Piatu generáciu Subaru Impreza sme spoznali vo verzii sedan aj hatchback

Autor: hybco / Dátum: 13.06.2016

Vozidlo stojí na základoch novej modulárnej platformy SGP. Pod kapotou nájdeme prepracovaný atmosférický štvorvalec.

Jednu z najočakávanejších svetových premiér predstavených na autosalóne v New Yorku zaobstarala automobilka Subaru, ktorá si práve túto svetovú metropolu zvolila za miesto odhalenia novej Imprezy. Treba povedať, že ide o verziu určenú pre severoamerický trh, takže pre Európu treba očakávať trochu upravenú ponuku. Subaru tiež informovalo, že plánuje presunúť jej výrobu z Japonska do USA. Prvé kusy by v tamojšom závode automobilky mali opustiť montážne linky koncom roka.

Piata generácia modelu, ktorá sa nám v New Yorku ukázala tak vo forme sedanu, ako aj hatchbacku, stojí na základoch novej modulárnej platformy SGP (Subaru Global Platform). Vďaka nej sa môže pochváliť pevnejšou karosériou a nižším ťažiskom. Celkovo má ponúknuť lepšiu odozvu riadenia a vyššiu bezpečnosť. Namontovaním zadného stabilizátora priamo na karosériu sa zredukovalo klopenie karosérie o 50 percent v porovnaní so súčasnými modelmi.

Impreza Sedan je dlhý 4625 mm, široký 1777 mm a vysoký 1455 mm. Hatchback je v porovnaní s ním o 165 mm kratší, inak je so sedanom totožný vrátane rázvoru dlhého 2670 mm.

Pod kapotou nájdeme atmosférický dvojlitrový štvorvalec typu boxer s priamym vstrekovaním, ktorý produkuje výkon 113 kW. V ponuke Subaru nie je novinkou, avšak až 80 percent jeho častí bolo prepracovaných s cieľom znížiť hmotnosť a zlepšiť úspornosť a výkon. Silu na všetky kolesá štandardne prenáša bezstupňová prevodovka Lineartronic.

Oba varianty sú prvými nositeľmi novej dizajnovej filozofie, ktorú Subaru nazvalo Dynamic x Solid. Typickým prvkom prednej časti modelu zostáva šesťuholníková maska chladiča, kým svetlomety majú pripomínať jastrabie oči. Vnútri zaujme inovovaná palubná doska a 8-palcový dotykový displej multimediálneho systému s funkciami Apple CarPlay a Android Auto.

Bezpečnosť posádky zaobstará systém EyeSight s predkolíznym automatickým brzdením, adaptívnym tempomatom a asistentom pre udržiavanie v jazdnom pruhu. Okrem toho je Impreza vybavená aj monitorovaním slepého uhla či automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Svetlomety sú navyše schopné natáčania podľa polohy volantu.

Originálny článok sme umiestnili so súhlasom redakcie auto.sme.sk