Diskusné fórum

Subaru Impreza diesel 2011

Autor Správy

Re: Subaru Impreza diesel 2011

Zdravim

Mal by som zaujem o kupu subaru impreza diesel 2011. Subaru je moj sen uz od malicka.. benzinovy si nemozem dovolit tak aspon diesel.rad by som privital niejake postrehy rady skusenosti co sa tyka tohoto auta motora spolahlivosti atd. Lebo ked hladam na nate vseliake clanky docitavam sa o tom aute jak je nespolahlive poruchove.. Dakujem smile

10.02.2015 20:00

Re: Subaru Impreza diesel 2011

Model 2011 už by mal byť v pohode, ale auto - teda výber motora sa nerieši podla toho kolko žerie na 100km , ale podla toho aké bude mať využitie. Moderný diesel je plný rôznych kurvítok, ktoré nestoja zrovna málo a jazdenie krátkych trás môže nepekne prevetrať penaženku majitela. A ver že to v prepočte môže byť tak, ako by si nie že jazdil len benzínom ale rovnom WRX-kom. Jedna vec je mať na opicu, druhá vec mať na banány.

Inak Imprezu kúpiš aj s LPG (alebo si ho dáš domontovať) a aspon nebudeš spomínať všetkých kristov, ked bude vonku -10°C, lebo benzín kúri vždy rýchlejšie

Výhoda tej dieslovej MY2011 je len v tom, že má vylepšený blok motora, ostatná technika je +- to isté a je úplne jedno či sa bavíme o Impreze, alebo Forde Focus. CR diesel ako CR diesel

10.02.2015 20:33
555
avatar

Re: Subaru Impreza diesel 2011

Pytal sa niekto na lpg? Nemoznost parkovat v podzemkach, nicenie katalyzatora, sediel ventilov a vecne stelovanie vole, tiez mozem spravit pojednanie o uzasnom lpg.

Diesel od druhej generacie ma jeden zasadny problem, vstrekovace. Ak sa jazdi managersky, cize 3-10km, tak je ich zivotnost cca 80-130 000km a potom skolabuju a znicia motor. Pri dlhych jazdach dozijiu 200 000km. Ak ma ten motor spravny olej, funguje. Co mi vadi na diesloch je nizky tocivy moment oproti konkurencii, co je dane zdvihom, ktory limituje koncepcia motora.

10.02.2015 22:20

Re: Subaru Impreza diesel 2011

Riešenie by bolo nehnať sa za mladším ročníkom ale zobrať trebárs MY2008 s 2.0R a jazdiť na benzín, to čo ušetrí na kúpe bude dávať na vyššiu spotrebu.

11.02.2015 08:26

Re: Subaru Impreza diesel 2011

Ivanko, ty mas divne prirovnania smile<br> idem kupit auto, mam balik penazi a kedze kupim o 1000€ lacnejsie benzinovu rezu, tak tych 1000€ si dam na specialny ucet s ktoreho budem platit benal navyse a ked ich miniem,tak budem presne vediet,ze sa to oplatilo smile .

prestante uz strasit Lukasa s problemami, ktore ani mat nemusi. mame na klube niekolko kachlovych aut, ktorych majitelia nedaju dopustit na funkciu/vykon/spolahlivost (drviva vacsina). Dizel je proste dizel, ma svoje specifika, ktore treba pochopit a potom je to v poriadku.<br> Lukas, len chod do toho,kup si svoj sen. Len si davaj pozor pri vybere,kedze ides kupit jazdenku - pokurvit sa da aj zelezna gula.

11.02.2015 09:18

Re: Subaru Impreza diesel 2011

Ja nerobím paniku, auto - teda druh paliva sa dnes vyberá podľa využitia vozidla, nie podľa toho koľko žerie na 100km.

To len každý by chcel auto čo málo žerie a ideálne aby sa vôbec nakazilo, lenže realita je úplne inde.

Ak človek prevažne nejazdí trasy aspoň 20-25km na šupu, tak akýkoľvek CR diesel s DPF bude robiť časom problémy, tak to jednoducho je. To časom znamená kľudne 10000km. Áno sú aj pacienti čo sa idú občas bezcielne previesť po diaľnici v nádeji že oživia DPF ktorý je pred smrťou, pridávajú "zázračné vodičky" do paliva na vyčistenie, pokúšajú sa ho podomácky vypáliť, či chemicky vyčistiť často neúspešne, respektíve si pomôžu na 5000km.

Kúpiť je to najmenej, ale drahé opravy sa nikomu nepáčia. Ak autor sumu 1000€ za repas vstrekov pokladá za neprimeranú, tak nech si nekupuje žiaden moderný diesel, pretože s tou sumou musí počítať bárs by aj jazdil dlhšie trasy, lebo skrátka jazdenka. Ono to raz príde - to nie je fungláč z obchodu v záruke s 0km na budíku. Vstreky skapú kľudne aj pri 100tkm

Kto chce si informácie nájde, na susednom CZ klube je toho negatívneho celkom dosť

11.02.2015 09:56

Re: Subaru Impreza diesel 2011

Ivanko Druh vozidla/paliva rozumný ludia vždy vyberali a budú podla využitia/zámeru, to len tak okrajom..

To že žiadny disel nemá rád kratke trasy je vec známa už pomali desťrocia a neplatí to len pre CR+DPF. A je teda na uvažení majitela aby posudil ci je prenho vhodný. Co ma ale zarazilo je tebou zmienený udaj že to može byt 10 tis. A nebudem sa opierať o inforámcie čo som si prečital na SFC ktoré maju casto velmi diskutabilnu výpovednú hodnotu. Koniec koncov jeden boxer disel som vlastnil. Za tu dobu co sa aktívne stretávem s celým prierezom ludí tu na klube neviem o nikom, absolutne onikom komu by DPF a subaru robilo problemy do 100 tis km ja vlastne ani osobne nikoho nepoznám kto by ich vobec mal. A poznám desiatky majitelov boxer dislov, stretávam sa snimi roky takze tie autá poznám dlhodobo. Niektorý 80% jazdia denne 2-3-5km do práce. Isteze to neznamená ze také problemy neexituju, určite ano,ale to co pišeš ty je taká demagogia/bublina ktorá vzniká ked sa človek orientuje na informacie vyčítané z webu a chýbaju praktické osobné a hlavne dlhodobé skusenosťi. Vieš ..ked niečo funguje .. nieje čo písať ani očom ..ked sa niečo kazí tak je ohen na streche a plný web...

11.02.2015 10:49

Re: Subaru Impreza diesel 2011

Marek, pri kúpe jazdenky máš na budíku vždy +- 100tkm, v akom stave je DPF pri kúpe závisí od toho ako auto prvý majitel využíval. Ak nový začne jazdiť cukačky po meste, do obchodu a podobne tak má okamžite regeneráciu kludne každých 200km či menej a ver že takto to nevydrží večne. To čo som vyčítal od tých čo to sledovali tak pri jazdení krátkych trás sa regeneračný cyklus skrátil pod 200km (cca 160-170km)

To už by malo každému zazvoniť v makovici že od bežných 700km to má sakra daleko a znamená to že nie je niečo v poriadku. Prerušovať regeneračný cyklus by sa nemal, to potom ked niekto ide 5km do obchodu, tak potom sa ide bezcielne previesť dalších 10km.

Jeden člen na CZ klube jazdí mám dojem CZ-BE, teda len dlhé štreky a svojho diesla sa zbavil pri 100tkm lebo sa ozvali vstreky a kúpil benzín...

Nie každý čo má Subaru je tu na webe a nie každý sa tu sťažuje. Ja nehovorím že s DPF býva problém, ale tie vstreky sú celkom bežné a tá suma za ich opravu tiež. A ked niekomu povieš 1000€ tak sa mu okamžite hlava točí smilesmile

Každý len dúfa že sa mu to nestane, teraz nehovorím o Subaru, ale všeobecne, potom sa hladajú zúfalé riešenia

To že sa kupovali autá podla toho čo komu vyhovovalo mohlo platiť pri autách bez DPF, nie dnes. Polovica ludí si kope sama sebe hrob a potom nariekajú je toho plný web, každý plače ked je problém. pred kúpou má každý klapky na očiach, furt ich trápi len spotreba. Subaru je v podstate nulová vzorka čo sa týka spolahlivosti dieslov všeobecne, tu na klube zrátaš aktívnych majitelov dieslov čo prispievajú na 4 rukách... Za vzorku spolahlivosti beriem všeobecné forum, kde sa rieši každá značka

11.02.2015 11:56

Re: Subaru Impreza diesel 2011

20 uzivatelov dizlov, ktori su aktivni a ktorych osobne pozname...no to je pomerne slusna vzorka, na ktorej sa da postavit celkom kvalifikovany odhad.<br> a urcite by som to neporovnaval s inymi forami (cim vacsie,tym horsie), kde 70-80% uzivatelov su no face/no name mudrlanti, ktori iba vyuzivaju anonymitu prostredia na to, aby si urobili dobre. kedysi sa to riesilo rukou v trenkach, dnes na to mame internet. <br> ja tiez nie som velky zastanca dizlov, ale hovorim jedno. ma to svoje specifika. dizel od subaru by som ohodnotil skolskou znamkou 2 resp. -1. jediny problem, ktory sa riesil s kachlami bola spojka- to sa tykalo prvych kachiel,potom to uz problem nebol. a vstreky/nevstreky... dizel bol vzdy komplikovanejsi na udrzbu,vstreky na tom vela nezmenili.

a nesuhlasim s tvrdenim, ze si dnes ludia auta (resp. benzin/kachle) vyberaju podla vyuzitia smile to je co? <br> to by som si potom musel ruky odsekat aj s marekom a dalsimi 50% percentami uzivatelov subaru, ktori robia vsetko mozne len aby toto tvoje tvrdenie popreli. ludia si kupuju to, co chcu,k comu maju vztah. toto nie je nakup bagra, alebo CNC sustruhusmile<br> bohuzial, obcas nie je ina volba resp. sa ludia pozeraju aj na svoje penazenky a premyslaju nad cenou prevadzky/servisu. to je ale prirodzena sucast rozhodovania.

cize suma sumarum, subaru dizel je dobra volba. stale to je ine auto,ako ostatny plebs. treba si samozrejme davat pozor pri kupe, aby si nekupil zle - to sa ale moze stat aj pri benzine.

a este posledna vec. sice nerad, ale musim to priznat - dizlov na webe je tu dost, asi uz aj prevazuju pocet benzinov. a vyzera to tak, ze su na tom zdravotne lepsie. dokonca si trufam povedat, ze ti majitelia su akysi viac vysmiatejsi, ako uzivatelia benzinovych motorov. to asi preto, lebo im ostava viac penazi v penazenke po navsteve benzinky - a teda mozu viac chlastat za barom.

11.02.2015 12:49

Re: Subaru Impreza diesel 2011

Brano : zle si pochopil, dnes si ludia auto nevyberajú podla využitia, ale podla toho kolko žerie na 100km

A tam je zakopaný pes, ja mám úplne ideálnu vzorku vlastného brata + suseda, ktorý neustále točia autá, furt samé diesle a iné neriešia ako servis, raz prkotina, inokedy prúser. Astru H 1.9CDTI ktorú brat momentálne vlastní má behom 15 mesiacov už dva krát vstreky po repase. Prvý krát sa repasovali trysky, prečistil sa celý systém, ale čerpadlo ostalo pôvodné a natočilo nech 20tkm a vstreky boli znova kaput.

Diesel dnes nie je o tom že vždy šetrím, to si treba uvedomiť ked kupujem jazdenku. Tot čerstvý príklad dalšieho kamoša. Ja sa z toho len smejem, lebo 40€ mesačne na palivo ma bolí menej ako 1000€ na šupu. Všetci hladajú chybu všade len nie v tej modernej ojazdenej technike. Každý kto vie s akými tlakmi ten systém pracuje sa nemôže čudovať že sa to raz vysype Ja poznám tolko ludí čo už zaplakalo že až, Subaru klub je pre mna vzorka NULA preto, lebo je tu príliš málo užívatelov a relatívne s autami, ktoré boli kúpené ako nové. Nechce sa mi tu hladať , či tu niekto riešil skapaté vstreky počas záruky, ale v CZ pár prípadov bolo, odhaliť sa to dá aj tak že DPF často regeneruje a pritom sa nejazdia krátke trasy

Každý majitel diesla je vysmiaty len do prvého riadneho prúseru, ktorý kludne zmaže viac ako ročnú úsporu diesla voči benzínu

11.02.2015 15:50
Posledné príspevky
Re: PZP 26.04.2024  bibcabi
Re: Hrdza 23.04.2024  Ivanko
Re: Hrdza 23.04.2024  Sifon
Re: Divný zvuk z motora po výmene celej spojky 22.04.2024  AdoKrajci

Posledné články

  • Prajeme všetkým subaristom úspěšný rok 2024 a veľa šťastných kilometrov

    Autor: hybco
    Dátum: 01.01.2024

  • História SUBARU - Druhá dekáda tretieho tisícročia

    Autor: miloxko
    Dátum: 27.12.2018

  • História SUBARU - Druhá polovica prvej dekády 2000

    Autor: miloxko
    Dátum: 04.10.2018

Štatistiky
Používatelia: 3396
Členovia OZ: 27
Autá: 1245
Inzeráty: 2007
Témy fóra: 1861
Príspevky fóra: 26190
Články: 150
Zrazy: 101