Autor | Správa |
---|---|
fotograf |
Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora...Zatiaľ sme remeň nezhadzovali, lebo sa ukázalo, že bolo málo (veľmi málo ) oleja, tak sme doliali (celé 2 litre) - a budeme sledovať... Zatiaľ sa žiadne pôvodné nepríjemné zvuky neozvali. Ešteže sa motor nezadrel...
03.04.2024 15:49
|
fotograf |
Re: Svišťanie - pískanie - niekde z motora...Popis problému - prejavu poruchy:
Najprv som mal podozrenie na uvoľnený remeň a jeho preklz na remenici, ale to sa nepotvrdilo. Mám však podozrenie, že ide o pridreté ložisko..., ale vôbec netuším, kde... Viete mi niekto poradiť, čo by to mohlo byť?
26.03.2024 09:21
|
fotograf |
Re: VrzganieMne na odstránenie vŕzgania pomohol olej (na šijacie stroje)..., ale to mi vŕzgali dvere - nie pánty, ale obmedzovač otvárania.
14.02.2024 09:15
|
fotograf |
Re: AT OIL TEMP a chyba CVT prevodovky pod 100000kmŽiaľ, treba otvorene povedať (napísať), že CVT je viac módny výstrelok ako solídny strojársky produkt.
26.10.2023 17:46
|
fotograf |
Re: XV - jemne pohupovanie za jazdyAj ja mám informácie, že výmena pružín (za tuhšie) a tlmičov (s inou charakteristikou...) pomôže - jedná sa o zadnú nápravu. Pomôže aj výmena pneumatík... (za XL) a hustenie na trochu vyšší tlak, čo sám môžem potvrdiť - samozrejme, za cenu zníženia jazdného komfortu na roz....ných slovenských cestách.
14.03.2023 12:20
|
fotograf |
Re: XV - jemne pohupovanie za jazdyVitaj v klube...! Na pôvodných XV (tuším do r. v. 2015) je to bežný jav. Tiež mi to vadí a neviem si na to zvyknúť. Po všetkých kontrolách (podvozku, náprav, silent-blokov, uchytenia kolies, čapov, kĺbov, stabilizátorov, tlmičov, pružín, ...) s negatívnym výsledkom som dospel k subjektívnemu názoru, že ide zrejme o poddajnosť karosérie, ktorá sa nadmerne deformuje (krúti), a to spôsobuje tento nepríjemný pocit. Na novších modeloch XV, ktoré sú postavené na nových platformách, sa to už neprejavuje (až tak výrazne), pretože karosérie sú podstatne tuhšie.
27.02.2023 02:27
|
fotograf |
Re: batériaNa jednom inom fóre zaznela pravdivá hláška: "aj dobrú strojarinu vie pokaziť zlá elektronika"...
25.01.2023 09:20
|
fotograf |
Re: Ake pouzivate zabezpecenie auta?Kde vo volante máš ten alarm...?
05.01.2023 21:23
|
fotograf |
Re: problém na emisnej kontroleTakže dnes konečne vyhovujúci výsledok EK. Na "revitalizáciu" (aj) katalyzátora boli použité dve odlišné aditíva (nie naraz, ale v nádržiach po sebe) v kombinácii so 100 oktánovým benzínom. Vyzerá to tak, že najhorší vplyv (na výsledok EK) mali palivá E10, čiže benzíny s vyšším podielom biozložky (sajrajtu, ktorý maskujú za etanol) - je to hnus, ktorý postupne zanáša a ničí všetko, s čím sa v aute stretne!
23.12.2022 10:09
|
fotograf |
Re: problém na emisnej kontroleTo mi tak trochu pripomína čiernu mágiu a nie emisnú kontrolu...
16.12.2022 14:25
|
fotograf |
Re: problém na emisnej kontroleNie - určite nie. Dôsledne sme to skontrolovali, žiadna netesnosť na výfukovom potrubí nie je.
10.12.2022 17:40
|
fotograf |
Re: problém na emisnej kontroleČo sa týka toho katalyzátora, tak to by prichádzalo do úvahy (ostatné je OK, teda podľa diagnostiky...), ale nezdá sa mi nasledovné: kontroloval som výsledky predošlých troch EK v protokoloch a limitné hodnoty neboli dosiahnuté s hlbokou rezervou. Je možné, že by katalyzátor stratil dostatočnú účinnosť za tak krátku dobu (od poslednej predošlej EK)?
07.12.2022 11:01
|
fotograf |
Re: problém na emisnej kontroleManželka neprešla emisnou kontrolou (kvôli zvýšeným hodnotám CO a HC) so svojou Justy 1,0 (r. v. 2008). Motor (subjektívne) ide dobre, nedymí, bez zvýšenej spotreby... Na diagnostike je tiež všetko OK. Zatiaľ skúšame: aditívum + 100 oktanový benzín + preháňanie po diaľnici. Nejaké ďalšie tipy - triky...?
03.12.2022 21:55
|
fotograf |
Re: SUBARU Outback 2,0D r.v 2013Diesel boxer od Subaru - motor D 2.0 l bol dizajnovaný na životnosť 200 000 km. Avšak za podmienky, že nebude prehrievaný (dlhé a rýchle jazdy po diaľnici - blok motora sa krúti, potom netesní a má zlé mazanie, čo môže spôsobiť zadretie) a nebude absolvovať veľa krátkych jázd na malé vzdialenosti (so studenými štartmi). Ak Tvoj spôsob využívania vozidla spĺňa tieto požiadavky (teda vlastne obmedzenia), tak máš ešte dosť veľkú rezervu do konca životnosti motora.
04.11.2022 15:05
|
fotograf |
Re: Outback '19 - naklonená do ľavej strany (cca 1cm)Takáto poruchovosť je dôsledok extrémnej snahy o zlacňovanie výroby. Mnohé komponenty, ktoré sa dajú vymeniť, sú už pomaly označované za "spotrebný materiál" (aj so všetkým, čo s tým súvisí). Na aute spred dvadsiatich rokov mi tlmiče vydržali štvrť milióna kilometrov (nebolo to síce subaru, ale to je teraz jedno). Teraz, keď na XV veziem nejakého kolegu, tak sa pýta, že čo je to hrkot..., tak mu poviem, že to je zvuk "vyladeného" podvozku...
08.09.2022 12:02
|
fotograf |
Re: ma niekto na XV ine ako originalne disky ?Dobrá voľba. Počítaj však s tým, že na ceste (pri väčších rýchlostiach) budú trochu hlučnejšie...
04.05.2022 10:14
|
fotograf |
Re: Kontrolka olej - Outback 03/2015 , 2.5i CVTPeterhsvk, ešte taký dovetok...: Dôležité je, aby si občas (cca raz za štvrťrok) skontroloval hladinu oleja aj mechanickou mierkou, a keď treba, tak aj dolial, ale iba rovnaký olej, ako tam máš. A samozrejme - olej nesmie presakovať cez tesnenia motora (vaňa, semeringy, ...) a odkvapkávať pod auto - to sú neprípustné úniky oleja, aj keď už v súčasnosti dosť ojedinelé (teda pokiaľ nejde o poruchu alebo o starý rozbitý "šrot"...).
21.03.2022 11:26
|
fotograf |
Re: Kontrolka olej - Outback 03/2015 , 2.5i CVTSpotreba oleja 1l/10000km (ako píšeš) je takmer "nulová" spotreba na dnešné pomery. Že prečo? Lebo je to dôsledok honby za znížením emisií... Vysvetlím: Každý mechanizmus (aj motor) má rôzne vnútorné odpory pohybu spôsobené vzájomným trením súčiastok. Čím presnejšie vyrobený (a "natesno" zložený) motor, tým väčšie trenie - a platí to aj opačne. Samozrejme - bez mazania by sa motor prehrieval a aj zadrel, takže na ďalšie zníženie trenia sa používa olej. Kedysi boli bežné husté oleje (napr. 15W-40), teraz zase úplne riedke (napr. 0W-20) - vysvetlenie hodnôt viskozity viď Wikipédia, resp. Google... Jednoducho povedané: husté oleje sa "lejú" ako med (aj pri vyšších teplotách) a riedke oleje sa lejú ako nafta (alebo dokonca až ako petrolej), a to aj za nízkej teploty (za mrazu). Je nutné poznamenať, že aj hustý olej zvyšuje vnútorný odpor pohybu (otáčania) motora, čím zvyšuje spotrebu paliva, a nakoniec zvyšuje aj tie ostro sledované emisie. A sme pri koreni veci - výrobcovia riešia znižovanie emisií aj použitím riedkeho oleja, ale ten ľahšie preniká cez netesnosti v motore (v rámci tolerancie súčiastok) nakoniec až do spaľovacieho priestoru - a "míňa" sa...
17.03.2022 13:13
|
fotograf |
Re: Rozmer pneumatík Outback 2012Podporím to, čo píše Ivanko:
15.03.2022 08:32
|
fotograf |
Re: Ake pouzivate zabezpecenie auta?A načo...?
14.02.2022 08:36
|