Autor Správa
Hroch
avatar

Re: Aký olej do XV diesel?

5W30, Motul 8100 EcoClean

16.09.2019 20:39
Hroch
avatar

Re: 11. letný zraz SLOVENSKÉHO SUBARU KLUBU

Plný zážitku chcem napísať len krátko - ĎAKUJEM. Všetkým, ktorí prišli, robíme to pre vás. Bez vás by to bolo zbytočné organizovať. Ďakujem všetkým, ktorí pomohli, bez nich by som to nezvládol. A poďakovanie patrí partnerom, ktorí nás podporili (Upresnenie príde).

08.09.2019 12:48
Hroch
avatar

Re: 11. letný zraz SLOVENSKÉHO SUBARU KLUBU

Cieľ Informácia pre tých, ktorí prídu na zraz v sobotu a až na jazdenie. Orientačný bod je SAD Prievidza, plocha sa nachádza ZA areálom SAD, prejazd je cez areál SAD.

06.09.2019 16:42
Hroch
avatar

Re: 11. letný zraz SLOVENSKÉHO SUBARU KLUBU

Ahoj, posielal som ti správu už včera ráno, ale v skratke: vyskúšať Penzión Maxim, ktorý je hneď vedľa Družby, http://www.penzionmaxim.sk/cs/ , alebo Hujer, ktorý je cca 5 minút pešo od Družby http://www.penzionhujer.sk/ , prípadne www.penzionbojnice.sk/ , to je už trošku mimo akcie, ale priamo na hlavnej príjazdovej ceste do Bojníc. Ak nevyjde nič, daj vedieť, pohľadám ešte možnosti.

04.09.2019 08:00
Hroch
avatar

Re: 11. letný zraz SLOVENSKÉHO SUBARU KLUBU

Poplatok sa bude platiť za dospelú osobu, ktorá sa bude zúčastňovať spoločných aktivít (sú v tom zahrnuté určité výhody). Ak niekto príde v sobotu len pozrieť známych, nebude jazdiť, ani nič podobné, alebo bude síce na zraze, ale nejazdí, nenárokuje si žiadne spomienkové veci atď., samozrejme nič neplatí. Tombola je platená samostatne. Prehliadka zámku je samostatná, keďže len pre tých, ktorí budú mať záujem (pre členov OZ so zľavou).

26.08.2019 12:34
Hroch
avatar

Re: 11. letný zraz SLOVENSKÉHO SUBARU KLUBU

Zrazovné 10,-€ platia nečlenovia OZ, pre členov OZ je letný zraz bez poplatku.

20.08.2019 11:03
Hroch
avatar

Re: 11. letný zraz SLOVENSKÉHO SUBARU KLUBU

Aktualizovaný program zrazu

18.07.2019 13:22
Hroch
avatar

Re: 11. letný zraz SLOVENSKÉHO SUBARU KLUBU

Máme tu termín ďalšieho letného zrazu - 7.-9. septembra 2019. Informácie na info o zraze. Informácie budú priebežne aktualizované.

22.05.2019 12:27
Hroch
avatar

Re: VDC OFF?

Nepotrebujem pomôcť po tom, ako uviaznem na bruchu. To už ma potom ťahali von. Ja som na bruchu uviazol práve preto, že VDC sa rozhodlo ukončiť pretáčanie kolies a udusilo motor. A keď sa ti to stane počas jazdy, keď dovtedy všetko ide ako má, tak to jednoducho nechceš mať zapnuté, chceš to vypnúť, aby sa ti to nabudúce nestalo. A nechcem čiastočné vypnutie, to mám teraz...

01.10.2018 13:02
Hroch
avatar

Re: VDC OFF?

Po sobote, keď som "vďaka" neodpojiteľnému VDC zostal v piesku na bruchu (rozhodol sa, že som v krízovej situácii, a jednoducho mi zrušil otáčky na nulu), potrebujem nájsť niekoho, kto dokáže softwarovo upraviť možnosť vypnutia VDC cez tlačítko rovnako, ako sa to robí na STi - stlačenie znamená čiastočné vypnutie, podržanie úplné vypnutie. Vieme o niekom (asi okrem Erika, lebo u toho by sa čakalo asi veľmi dlho), kto takéto kúzlo vie?

01.10.2018 08:34
Hroch
avatar

Re: kontrolka motora a esp

Myslím, že sa jedná o hadicu k intercooleru. Hoď si do vyhľadávača kód 21869AA170.

30.09.2018 14:21
Hroch
avatar

Re: Subaru Boxer Diesel

Ahoj, podobné príznaky a chyby sme nedávno riešili na Zafire a Voyagerovi. Snímač tlaku palivového systému (to je tá prvá chyba). Tá druhá chyba sa zdá byť plavák v palivovej nádrži. Tieto veci ti musí skontrolovať mechanik, premerať. Nám pomohli výmeny snímačov a bolo všetko v poriadku. Možno budeš musieť skontrolovať palivový filter (podľa toho, kedy bol menený), plavák sa zdá byť s čerpadlom (premerať) a snímače. Motor podľa príznakov nedostáva palivo.

28.09.2018 09:55
Hroch
avatar

Re: Diesel - klepanie za tepla

Skús si dať pozor na jednu vec. Ak ti stúpa olej v motore, môže to byť dôsledok častých (a prípadne nedokončených) regenerácií DPF. Ak sa nedokončí regenerácia, do oleja sa dostáva nafta, a tak sa zdá, že je dosť alebo veľa oleja. To klepanie môže byť aj vedľajší efekt. Na to pozor, ak budeš mať príliš zriedený olej naftou, motor je zle mazaný. Ak robíš viac km v meste, tak je to bežný jav, že nedokončí regeneráciu. Časté regenerácie sú znakom zaplnenia filtra.

11.09.2018 14:24
Hroch
avatar

Re: Hawkeye Repro

Dajú sa zohnať rôzne, skús pozrieť napr. https://www.saunika.sk/subaru--subaru_impreza--podlozky-pre-reproduktory/ https://www.ahifi.cz/plastove-podlozky-subaru.html Prípadne im napíš, čo presne potrebuješ.

11.09.2018 09:48
Hroch
avatar

Re: 10. letný zraz SLOVENSKÉHO SUBARU KLUBU

Nuž, pracovné a súkromné povinnosti nedovolili prísť na letný zraz, ani sa celé leto veľa venovať povinnostiam (aspoň na článkoch som sa podieľal). Zdá sa, že zrazy sa vždy daria a zlepšujú. Budem mať snáď už viac času, a užijem si aj zrazy, aj prácu. Zrazy sú vždy "hitom sezóny" a verím, že aj zostanú. Čoskoro sa snáď zas vidíme smile

11.09.2018 09:34
Hroch
avatar

Re: 1.5/2.0 benzin alebo 2.0 D ???

Pri tomto rozpočte a ročníku vôbec neuvažuj nad dieslom. To si len zarobíš na problém. Nepatrím medzi zarytých odporcov Subaru Diesel, ale radšej ťa v dobrom upozorním, že sa zameraj výlučne na benzín. Prevádzka (spotreba) je síce v diesli lepšia, ale to ďalšie okolo bude nákladnejšie. A Imprezka ti prinesie veľa radosti :)

11.09.2018 08:52
Hroch
avatar

Re: Co som dnes urobil na svojom Subaru

Po dlhej dobe ma vŕzganie strešného okna (Forester SH) dopálilo natoľko, že sme včera rozobrali mechanizmus okna, a dnes aj po prejazdoch po panelke pekne tichúčko, bez hrkania a vŕzgania. Dôvod - vyskočený úchyt strešného okna z posuvného mechanizmu. Že ja som to nerozobral skôr... smile

20.07.2018 10:39
Hroch
avatar

Re: Subaru Boxer Diesel

Vrátim sa po čase k môjmu príspevku a odpovediam. Začnem tým, čo načal gtturbo: na osočovanie postačuje Facebook. Pohroma pre svet, ľudí, a Klub špeciálne. Neťahajme sem tie kreténske spôsoby komunikácie. Môj pohľad na Subaru diesel... Motor, ktorý si vynútil trh. So svojimi pôrodnými bolesťami, a vlastne už aj po svojom reálnom živote, už sa s dieslom v Subaru nepočíta. Ale! Nevidel by som to všetko čiernobiele. Po tom, čo vidím denno denne, žiadne VAG, PSA, a neviem ešte aké diesle nie sú geniálne. Popraskané vačky, kľuky, odídené turbá, ložiská atď. mi momentálne zabezpečujú denný chlebík smile . Zdá sa mi len, že vznikla bublina zo strany fanúšikov Subaru, ktorí tvrdo idú proti Subaru dieslu a postarali sa o to, že KAŽDÝ Subaru Diesel je p.....a, ktorú treba j....ť do šrotu, lebo sa to na 100% doj...e! Hm, je to taká zvláštna teória, ktorú podporuje to, že sa ľudia na tie motory sťažujú. Ale existuje štatistika, ktorá potvrdzuje percento zničených Subaru diesel motorov? Audi, VW, Škoda atď. sa berie automaticky, že keď sa pokazí, tak sa opraví, a hotovo. Keď sa pokazí Subaru, treba ho dať do šrotu. Takýto obraz som získal z toho, čo sa v dnešnej panike človek všade dočíta. Pritom zisťujem, že je mnoho Subaru Dieslov, ktoré sa dožili pár sto tisíc kilometrov. Je to najčastejšie vecou, sediacou medzi volantom a sedačkou, a to vidím často aj pri benzínových motoroch, ako dokážu byť zničené. Mal by som toho ešte oveľa viac na srdci, ale takto v skratke to vidím ja. Snažím sa na vec pozerať s odstupom. Ale to, čo sa deje na FCB je skutočne odporné. A prečo Subaru diesel? Čo tak nájazd 40t+ km/rok, kde si človek platí všetko z vlastného vrecka, nie z firemného? Ktorá automobilka ponúkne takú techniku pohonu (okrem motora) AWD, ako Subaru? Čo v prípade, že auto sa nepoužíva len ako víkendová zábavka, ale ako plnohodnotné auto počas celého roka? (Aj LPG má svoje úskalia, a voči tomu sa nevedú také križiacke výpravy). Čo v prípade, že si človek chce kúpiť nové auto, lebo nechce 10 ročný benzín, lebo nechce po niekom opravovať/upravovať/spoliehať sa, ako sa na tom jazdilo? Subaru prinieslo alternatívu. Nie ideálnu, ale nemyslím si, že si zaslúži to, čo sa voči nemu zodvihlo. Subaru benzín je legenda, to mu nikto neberie. Ale nadávať (doslova) ľuďom, čo si Subaru diesel kúpili je pod úroveň všetkých. A dokazuje to, že Subaru komunita nie je pre všetkých... Žiaľ.

16.07.2018 13:33
Hroch
avatar

Re: Subaru Boxer Diesel

Večná Subaru téma - diesel. Stal sa z toho totálny strašiak, a vidím, že hlavne na FCB sú príspevky - no povedzme, že drsné (a to nehovorím o druhej skupine). Nechcem tu dieslové Subaru vychvaľovať, ani haniť. Rád by som si urobil prieskum, pretože mám stále pocit, že dostupné informácie sú dosť skreslené. Skúsme sa spoločne pozrieť na túto skupinu motorov štatisticky. 1. Máte/poznáte ľudí so Subaru Diesel? 2. Máte/majú s týmto motorom problém? 3. Ak máte/majú problém, vlastnili (ste) auto s týmto motorom od novoty, resp. poznali človeka a históriu (reálnu) tohto motora? 4. Kedy problém s motorom vznikol, približné km? 5. Bol problematický motor REÁLNE servisovaný, udržiavaný, jazdený tak, ako by mal byť, od prvého po posledný (po problém) servis? Nejako sa mi zdá, že sa stále rieši problém s motorom. Áno, boli isté problémy, o ktorých sa vedelo, samozrejme. Len sa mi zdá, že sa to začína veľmi zovšeobecňovať. A mám podozrenie, že najväčšie problémy (hlavne na SK) si pripisuje práve nezodpovedný servis. Nechcem vyprovokovať vášne, len ma zaujíma reálny stav.

21.06.2018 10:46
Hroch
avatar

Re: Servisna prehliadka

30000km CVT: skontrolujte hladinu oleja; v prípade potreby doplňte. Skontrolujte úniky Áno, je uvádzané, že pri 45000km sa má meniť olej, ale v prípade ťažkých podmienok: krátke jazdy, blato, extrémne chladné počasie, horské prostredie, ťahanie prívesu. Z osobného pohľadu by som menil, ale "nútiť" by to nemali.

29.03.2018 15:03