Autor Správa
adre
avatar

Re: Servis Olivex Dunajska Streda

ja len negativne

27.03.2013 23:37
adre
avatar

Re: forester 98-01

To ze ti tvrdili, ze nie sekvecne . Je jasna znamka o tom ze absolutne namaju sajnu o LPG. V rychlosti som nasiel take zakladne rozdelenie zariadeni www.autogascoubal.cz/cz.php?txt=prestavby-lpg&det=vyber , take aj s obrazkami. Sekvecne vstrekovanie znamena ze kazdy vstrek je samostane riadeny a davkuje LPG podla riadiacej jednotky . U 98-01 forestra je 0 sanca ze by tam bolo namontovane kvapalne vstrekovanie, ale moze sa stat ze tam bude plynne vstrekovanie "starsieho" typu , ktore ma oproti sekvencnemu o nieco horsie. Vsetky nove LPG zariadenia ktore sa teraz vsade montuju, do novych aut a do aut s riadiacou jednotkou ( prose MPI bezinove motori) su len a len sekvencne vstrekovania.

24.04.2010 10:01
adre
avatar

Re: forester 98-01

no co sa tyka plynu teda LPG ,treba sa nan pozerat z dvoch stran :

  1. legislativna : pokial dovezes auto a das ho na svk znacky , a budes potom chciet namontovat LPG zariadenie zistis ze legalne je mozne namontovat na svk do festera , len 1 znacku zaradienia TELEFLEX ( BRC nema tusim schvalenie pre starsie modeli festra). Cena takej prestavby je okolo 1500 €. Ztoho dovodu je lepsie doviez auto, ktore ma LPG zapisane v papieroch.

  2. technicka : v zasade plati zistit co najviac kedy bolo lpg namotovane , znacka , kolko km je najzdenych na LPG... V kazdom pripade kupovat len auto so modernym sekvencnym vstrekovanim LPG , pozerat sa na znacku ze ci to budem mat kde servisovat medzi najznamejsie vyrobcovia BRC, LOVATO, AUTOGAS, TARTARINI, PRINS a iny. Ide hlavne o zivotnost nadrz podla zakona ma zivnost 10 rokov , vstrekovace maju tiez urcitu zivotnost potom ich treba repasovat vymenit. Inac to bude v aute kde system ma 50 000 km na lpg inac 200 000 km, takze zistovat ci boli mene vstreky , filtre ako casto . Moderne systemy maju samostanu riadiacu jednotku, auto moze byt ale aj nemusi vybavene Flashlubom (mazanie ventilov) . Takze dost bude zalezat ako dlho a kolko km sa uz na lpg najazdilo. Na zapade je LPG hojne rozvinute , kvalita plynu je lepsia , pokial sa kupi auto na ktorom bezi tak isto nebude problem.

Tak ako kazde jazdene auto je kus od kusu zalezi ako sa o to majitel staral.

22.04.2010 13:59
adre
avatar

Re: Legacy Sedan 3.0 l H6 ?

Nezda sa ti ze tomu legu 2.0 turbo chyba volako diera v kapote ?! to auto v inzerate proste turbo nema a legacy 2.0 2006 ma mat 121 kW. Ten model sa vrabal pre europu 2.0 121 kW, 3.0 184 kW v rychlosti ma napada nemecky web s archivom prospektov http://www.subaru.de/kundenservice/prospektarchiv/legacy.html . Co sa tyka 4motion a skode 4x4 tak tam je uplne ina technika pohonu, im sa skor hodi oznacenie 2+2 , tam mas hnanu len prednu napravu a ak elektronika vyhodnoti ze potrebujes (volake zle podmienky na ceste ... ) tak ti zopne haldex spojku a pripoji sa ti aj zadna naprava. U lega mas hnane vsetky kolesa stale u manualu vykon medzi prednu a zadnu naravu 50:50 a automatu 45:55 Staly pohon ma oproti haldexu vo vsetkom lepsie parametre, jedine v tom ze ma "vyssiu" spotrebu ako haldex je horsi (ale zas tak zavratny rozdiel to nieje).

Zaujimave video na porovnanie niektorych systemov 4x4 http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs

07.05.2010 00:33
adre
avatar

Re: Kupa subaru a otazky okolo toho

A 1,5 nemá predné hmlovky na to som zabudol ešte, ale zas nechcem odrádzať od kúpi, ak ti stačí tolko kW a auto bude technicky v poriadku .

28.11.2010 19:13
adre
avatar

Re: Kupa subaru a otazky okolo toho

Ako píše marek radšej by som volil 2 lit, ten sa aj viac predával ako 1,5 . A 1,5 ma tuším dokonca v zadu bubnové brzdy. Spotreba je rovnaká. A ani 2 lit nebudeš trhať asfal ,ale oproti 1,5 to bude živšie. Ak náhodou budeš niekedy potrebovať v krízovaj situácii.

28.11.2010 19:06
adre
avatar

Re: Cena prezutia a pneuservisov

Vyzutie letnych, zhodenie znicenych pneu a zaskladnenie AL diskov , obutie zimnych uskladnenych na plachacoch. 44 alebo 45 é

28.10.2010 18:48
adre
avatar

Re: kde dat namontovat LPG do forestra

ci webasto alebo eberspacher su riadna palka ,ja som auto uz kupil stym , ale po case som musel aj tak menit vodnu pumpu (najcastejsie vec co odide na kureni). Ako je to fajnova vec v zime vsetci skrabu okna ty si pustis webasto a sadnes do zohriateho auta smile a hned ides na LPG smile. Ono sa da aj pouzit v lete ma mod vhanania vzduchu t.j. ventilacie ,ale pokial clovek nema otvorene volake to okienko alebo stresak tak to ma slaby efekt . Ano zozerie to 0,3-0,6 l/h benzinu , ovladat sa da viacerimi moznostami zalezi co si clovek kupi ci dialkove, ci hodiny , ci ovladanie mobilom. Na lpg som zatial ziadne vykurovanie nevidel ,ale to este neznamena ze je to nemozne smile Ano volaka spiralka ktomu casovac a volaky zdroj el energie by tiez dokazal skratit cas prepnutia, v novych naftakoch sa nieco take tusim pouziva neviem presne .

29.09.2010 19:55
adre
avatar

Re: kde dat namontovat LPG do forestra

Ano u zariadeni kde sa zkvapalneny plyn zplynuje je potrebne aby spynovac (zaradenie kde sa premiena LPG na plynny stav ,zvacsa vypada ako slimak) bol zahriaty, u teflexu je to min 40st (koly ochrane, prevadzkovym podmienkam a pod.) . V starej felde pocitam ze si mal mono vstrek a ze si mal "starsi" typ zariadenia (neviem nebudem rozpitvavat). Vsetci startujeme na benzin a potom sa to prepne na plyn. Ako aj mne aj ostatnym to tak treba najprv zahriat a az potom sa prepne, skoda je ze si danu informaciu nemal pred montazou. Umna je vyhoda ze ja mam externe vykurovanie webasto takze si ho na dialku pustit a aj vdaka nemu sa spynovac ohreje a vyrazne mi to skrati cas prepnutia napr pri 10-15 st vonku ked ide 10 min vykurovanie tak sa plyn prepne takmer okamzite po nastartovani . Ako pises je to len v tom ze mas kratke trasy do prace. Ono nepotrebujes zahriat motor ,ale !!!! splynovac !!!!! takze volake udelatko by dokazalo aj to spravit , tusim niekto vymyslal volaku spiralku na elektrinu ,ale ako konktretne to myslel neviem nepamatam, ono zalezi ci parkujes pred panelakom ,alebo na svojom pred domom to ma clovek viac moznosti ....

P.S. u zariadeni ktore spaluju kvaplne LPG t.j. napr Vaille LPi takyto problem nieje tam sa natlakuje system a uz sa jazdi na plyn ,skor tam je naopak teplota nepriatel ,ale cena vaillu je uplne inde ako u splaovani v plynnom stave a aj ine problemi

28.09.2010 21:24
adre
avatar

Re: Spotreba u SUBARU

dokym je cena LPG taka ako je to jazdenie lacnjsie ako nafta smile, ja som zas pozoroval ze spotreba pri 100 a spotreba pri 130 je rovnaka , pri 180 je to tak + 2L /100km

07.08.2010 16:54
adre
avatar

Re: Spotreba u SUBARU

spotreba nic moc, ale prevadzkovo menej ako 5 l nafty na 100km smilesmile

06.08.2010 16:59
adre
avatar

Re: 7 dovodov preco neprerabat na GT

Ako mat cca okolo 100 kW je malo?! aj stakym vykonom je celkom slusna dynamicka jazdy, kopa TDI proste nestiha smile. V prvom rade je treba sa naucit jazdit , vykonu u 2 lit je na zabitie az az ... Zbytocne ti bude silne auto ked najslabsim clankom bude vodic.smile

16.07.2010 15:14
adre
avatar

Re: 2,5-ka motor a konzumacia oleja

nj ale noturbo impreza ma celkom velky rozsah obsahu oleja 3 - 4 lit , za 12000 km to nestiha moc spalit, ak maju 2,5 volaku tu vacsiu spotrebu oleja namaly by mat podobne rocniky podobnu/rovnaku spotrebu/stratu oleja ,ale bo sa to prejavi na kazdom aute individualne smile

16.07.2010 14:23
adre
avatar

Re: 2. Bratislavský Subaru zraz

Don , George smilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmile

21.06.2010 14:21
adre
avatar

Re: Okuliare pre vodičov

555 : jj tak nie anti reflex ale polarfilter smilesmile

15.06.2010 00:38
adre
avatar

Re: Okuliare pre vodičov

jj zaujimava tema a ako vsetko nexistuju univerzalne okularie rozne zfarbenia maju roznu pouzitelnost, ja pouzvam za volantom 3 okuliarov gold , hnede , sede sfarbenia a az na gold su to okuliare "neznackove" ale s kvalitnym UV filtrom a antireflexnym filtrom. Sede pouzivam do najsilnejsieho svetla a gold zas za sera, oblacnych dni ale vyborne filtruju aj stretavacie svetla takze lepsie vidno objekty "skovavajuce" sa v intezzite svetiel denneho svietenia chodci, cyklisti .... . A este spomeniem ako je mozne lahko zisit ze okuliare maju antireflaxny filter staci ak vezmete 2 okuliarov a natocite ich o 90 st a pozriete se na ne smere pohladu maly by sa krasne zaciernit a nemalo byt cez ne vidiet. Ja davam predost koly airbagom v aute , okuliarom so sklami vyrobenych z polykarbonatu je pravda ze sklo je sklo ,ale koly bezpecnosti volym radsej plasty. Este jedna vec je dolezita u nesklenenych , a to aby nemali ziadne opticke skreslenia. Volakedy mala spol. Uvex na svojich strankach kopu informacii o slnecnych okuliaroch , co je skoda dalo sa tam pekne najst kopa zaujimavych informacii. Ako polaroid je znama znacka, ale za rozumnu cenu je mozne zohnat okuliare rovnako kvalitne okuliare, ale je mala sanca ze to budu od volakeho vietnamca na trhu .

13.06.2010 22:27
adre
avatar

Re: kde dat namontovat LPG do forestra

Neviem mne to vychadza nasledovne:

Beznin

95: 10 x 1,26 é => 12,6 cent /km

LPG

lpg: 13 x 0,5 é => 6,5 cent / km

95: 1 x 1,26 é => 1,26 cent /km (dost zavysle od uzivania , kolko studenych startov urobis cim viac na najazdene trasy tym moze aj viac spotreby 95 ... )

flash na 100km cca 0,075 é = > 0,01 cet /km (zakruhlene na stotiny hore)

suma 6,5 + 1,26 + 0,01 = 7,77 cent / km

12,6 - 7,77 = 4,83 cent /km

1000 / 4,83 => cca 20700 km

11.06.2010 09:11
adre
avatar

Re: kde dat namontovat LPG do forestra

No najvacsii problem je ta legislativa, ak uz ma auto svk znacky tak defakto jedina moznost je prestavba resp namotovanie zaradenie ktore splana EHK 115 a schvalene pre dany typ vozidla na svk t.j. TELFLEX (existuje aj moznost zo zakona tzv individulana prestavba ale pri nej treba urobil skusky a pod. proste potrebujes protokol zo skusobne ... naklady asi 280-300 e navyse + este par kolkov tusim 50 e + samozrejme cena montaze )

Ako ja som nikdy necitil rozdiel medzi lpg a 95. No olej mam krasne cisty , ono lpg motoru moc nevadi skor naopak, uvada ze je mozne predzit interval vymeny oleja, ja som vsak ostal na stanovenych 12500km. Raz doroka by si mal absolvovat prehliadu lpg zariadenia, tesnost, poprip vymein filter, nestoji to vela tusim 20-30 e, od toho by si mal mat papier ten totiz potrebujes k STK/EK. Co sa tyka spotreby bezinu tak som dosiahol tak 1 lit/100km zime (dost aj zalezi ake a kolko km urobis za den kolko startov studenych ... ) ,ale to som chvilku postal na volnobehu nechal zohriat motor, ono nejde o to zohriat vodu ale splynovac ,ten totiz nezacne vstrekovat lpg pokial nebude mat viac ako 40 st C, tuto spotrebu som dosahoval pri trasach 2 x 30 km za den, v sucasnosti ti tento udaj ti neviem dat pretoze pouzivam webasto na zohriatie a vobec nesledujem spotrebu benzinu (ale asi zas zacnem :D ). Flashlube mam stary podtlakovy system ktory sa nastavuje rucne a je ho treba z casu na cas skontrolovat /nastavit, no vsucasnosti je mozne namontovat modernejsi elektricky ktory uz ma vlasne cerpadielko a iba nastavis na stupnici vykon a uz sa nestaras (teda len dolievas flashlube ked ti zasvieti kontrolka) ,podla mna sa to oplati aj za tu vyssiu cenu. No od nadrze do predu ide tusim 8mm trubka pogumovana u mna prezila naraz pri buracke takze ju nebolo treba menit (vytrhlo osadenie lpg nadrze), proste nieco vydrzi. No ja pouzivam normalne sviecky, ale niektory pouzili mensi odrth na svieckach alebo speci lpg sviecky, v zasade plati pouzit kvalitne sviecky a dodrzat vymenu sviecok mozno , v podstate su na sviecky vyssie naroky pretoze zapalna teplota je vyssia u lpg. Ja som dal za prerabku 55 tis a malo sa to vratit tusim cca 30000km ci kolko som to vtedy spocital. Pises ze ti vychadza cca 17000 km sa mi nezda ze by si sa dostal pod 20000 pocitaj usporu tak 5 cent na km. Ja som to daval prerabat v Abrahamove.

10.06.2010 22:59
adre
avatar

Re: Stierace

Z carefour zn. Alpin asi za 2,5 az 3 é , a zatial v pohode :)

komplet aj s 2 druhmi uchytov

24.05.2010 14:58
adre
avatar

Re: Klubove tricka

velkost L strih O

smile

21.05.2010 08:13