Autor Správa
foresterLM
avatar

Re: Riadenie

Tak som sa podujal na repas riadenia. Prvych 4-5 dni super, ale potom znova, sice menej bucha, ale bucha. Velmi by ma zaujimalo co supaci z nemenovanej firmy repasovali. Myslel som ze hrebenovu tyc zrovnaju na rovnaky priemer aby pritlacny silenblok tlacil konstatne a to aj pri vytocenom volante. Neviete v com spociva repasacia? Viem ze je aj repasovacia sada ale tu tyc doma na kolene nevyrovna nik- ale ta firma to tam mala 4 dni, par gumicek som si mohol aj sam vymenit

02.11.2017 20:02
foresterLM
avatar

Re: jazda v meste v zime a strety s dvojkolákmi

Ked som kupoval subaru, vedel som ze bude mat vacsiu spotrebu. Ale posledne 2-3 roky na Liptove je to tu samy kretn na ceste. Aby som ja isiel na dvojke na 10-11 litrov cez cele mesto preto ze predo mnou ide magor typu Fobia, Renault Patalia, Corsa a pod. sunty tak to radsej pojdem na bicykli. Staci 2 mm snehu a vsetci su pos**rati.A pohnut sa na zelenu?Kdeze, kym sa to zobudi tak mam znovu cervenu. Nechodim 90 po meste(niekedy ano) ale 55-60 na stvorke tachometrovych tj. 50-55 skutocnych je ok.Dnes asi 5 krat sa mi stalo, ze nejaky curament mi vosiel do hlavnej cesty a siel predo mnou 25. Kym sa zaradil uz som bol za nim, ja rychlost 50-55 on asi 10. Asi si namontujme trubu z lokomotivy z kompresorom. Mimo mesto podobne, uzasna rychlost 70 km/h na ceste 1. triedy, zavriet takychto, nema co robit na ceste. Ked nevie ist normalne na aute, ma si kupit kolobezku smile

11.01.2017 22:37
foresterLM
avatar

Re: Trouble code alebo zoznam chybových hlásení

Zdar, nevie niekto co by mohlo u forestra pri sani znamenat:

P0519 Idle Control System Circuit Performance <Ref. to EN(SOHC)-199, DTC P0519 — IDLE CONTROL SYSTEM CIRCUIT PERFORMANCE —, Diagnostic Procedure with Diagnostic Trouble Code (DTC).

Calc. load 1 percent Teplota vody 77 stupnov short fuel trim 0 percent long fuel trim 2,34 percent intake manifold 10 kPa

Spravilo to ked som pustil nohu s plynu. Volnobezny ventil je novy,ten nie. Dik

24.11.2014 13:58
foresterLM
avatar

Re: kvalita, spotreba LPG apod.

Chcem sa opytat, kde mate zaustene Flash Lube mazanie?Mne to dali do kanalika volnobeneho ventilu, takze maze to len na volnobeh. Neviem preco to tam ti fuseri dali, ale malo by to byt asi priamo za klapkou? Volnobezne ventil som mal cely zasvineny, teraz ked bolo zimsie tak zle reagoval po starte.

09.11.2014 19:22
foresterLM
avatar

Re: vaha vzduchu

Jeeej, tak som zistil ze majstri co robili LPG mi dali flash lube do kanaliku volnobezneho ventilu a nie priamo do sania. Preto tam mam bordel vsade. A cely ten cas mi to mazalo len pri volnobehusmile Vy to kde mate vyustene?Ten kanalik je napravo pod volnobeznym ventilom. Malo by to byt asi medzi kablami na sviecky

07.11.2014 14:00
foresterLM
avatar

Re: vaha vzduchu

Tak som zistil ze to nema vahu vzduchu vobec.Aspon ju nemusim cistit. Ale MAP - manifold air pressure boost senzor ten by som vicistil - neviete ako sa to da rozobrat?(ci sa to oplati vobec rozobrat?)

Klapku som vicistil, bolo tam toho dost.smile

05.11.2014 16:45
foresterLM
avatar

Re: vaha vzduchu

Neviete kde ma motor EJ 20 - MAF -mass air flow senzor - cize vahu vzduchu?

V navode pre EJ 20 som ho nenasiel

manual

MAP - manifold air pressure boost senzor to ma, Hitachi boost senzor- ten co meria podtlak v potrubi.

Chcem pred zimou pocistit sanie a pozriet snimace,lebo v skriacej klapke bolo toho dost.

17.10.2014 12:35
foresterLM
avatar

Re: Riadenie

tiez sa mi obcas stava ze v krajnych polohach bolo pocut mensie buchanie. V servise mi to nastavili, ale siel tazko volant, asi to pritiahli moc. Tak mi to dali naspat, ale viac to bucha. Takze si to idem nastavit sam. Ale je tu mensi problem, su len dve moznosti, bud ide volant tazko alebo bucha a to nastavujem velmi jemne dotahujem iba o par stupnov, - na obrazku sroba + kontra 6, ktora pritlacnym loziskom 8 pritlaca hrebenovu tyc 9.

Treba to uz cele vymenit,ked to nejde nastavit uz?Co konkretne, hrebenovu tyc + pastorok?Zas tak moc to nebucha...

obrazok riadenie

21.09.2014 15:01
foresterLM
avatar

Re: Problem pri rozjazde na studeny motor

Diky, a nevies ci ma len dve polohy,alebo aj plynule medzipolohy podla potreby otacok?Ak auto zdochne po starte tak sa asi vystrci prilis rychlo a znizi moc otacky smile

29.01.2014 19:24
foresterLM
avatar

Re: Problem pri rozjazde na studeny motor

Ako to presne funguje - pri starte motora potrebuje motor plny prisun vzduchu - teda RJ ho otvori na 100 percent(cize cuplik je vysunuty co najmenej) A hned po nastartovani by ho malo zavriet,ale ak ostane otvoreny(koli primrznutiu) tak by nemalo zdochnut? skor by nemalo znizit otacky. smile

26.01.2014 22:05
foresterLM
avatar

Re: Problem pri rozjazde na studeny motor

Chcem sa opytat, ked prisli tieto mrazy -14 stupnov, tak po nastartovani klesli volnobezne otacky a hned zdochlo. Na druhy krat uz islo dobre. Co moze byt na pricine - nie je to urcite krokovy motor, ten je novy. Palivovy filetr vymeneny. AKokeby sitic za studena nepridal viac vzduchu. Co vlastne ovlada ten krokovy motor ,ktory snimac?

25.01.2014 19:29
foresterLM
avatar

Re: Kde dat namontovat LPG

ahoj, chcem sa opytat, mam cerstvo namontovane LPG teleflex, forester 2003, v splynovaci sa ozyva take jemnne cinkanie alebo zvonenie. Firma kde to montovali povedela ze to moze obcas vydavat taketo zvuky, no neviem smile, uvidim co povedia po prvej kontrole po 2000 km. Niektomu to vydava tiez take nieco?smile

30.03.2013 20:17
foresterLM
avatar

Re: Volnobezny ventil

Uvazujem takisto nad novym volnobeznym ventilom, mam forestra 2003. Pod - 15 to nastartuje dobre ale zhasne,potom uz ok.

Pasuje to aj z Imprezy?Katalogove cislo PTE22650A192 je asi na Imprezu,alebo su rovnake?

Lisik: ten z Ebay to je nahrada?Nevies ci je to kvalitne?smile http://www.ebay.co.uk/itm/Idle-air-control-solenoid-valve-Subaru-Forester-a33-660-roo-/250891203811

21.01.2013 19:26
foresterLM
avatar

Re: Vibracie motora EJ-20

Tak boli to tie "barany", kryty vyfuku hned pod motorom. Zatial som ich zviazal drotom, uvidim ako dlho to vydrzi smile

31.05.2012 20:37
foresterLM
avatar

Re: Spotreba u SUBARU

Ahoj,robil som pokus zo spotrebou(forester 2003 92 KW )- LM - Poprad po dialnici 3,4 l tj. 6,8l/100 km smileAle to som siel exremne,cely cas na 2200 otackach. Neviem ako to ti japonski sudruhovia merali,ale 6,9 mimo mesta ako pisu v technickom sa da len tazko dosiahnut, aj v lete. Co je podla vas lepsie - velmi jemne stlacat plyn s tym ze budem sice dlhsie tocit do preradenia 2800 otacok, ale z mensou spotrebou? Alebo hned dosiahnut 2800,1-2-3-4-5 a potom drzat rychlost?smile

21.05.2012 21:17
foresterLM
avatar

Re: Vibracie motora EJ-20

Tak daj potom vediet ako to dopadlo. Mne to viacmenej tiez "iba" rezonuje,neklepe, ale len za studena z 1-na 2 a 2 na 3,potom je uz OK- to je zaujimave. Idem tam napchat kuchynsku drotenku, dik za radysmile

21.05.2012 21:02
foresterLM
avatar

Re: Vibracie motora EJ-20

Kable a sviecky nie, kable skontrolovat, ci neopieraju o nieco? No skusim, ono to je skor taky plechovy zvuk, cely motor strasie, v podstate ako kazdy auto pri nizkych otackach smile

13.05.2012 14:48
foresterLM
avatar

Re: Vibracie motora EJ-20

Cau, mam podobnu vec na Forestri 92 KW. Kazdy motor ma sice nejaku rezonancnu frekvenciu, resp. otacky, vtedy to cele pri rozbiehani zarezonuje ,alebo zavibruje,ale ako popisujes pri volnobehu by to nemalo robit. Pri tomto motore EJ20 je to cca. 1500 otacok/min. Tiez som zvedavy co by to mohlo byt, da sa to nejako skontrolovat?

Lebo dal som si nedavno kontrolovat ventily a rezonuje to hlucnejsie, az taky plechovy zvuk smile Ten zvuk vyda pri rozbiehani pri tych 1500 otackach,ale len z 1-2 a 2 -3 stupen. Potom sa zohreje a uz je ok. Dikysmile

12.05.2012 15:34
foresterLM
avatar

Re: je ci nieje permanentna stvorkolka?

555: treti krat mi to sice pisessmile ale ja nikde nepisemm ze to nie je pripojene, pisem iba o MD. Je to pekne ze to mas trvalo pripojene, vidis co spravi MD ked su rozne adhezne podmienky ako som pisal vyssie koleso na lade zacne smykat a na asfalte stoji! - vtedy reaguje visko na zaklade rozdielu.

Nevies ako funguje ten novy DCCD (Driver´s Control Center Differential) - AWD - elektronicky si tu riadi sofernik pomer predok / zadok, je to dobra vec?

12.03.2012 10:05
foresterLM
avatar

Re: je ci nieje permanentna stvorkolka?

Uhnak: Tak 555 pise ze je to 40 - 50 mS a ty pises ze ziadny reakcny cas, hmm tak sa dohodnite smilesmile Takze este raz po lopate smile, co na tomto nie je pravda?(Clanok o pohone Forestra): Stvorolka za roznych adheznych podmienok, napr. predok na lade, zadok na asfalte: 1. Auto s MD, ale bez Visko(cize nie Forester): Naprava na lade sa smyka,druha na asfalte stoji, cize cele auto stoji. O nicom stvorkolka. 2. Auto s MD a Visko(Forester): V prvom momente sa deje to iste, ale akonahle sa zacne zvysovat teplota visko spojky, zacne tuhnut, zacne sa zvysovat jej svornost(neviem ako viac po lopate to napisat smile) a zacne zaberat aj naprava na asfalte, auto sa rozbehne. Toto trva tych 40 - 50 mS. Pokial ale nie je rozdiel v otackach naprav tych 4 km/h co som pisal predtym, tak visko nereaguje, jednoducho sa nezohreje. Ak ma niekto inu lepsiu teoriu, tak sem s nousmile Inac ten reakcny cas je dobry, maju to preverene za tie roky v roznych rallysmile

09.03.2012 03:17