Diskusné fórum

Ako rozobrať Justy KAD a ako opraviť takéto diely

Autor Správy

Re: Ako rozobrať Justy KAD a ako opraviť takéto diely

Moc 1. generačných Justýn tu nie je ale snáď tieto super autíčka oslovia ďalších ľudí...

Skoro rok mi pred chalupou stála moja hrdzavučká láska, pred pár týždňami som sa ju konečne rozhodol rozobrať, diely chcem opraviť, vylepšiť a a snáď sa medzičasom nájde nejaká slušne vyzerajúca Justynka v ktorej budú žiť ďalej... v pláne je rekonštrukcia motora, K&N vzduchový a olejový filter, možno vylepšenie zapaľovania, prečalúnenie interiéru, poly-uretánové silentbloky a mnohé ďalšie vylepšenia...

V angličtine to bude súčasne popisované aj na Original Subaru Justy Forum konkrétne TU

Fotka pred poslednou jazdou do dvora... TU

Miesto posledného odpočinku smile TU

Ako prvý išiel dole nárazník pretože zavazal na chodníku okrem iného k záchodu smile nie TU ale až TU smile

Potom sa ukázala prasknutá pružina TU pravdepodobne praskla kôly dlhodobo rozmlátenému uloženiu tlmiča...

Potom prišla bezchybná pravá predná brzda TU Pravdepodobne sa bude musieť celá pretesniť + nový piestik + odvzdušnovací ventil...

Dostal som sa zatiaľ potiaľto keďže závlačky na maticiach čapov nechcú spolupracovať...

Pravá predná pružina je tiež zlomená ako je možné vidieť TU

Ďalej som vypustil väčšinu chladiacej kvapaliny a našiel som dosť nepríjemne vyzerajúce usadeniny karbónu v karburátore a vzduchovom filtri... TU vyzerá to že sú zle nastavené ventyly, hlava valcov prejde prestavbou tiež takže snáď to nebude nič vážnejšie...

To je zatiaľ všetko... smile novinky sem budú postupne pribúdať smile

18.08.2014 12:11

Re: Ako rozobrať Justy KAD a ako opraviť takéto diely

Mám prvé tipy:

  1. Používajte uvoľňovač hrdzavých skrutiek!

  2. Ak máte problém vytiahnuť závlačky z guľových čapov jednoducho ich utrhnite vidlicovým kľúčom, teda ak nechcete zachovať čapy(nie môj prípad)

  3. Keď neide orech nasadiť na hlavu skrutky/maticu pomôžte si kladivom(ak nepomáha asi máte malý orech)

Čo sa týka náradia a vybavenia odporúčam mať:

-veľkú golasadu (podstatné sú hlavne predĺžené nadstavce a orechy 10, 12, 14, 19 a 27mm na "šesť hrany")

-vidlicové a očkoploché klúče opať 10, 12, 14, 19 ale 27 netreba

-odporúčam momentový kľúč so spätným chodom tak isto na veľkú golasadu alebo trhák na skrutky (napríklad takýto)

-ako som spomínal uvoľňovač hrdzavých skrutiek

-kladivo(mne zatiaľ stačila aj "hodinárska" /bežná/ veľkosť)

-plochý skrutkovač, krížový skrutkovač

-nádobky na brzdovú kvapalinu, oleje, chladiacu kvapalinu...

-hever (odporúčam fľašový hydraulický nepracuje sa s ním moc rýchlo ale aspoň podla mňa je spolahlivejší než skrutkové)

-niečo na podloženie zdvihnutého auta či už kovové podpery alebo špalky a dosky z poctivého dreva

Po obede sem pridám aj ďalšie fotky... V prípade otázok píšte sem alebo pošlite súkromnú správu smile

21.08.2014 13:01

Re: Ako rozobrať Justy KAD a ako opraviť takéto diely

Tak trocha meškám... S pomocou uvoľňovača hrdzavých skrutiek to išlo ako po masle :) Pravý predný tlmič som vybral spolu s tehlicou čapy sa dali presvedčiť kladivom rameno išlo von bez problémov ako aj pomocná tyč. Vonkajší homokinetický kĺb mal očividne už dlhšie roztrhnutú manžetu a má veľkú axiálnu vôľu... Zatiaľ jediná skrutka robí problémy konkrétne tá ktorá pridŕža plechový kryt prednej brzdy k nej sa ešte dostaneme... Tlmič sa dal odobrať absolútne bez problémov.

Potom prišla na radu zadná brzda ktorá na prvý pohľad nevyzerá nejako zle vďaka zelenej farbe... Ale realita je: odpísaný brzdový valček a z obloženia ostal len obdĺžniček cca 4 x 2,5cm a aj ten už nedržal tam kde mal... Patne sa dajú vybrať bez problémov holými rukami po odobratí pridržiavacích čapov a pružiniek ale na odpojenie lanka ručnej brzdy už treba kombinačky. valček držia 2 skrutky so 6-hrannou hlavou 10mm s uvolnovačom hrdzavých skrutiek by mali ísť vybrať očkoplochým kľúčom bez problémov a vidlicovým nie je problém uvolniť aj hydraulickú trubku a hadicu (viac menej rovnako je to aj v predu). zadný kryt držali 4 skrutky a vrstvička hrdze na ktorú stačí mierne poklepanie kladivom, neviem ako odpojiť lanko ručnej brzdy od zadného krytu... Ale nejako to zistím. Potom sa mi podarilo odpojiť pomocné rameno od zadnej tehlice a odskrutkovať maticu a podložku zo skrutky držiacej tehlicu na spodnom ramene ale skrutka sa nedá vytiahnuť....

Nabudúce plánujem vyberať sedačky a nejaké časti interiéru. smile

22.08.2014 11:44

Re: Ako rozobrať Justy KAD a ako opraviť takéto diely

Tak po dlhšom čase píšem aj sem... Sem sa dosť zle hádžu fotky tak som si založil menšiu stránku pre tento projekt: Yume-karburátor Toto konkrétne je už časť venovaná karburátoru.

24.12.2014 23:55
Posledné príspevky
Re: štrkot (asi) reťaze po naštartovaní za studena 08.12.2019  tibil
Re: Legacy - zámok prednej kapoty 04.12.2019  fluider
Re: Legacy - zámok prednej kapoty 02.12.2019  Palika
Thule korozia 02.12.2019  emco

Posledné články

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

  • Bolo nám ako v raji - 10. letný zraz

    Autor: miloxko
    Dátum: 25.08.2018

Štatistiky
Používatelia: 2917
Členovia OZ: 81
Autá: 1127
Inzeráty: 1901
Témy fóra: 1696
Príspevky fóra: 25877
Články: 149
Zrazy: 82