Diskusné fórum

Symetrical AWD + CVT → naozaj symetricky 4x4 ???

Autor Správy

Re: Symmetrical AWD + CVT → naozaj symetricky 4x4 ???

rad by som poprosil technicky zdatnejsich subaristov s relevantnymi informaciami, ako to naozaj je so symetrickym pohonom u vozidiel s CVT prevodovkou...

nasiel som rozne clanky a prispevky kde prirovnavaju 4x4 s CVT ku Haldex pohonu - udajne obdobny system... (vid nizsie) Ale viem tiez, ze mnohi moto-redaktori niekedy popisu polopravdy alebo nezmysly. preto ma zaujima ako to NAOZAJ je...

vedel by mi niekto erudovane povedat ako to teda naozaj je so symetrickym pohonom pri CVT ? ak to nie je symetrickych 50:50, je ten pomer min. 90:10 (teda zadna naprava taha VZDY aspon na 10%) a meni sa podla pokynov riadiacej jednotky az do pomeru 50:50? alebo je pomer iny (pocul som uz od jedneho subaristu aj ze by to malo byt permanentnych 60:40)...

jazdim na CVT a som zatial velmi spokojny, takze nech su informacie akekolvek, ide mi o to dozviediet sa aky pohon vlastne naozaj mam...

vopred velka vdaka za podnetne info!!! smile

http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/technika/subaru-symmetrical-awd-tajemstvi-symetrie_40944.html "Vozy Subaru vybavené samočinnou pře­vodovkou (čtyřstupňová pro Imprezu, XV a Forester; plynulá bezestupňová CVT Li­neartronic pro Legacy a Outback) posílají točivý moment motoru k zadním kolům ­prostřednictvím elektronicky řízené lamelové spojky. Elektronická řídicí jednotka, která je propojena se stabilizačním systémem, v běžných situacích dodává zadním kolům nejméně 10 % točivého momentu, čímž jde funkčně o trvalý pohon všech kol. V zá­vislosti na jízdní situaci dochází k neustálým změnám v rozdělení síly mezi nápravy."

http://auto.idnes.cz/jak-funguje-haldex-pohon-vsech-kol-drs-/automoto.aspx?c=A120510_012556_automoto_vok "Řada odpůrců systému Haldex se rekrutuje ze skupiny fanoušků japonského Subaru, které je nekorunovaným králem silničních čtyřkolek. Ti se často (mylně) domnívají, že všechna Subaru jsou permanentní čtyřkolky, u kterých je za běžných podmínek hnací síla rozdělena mezi nápravy v poměru 50 : 50 a případné změny toku řídí diferenciály. To ale není pravda, označení symetrický pohon všech kol je u Subaru jen další značkou, jakou je třeba quattro u Audi. Byť ne tak viditelnou. Například prakticky všechny modely Subaru s automatickou převodovkou přitom využívají vlastní automobilkou vyvinutý systém, který je v principu svým fungováním velmi podobný aktuálnímu haldexu."

24.04.2013 11:06

Re: Symetrical AWD + CVT → naozaj symetricky 4x4 ???

skus pozriet toto http://www.awdwiki.com/en/subaru/ ale ako je to naozaj nech sa vyjadria erudovanejsi :)

24.04.2013 12:30

Re: Symetrical AWD + CVT → naozaj symetricky 4x4 ???

Asi sa na tom nič nezmenilo, už klasické AT s hydromeničom majú niečo na systém Haldexu, kde bol pohon trvalý ale mení sa hodnota pomeru náprav, pri rozbehu, je to v podstate 50:50 za jazdy 90:10 Výhoda toho pohonu je hlavne že sa nesere, ako iné Haldexy, kde napríklad Volvo, či koncernovky, majú po pár rokoch problém, lepšie povedané ak je potreba 4x4 tak až vtedy zistia že im nefunguje

24.04.2013 14:59

Re: Symetrical AWD + CVT → naozaj symetricky 4x4 ???

Reakcia na príspevok od používateľa miloxko:

24.04.2013 12:30

skus pozriet toto http://www.awdwiki.com/en/subaru/ ale ako je to naozaj nech sa vyjadria erudovanejsi :)

vdaka za zaujimavy web-link...

podla informacii na nom by to teda malo byt 60:40 "under normal conditions" (vid nizsie)...

a ked nie su "normal conditions" :) ??? vtedy akoze v pripade nudze uberie zo zadnej napravy podla potreby? inak jazdi (pri beznych teda "normal conditions") 60:40 ??? Lebo potom ma pletie ten zaver ze "senzory monitoruju parametre ako presmykovanie kolies, poziciu skt.ventilu/klapky a brzdenie aby boli schopne urcit potrebne rozlozenie krut.sily na ZADNU NAPRAVU pred tym ako sa kolesa dostanu do smyku"...

dopleteny som stale :D

"With CVT transmission (2010 Legacy, 2012 XV): Proactive automatic all wheel drive with 60/40 torque split front-to-rear under normal conditions. Electronically controlled hydraulic multi-plate transfer clutch installed instead of the center differential in the transaxle's tailshaft. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, throttle position and braking, to help determine needed torque distribution to the rear axle before the wheels start to slip. Electronic traction control system on all four wheels."

24.04.2013 15:31

Re: Symetrical AWD + CVT → naozaj symetricky 4x4 ???

normalne podmienky su podla mna ked ide auto po suchom asfalte a zrejme aj v priamke, podla toho co je pisane k mojmu systemu /prvy uvedeny/, mam 50:50 ale ak idem co i len do zakruty tak to ten viskozny bazmek meni do rozsahu 20:80 az 80:20

ak u teba zisti ze si na smyklavom povrchu tak si to vyriesi tak aby bolo dobre :)

tu sa pre mna nabada este otazka co sa stane, ked v ramci zimneho blbnutia zatiahnem rucnu brzdu... tym by som dosiahol ze zadne kolesa sa nehybu a predne ano, teda 100:0 a taky stav ten viskozovec nepozna, nepokazi sa nejakym nadmernym pnutim alebo tak podobne?

ak niekto naozaj vie ako to je tak prosim vyjadrit sa aj k mojmu jednoduchsiemu pohonu :)

m.

24.04.2013 15:59

Re: Symetrical AWD + CVT → naozaj symetricky 4x4 ???

ak chces, je to sice velke 170MB, ale je to tam vysvetlene celkom fajn pre normalne prevodovky v zalozke XX - mechanism... a tam cislo "104 - Basic Description - Center Differential", z tade viem ze normal je dorovna :) pre moj rocnik este CVT nebola tak to tam ani neni

24.04.2013 16:20

Re: Symetrical AWD + CVT → naozaj symetricky 4x4 ???

slovo symetricky reprezentuje cosi ineho, nie pomer rozdelenia hnacej sily medzi prednu a zadnu napravu. Ide o to, ze motor, prevodovka a kardan su akoze v strede auta, poloosy maju rovnaku dlzku a par dalsich drobnosti smile

Co sa tyka CVT prevodovky - naozaj je to nieco podobneho ako Haldex, ale od Subaru, takze snad lepsie smile

CVT nema medzinapravovy diferencial, ma tam lamelovu spojku ovladanu tlakom kvapaliny, ktora je ale standardne zopnuta do urcitej miery, co reprezentuju tie cisla 60:40, 90:10, atd. Tieto cisla mozu byt rozdielne pre rozne generacie a mozno aj kontinenty. Ak dobre viem, sucasna CVT v Europe by mala mat pomer 60:40, ked sa spojka naplno uzavrie, pomer je 50:50.

24.04.2013 22:50

Re: Symetrical AWD + CVT → naozaj symetricky 4x4 ???

miloxko - ak na manualnej prevodovke zatiahnes rucnu brzdu, tak sa samozrejme dost vyrazne zmeni pomer medzi prednou a zadnou napravou, LSD v medzinapravaku na to zareaguje a zavrie sa naplno, cize sa snazi obnovit pomer 50:50.

Ak to urobis na kratky okamih v ramci blbnutia na snehu, nic sa nestane (ale odporucam ti vtedy stlacit spojku), ale ak by si ju zatiahol na dlhsi cas, zastavia sa ti aj predne kolesa a ak nemas stlacenu spojku, zdochne ti motor. Toto mi spravil chlapik zo skoly smyku na smyklavej ploche, kedze nemal tucha ako funguje LSD na manulnej prevodovke smile

24.04.2013 22:55
Posledné príspevky
Re: Ostatne modely - otazky a rady pred kupou 30.04.2024  sugmav
Re: Zaujimavá e-kniha 30.04.2024  sugmav
Re: PZP 26.04.2024  bibcabi
Re: Hrdza 23.04.2024  Ivanko

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3397
Členovia OZ: 27
Autá: 1245
Inzeráty: 2007
Témy fóra: 1861
Príspevky fóra: 26192
Články: 150
Zrazy: 101