Diskusné fórum

Skoršie zopínanie turba

Autor Správy

Re: Skoršie zopínanie turba

Ahojte Subaristi, chcel by som poprosit dake rady. Mam imprezu GT s JPN riadiacou a zda sa mi oproti serii, ze pozde otvara turbo / pozde tlaci plny tlak vzduchu - a teda auto riadne potlaci az od 4000ot/min. Neslo by to upravit tak, ze by to slo od nizsich otacok? Este jedna vec ma napadla, mam tam blow ventil a je dost hlucny (to ani nevadi)- mozno koli tomu ze turbo tlaci 1,5bar. Otazka, ze ci potom ten vzduch ktory vyfukne von, nechyba pri opetovnom pridaní, ci nechyba v saní. Otacky ani nekolisu, obcas sa mi stane ze ked mam ubrane a vytlacim spojku, ze zdochne. Nie je takyto blow skor nevyhodou? ... ze vypusti vzduch a ked pridam opetovne, turbu chvilocku potrvay kym ten vzduch vyfuknuty zas natlaci na plniaci tlak. Dakujem

29.01.2014 14:52
555
avatar

Re: Skoršie zopínanie turba

Motor a turbo je STi, alebo z GT, nech nevypisujem litanie? Neexistuje sreriova ecu, ktora fuka 1,5bar.

30.01.2014 19:21

Re: Skoršie zopínanie turba

motor je tam GT, predosly majitel menil riadiacu jednotku z JPN verzie (aj preto musim tankovat 100octan) a tlaci cca okolo 1,5bar ...okrem riadiacej tam este musel menit daco (priznam sa neviem ako sa to vola) - vyzera to taky maly šulok - elektronika... Jeden znamy menil vo svojom forestri 2,0 s turbo motor a daval z WRX-ka a on sa aspon tak vyjadril, ze ked vyhodil (ten maly šulok) tak ze mu skorej zopina turbo ... PS: ospravedlnujem sa za moje "odborne" vyjadrovanie

31.01.2014 08:51
555
avatar

Re: Skoršie zopínanie turba

Aha, fukas 1,5bar s jpn mapou, TD04 turbom z GT na seriovom motore? To mas velku odvahu. Este tam musis mat nejak deaktivovanu ochranu motora, lebo tolko by ta to nepustilo fuknut. Urcite by som seriovy EJ205 bez adekvatneho doladenia nefukal cez 1,1bar.

Sulok bude asi restriktor. Zmenou priemeru dokazes zmenit reakciu turba, ale ma to sucasne vplyv na celu dynamiku turba, zacne to robit neprijemne veci, ako prudke spicky tlaku pri pridani a rozbije to homogenitu priebehu tlaku. Aj tieto archaicke jednotky maju okolo 8 tabuliek na regulaciu tlaku, kde mas aj parametre ako ma solenoid ubrat/pridat na cykloch podla intenzita rychlosti zmeny tlaku. Dalsie tabulky hovoria o maximalnych hodnotach cyklov a ked su v pasme, kde by ten fen uz zacal makat nizke, tak sa nic neudeje a STI turba su vacsie, menej zohrievaju vzduch /preto to oznacenie fen/ a nabieha ti to podla regulacie pre toto turbo.

Preladovat to asi koli financiam nemienis, najlacnejsie riesenie je kupit manualny boost controller, ktory sa bude snazit drzat tlak linearne v celom rozsahu, ale ak bude rozumne nizky, tak to motor ma sancu prezit. Alebo vystriehnut nejaky elektronicky v sekaci a nastavit si krivku s nim.

Este cosi k mape. Predpokladam, ze 1,5bar je spickova hodnota, ktora so stupajucimi otackami klesa. JDM ecu ma velmi male moznosti na korekcie, nema mapu pre zle palivo na predstihy, je to iba kopia primarnej a jedine, co dokaze, je trochu ich znizit, no su dost vysoke. Palivova pre nudzovy rezim je este jednoduchsia, tam je korekcia v tvare, ak nedetonujem, tak uber z paliva x dielov. Ak nasobic klesne koli detonaciam pod 4, odstav regulaciu tlaku a daj nudzovy rezim. Tento motor som roky mal a mal ho aj priatel, ktory tam dal postupne aj VF24 turbo, vstreky a jazdil pravidelne Slovakia ring. Pri spravnom naladeni dokaze pracovat v spicke okolo 1,4bar, no jeho slabe miesto su spodne loziska na ojniciach a na to aj zomrel a odniesla si to aj kluka. Piesty, hlavy, blok neposkodene.

31.01.2014 09:28

Re: Skoršie zopínanie turba

dnes idem domov, takze kuknem ako to tlaci mam tam budik tlaku turba, pri nizsich otackach ukazuje cca -0,5 po 0 bar. ked pridam riadne a chiti otacky, rapidne ide cez 1bar ... neviem naisto ci to ukazuje spravne, ale cez vikend budem jazdit, tak skusim nakamerovat priebeh otacok a tlaku turba. uvidime kolko pri akych otackach tlaci ... Tym sulkom som myslel presne ten restriktor... Takze ak chcem napr skorsiu realciu turba, a menej namahat turbo, pomohlo by tam nasadit turbo z 2,5 ky? (sub. forester 2,5 XT)

31.01.2014 12:11
555
avatar

Re: Skoršie zopínanie turba

2,5XT mal dve verzie, skorsia mala to z WRX, ako mas aj ty, novsia mala uz vacsie, ale zas vacsie nabieha neskor. Najlacnejsia, nie najbezpecnejsia verzia je pouzit manualny boost controller, ktory az do dosiahnutia nastaveneho tlaku ostava zavrety a z potom prepusti tlak do actuatora. Tym sa da ziskat nejake otacky na spodku.

Na meranie staci na 3 alebo 4 pridat od nejakych 2000rpm a sledovat, ako sa to hybe.

31.01.2014 12:46
Posledné príspevky
Re: PZP 13.05.2024  bibcabi
Re: PZP 09.05.2024  kryznik
Re: Ostatne modely - otazky a rady pred kupou 30.04.2024  sugmav
Re: Zaujimavá e-kniha 30.04.2024  sugmav

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3401
Členovia OZ: 27
Autá: 1245
Inzeráty: 2009
Témy fóra: 1861
Príspevky fóra: 26194
Články: 150
Zrazy: 101