Subaru zraz - Letné túlanie po Slovensku 2008

Autor: gabika / Dátum: 16.09.2008

Je sobota ráno 9.8.2008, prší. Človek by si pomyslel, že v takom počasí sa nič neoplatí robiť. Avšak na niektorých miestach Slovenska a Českej republiky už nasadajú do svojich áut netrpezlivo a v očakávaní neznámeho členovia SubaruClubu. Začína sa predsa veľmi zaujímavá akcia, 6 dňový subaru zraz. Veď takýto zraz sa koná vôbec po prvý krát. 6 dní pokope, pri akciách a zábave sa parta mladých ľudí chce spoznať. A páchateľom a praotcom myšlienky nie je nikto iný ako predseda subaruclubu.

Prvé stretnutie je v Trenčíne pod trenčianskym hradom na parkovisku. Stále prší a skupinka sa rozhodne pokračovať bez zastávky na hrade do Bojnického autokempu, kde je pripravený oficiálny začiatok zrazu a kde sa stretáva najväčšia grupa majiteľov vozidiel subaru. 12 krásnych áut zablokuje cestu v kempe a pózuje fotografom. Zábava je v plnom prúde, opeká sa, je a pije, ale hlavne kecááá. Hlavná téma: predsa SUBARU

V nedeľu ráno, pardon, teda predobedom, je naplánovaný výlet do Bojníc. Prvý padá za obeť Bojnický zámok. Veľmi milá teta v čiernom nám vo svojej prirodzenosti pokecá a ukáže ako sa žilo na zámku. Po tomto hrozne vyčerpávajúcom zážitku mierime rovno do reštiky, aby sme zahájili protestný obed a zapili náš úspech prežitia. Kto by však s napraskaným bruchom chcel behať ešte po ZOO, aj keď tam v živote nebol, čo? Tak šup ho do kempu, kde ujo výčapník stepuje za pultom a trénuje pravačku. O zábavu postarane. A to čo sa dialo do rána, nebudem písať.

V pondelok sa koná zrýchlený presun z Bojníc do Očovej. Cestou navštevujeme predajcov Subaru v Prievidzi a v Banskej Bystrici. V Očovej nás už očakáva mladý chalanisko s licenciou pilota vo vrecku a sedem z nás si ide zalietať ponad Zvolen. Myslím, že vyhliadkový let je úžasný zážitok. V Očovej ešte bláznime po lúkach, páchame výstup na vrchol kopca. Ale nebojte sa, nie pešo. Na subarkach. Po vybláznení čakáme na západ slnka a robíme krásne fotky. S večernou opekačkou sa koná súťažná disciplína vo vrhu guľou. Keďže padá tma, vrháme do tmy a s čelovkami si svietime . Víťazi si odnášajú vecné ceny. V tú noc padajú meteority. Je krásne. Prichádza outback zo Saudskej Arábie. Poslední vytrvalci odchádzajú spať o štvrtej ráno.

Utorok. Presúvame sa na východne Slovensko. Navštívime prameň Hrona a obedujeme v Ranči pod ostrou skalou blízko Dobšinskej ľadovej jaskyne. A aby som nezabudol, cestou sa kúpeme na kúpalisku vo Vlachove, ktoré si dovolím tvrdiť pamätá ťažký komunizmus a zachoval si svoju pôvodnú tvár. Je to veľmi príjemná nostalgická spomienka nielen prostredím, ale aj cenami. Večer prichádzame do Betliara, kde sa v úžasnom kempe ubytovávame a rúbeme na večeru do záhradnej reštaurácie pri Betliarskom kaštieli. V noci ešte ideme pozrieť nadšencov a priateľov netopierov z anglicka, ktorí v parku kaštieľa robia odchyt netopierov. Slovenský sprievodca nám vysvetľuje ako funguje netopier, ako ich chytajú, čo s nimi robia a ako ich vyhľadávajú. No čakali sme zbytočne, kým sme tam boli my, nechytili nič.

V stredu máme pripravenú prehliadku kaštieľa v Betliari a hradu Krásna hôrka. Po tomto kultúrnom zážitku ideme zas tlačiť do hláv. V ten deň sa presúvame krásnou cestou Súľovou do Dediniek na Palcmanskú mašu. Po bohatej večery znova žijeme až do skorého rána. Fajne koláčiky od jednej krásnej subaru rodinky príjemne dopĺňali tekuté ovocie. Tento večer je považovaný za oficiálny koniec zrazu, čím sme patrične oslávili úspech akcie, super partiu a kopec zážitkov. Koniec to však nebol.

Štvrtok sa odtrhá pár ľudí a odchádza domov, kým zdravé a vytrvalé jadro skupiny navštevuje pár jaskýň a po fajnovom obede sa každý vyberá svojím smerom.

Stručne som zhrnul čo sme zažili, kde sme boli a čo sme videli. Klobúk dole pred tým, ako sa partia mladých ľudí, ktorý majú minimálne jedného spoločného koníčka – SUBARU, vie nadchnúť, zabávať a spolupracovať na spoločnej veci. Všetkým Vám ďakujem a teším sa na pokračovanie takýchto zábavno-spoznávacích zrazov nielen na území Slovenska.

Akcia prebehla úspešne – SUBARU a SUBARISTOM ZDAR.