Autor Správa
Doky
avatar

Re: Studený štart

Prikladám foto "zaserkanej" klapky. Takto vyzerala po najazdeni 40000km ! Ziadny problem s tym nebol az do chvile, ked sa urobila "aktualizacia softu" v servise. Cize po resete CPU uz nedokazal spravne "nacitat" klapku. Vysledkom bol nekludny chod na volnobehu a problematicke rozjazdy... Po vycisteni bolo okamzite vsetko OK !

PS: prekvapil ma tak zufaly stav klapky po tak malo km. A to som netankoval lacny benzin..

25.01.2014 22:40
Doky
avatar

Re: Videa o/so Subaru

Tak tadiaľ už neprešlo ani Subaru... Cesta na "Lajošku" zima 2012/2013 - Košičania to poznajú. Dúfam, že auto má aj majiteľa...a na jar mu niečo z neho zostalo.

01.05.2013 19:02
Doky
avatar

Re: aka je spolahlivost noveho forestra?

Tak som dopísal LPG "život":

http://www.klubsubaru.sk/tema/37/?strana=6

31.03.2013 17:03
Doky
avatar

Re: kvalita, spotreba LPG apod.

Dovolím si tu pripísať nejaké informácie ohľadne prevádzky áut na LPG, ktoré sa tématicky nehodili do sekcie "spoľahlivosť a prevádzka Forestra" a sľúbil som, že to spíšem niekam do "LPG" sekcie

Pri kúpe auta som vždy zohľadnil vhodnosť motora na prestavbu LPG. Vyhýbal som sa striktne Toyote a Mazde /bez predsudkov- ale s ohľadom na LPG - údajne chúlostivé motory/

Autá, ktoré mi doteraz prešli rukami:

OPEL Vectra 1,6i, r.v.1991 /môj prvý kontakt s LPG/, krásny jednoduchý motor, jednobodové vstrekovanie, benzínová spotreba 7L/100km. Po montáži LPG katastrófa, zlý voľnobeh, spotreba cca 14L/100km, "CHECK" kontrolka každú chvíľu. Po mesačných útrapách s montážnou dieľňou, som našiel riešenie u inej firmy, ktorí to vedeli dať do poriadku. S autom následne najazdených asi 150000km, potom predané. Takže zlyhal človek...pri montáži.

OPEL ASTRA 1,4i/16V, r.v.1996, montáž u overenej firmy, zariadenie BRC, elektronika JUST - regulácia do sania. Absolútna pohoda od samého začiatku. Spotreba cca 7-8L/100km S autom následne najazdených asi 300000km, potom predané, dodnes auto jazdí !!!! Má už cca 550000km !!! Tu človek nezlyhal, a ani technika...A olej som menil po nájazde 30000km, sviečky cca 60000km.

FORD Mondeo 2,0i/16V, 107kW automat, r.v.2002, montáž u overenej firmy, zariadenie BRC, elektronika FAST - sekvenčné vstrekovanie do sania - valcov /plynná fáza/. Absolútna pohoda od samého začiatku. Spotreba cca 9-12L/100km /automat/. S autom následne najazdených asi 100000km, potom predané, dodnes auto jazdí !!!! Ale stav neviem.

Renault ESPACE 2,0Turbo/16V, 125kW, r.v.2007, kúpil som jazdenku so stavom 140000km z toho na LPG už prejazdila 110000km. Ja som odjazdil ďalších cca 30000km. V tomto aute bolo namontované primazávanie /flashlube/, ale samozrejme s prázdnou nádobkou...Ja som nedolial, potom predané, dodnes jazdí, má už takmer 200000km. Toto je tiež jediné auto, pri ktorom sme sa LPG ani nedotkli /ani filter/, pretože servis nedostupný - je tam nemecký systém bez servisu na slovensku.../dávajte si pozor čo kupujete a kto to bude servisovať/. Spotreba cca 10L/100km.

Daewo KALOS 1,2/8V, 53kw r.v.2005, kúpil som jazdenku so stavom 60000km. Montáž u overenej firmy, zariadenie BRC, elektronika Sequent 24 - sekvenčné vstrekovanie do sania - valcov /plynná fáza/. Najazdené cca 30000km. Spotreba cca 8L/100km. Predané, terajší stav neviem...

SUZUKI SPLASH 1,2/16V, 63kW, automat r.v.2009, kúpil som jazdenku so stavom 50000km. Montáž u overenej firmy, zariadenie BRC, elektronika Sequent 24 - sekvenčné vstrekovanie do sania - valcov /plynná fáza/. Najazdené cca 40000km, bez zásahu do LPG /len filter výmena 1x/. Spotreba cca 8-9L/100km. Poznámka mimo témy: Je to najlepší malý automat /hydromenič 4-kvalt/ aký som jazdil - radí absolútne geniálne - japoncom sa podaril...

SUBARU Forester 2,0X, r.v.2010, r.v.2010, nové, montáž LPG pri 42000km, zariadenie BRC, elektronika P/D - sekvenčné vstrekovanie do sania - valcov /plynná fáza/. Pripojenie aj na OBD zbernicu auta. Absolútna pohoda od samého začiatku. Doteraz najazdené 50000km, bez zásahu do LPG /len filter výmena 2x/. Spotreba cca 9-11L/100km. Prvýkrát použité privstrekovanie benzínu počas zvýšenej záťaže motora.

Renault ESPACE 3,5/16V, 177kW, r.v.2007, kúpil som jazdenku so stavom 140000km, montáž LPG, zariadenie BRC, elektronika P/D - sekvenčné vstrekovanie do sania - valcov /plynná fáza/. Pripojenie aj na OBD zbernicu auta. Absolútna pohoda od samého začiatku. Doteraz najazdené 20000km, bez zásahu do LPG. Spotreba cca 12-14L/100km /automat/.

Ešte sa mihla v mojích rukách MAZDA 1,8/16V, tam bola úchvatná spotreba 6-7L/100km ročník starý cca 1998.

Na záver len uvediem, že pri žiadnom aute som nemal problém s LPG, ktorý by nebolo možné vyriešiť. Pri prvom aute to bola jednoznačne neschopnosť ľudí. Nevyskytovali sa u mňa ani tak často diskutované problémy ako rozsvecovanie "CHECK" kontrolky. A ani som nevynakladal mimoriadne náklady na servis kvôli častejšej výmene sviečok, oleja a podobne. Dodržiaval som spravidla servisné intervaly výrobcu a nič extra preventívne. Dlhodobo som prežil s OPEL Astrou /300000km/ a tam keď "dožil" reduktor na LPG /po 100000km/, tak som starý vyhodil, a vložil som nový. Repas bol síce o polovicu lacnejší, ale takto som mal istotu, že bude aj správne poskladaný z výroby. V starých časoch keď kvalita plynu nič moc, tak filter "tekutý" každých 15000km vymeniť. Dnes v pohode 50000km a nemám problém. Filter plynnej fázy napr. vo Forestri po 15000km /položka 10,-Eur/. On si to sám "vypýta" - v nádrži natankované a pri väčšej záťaži prepne do benzínu z dôvodu nízkej priepustnosti plynu. A ja už viem, že stačí vymeniť a šlape to ďalej. Občas sa nejaké "muchy" síce vyskytnú, ale keď sa neopakujú, tak sa im nevenujem.

A mal som možnosť zajazdiť OPEL CORSA 1,2/16V, nová s originál LPG od LANDI RENZO, a musím povedať, že klobúk dole, jazdí to nádherne. Ale len 300km som skúsil. Zaujímavosť je však v užívateľskom návode: "Motor pri prevádzke na LPG môže vykazovať zvláštne chovanie, nepravidelnosť chodu a.p." Takže je vidieť, že nič nie je dokonalé. A povedzme si pravdu, že ani na benzín tie naše tátoše nemajú vždy ideálny chod a sem tam "niečo" zabreptá. Tak buďme k LPG zhovievaví, veď keď je v správnych /servisných/ rukách, tak nám šetrí peniaze.

PS: LPG nie je pre všetkých, ale mnohým môže ušetriť peniaze. Ak však "dolujete" maximálny výkon za každou zákrutou, tak by som úvahy o LPG radšej prenechal ostatným...

Subaristom ZDAR smile !

31.03.2013 16:47
Doky
avatar

Re: aka je spolahlivost noveho forestra?

Nechcel by som sa tu stavať do pozície "najmúdrejšieho", ale len vlastná skúsenosť ma k tomu vedie, že som dodnes "neprimazával", a všetky moje auta to prežili...Nechcel by som odbočovať od témy v tomto vlákne, tak to skúsim do nejakého LPG nahodiť.

Ešte malá vsuvka k môjmu "testu":

Hrana nárazníka vzadu v mieste priblíženia ku zadnému veku je tak akosi vyspádovaná do roviny a tak pri parkovaní dole kopcom sa tam rada drží voda - ľad - sneh /na nejaké to odvodnenie pozabudli/, a tak keď to zamrzne, tak prístup do kufra je v háji.smile Ja som v mojej "prozreteľnosti" dokúpil ochrannú fóliu na nárazník proti škrabancom a urobil som dobre - môžem veselo oškrabávať "brečku" a nič nepoškodiť. V ponuke je aj plastová - čierna ochrana, ktorá síce vyzerá zaujímavejšie ako fólia, ale hrúbka tohto plastu ešte viac zúži medzeru a problém bude ešte výraznejší... Určite by som sa tomu vyhol. Prípadne navŕtať diery na odvodnenie smile.

31.03.2013 14:25
Doky
avatar

Re: aka je spolahlivost noveho forestra?

Doplním ešte k popisu o dva príspevky hore:

Výfuky - teda koncovky: hrdza, hrdza, od sameho začiatku, ale údajne je to "povrchová"smile. Vydržali však dodnes, takže "přátelé nelžou..." Len ten vzhľad nič moc...

Pneumatiky: milé zistenie - malé opotrebovanie, túto letnú sezónu dojazdím originály, takže celkom slušný výkon /cca 60000km na origináloch/. Môj sused s takým istým nájazdom km na SANTA-FE /2000kg/ výmen po 25000km !!!smile

PS: ak na mňa príde ešte písacia chvíľa, tak hodím ešte LPG podrobnosti do LPG fórasmile

29.03.2013 08:24
Doky
avatar

Re: aka je spolahlivost noveho forestra?

Tak prišiel čas aby som aj ja prispel do tohto fóra a zhrnul "život" s Forestrom - MY2010. Mnohokrát som čerpal informácie o autách z takýchto klubových stránok, a tak sa dnes podelím s vami o moju 3 - ročnú skúsenosť s používaním tohto auta. Na začiatok upozorňujem, že som už 17 rokov LPG "postihnutý" a tak ma prosím nafťáci nekameňujte...môj výber je výlučne benzín a následne šup tam plyn... Viem, že mnohí z vás s LPG "bojujú", ale verte mi, že ak sa to vezme do správnych rúk, tak to funguje. Celkovo mám najazdené na LPG autách cca 700 tisíc km, takže nejakú tu skúsenosť už mám za sebou.

Tak späť k autu: Typ: 2.0X Clasic, MY2010 Kúpené: Január/2010 - 7km na tachometri Motor: 1994cm/110kW, kód motora EJ204 - podľa servisu je vhodný na LPG Farba: biela perleťová /nie som vyznavačom bielej, ale Forestrikovi sluší/

Prvé zážitky: S novým autom sa patrí urobiť na začiatok dlhšiu trasu - to aby sme sa lepšie spoznali. A motoru to urobí určite dobre. Takže nejakých 700 km na začiatok bolo celkom fajn. Prvé dojmy dobré, hlavne komfort podvozku a chod motora. Nepríjemný poznatok prišiel pomerne rýchlo a to v podobe kamienkov /posyp/, bombardujúcich čelné sklo. Niekedy sa zdá, akoby ich aerodynamika predku priam smerovala kolmo na sklo. "Neodfukuje" ich ponad strechu - ale nasmeruje na sklo. Riešením je zväčšiť odstup od áut. Mne sa podarilo dodnes "prežiť" bez výmeny skla. Protiidúce "HOVADA" /rozumej kamióny/ však veselo hádžu ďalej. Ale nie je to až také kritické ako od auta vpredu. Takže len ten odstup trochu väčší - to je možno príspevok Subaru k bezpečnosti.

V zime som si okamžite obľúbil plast na dolnej hrane prahu pri nastupovaní - krásne sa doňho okopávajú topánky od snehu pri nastupovaní /mimochodom nový Forester 2013 už o túto vymoženosť prišiel/. Je však pravdepodobné, že väčšina používateľov si o tento plast pošpiní nohavice pri vystupovaní. Ja mám dlhé nohy - tak pre mňa výhoda.

Posed za volantom pre mňa veľmi príjemný, doteraz som lepší /rozumej rovnaký/ zažil len v Mercedese. Je to určite individuálne, ale mne vyhovuje. Sedadlá sú dosť rozmerné, ale trochu menej držia v zákrutách. Vzhľadom na určenie auta to nie je taká neprekonateľná vada. Ohrev sedadiel je "len" dvojstupňový, ale dobre prednastavený - najprv rýchlo zohriať a potom prepnúť na nižší výkon /vtedy sa mi zdá, že pod zadkom hreje len jemne, ale chrbát o trochu viac/.

Postupne zisťujem, že ma akosi "prehliadajú" protiidúce autá na ceste. Pripisujem to farbe auta /a národnému športu - jazda cez stredovú čiaru/. S bielym autom som doteraz nejazdil, tak neviem...Ale jedno viem určite, že vodičku, ktorá mi "sundala" spätné zrkadlo pri prejazde zátačkou by som najradšej odstrelil /a to som blikal, trúbil a takmer úplne ubrzdil k mojej krajnici/. Samozrejme, že milostivá ani nezastala. Týmto ju pozdravujem... Takže prvá závada na vozidle !!! Vymenené zrkadlo.

Po nejakých kilometroch si s ním už celkom rozumiem, tak postupne trochu rýchlejšie prejazdy zákrut /stále mám však na pamäti varovanie predajcu k pohonu 4X4, že kto doteraz nejazdil štvorkolku, tak radšej opatrne/. Ja som ten prípad - nikdy predtým som nešoféroval štvorkolku. Trochu ma vystrašilo ostrejšie "dobrzďovanie" v zákrutách, kedy sa autu odľahčí zadok. Pocitovo sa zdá že si ten zadok aj "zatancuje", ale nič dramatické sa inak nestane.

Samostatnou kapitolou je štrk v zákrute - keď je len na krajnici, a som nútený sa doňho "oprieť". Ten pocit nie je najpríjemnejší. Ale z cesty som ešte "neodišiel".

Stierače: v zime rozmrazovanie v pohode, ale pri jazde ten ohrev už veľa nezachráni - pri mrznúcom mrholení sa aj tak vytvorí ľadová "kryha", takže vystúpiť oškrabať stierač...

Svetlá: Mám halogénové H7-H1. Výkon - stretávacie by mohli byť aj výkonnejšie, diaľkové mi plne vyhovujú. Pomerne často som vymieňal H7 - tak ma to prestalo baviť a hodil som tam LED /Subaru SENOSC3000/, a H7 som práskol výkonnejšie.

Spotreba: S benzínom na začiatku 9-10 litrov, ale veľmi som to nesledoval... Bežne sa tam držalo číslo 8,6 litra/100km. Po odjazdení asi 20000km som skúšobne jazdil aj "na spotrebu". Najnižšie číslo aké sa dalo zajazdiť /teda aké som ja vedel/ bolo 6,8L/100. Cesta cca 200km slovenskom, bez dialnic. Najvyššiu spotrebu má na dialnici, kde pri 140km /na tachometri/ je cca 11L/100. Pri rýchlosti 160km ukazuje okamžitú spotrebu okolo 14L/100, ale priemernu neviem, na to nemám žalúdok. Myslím, že to nie je "dialničný" typ auta. Na to mám iný rýchlik. Inak bežné bolo 8,2 pri jazdách "vonku", a v meste 9,4. Takže benzín - prijateľné. LPG popíšem nižšie.

Konečne nejaký terén: U mňa je to auto takmer nevyužité čo sa týka terénu, ale samozrejme som sa bol pozrieť na nejaké to "hubárske" miesto. Páčilo sa mi to, zájsť na drevo do lesa, známi vraveli, že budú zbierať huby priamo z auta. A keď človek vidí hrudy blata ako odletujú na strechu auta... pre mňa civilného človeka hotový zážitok.

Ľadové zážitky na čistom ľade: Akcelerácia fascinujúca, brzdenie zúfalé /bez rozdielu s klasikou/, zatáčanie takmer nemožné - ručnú mi nedoporučujú na pravidelné používanie, takže len občas...

Snehové zážitky: Jazda v ľavom pruhu zasneženej diaľnice a zasnežených "okreskách" je ukážkou čo to auto dokáže. Mal som tú česť absolvovať jednu takúto jazdu týmto autom s mojim známym /nemenovaný jazdec rally/, za čo mu ďakujem.

Motor: technicky nehodnotím - všetci to tu poznáte, ale zvuk ...to je jediné auto v ktorom rádio nemusím.

Karoséria: to je individuálne, mne sa páči, len to lakovanie mi príde, že to striekali len sprejom z obchodu... Taká tenká vrstvička, len aby zakryla plech /mimochodom veľmi tenký/. Ale na hmotnosti ušetrili, to je fakt.

Ako bežal život: 100km - zimné pneumatiky s ALU diskami 1000km - nainštaloval som bluetooth telefón k reproduktorom auta 3000km - doinštalovaný elektrický ohrev motora na 230V /pri dome si zapojím do zásuvky a nechám v zime predhriať motor. Subaru má priamo na bloku motora takú zátku, ktorá sa vyberie a na toto miesto sa inštaluje ohrievacia špirála. Približne po 2 hodinách ohrevu má motor teplotu asi 20-30 stupňov /pri vonkajšej teplote -10C/. Štart aj prvé metre sú oveľa príjemnejšie... U doterajších áut som používal nezávislé kúrenie, ale s týmto parkujem už pred domom, tak mi stačí aj toto - je to oveľa lacnejšie. A do garáže ma neposielajte...kto to má upratovať.

5000km - nepovinná výmena olej+filter

15000km - servisná klasika /milé prekvapenie - platil som menej ako u doterajších značiek áut/.

30000km - servisná klasika

35000km - gumená "rohož" vodiča je presknutá pod pätou pravej nohy. Materiál je príliš mäkký a tak sa topánka pretlačila na spodok. Drobná nepríjemnosť - v zime pretečie špina na koberec. Uvidím - vymením?

40000km - niečo začína hučať

42000km - hučí ložisko vpredu - výmena v záruke /asi lesník nevydržal tie naše diery/. Celý ceremoniál okolo ložiska trval 9 týždňov !!! /boli dovolenky, schvaľovanie záruky atď.../ Ale trochu dosť nie? Ale servis bol ochotný zapožičať náhradné vozidlo.

42000km - prehratý soft motora Subaru /nechcel som, ale musel som - v súvislosti so zárukou/ Nasledoval čudný chod motora. Vyzeralo to ako windows XP nahradený VISTOU.../potvrdilo sa moje tvrdenie, že čo funguje geniálne - nezasahovať/. Nebolo to však nič vážne - škrtiaca klapka vyčistiť a ako mávnutím prútika to bolo opäť v pohode. Fotku niekde mám ako vyzerala - skúsim priložiť.

42000km - montáž LPG /nepíšem tu typ, ale používam vo všetkých mojích autách Forester je ako stvorený na montáž plynu, všade dostatok priestoru, veľká nádrž /tankujem cca 54 litrov, tankovanie vošlo pod viečko - tam ako benzín/ Už by ste chceli vedieť spotrebu? Popíšem samostatne nižšie.

45000km - servisná klasika

60000km - servisná klasika + filter LPG /15,-Eur/

75000km - servisná klasika

85000km - zadné brzdové dosky /absolútna jednoduchá výmena/ Predné sú tak v polovici života - ja veľa nebrzdím - na poslednom aute som vymieňal predné na 140000km.

90000km - servisná klasika + filter LPG /15,-Eur/ Teraz v zime už pozorujem pri štartovaní slabšiu batériu /8-9 voltov pri štarte/...takže čaká ju výmena /cca 80,-Eur/.

Spotreba LPG:

10,5L/100km, 50% mesto + 50% okresky

9L/100km, Košice-Budapešť-Košice max rýchlosť na tachometri 120km

10L/100km bežné jazdenie vonku, okrem diaľnic

11-12L/100km, bežná diaľničná rýchlosť

14L/100km, ak sa niekam ponáhľam /prekročený diaľničný limit/

Toto je reálne spotrebované LPG podľa tankovania, PC ukazuje tak zhruba o 1L menej /on samozrejme počíta akože benzín.../

Posledná vsuvka k LPG: Odjazdené 50000km, bez akéhokoľvek problému. Motor má krásny ťah v celom spektre otáčok. Pri ľahkej záťaži sa dá bez protestovania motora jazdiť pri 1400ot. Nemám žiadne primazávanie /nikdy na žiadnom aute som nemal a to má moja Opel Astra 1,4/16V statočných 550000km slovom päťstopäťdesiattisíc km na LPG/, soft rieši privstrekovanie benzínu pri vysokej záťaži a otáčkach. Sviečky sú pôvodné /sú tam NGK/ výmena bude na 105000km. Bežne som používal sviečky NGK až do nájazdu 70000km. Možno pri 105000km nechám skontrolovať vôle ventilov /pre istotu/.

Inak to je asi tak všetko, ohodnotil by som Forestríka na záver tak na 1-. Dá sa povedať, že ho mám rád, len nemám preňho to správne využitie. Lesík by sa mu určite páčil viac...

Dúfam, že som týmito riadkami prispel k dobrej veci a tak aspoň z časti vrátil to, čo som získal ja pri "študovaní" týchto stránok.smile Subaristom ZDAR !

28.03.2013 19:33