Diskusné fórum

netahá motor

Autor Správy

netahá motor

prosim vás o pomoc mám Legacy 1996 2,0 a netahá mi motor do určitej polohy plinoveho pedala je to ok a potom akokeby mu nedalo davku paliva prosto sa nič nedeje a sčasu načas sa mi rosvieťi porucha motora po dnesnom zistení keť som hladal poruchu nefungujúcich hmloviek som pod pristrojovkou našiem 1 pinoví konektor s čiernym kablom ktorí keť som spojil kontrolka poruchi motora mi začala trvale blikať a ečšťe keť som ťahal asi tonovú vlečku do kopcov tak že som asi dva krat zaradil trojku kontrolka mi svieťila nonstop oleje filtre sviečki som menil indučka kable fajki sú nové palivové čerpadlo je čisté ako lalija podla nazoru jedneho mechanyka že či nemam zapchatý vífuk.... to sa tieš nepotvrdilo ani v saní nemam žiadnu igelitku Alebo keby ste mi vedeli poradiť niekoho v okolí Zvolena čo by mi to vedel pichnuť na počitač lebo pochibujem že keby som zašiel do subaru tak mi povedie že čo si mam spraviť dakujem vám PS: k počitaču sa dostanem najskôr cesvíkend

13.04.2010 19:46

Re: netahá motor

tak mna co napada je vaha vzduchu, vdaka ktorej ti ho dobre nedavkuje ked mu pridas, pri normalnej jazde by ti auto malo ist relativne ok. ten kablik co si spojil je asi na diagnostiku, teda na impreze je to tak, navod a aj foto ako kablik vyzera vid tu: http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Knowledge/ReadingECUCodes asi v skratke je to tak ze ked ten kablik spojis (auto musi byt vypnute!!!) a potom otocis klucikom (ale nenastatrujes) tak ti zacne blikat kontolka "check engine" a ked ti vyblikava pravidelne tak je vsetko ok, ak nepravidelne tak mas niekde chybu. tak to skus. ked bude blikat nepravidelne tak dlhe bliknutia su desiatky a kratke jednotky, cize dvakrat dlho a trikrat kratko znamena 23 a podla toho kodu si potom na tej stranke co som tu dal linku najdes co to je. funguje to tak na imprezach do roku 2000, na legacy nezarucujem, ale mohlo by podla toho co si pisal. len s tym zapojenym kablikom prosim ta nejazdi. servis ktory ti mozem odporucit je tento: http://www.jrt.sk/ mozem ti zarucit ze oni isto zistia co tomu je, lebo robia subaru uz 12 rokov a opravuju vsetko, ci nove ci stare a nie ako niektori ini predajcovia co len na novych menia olej. oni ti to aj za rozumne peniaze opravia ked najdu chybu, ale kludne za nimi mozes prist aj len na diagnostiku resp. hladanie zavady, uvidis budes nimi pozitivne prekvapeny, je to uplne nestandardny subaru servis. tak vela stastia pri rieseni problemu, daj potom vediet co to bolosmile

14.04.2010 03:44

Re: netahá motor

Tomas dakujem ťi skusim sa tomu povenovať dneska som akurad prišiem domou a v tom aute to bolo utrpenie žralo mi to desať litrou na stovku a netahalo no prosto.... A ešte jedne a vec keby som mal zlú váhu vzduchu tak by mi to oatu zralo malo??? lebo keť som to kúpil tak prvích 1500km mi to žralo 8litrou na 100 a teras somu hrablo a začalo to ces 10 môže mač nato nejakí vpliv že som tam nalial polosintetyku kedže mám hidraolické zdvíhatka?? no ale tak či onak dakujem za tú stanku len nejak mi to nechce otvoriť

16.04.2010 10:49

Re: netahá motor

som to teraz skusal a mne tu stranku otvorit ide, som klikol presne na tu linku co som tu dal, tak neviemsmile

som si pridal ale obrazok ako vyzeraju tie kabliky na diagnostiku medzi moje galerie, tak sa na to pozri, najdes to v impreze pod volantom.

jasne ze ked ti vaha vzduchu zle ukazuje tak ti to zvysi spotrebu, hlavne preto ze ma casto prilis bohatu zmes, ktora ti zaroven ubera vykon. nebezpecne je to ale hlavne vtedy ked tomu pridas, lebo vtedy zase benzinu davkuje malo a mozes si tym zlikvidovat motor. eventuelne by to ale mohol byt aj nejaky iny senzor. pochybujem ale ze by mohla mat zmena oleja akykolvek vplyv na chod motora, ak splna predpisane normy, jedine ak by tam bol predtym specialny olej ktory riesil nejaky problem, co tam bol. viem ze niekto v diskusii o olejoch pisal ze do legacy leje 10w-60.

ale pravdu povediac takto cez internet ti nikto poriadne nepomoze, lebo moznosti je skutocne dost co by to mohlo byt a kym ti to nepozru v poriadnom servise tak nebudes mat 100% istotu, lebo sa moze kludne stat ze pricinu ciastocne vyriesis a auto pojde o kus lepsie a predpokladam ze uz si nie si uplne isty ako to ma ist a ked to pojde lepsie tak si povies ze je to vyriesene a nemusi to byt uplne ok. takisto ked napr. vymenis vahu vzduchu za novu, tak by sa mal urobit reset ECU.

16.04.2010 19:09

Re: netahá motor

este co ma teraz napadlo ked to mas cerstvo kupene je ze predosly majitel mohol mat uz problem s vahou vzduchu a nechcel ju kupit (na moju imprezu stoji ta blbost 190eur, predpokladam ze na legacy nebude az o tolko lacnejsia) a ze tu vahu vduchu proste vycistil, aby to islo, lebo tym sa da problem na chvilu vyriesit, ale nie dlhodobo a potom ti to odide. takisto mohol precistit aj iny senzor s rovnakym kradkodobym vysledkom.

ale ja som sj dost zatazeny na problem s vahou vzduchu, kedze mi hlavne ked jazdim na vyssom vykone odchadzaju dost casto, u tvojho auta to moze byt aj iny pre legacy typicky problem.

16.04.2010 19:18

Re: netahá motor

zdarec. tak ja ti odporucim tiez daky servis. jrt je super vyber. ale mam par rad. 1-no pinovy konektor pod volantom? tak to budu 2 pary. u mna cierny a zeleny. cierny je na samodiagnostiku tzv. vyblikanie a druhy na mazanie chyb. vaha vzduchu to byt moze ale moze to byt aj lambda sonda a tiez by som si skontroloval VSETKY hadice okolo sania ci neni daka prasknuta alebo podobne. pokial viem lamda sa premerat da a vaha nie. vaha vzduchu stoji naozaj okolo 200eur. ale ked uz budes hladat tie kable pod volantom tak vyblikaj chyby a pozri v tabulke. mozno zistis ovela lahsie co to je. po vyblikani odporucam zmazat a prevetrat. mazanie sa robi tym druhym kablom a to tak ze ho spojis zapnes klucik ventilator na 2 a odpojis bateriu na 20minut. nezlakni sa ak ti bude striedavo spustat vetrak to je ok. nepamatam si farby tych konektorov ale ten bez poistky proti rozpojeniu je mazaci. ak nemas tabulku kodov tak ti ju mozem poslat.

16.04.2010 20:59

Re: netahá motor

tú stranku som otvoril to načo su tie dva kable presne mi povedal pan s toho servisu a vyblikalo mi dve chiby vahu vzduchu kedze má životnosť iba 200 000km a čidlo klepotu motora to nejakí blbec strašne dotiahol tak sa puklo ale itak som tam vystriekal konektor vahu vzduchi som vyčliapal v čističi brzd a de to celkom uspokojivo ale ak bi bola vaha iba 200e tak toeni nič hrozné to bi sa mi ríchlo vratilo na spotrebe a čase ktorí ušetrim idem pozreť ceny na tie dieli prave som panovi poslal vin tak som zvedaví akoú ponuku spraví a lamnda sondu mam ok poprvé som ju meral a volty davala naporiatku teda podla predlohi čo som si nastrednej do zošita zapisal a je vidno že auto robilo dlhé trasi tak nemá biť prečo odidená no pan mi ponuku neposlal prislubil že dnes a kašlal nato. no ok dneska aj ja nato uš kašlm mam dosť toho volantu a počujte ešte mam takú vec keť som tahal vlečku zanim tak sa mi vôbec teplomer nezodvihol teda stej polohi prevackovej a zase keť som dneska zastal na odpočivadle tak do 20sekun vi drel ventilator chladenia je to normalne alebo nie bo neviem toto sú moje prvé zážitki s benzinovím motorom netušim ako sa to má hriať

19.04.2010 22:07

Re: netahá motor

tak problematyku som rosluskol akonahle sa v riadiacej viskitne chiba tak motor prestane tahať či je to chiba vahi vzduchu lamda sondy ale snimaču klepotu motora prišiel som nato že vahe vzduchu velmi pomaha čistič brzd ale musi biť kvamitný nesmie zanechavať povlak inak je to v pase samozrevme vinulovať riadiačku motor ide lebšie dalej snimač klepotu motora ja konkretne ho mam na ľavom zadnom valci keť tam je tak motor ide apsolutne tichučko a keť som naťahoval ťaškú vlečku vihadzuje mi poruchu že je vadný tak som sa rozhodol že zmenim jeho poziciju som mu našiel krasne miestečko na kasni daleko od motora motor sice ide hlučnejšie to bude asi tym že je vihukaný ale vikon sa rapidne zvišil a pri dalšej vlečke mi viskočila že lamda sonda nedava signal no a stim uš neviem čo po chibe lamda sondy motor opeť stratil čast vikonu no nulovani sa to opeť vratilo speť samozrejme pri každej zmene som nuloval a auto je naporiatku takže môj problem je uspešne viriešený smile

03.05.2010 23:47
555
avatar

Re: netahá motor

Preboha stredoslovak a taka slovencinasmile a to som podla Szlotu v madarsku vyrastal smile

Cistice brzd su zalozene na urcitom alkohole a jediny, ktory je komercne rozsireny a nezanechava povlak je isoproylalkohol. Dost sa pouzival v casoch, ked ficali kazetaky, magnetaky, videa, na cistenie hlav, koli spominanej vlastnosti. Na MAF by som pouzil len s obsahom tohto a pokial mozno, bez vone. Posledny, ktory som kupoval mal vonu citronu a najskor som si myslel, ze mam halucinacie smile.

Prelozenim knock senzoru, alias cidla snimania detonacneho spalovania, ci klepania, nie klepotania motora si koledujes o slusny problem. Ak je vadne len cidlo a motor je ok, palivo je dostatocne kvalitne, potom sa nestane nic. Ak ale ten jav v motore nastava, potom si zacni odkladat peniaze na generalku. Velmi strucne, princip spalovacieho motora je, ze v nejakom valci sa kontrolovane zapali zmes paliva a kyslika, rozdiel tlaku, ktory vznikne ti piest tlaci dole, cim ziskavas energiu na pohyb a ta energia sucasne iny piest nuti ist smerom hore a to umoznuje udrzat tento cyklus v cinnosti. Pri chutnom detonacnom spalovani sa proces horenie nekontroluje a spravidla sa zmes zapali skor ako ma a to znamena, ze ty jednou stranou este tlacis piest smerom hore a on uz je tlaceny smerom dole. K tomu sa da pridat este aj nejake tie razove vlny s rychlostou vyssou, ako je rychlost zvuku a vysledkom je pekne ohlodany piest, cez ktory je vidno az do olejovej vane. Cielom vyvojarov je dostat sa aspon trosku dalej od cias parneho stroja, ked este stale pouzivame ten isty princip a dokazat zuzitkovat co najviac energie pri tom takte. To znamena, ze pouzivaju palivo s vyssim oktanovym cislom, co mu umoznuje horiet pomalsie, ci rovnomernejsie a velmi presne nastavuju pripravu zmesy a jej zapalenie. Ten snimac je poistka pre pripad, ze nieco nezafunguje ako ma. Stare motory ho nemaju, tam sa pocita s urcitou mierou, ono slavne klepanie ventilov pocas rozbehu starych Skodoviek je v skutocnosti detonacne spalovanie a nemaju ho ani zavodne motory, kde sa pouziva vzdy rovnake palivo a nie je zaujem setrit motor na ukor vykonu.

04.05.2010 08:40

Re: netahá motor

Pekne napisane 555smile, podla mna by si sa mal zamerat na tu lambda sondu a knock senzor vahu si vycistil takze by mohla byt teoreticky ok takze naljepsie ak sa kontaktujes zniekym kto ma nahradne diely na zapozicanie tj. trebarz clen ondrej alebo dufozmyjavy. ries to touto cestou nie konstruovanim novych mostov myslis si ze pani inginiery z fuji heavy nevedeli co robia ked to cidlo dali na motor nie na kapotu, ak si chcel cidlo otrasu karoserie kup si alarm magicar smilesmilesmile tam je pribalenesmile lambda sonda sa da precistit aj ked vo viacerych pripadoch jej nepomoze ani svetena voda neviem ako ty ale v mojom legu su dve lambdy. takze tak nevymislaj somariny a daj autu co potrebuje lebo ti to dvakrat vrati spetsmile

04.05.2010 09:57
Posledné príspevky
Re: Ostatne modely - otazky a rady pred kupou 30.04.2024  sugmav
Re: Zaujimavá e-kniha 30.04.2024  sugmav
Re: PZP 26.04.2024  bibcabi
Re: Hrdza 23.04.2024  Ivanko

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3397
Členovia OZ: 27
Autá: 1245
Inzeráty: 2007
Témy fóra: 1861
Príspevky fóra: 26192
Články: 150
Zrazy: 101