História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

Autor: miloxko / Dátum: 04.10.2018

Druhá polovica desaťročia začala predstavením modelu Tribeca.

Január 2005. Svetová premiéra Subaru B9 Tribeca na 2005 North America International Auto Show

Subaru B9 Tribeca bola vyvinutá na základe konceptu progresívneho SUV, ktoré reprezentuje ďalšiu generáciu vozidiel typu crossover. Subaru B9 Tribeca bolo vybavené symetrickým pohonom všetkých kolies Subaru (AWD) a spolu s boxer motorom ponúka agilitu a stabilnú kontrolu spolu s vynikajúcim ovládaním auta v kategórii SUV. Tribeca bolo prvé Subaru, ktoré ponúklo sedenie pre sedem pasažierov.

Najväčší model Subaru ponúkal veľký priestor na sedenie v troch radoch pre sedem pasažierov. Športový a dynamický dizajn exteriéru kontrastoval so sofistikovaným dizajnom interiéru, ktorý zvýrazňoval štýlový komfort a bezpečnosť.

01

02

Január 2005. Subaru R1 Subaru R1 bolo 3-dverové kompaktné vozidlo stredného prúdu, vytvorené primárne pre dvoch ľudí a pre súkromné využitie. Ponúkalo neuveriteľne nízku spotrebu, vynikajúcu úroveň bezpečnosti pri náraze, štýlový a prepracovaný dizajn, komfortný a funkčný interiér, a prípadnú možnosť priestoru pre štyroch cestujúcich.

2005.11 Menšie zmeny, nový odtieň "S"

2006.11 Menšie zmeny

2009.11 Špeciálna edícia "Premium Black Limited"

Pomenovanie: Použitie písmena "R" ako definícia modelu minivozidla Subaru. Rozdiel vo veľkosti oproti konceptu "R2" bol odlíšený použitím číslic "1" a "2".

03

04

05

06

Október 2005. Koncept B5-TPH odhalený na 39. Tokyo Motor Show

Medzi exponátmi sa objavil koncept auta "B5-TPH", obsahujúci patentovaný hybridný systém "Turbo parallel hybrid (TPH), technologickú novinku "IVX-II" budúcej generácie inteligentného vozidla, ktorý zabezpečoval radosť z riadenia, komfort a zvýšenú bezpečnosť, a nové vozidlo "B9 TRIBECA" (model pre USA).

07

Máj 2006. 2,5 litrový horizontálny turbo motor s protichodnými piestami zvíťazil v "International Engine of the year 2006"

2,5 litrový horizontálny turbo motor s protichodnými piestami - boxer - skončil ako víťaz v kategórii motorov 2,0 - 2,5 litra v "international Engine of the Year Award". Ceremónia odovzdávania cien sa uskutočnila v Nemeckom meste Stuttgart. Cenu získal motor Subaru, ktorý sa nachádza v modeloch Impreza a Forester, a bol to prvý horizontálny motor s protichodnými piestami, ktorý bol vybraný v tejto prestížnej súťaži.

Máj 2006. SI-Drive (SUBARU Intelligent Drive)

"SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive)" bol nový systém Subaru, vyvinutý na to, aby ponúkol lepšiu komunikáciu medzi vodičom a vozidlom. Systém umožňoval vodičovi vybrať z troch rôznych módov, ktoré vyhovovali jazdným možnostiam, a radosť z šoférovania zvýšil dramatickým spôsobom. Tri rôzne jazdné módy - "Intelligent (I)", "Sport (S)" a "Sport Sharp (S#)" dodávali autu tri úplne odlišné osobnosti, ktoré sa prispôsobovali každej situácii. Tento systém bol prvý krát inštalovaný v modeloch Legacy/Outback 2007, poháňaných 3,0 litrovým motorom.

Jún 2006. Úplne nové mini auto Subaru Stella

Prvá generácia Stella

Tak, ako si zákazníci obľúbili ľahké používanie a nízku spotrebu mini áut, expandoval aj japonský trh s mini autami. Príležitosť nájsť si svoje miesto na trhu prividla FHI k vývoju modelu Stella. Týmto modelom sa mali priblížiť zákazníkom, ktorí sa zamerali na veľkorysý interiér a jednoduchosť ovládania mini áut. Stanovili hranicu najlepšej spotreby paliva vo svojej kategórii zároveň s výbornou akceleráciou vďaka radovému 4-valcovému kompaktnému motoru s objemom 660cc, novo vyvinutou prevodovkou i-CVT.

2009.-- Koncept Subaru Plug-in Stella. Nový prototyp elektrického vozidla, predstaveného na stretnutí G8 Kokkaido Toyako Summit.

2009.04 Vývinutý prototyp Subaru Plug-in Stella, 15 modelov bolo dodaných pre ministerstvo životného prostredia v Japonsku

2009.06 Subaru Plug-in Stella EV predstavené v Japonsku

Pomenovanie: Z talianskeho slova pre "Hviezdy". Vytvorené, aby vyjasnilo každý deň zákazníka.

08

09

10

11

12

Marec 2007. SUBARU BOXER DIESEL a Subaru R1e elektrické vozidlo boli odhalené na výstave 77. Geneva International Motor Show

"SUBARU BOXER TURBO DIESEL", ktorý bol uvedený na európsky trh, využíval výhody horizontálne uloženého motora s protichodnými piestami ako vysoká ruhosť a nízky hluk a vibrácie, eliminoval použitie vyvažovacieho hriadeľa. Subaru R1e bol auto s krátkym dojazdom, postavené na základe Subaru R1 pre japonský trh.

13

Apríl 2007. FHI predstavilo novú generáciu Subaru Impreza na výstave New York International Auto Show

Posledná generácia Imprezy, ktorá bola postavená na základe konceptu nového, prepracovaného dizajnu zameraného na komfort, mala sofistikovaný, štýlový a bohatý interiérový dizajn, priestor a výnimočný komfort a úžitkové vlastnosti spolu so zábavnou a bezpečnou jazdou, s pohonom Subaru Symmetrical AWD s boxer motorom.

14

Apríl 2007. FHI prestavilo nové Subaru Tribeca na výstave New York International Auto Show

Zlepšením konceptu progresívneho SUV získala nová Tribeca nový dizajn, zvýšený výkon, zlepšený komfort a funkčnosť. Nový vonkajší dizajn zvýraznil gény SUV spolu s novým vzhľadom prednej masky. Prepracovaná Tribeca dostala nový 3,6 litrový boxer motor. Aj napriek väčšiemu a výkonnejšiemu motoru (oproti predchádzajúcemu 3,0 litrovému) priniesol tento motor zvýšený výkon a zároveň lepšiu spotrebu paliva v reálnej prevádzke. Zmeny v konštrukcii systému chladenia umožnili použiť bežné bezolovnaté palivo, na rozdiel od predchádzajúceho motora, ktorý vyžadoval prémiové palivá, čím sa pomohlo znížiť prevázkové náklady.

15

16

Jún 2007. Predstavenie tretej generácie Subaru Impreza

Tretia generácia Imprezy bola vyvíjaná na základe konceptu "nový štýl komfortu", výkonné 5-dverové balenie postavené na jemnom riadení a vysokej úrovne bezpečnosti, čerpajúce z kombinácie Subaru technológií - boxer motor a nový vzhľad karosérie. Nová Impreza bola vytvorená na troch rozličných princípoch v jednom - "Štýlový dizajn", "Jednoduchosť používania" a "Spoľahlivá a presná, príjemná jazda". S touto myšlienkou definovala tretia generácia Imprezy nový globálny štandard v motorizme.

2007.04 Predstavenie úplne novej generácie Subaru Impreza na výstave New York International Auto Show

2007.10 Predstavený ďalší model "WRX STI"

2008.10 Modifikovaná verzia "Impreza Anesis" (ANESIS z gréckeho "bezpečnosť", "komfort", "spoľahlivosť" a "oddych"

2010.01 STI uviedlo verziu "S205"

2010.04 Prototyp 4-dverového WRX STI dosiahol na severnej slučke Nurburgringu v Nemecku čas 7:55:00

2010.06 Uvedenie modifikovaného modelu "Impreza XV1" (skratka pre X-crossover a V-Vehicle -vozidlo)

2010.07 Modifikácia verzie "WRX STI" - 4-dverový model

2011.11 STI predstavilo model "S206"

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

September 2007. Nové Justy, základný model Subaru uvedený na európsky trh Štvrtá generácia Justy

Základný model pre Európu. Nové Justy ponúklo pre vodiča vynikajúcu ovládateľnosť a priestranný interiér, kombinovaný s vynikajúco úspornou spotrebou paliva s jeho 1,0 litrový motorom. Justy bolo ponúkané v dvoch verziách: športová "1.0S" a praktická "1.0E". Obidve verzie mali pohon predných kolies a 5-stupňovú manuálnu prevodovku je zábavné a dobré ovládanie.

31

December 2007. Nová generácia crossoveru "NOVÝ Forester"

Tretia generácia Subaru Forester.

Nový model bol postavené na myšlienke " Najlepšia rovnováha pre aktívny život" a obsahoval množstvo vylepšení pre zákazníkov, aby ich životný štýl bol ešte aktívnejší a zábavnejší. Nová generácia bola vyvíjaná so zameraním na tri hlavné elementy "združovanie", "výkon" spolu so stabilitou Symmetrical AWD, a "eco friendly", aby dosiahol väščie sociálne požiadavky.

2010.10 Modifikácia modelu a uvedenie modelu "S-EDITION"

32

33

34

35

36

37

Marec 2008. 50. výročie Subaru

Fuji Heavy Industries oslavovalo neuveriteľných 50 rokov výroby Subaru od uvedenia minivozidla "Subaru360" 3. marca 1958. Subaru 360 bolo vyvinuté ako cenovo prijateľný model s kompaktnou karosériou a výborným priestorom, a hral veľkú úlohu v automobilovej histórii Japonska.

Máj 2008. Motor Subaru 2,5 liter Boxer Turbo zvíťazil v ankete Engine of the Year Awards 2008

2,5 litrový 4-valcový boxer motor s turbom bol zvolený v tomto roku ako víťaz v kategórii 2 - 2,5 litrový motor v ankete Engine of the Year Award. Odovzdávanie cien sa uskutočnilo v Nemecku 7. mája na Engine Expo v Stuttgarte. Subaru získalo rovnakú cenu už v roku 2006. Motor získal ešte vyššie hodnotenie v tomto roku.

Jún 2008. Ohlásenie vývoja nového elektrického vozidla "SUBARU Plug-in STELLA Concept"

Subaru Plug-in STELLA Concept kombinoval systém elektrického vozidla R1e a minivozidlo Subaru STELLA. Výsledné vozidlo reprezentovalo optimalizovaný model, ktorý ponúkal kompaktnú veľkosť a vynikajúcu úžitkovosť STELLY, ktorá vyhovovala širším potrebám trhu.

38

Jún 2008. Nový model Subaru EXIGA, sedemmiestne vozidlo pre panoramatické vozenie

Na základe konceptu sedemmiestneho vozidla s panoramatickým výhľadom pre zážitok z jazdy bol vyvinutý model EXIGA, aby priniesol bezpečnú a zábavnú jazdu pre všetkých pasažierov. Využitím know-how z výroby kombi verzií a SUV sa podarilo Subaru vytvoriť otvorený a komfortný interiér pre všetkých pasažierov, ktorí môžu bez problémov konverzovať a užívať si dlhé jazdy, rozšírené o veľké širokoúhlé výhľady cez okná.

2007.10 Predstavenie kombi "EXIGA Concept" na výstave 40. Tokyo Motor Show

2009.09 Drastické zmeny modelu Exiga

2010.08 Modifikácie modelu Exiga

2011.06 Modifikácie modelu Exiga

2012.07 Zmeny modelu Exiga, auto bolo vybavené systémom "EyeSight (ver.2)"

39

40

41

42

43

44

November 2008. Nové kompaktné vozidlo DEX

Na základe preferencií a požiadaviek na diverzifikáciu vozidiel Subaru sa pustilo do vývoja auta s novou hodnotou v kategórii kompaktných áut. Dex bol vytvorený na základe konceptu "štvorec úžitok kompaktnosť" a bol zameraný na denné bezproblémové používanie a unikátny dizajn v tejto triede umožnil osloviť zákazníkov, ktorí hľadajú "zábavné denné vozenie po meste".

Pomenovanie: Vychádza zo slova "Dexterity (Obratnosť)" spolu so športovým, inteligentným dizajnom

45

December 2008. Debut LEGACY CONCEPT na výstave North American International Show

FHI pripravilo svetovú premiéru LEGACY CONCEPT na výstave 2009 North American International Auto Show (NAIAS) v Detroite. K 20. výročiu modelu Legacy sedan vznikol koncept LEGACY CONCEPT, ktorý ukázal smerovanie dizajnu Legacy sedan v budúcnosti. Exteriér zvýrazňoval športovosť a dynamiku auta poháňaného 3,6-litrovým motorom boxer s nízkym ťažiskom.

46

Apríl 2009. Subaru uviedlo nové Legacy sedan a Outback na výstave New York International Auto Show

FHI sa rozhodlo zlepšiť športové ovládanie a bezpečnostné technológie vozidiel a výrazne ich využila v piatej generácii Legacy sedan. Nové Legacy získalo aj novú automatickú prevodovku Linertronic CVT a nové úpravy motora. Štvrtá generácia Outbacku získala priestrannejšiu kabínu a zväčšený úložný priestor v kufri. Po uvedení novej konštrukcie šasi a novej prevodovky Subaru Lineartronic CVT dostal Outback zlepšenie výkonu, komfortu a eco-friendly dizajn.

47

Máj 2009. Príchod novej generácie Legacy

Piata generácia Legacy.

Séria Legacy, ako hlavná séria, prišla s úplnou modelovou zmenou. Piata generácia Legacy bola vybudovaná na koncepte "Inovácie Grand Touring" a obsahovala kľúčové technológie, ako platforma Symmetrical AWD s horizontálne uloženým motorom s protibežnými piestami. Jazdný výkon a bezpečnosť, vytvorené od prvej generácie, boli ešte vylepšené, a kombinované s vysokým komfortom pre všetkých pasažierov, spolu s ekonomickou jazdou. Toto Legacy prišlo s novo vyvinutou prevodovkou CVT "Lineartronic" a ďalšími technológiami.

2010.05 V modeloch Legacy/Outback (japonská verzia) boli inštalované asistenčné systémy "EyeSight (ver.2)"

2012.05 Uvedenie modelu "2.0GT DIT" s dvojlitrovým boxer motorom, s priamym vstrekovaním a turbom

48

48

50

51

52

53

54

55

Máj 2009. Štvrtá generácia Outback

Štvrtá generácia Outback

Séria Legacy, ako hlavná séria, prišla s úplnou modelovou zmenou. Štvrtá generácia Outback bola vybudovaná na koncepte "Inovácie Grand Touring" a obsahovala kľúčové technológie, ako platforma Symmetrical AWD s horizontálne uloženým motorom s protibežnými piestami. Jazdný výkon a bezpečnosť, vytvorené od prvej generácie, boli ešte vylepšené, a kombinované s vysokým komfortom pre všetkých pasažierov, spolu s ekonomickou jazdou. Tento Outback prišiel s novo vyvinutou prevodovkou CVT "Lineartronic" a ďalšími technológiami.

2010.05 V modeloch Legacy/Outback (japonská verzia) boli inštalované asistenčné systémy "EyeSight (ver.2)"

Prešli sme prvým desaťročím druhého tisícročia, ktoré bolo veľmi bohaté na novinky a zmeny v Subaru. Čaká nás druhé desaťročie, a je naozaj sa na čo tešiť. Množstvo noviniek, úprav a zmien spolu s mnohými oceneniami - to nás čaká v ďalšom pokračovaní série článkov o histórii značky Subaru.

Zdroj: www.subaru.jp