Test Subaru XV 2.0D: Zálesák v kimone

Autor: hybco / Dátum: 03.04.2012

Triedu SUV obohatilo na našom trhu Subaru XV so zaujímavým dizajnom a stálym pohonom oboch náprav. Vyskúšali sme, čo ponúka v porovnaní so zväčša nemeckou konkurenciou.

Obľúbenosť malých a stredne veľkých SUV, alebo crossoverov, ak chcete, za posledné roky rapídne stúpla. Na našom trhu v tomto segmente dominujú najmä nemecké autá ako Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLK či VW Tiguan. Trochu čerstvého vánku do triedy prináša japonská automobilka Subaru s modelom XV. Otestovali sme ho v špičkovo vybavenej verzii s dvojlitrovým naftovým motorom.

Podstatne viac než oplastovaný hatchback

Koncept Subaru XV odhalila automobilka ešte na minuloročnom autosalóne v Šanghaji, sériovú verziu iba s malými zmenami ukázala na jeseň vo Frankfurte. XV vychádza z novej generácie typu Impreza a v portfóliu nahradí model Impreza XV. Na rozdiel od neho však novinka prešla podstatne väčšou premenou, čo je dôvodom vynechania mena Impreza a pozície samostatného modelu v ponuke automobilky.

XV je s hatchbackom Impreza novej generácie spriaznené na prvý pohľad, prezrádza ho celková silueta karosérie, maska, kapota či výrazné blatníky. Má však nové nárazníky, ochranné plasty a väčšiu svetlú výšku. Za ňou sa skrýva kompletne upravený podvozok, odlišnosti majú byť aj v ponuke pohonných systémov. Rozdielov je teda dosť a meno XV sa medzigeneračne posunulo z „allroadov“ medzi dospelé SUV.

Viac si prečítajte v originálnom článku aj s bohatou fotogalériou, ktorého autorom je portál o autách automoto.sk