Diskusné fórum

Dvojhmotový zotrvačník - výmena a vplyv na ložíská

Autor Správy
Ron
avatar

Re: Dvojhmotový zotrvačník - výmena a vplyv na ložíská

Dobrý deň,

mám Outback Diesel 2010. Po 54 tis som v záruke menil polomotor, aby sa odstránila spotreba oleja. Problém sa vyriešil. Teraz mám 194 tis km a pri 190 tis som menil spoku, pri ktorej sa vraj mení aj zotrvačník. Kúpil som SACHS a výmena prebehla štandardne. Javí sa mi, že táto výmena spôsobila niečo v motore, lebo pri vyšliapnutí spojky motor zvukovo hužve. Taký akoby eliptický zvuk.

Tento zvuk sa predtým neobjavoval. Tiež som čítal, ak pri jemnom stlačení spoky cítiť vybrácie tak treba spojku a zotrvačník meniť. To som spravil, lebo už chytala naozaj dolu. Ale po výmenie sú tieto vibrácie omnoho silnejšie a ešte aj ten elipsoidný zvuk.

V servise tvrdia, že sú to ložiská na ojnici, ktoré sú od výroby slabé, a že ma čaká pravdepodobne prasknutie kľukového hriadela (ani sám neviem či sa správne vyjadrujem - nie som profi).

Divné mi ale je prečo sa zvuky a brnenie prejavujú výraznejšie po osadení novej spojky a zotrvačníka, ked to predtým nerobilo.

Urobil som chybu, že som použil lacnejšiu Sachs alternatívu a nei originál Subaru?

Je možnosť, ake ešte raz kúpim teraz ale originál zotrvaťčník Subaru a dám ho vymeniť?

Alebo je naozaj problém v tych ložiskách a kľukovom hriadeli a nový zotrvačník iba problém odhalil?

Celkovo mi proíde, že po 150 tis km, by to ešte nemuselo odchádzať, ak bol polomotor vymenený pri 54 tis km.

Bol by som rád aby som ešte aspoň 100 tis odjazdil, kým ten motor odíde.

Ale obávam sa, že pri tomto zvuku to nedá ani 5 tis km.

Inak jazdím šetrne, čakám kým sa dobre zahreje. So spojkou opatrne - neštrtujem cez prešmykovanie spojky.

Raz za týždeň idem 100 km v kuse.

Ak máte prosím nejakú skúsenosť alebo radu ohľadne toho zotrvačníka a potenciálnej opätovnej výmene alebo sa to dá nanovo rozobrať a niečo tam skontrolovať, doladiť?

Som ochotný to znovu zaplatiť, ak by som tým vedel predlžiť životnosť o tých cca 100 tis KM. celkovo povedzme na 250 tis odjazedných.

ďakujem

Ron

15.03.2019 06:41

Re: Dvojhmotový zotrvačník - výmena a vplyv na ložíská

Cau Ron, no nezavidim ti vobec, neviem co by to mohlo byt, ale tak mozno by som skusil zajst k Janigovi do RK to dat kuknut skor ako cokolvek kupis, tam mi zatial pridu ako jedni z najviac profi u nas. Objednaj sa, sprav si vylet. Lepsie ti poradit neviem a neviem ci to da niekto aj vdaka tvojmu dost obsiahlemu popisu.

Drzim palce

mx.

16.03.2019 20:58

Re: Dvojhmotový zotrvačník - výmena a vplyv na ložíská

citujem zo zdroja Autorevue.cz ( čítal som tieto skúsenosti aj na iných stránkach )

Nejdéle jsme se u Subaru obecně, tedy Legacy nevyjímaje, potýkali s pískavým zvukem při volnoběhu způsobovaných dvouhmotnostními setrvačníky, jejíž výrobcem bylo Valeo. Firma Valeo, jež v letech 1999 až 2008 bylo výhradním dodavatelem setrvačníků a spojkových komponent pro Subaru, nedokázalo ani přes několikero modifikací tento nepříjemný projev, objevující se již při nízkém kilometrovém proběhu, odstranit. Změnou za výrobce Sachs byl problém konečně vyřešen a reklamace dvouhmotnostního setrvačníku je již u Subaru od roku 2009 velmi řídkým jevem.

Ak ti nepredali nejakú lacnú kópiu... máš tam potom originál čo dávalo Subaru do prvo výroby smile

02.04.2019 00:26
Posledné príspevky
Re: Legacy - zámok prednej kapoty 04.12.2019  fluider
Re: Legacy - zámok prednej kapoty 02.12.2019  Palika
Thule korozia 02.12.2019  emco
Re: Legacy - zámok prednej kapoty 01.12.2019  fluider

Posledné články

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

  • Bolo nám ako v raji - 10. letný zraz

    Autor: miloxko
    Dátum: 25.08.2018

Štatistiky
Používatelia: 2911
Členovia OZ: 81
Autá: 1121
Inzeráty: 1901
Témy fóra: 1694
Príspevky fóra: 25876
Články: 149
Zrazy: 81