri vyšších teplotách) a riedke oleje sa lejú ako nafta (alebo dokonca až ako petrolej), a to aj za nízkej teploty (za mrazu). Je nutné poznamenať, že aj hustý olej zvyšuje vnútorný odpor pohybu (otáčania) motora, čím zvyšuje spotrebu paliva, a nakoniec zvyšuje aj tie ostro sledované emisie.

A sme pri koreni veci - výrobcovia riešia znižovanie emisií aj použitím riedkeho oleja, ale ten ľahšie preniká cez netesnosti v motore (v rámci tolerancie súčiastok) nakoniec až do spaľovacieho priestoru - a "míňa" sa... smilesmilesmile

17.03.2022 13:13
fotograf
avatar

Re: Rozmer pneumatík Outback 2012

Podporím to, čo píše Ivanko:

  • 1./ Nexen je tak trochu od veci (pokiaľ Ti nejde iba o nízku cenu)

  • 2./ s inými rozmermi radšej nešpekuluj (ja som to spravil 2x a stačilo mi; raz som dal inú šírku behúňa, raz zase inú výšku profilu - všetko zle..., nevravím, že by sa na tom nedalo jazdiť, ale zmena jazdných vlastností negatívne ovplyvňovala stabilitu vozidla na vozovke - najmä v zákrutách)

15.03.2022 08:32
fotograf
avatar

Re: Ake pouzivate zabezpecenie auta?

A načo...? smilesmilesmile

14.02.2022 08:36