Autor Správa
Doktor@Peter
avatar

Re: Diesel - klepanie za tepla

Ahoj. Len som chcel update k problému s klepaním. Dsl som pár krát do nafty VIF a motor už neklepe. Takže asi to bolo len naozaj zlou naftou ako vraveli v JRT.

11.09.2018 13:22
Doktor@Peter
avatar

Re: Kvitne hrzda na prahoch dverí

Pozdravujem všetkých.

Dnes som si na moje veľké rozčarovanie všimol že sa na mojom ani nie 6 ročnom Forestry MY 2012 mi na všetkých prahoch dverí objavila kvitnúca hrdza. Vyzerá to ako drobné bublinky vyzdvihujúce lak cez ktoré presvitá hrdza. Je to v miestach ktoré priliehajú na kanáliky v dverách ktoré odvádzajú kondenzovanú vlhkosť. Hrdzavé meista sú malé asi ako 10 cent a viem že to nie je žiadna dráma, ale keďže by som rád auto niekedy v budúcnosti ešte rád niekomu predal, tak som z toho dosť rozladený. Pri tom výfuk a podvozok (viem že toto na Subaru hrdzavie najviac je skoro bez hrdze.

Len som sa chcel spýtať, či má niekto podobnú skúsenosť s hrdzou na karosérii tak relatívne nového Subaru. Vždy som si myslel, že zostanem pri značke a aj keď sa rozlúčim s mojim Forestrom III tak kúpim ďalšie Subaru. Ak by mi ale po 6 rokoch mala začať hrdzavieť karoséria, možno by som to veru ešte dobre zvážil smile

08.09.2018 22:55
Doktor@Peter
avatar

Re: Forester 2018

Hej. Oba sú s priamim vstrekovaním (DIT) a budú potrebovať GPF.

26.08.2018 15:38
Doktor@Peter
avatar

Re: Forester 2018

Ešte je asi nevyrieseny problém, aký to bude mať v EÚ motor. Verím že to bude 2.0 ale ide o to, že súčasné 2.0 motory nespĺňajú tie nove real life emysne normy pretože majú priame vstrekovanie a nemajú filter pevných častíc (GPF). Vraj pre to vypadne aj XV 2.0. Dúfam že len na chvíľku. Outback je ok lebo nemá priame vstrekovanie. Teda musia narvať GPF do nových motorov s priamom vstrekovaním a o tom som nenašiel ešte ani zmienku. Inak... Možno aj ten hybrid by som kúpil ak by tu bol....

24.08.2018 20:33
Doktor@Peter
avatar

Re: Diesel - klepanie za tepla

Dovry deň všetkým. Mam s môj foresterom III 2012 boxer DIESEL s cca 105000 km takýto problém. Ked sa motor poriadne zahreje, tak ak pridám plyn pri miernejšej zaťaží klepe medzi 1000 a 2000 otáčkami ako stará tatra alebo traktor. Za studena a na voľnobehu alebo keď zvýšim otázky nad 2000 nič nepočuť. Kým sa motor poriadne nezahreje tak sa zvukovo chová úplne normálne. Druhá podozrivá vec je, že napriek tomu ze som mal pred 3000 km menený olej je teraz asi 4mm nad hornú značku. Za tepla je to aj viac ako centimeter. Od výmeny som ho ale nemeral tak neviem, možno mi len dali viac. Bol som aj v JRT kde boli veľmi ústretoví ale na diagnostike bolo všetko OK. Aj vstreky sú vraj v pohode. Inak auto jazdí ako má, výkon je ok, nič nedymí. Ak by mi niektoré vedel poradiť bol by som nesmierne vďačný. Moje auto milujem.

Ak prídem na to ako, pridám video zo zvukom, Je to fakt sila.

Ďakujem pekne

24.08.2018 19:40
Doktor@Peter
avatar

Re: Subaru Boxer Diesel

Uf. Z toho vyplýva že tankovať naftu do -40 ako napr OMW Maxx Motion nieje až taký dobrý nápad lebo bude mať veľa biozložky?

27.12.2013 20:40
Doktor@Peter
avatar

Re: Subaru Boxer Diesel

Ahoj.

Tak by ma zaujímalo, či niekto pozná dôvod prečo sa v letných mesiacoch vypaľuje DPF oveľa častejšie. Taktiež som si všimol, že v zime zaplnenie DPF oveľa menej varíruje vzhľadom na zaťaženie motora ako v lete. Ja som síce technický analfabet, ale vysvetľujem si to asi nejako tak, že vyššia teplota DPF má za následok vyšší rozdiel tlakov pred a po a preto si ECU myslí, že je viacej zaplnený. Len ma to tak zaujalo smile

26.12.2013 09:55
Doktor@Peter
avatar

Re: Subaru Boxer Diesel

Nech to bolo čokoľvek. Teraz po jesennom ochladení to už nerobí. Možno to má dačo s intercoolerom.

06.10.2013 09:11
Doktor@Peter
avatar

Re: Subaru Boxer Diesel

Stretol sa prosím niekto s Vás s tým že občas medzi 2500 a 3000 otáčka zvyčajne na dvojke alebo trojke otáčky ako keby mierne oscilovali pri konštantnom plyne? Auto vtedy mierne cuká a vidno to pekne aj na ručičke otáčkomera. Trvá to obvykle len zopár sekúnd, lebo hneď ako pridám alebo uberiem plyn sa to stratí. Zatiaľ sa mi to stalo asi 5 x vždy keď bolo vonku veľmi teplo. Mám najazdených 20t km tak dúfam že žíadna významná porucha. Na funkciu auto to nemá vplyv len ma zaujíma či to je "normálne" a už to niekto zažil, alebo to môže signalizovať problém. Ďakujem

03.09.2013 17:53
Doktor@Peter
avatar

Re: Subaru Boxer Diesel

Keď som naposledy menil olej v Mikone tak ma tamojší technik vystríhal aby som netankoval na jednej konkrétnej Slovnaft pumpe (už si nepamätám ktorá smile Ich zamestnanec tankoval firemné Subaru len na nej a odišli mu vztreky čo sa prejavovalo vraj tiež hlasným klepotom za studena. Údajne vtedy posielali ako vtrekovače tak vzorku nafty z nádrže do Japonska a v nafte namerali viac ako 20-násobne zvýšené hodnoty neviemčoho, čo vraj spôsobilo koróziu vztrekovačov a ich predčasný odchod. Ja aditíva veľmi nepoužívam lebo som na to pohodlný, ale snažím sa tankovať len v Rakúsku. Dúfam, že sa mi táto stratégia osvedčí, lebo verím že si v Rakúzku nedovolia predávať zahumusenú naftu ako u nás.

07.08.2013 22:07
Doktor@Peter
avatar

Re: Letne pneumatiky

Ja som dal na forestra úplný mainstream a to Continental PremiumContact 5. Oproti pôvodným pneu fakt veľký skok.

05.07.2013 15:05
Doktor@Peter
avatar

Re: Subaru Boxer Diesel

sekol som sa pri odcitavani z Torque pro. Po vypaleni mi udáva zaplnenosť 4%. Mám 10 tkm. Toje ale dosť dobrý údaj.

09.05.2013 23:34
Doktor@Peter
avatar

Re: Subaru Boxer Diesel

Ďakujem pekne už som to rozchodil. Vypalovanie sa dá inak fakt pekne poznať podľa polohy škrtiacej klapky. Normalne je pri zohriazom motore niekde okolo 75% a pri vyplaovní niekde pri 20%. Dnes sa mi sputilo vyplovanie ako som išiel mestom cez špičku od semafóru k semafóru a nečakal som že sa ukončí úspešne. Soot acumulation mi ale ukazuje 22% teda sa asi zrealizovalo úspešne. Nieje to asi zase až taký krám smile

09.05.2013 21:21
Doktor@Peter
avatar

Re: Subaru Boxer Diesel

Ahoj. Chcel by som sa spýrtať skúsených užívateľov Torque Pro, aké ukozavetele vypalovania DPF môžem sledovať (pípadne si nastaviť ako alarm) ak mám BD Euro V. Zatiaľ som sa dočítal že poloha škrticej klapky okolo 10% a negatívny tlak Boost. Je aj niečo iné čo sa dá sledovať? napr teplota katalyzátora? Tú mi to totiž načítať nechce. Ideálne by bolo, ak by som mal nastavený alarm ne nejaký parameter čo mi viac menej isto signalizuje vypalovanie a budem vedieť že sa mám ešte trochu povoziť. Ďakujem pekne smile

07.05.2013 19:55
Doktor@Peter
avatar

Re: Problemy so startovanim u boxeru diesel

Podbný problém som mal ešte na starom aute dízlovom chevrolete. Tiež to neštartovalo za tepla. Za studena hej. Dlho nevedeli prísť v servise na problém lebo diagnostika nehlásila žiadnu chybu. Nakoniec to bola vraj váha vzduchu a ešte nejaké zlé čidlo pri turbe. Možno bude aj toto ono. Každopádne prajem veľa šťastia.

05.05.2013 21:14
Doktor@Peter
avatar

Re: diesel - nezdravý dunivý zvuk

No veviem. Príplatkovú ochranu mám resp. ocelový kryt motora. smile Každopadne keď veim že to nieje nič závažné, tak mato netrápi. Zvuk to bol ale ozaj hrozivý a neznelo to ako bezna rezonacia. Ozaj dobrá skúsenosť.

02.04.2013 20:35
Doktor@Peter
avatar

Re: diesel - nezdravý dunivý zvuk

Prosím považujte za bezpredmetné. Vliezol som pod auto a vytiahol veľký kus ladu ktorý bol medzi blokom motora, výfukom a karosériou. Zvuk sa stratil. Porsím admina o zmazanie a opspravedlňujem sa za spamovanie.

29.03.2013 20:19
Doktor@Peter
avatar

Re: diesel - nezdravý dunivý zvuk

Ahoj. Len sa chcem spýtať čí ste sa nestretli s podobným problémom. Mám forestra 2.0D MY2012 6300 km, starý 4 mesiace. Dnes sa mi cca po 20 min jazdy začal objavovať zvláštny dunivý zvuk počutelný v kabíne, akoby od motora. Nije to normálna dízlový klapot, ani to neznie ako klapot starých dízlov. Je to drsné dunenie, trochu to znie ako keď sa turuje nejaký americký 8-válec. Zvuk sa zvýrazňuje keď vyšlapnem spojku alebo keď brzdím motorom alebo aspoň spomalujem pri zaradenom rýchlostnom stupni. Keď akcelerujem tak zvuk zmyzne. Inak mám pocit že sa auto chová normálne. Trochu to duní aj na volnobeh. Čo je ale zvláštne počujem to len v kabíne. Keď vystúpim za auta motor znie normálne.

Jedna z mojích terórií je, či sa roozbrednutý sneh (teraz u nás dosť nasnežilo) nedostal medzi výfuk a karosériu a nezapričiňuje prenos nejakých zvukov a vybrácií. To by bol ten najlepší prípad. Inak som ceľkom znepokojený. Auto je ako nové tak dúfam že to nebude nejaká vážna závada. smile K autu sa inak správa, dosť chúlostivo a myslím že mu jazdným štílom neškodím. Tankujem takmer výhradne v Heinburgu, no naposledy som natankoval na Shellke v BA prémiovú.

Ďakujem za radu a postrehy. S pozdravom a príjemné sviatky.

29.03.2013 10:36
Doktor@Peter
avatar

Re: Spotreba u SUBARU

Ja mám na ledva ajetom kachlovom Forestri do 7 l. Jazdím okresky ale aj po meste. To sa mi zdá moc. 8 je veľa - možno trocha ťažšia noha a dynamická jazda.

07.03.2013 21:10
Doktor@Peter
avatar

Re: Subaru Boxer Diesel

No zatiaľ mám najazdené 5500 km. Jazdím sem tam po meste, inak väčšinou trasy 25-30 km a sem tam po Bratislave na nákupy a podobne. Vypalovanie som si všimol zatiľ len raz a to podľa spotreby (po 50 po rovine so spotrebou 9 l/100km). Bolo to asi 2 km od domu, tak som sa ešte previezol navyše asi 5 km a bolo. Svetielko DPF som zatiaľ nevidel. Pred tým so jazdil 3 roky s dízlom DPF každý deń do práce 5 km a cez víkendy zase také 20-3, km trasy, sem tam viac a bolo to uplne OK. Svetielko ma za tie tri roky zabuzerovalo asi 2x.

07.03.2013 18:41