Autor Správa
TomasM
avatar

Re: Wallbro cerpadlo do GT

s 555 sa da len suhlasit, walbro ti vykon isto neprinesie a co sa ti moze pri vyssom tlaku stat je ze ti povoli nejaka s benzinovych hadiciek a ked mas len iny vyfuk a stare cerpadlo ok tak ti to isto nie je trebasmile

03.01.2011 01:52
TomasM
avatar

Re: upgrade seriove brzdy Impreza

daj si tam tie Zimmermany kotuce a objednaj si Carbotechy brzdove dosticky, odporucam AX6 a isto budes mat po probleme a budes prekvapeny ako ti to bude brdzit, za studena isto lepsie nez seria a trocha zahriate brutalne, mne to zabrzdi z 200 za 4,5ssmile

23.12.2010 13:45
TomasM
avatar

Re: Motor WRX 01 - nízky výkon

no co ti mozem na 100% odporucit je ze ak motor nejde ok tak ho nijako neupravuj a najprv vyries zavadu. ak sa skontaktujes s hocijakym seroznym upravcom tak ti isto povie to iste a nebude ochotny ti na tom nieco robit, lebo to zakratko moze mat vazne nasledky. ja ta chapem ze ta to isto stve ze to nejde ako si si predstavoval, ale upravovat motor na ktorom nieco nie je ok z dlhodobeho hladiska isto nie je ta spravna volba. zmeral si uz aky tlak ti tlaci turbo a ci ti tlaci stale rovnomerne? moze sa stat ze niekto menil predtym hadicky okolo turba a zabudol tam dat restriktor a teraz turbo ide, ale nedosahuje dostatocny tlak, cize auto ako tak ide, ale nepeckuje ako ma. lebo ak je motor ok, tak to by ma najskor napadlo, neviem ci ti v jrt budikom odmerali aj aky tlak turbo tlaci alebo ci si to uz robil sam, ak ano daj vediet aky tlak si dosahoval, od akych otacok a ci bol konstantny a od akych otacok klesal. a motor ma nizky vykon stale alebo len v nejakom poli otacok?

12.07.2010 15:13
TomasM
avatar

Re: netahá motor

este co ma teraz napadlo ked to mas cerstvo kupene je ze predosly majitel mohol mat uz problem s vahou vzduchu a nechcel ju kupit (na moju imprezu stoji ta blbost 190eur, predpokladam ze na legacy nebude az o tolko lacnejsia) a ze tu vahu vduchu proste vycistil, aby to islo, lebo tym sa da problem na chvilu vyriesit, ale nie dlhodobo a potom ti to odide. takisto mohol precistit aj iny senzor s rovnakym kradkodobym vysledkom.

ale ja som sj dost zatazeny na problem s vahou vzduchu, kedze mi hlavne ked jazdim na vyssom vykone odchadzaju dost casto, u tvojho auta to moze byt aj iny pre legacy typicky problem.

16.04.2010 19:18
TomasM
avatar

Re: netahá motor

som to teraz skusal a mne tu stranku otvorit ide, som klikol presne na tu linku co som tu dal, tak neviemsmile

som si pridal ale obrazok ako vyzeraju tie kabliky na diagnostiku medzi moje galerie, tak sa na to pozri, najdes to v impreze pod volantom.

jasne ze ked ti vaha vzduchu zle ukazuje tak ti to zvysi spotrebu, hlavne preto ze ma casto prilis bohatu zmes, ktora ti zaroven ubera vykon. nebezpecne je to ale hlavne vtedy ked tomu pridas, lebo vtedy zase benzinu davkuje malo a mozes si tym zlikvidovat motor. eventuelne by to ale mohol byt aj nejaky iny senzor. pochybujem ale ze by mohla mat zmena oleja akykolvek vplyv na chod motora, ak splna predpisane normy, jedine ak by tam bol predtym specialny olej ktory riesil nejaky problem, co tam bol. viem ze niekto v diskusii o olejoch pisal ze do legacy leje 10w-60.

ale pravdu povediac takto cez internet ti nikto poriadne nepomoze, lebo moznosti je skutocne dost co by to mohlo byt a kym ti to nepozru v poriadnom servise tak nebudes mat 100% istotu, lebo sa moze kludne stat ze pricinu ciastocne vyriesis a auto pojde o kus lepsie a predpokladam ze uz si nie si uplne isty ako to ma ist a ked to pojde lepsie tak si povies ze je to vyriesene a nemusi to byt uplne ok. takisto ked napr. vymenis vahu vzduchu za novu, tak by sa mal urobit reset ECU.

16.04.2010 19:09
TomasM
avatar

Re: netahá motor

tak mna co napada je vaha vzduchu, vdaka ktorej ti ho dobre nedavkuje ked mu pridas, pri normalnej jazde by ti auto malo ist relativne ok. ten kablik co si spojil je asi na diagnostiku, teda na impreze je to tak, navod a aj foto ako kablik vyzera vid tu: http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Knowledge/ReadingECUCodes asi v skratke je to tak ze ked ten kablik spojis (auto musi byt vypnute!!!) a potom otocis klucikom (ale nenastatrujes) tak ti zacne blikat kontolka "check engine" a ked ti vyblikava pravidelne tak je vsetko ok, ak nepravidelne tak mas niekde chybu. tak to skus. ked bude blikat nepravidelne tak dlhe bliknutia su desiatky a kratke jednotky, cize dvakrat dlho a trikrat kratko znamena 23 a podla toho kodu si potom na tej stranke co som tu dal linku najdes co to je. funguje to tak na imprezach do roku 2000, na legacy nezarucujem, ale mohlo by podla toho co si pisal. len s tym zapojenym kablikom prosim ta nejazdi. servis ktory ti mozem odporucit je tento: http://www.jrt.sk/ mozem ti zarucit ze oni isto zistia co tomu je, lebo robia subaru uz 12 rokov a opravuju vsetko, ci nove ci stare a nie ako niektori ini predajcovia co len na novych menia olej. oni ti to aj za rozumne peniaze opravia ked najdu chybu, ale kludne za nimi mozes prist aj len na diagnostiku resp. hladanie zavady, uvidis budes nimi pozitivne prekvapeny, je to uplne nestandardny subaru servis. tak vela stastia pri rieseni problemu, daj potom vediet co to bolosmile

14.04.2010 03:44
TomasM
avatar

Re: kolisanie otacok na volnobehu diky odfukovaciemu Blowu :(

no ja som toho isteho nazoru ako gtturbo, ak mas vsetko pozapajena a BOV "dobre" nastaveny, tak ti otacky nesmu kolisat. ja som vyskusal dva rozne a s oboma som mal problemy len vtedy, ked boli zle nestavene. na volnobehu potom podtlak od motora troska pootvori BOV a potom ti to kolisa ako ked je pokazena vaha vzduchu. preto kazdemu co si takuto hracku chce kupit aby na seba upozornil pozornost len mozem odporucit aby si kupil nastavitelny s dostatocne silnou pruzinou ktora zaruci ze to aj bude na volnobehu 100% zatvorene, lebo inak sa kolisaniu otacok clovek nevyhnesmile plus dalsou vecou je to uz viacerymi spominane klamanie vahy vzduchu, ked je odmerany vzduch proste vyfuknuty a nie vpusteny do motora alebo spät do sania. preto ako spravne Brano podotkol, seriovy je isto idealnou volbou, len proste nerobi ziaden vyrazny zvuk. co ja mozem odporucit je znacka Forge plus cela sada pruzin co je ktomu a potom hladat spravnu kombinaciu a vysledny efekt bude isto stat za tosmile a plamene z vyfuku maju tiez svoje caro, hlavne v nocismile

13.04.2010 08:24
TomasM
avatar

Re: Meranie vykonu

Brano ja to beriem za ukoncene, proste na to mame iny nazor, mozno si to niekde nechas zmerat a mozno nie, je to na tebe, ja som myslel ze ked tak pozitivne hodnotis skusenosti tak zoberies do uvahy aj skusenosti inych, ale koniec koncov je to jedno, hlavne ze si spokojny s tym ako ti to ide!smile Ako zastupca za mna na pretek moze ist kludne gtturbo, lebo so mnou by to nebolo fer, kedze si to mozem prestavit sam a nabuchat tam tolko co to da, proste ked chcem tak mozem nechat piect turbo cely cas na 100% a to ide fakt troska inak!

08.04.2010 10:38
TomasM
avatar

Re: Oleje

s 555 mozem len suhlasit, vyhodu merania na brzde vidim len v tom ze ak zachovas nastavenie a ostavaju ostatne podmienky, tak tam mozes celkom spolahlivo zistit rozdiel pred upravou a po, isto ze ked prides na brzdu k upravcovi, tak bude dost pravdepodobne optimisticky nastavena a budes mat vacsi vykon. ja som bol 2krat na nezavislej (TCS Biel, Svajciarsko), lebo som si auto nastavoval sam a mozem ti Brano zarucit na 100%, ze na ceste vykon ani zdaleka presne proste neodmerias, lebo sa to neda, kedze staci len ak inak zafuka a uz si uplne inde nez si bol. okrem toho ak prestavim turbo tak, ze zacne tahat vyrazne skor na plne pecky, nemusim zvysit ani vykon, ani kturiaci moment (ten len rychlejsie dosiahne maximum a cele auto rychlejsie akceleruje) a vysledok bude, ze hocijake meranie na ceste ti vykaze ze mas vyssi vykon a aj vacsi krutak, lebo auto lepsie pojde, co je aj pravda, ale nie preto, ze sa niektore z maxim tychto hodnot zmenilo. a hocijaky lajik co sa s v tom aute povozi ti na 100% odprisaha ze isto vyssi vykon a krutak ma, lebo subjektivne aj lepsie pojde a o to vlastne ide. sam som spalil na tuningu kus penazi kym som sa to naucil. tvrdit ale, ze auto treba nastavovat a merat presne na ceste ti moze bud niekto, kto upravuje auta a miliony na brzdu proste nema alebo kto nechce aby si vedel pravdu, ja dufam ze v tvojom pripade je to ta prva moznost. lebo nepoznam "dobru" firmu, ktora by to robila len na ceste a nie na brzde, len ako priklady: ak motorsport, gp tuning, powerstation atd atd, myslim ze o renomovanosti tychto firiem sa nemusime bavit a ze ohladom toho uz diskusia nevznikne. napr s gp tuning (Luxembursko) som bol v kontakte kvoli naprogramovaniu pretekarskej riadiacej jednotky, co je jednoznacne nad moje sily a potrebuju na to minimalne 1,5 dna na brzde. to mozem sam z vlastnej skusenosti resp. neskusenosti v tejto oblasti len potvrdit, rychlejsie tam mozem tak akurat supnut nejake standardne nastavenie pre dane auto ktore trocha upravis. ale nastavit to dobre a na kazdy prevodovy stupen spravne je fakt dost narocne a ak to robis na ceste potrebujes aj kopec miesta, kedze napr. aby som nastavil spravne hodnoty pre tlak turba na mojom aute na 5ke, tak to musim vytocit cez 6000 a dosiahnut rychlost cez 240km/h. to musim urobit tolko krat, kym to nie je ok a to vsetko zavisi od tvojich skusenosti, ak si neskuseny ako som bol ja, tak to zopakujes minimalne 5-6 krat, ak si na tom lepsie, tak ti budu stacit 2-3 razy. ale Brano mas pravdu, sem to isto nepatri, stacilo mi prvy krat ked som sa pytal ci to mas odmerane na brzde odpovedat ze nie, ale ze dufam ze to ma 280koni a 470nmsmiletym nechcem isto povedat ze to take hodnoty nema, len mi proste nesedeli ako s tym vykonom tak aj na Ecutek preto ma zaujimalo ci si to bol niekde merat, ale myslim ze to sme uz vyriesili, tak ked niekde na brzdu pojdes a budes mat "fakt" 470nm pri len 280 konoch, tak potom klobuk dole upravcovi, to som este nevidelsmile

takze navrhujem spät k olejomsmile

08.04.2010 01:21
TomasM
avatar

Re: Oleje

Brano najprv dik za ten graf! Je ale robeny cez Ecutek alebo iny program, ktory to prepocitava na zaklade zrychlenia atd, alebo sa mylim? Mas aj nieco z normalnej 4x4 bzdy kde ti to "realne" zmeraju? Lebo taky sa mi tazko posudzuje, kedze jeho vysledok zavisi od nastaveni co urobis v programe.

07.04.2010 19:52
TomasM
avatar

Re: Oleje

Mira este som sa ta chcel spytat preco ti pripadal ten 0w moc riedky? Si sa bal, ze ti studeny vytecie z motora? Ale s tym mineralnym 10w-40 ti mozem dat len za pravdu, si urobil velmi dobre ze si presiel na iny a 5w-50 je podla mna dobra volba, teda aspon ja som bol subjektivnesmile spokojny.

07.04.2010 18:46
TomasM
avatar

Re: Oleje

no skoda, tak sa podrobnosti nedozviem, nemohol by si dat prosim aspon kopiu grafu merania z brzdy do tvojho profilu, aby som si to vedel predstavit ako to vyzera. a ake je to subjektivne, je to pocitovo kus ako diesel, ze s vyssimi otackami ubuda tah ked klesa ten krutiaci moment? kvoli tym olejom, este raz mozem len odporucat sa kus popozerat na fore: http://www.bobistheoilguy.com/cms/ je tam kopec analyz nezavislych laboratorii novych a aj pouzitych olejov po roznom pocte km a to ti povie nieco k tomu co je skutocne vo flasi a nie len napisane na flasi a ako sa to sprava po kolko km, lebo ako si velmi spravne Brano podotkol, kazdy jazdi inak, ale pochybujem ze sa najde niekto kto by ti povedal na zaklade subjektivnej skusenosti aky je rozdiel medzi Mobilom 0w-40 a Redlinom 0w-40 po 8000km. preto aj nechapem preco by take nieco malo byt uprednostnovanesmile

07.04.2010 18:24
TomasM
avatar

Re: Oleje

Brano uz som vylepsil profil tak si mozes precitatsmile Tu imprezu mam 3 roky, najazdene na nej mam 80 000km a predtym som mal upravenu sierru, na nej najazdene asi 100 000km. Nechapem ale co si myslel tymi pochybnostami a preco by sa niekto aj kto nema auto nemohol v olejoch trochu vyznat, lebo myslim ze na olejovych forach sa da nazbierat vedomosti dost a neviem preco by mala byt uprednostnovana osobna skusenost tipu ten olej sa mi zda lepsi ako iny lebo auto mi s nim tak neklepe pred vyrokom uprednostnujem oleje na esterovej baze lebo ponukaju lepsiu dlhodobu tepelnu stabilitu v porovnani s inymi syntetikami. Aj ked som uz presiel viacerymi olejmi, ako viskozitami tak aj znackami, co je pri tych najazdenych km aj logicke, tak z osobnej skusenosti by som tazko vedel posudit rozdiel medzi nimi, lebo okrem rychlosti zahriatia v zime a toho ze ked som mal raz castrol olej tak uz bol po 2000km totalne cierny som nepostrehol ziaden rozdiel. Ale spät este k tomu tvojmu foresteru, ja som nepisal ze ti neverim, mna zaujima ako to bolo dosiahnute, lebo ku 280ps mi pasuje pri standardnom motore okolo 380nm, nie 470nm, preto ma aj zaujima ako to bolo dosiahnute a aj ine podrobnosti, napriek tomu ze neviem ci je na to v debate o olejoch to spravne miestosmile

07.04.2010 17:37
TomasM
avatar

Re: Oleje

sorry som este zabudol reagovat na 555, lebo myslim si ze spravne podotkol to, ze priority pretekarskych olejov vacsinou nie su v dlhom vymennom intervale, co bolo taktiez jednym z dovodov preco ich uz az tak neoblubujem, kedze nemenim olej po kazdom pretekusmile

07.04.2010 03:41
TomasM
avatar

Re: Oleje

tak sa podme prosim bavit k veci a neviem ci by aj nebolo celkom fajn zostavit nejaku tabulku s oblubenymi olejmi a ich udajmi popripade aj pro a kontra daneho oleja

07.04.2010 03:36
TomasM
avatar

Re: Oleje

Uhnak ja ta tu isto nechcem nejako urazat alebo podobne, ale to ze ty nevies pisat neznamena ze ini nevedia citat, sa nabuce prosim ta aspon trocha zamysli predtym ako prispejes nemiestne do diskusie, pretoze tym cez 300 som narazal na to ze ak ma krutiaci moment 470Nm a nie je to diesel tak je to velmi zvlastne aby mal benzinak s turbom "len" 280 koni (vidis som to zvladol aj preratatsmile. Preto som chcel vediet aj podrobnosti ohladom tej upravy, som necakal ale ze sa tu najde nejaky jedinec ktory sa nad tym aspon trocha nezamyslismile, znova podotykam ze by som ta nerad nejakym sposobom urazil! Takisto som sa preto pytal aj na to prehriatie oleja, lebo neviem ako sa to da zistit ked clovek na to nema budik, preto ma to zaujima. Preto by som sa tu rad vecne bavil a hlavne neplietol hrusky s jablkami (a neporovnaval mineralny 10w-40 so syntetikou 5w-50), aby hlavne novacikom pomohla tato diskusia vo volbe spravneho oleja.

07.04.2010 03:32
TomasM
avatar

Re: Oleje

filozof sa pise mimochodom takto, ale to len na okrajsmile hetzer len tak pre zaujimavost aky 10w-40 si tam mal ze sa ti ho podarilo prehriat, co chapem ze ti asi isla teplota do cerveneho pola? lebo to fakt klobuk dole, to bol asi este mineralny olej a to by som tam fakt nelial. Brano si ma teraz urobil zvedavym, kto ti to robil a mas tam len ecutek alebo aj ine turbo atd? lebo prirastok 150Nm to je slusny vysledok a hlavne ked je to odmerane na brzde, to ma bez vacsich uprav malokto, to mas pocitam aj cez 300 koni pri takom krutakusmile

06.04.2010 04:18
TomasM
avatar

Re: Oleje

no tak tu mame zatial jedneho pretekara a jedno prehrievajuce sa legacysmile Brano bol si s tym forestrom uz niekde na brzde odmerat ten vykon?a nemas problemy pri takom krutaku so spojkou?

05.04.2010 08:15
TomasM
avatar

Re: Oleje

mna by zaujimalo co vlastne mate za auta a ci s nimi chodite na okruh, ked su tu tak preferovane tie pretekarske olejesmile teda nie ze by som proti nim nieco mal, sam som ich pouzival, len som zistil ze nie vsetky su vhodne aj pre "normalne" auta a ze nimi nemusi clovek vzdy nieco ziskat. RE: Mira by ma zaujimalo ako si prisiel k zaveru ze 5w olej je v zime a pri kratkych trasach vhodnejsi ako 0w, moc zmysel mi to teda nedava. ja viem ze kopec ludi je fascinovanych tym ked na obale stoji racing alebo nieco podobne, preto ma aj zaujima kolko z vas tu ake upravene auta na okruhoch alebo inde pretekarsky pouziva, ked tie oleje uprednostnujete oproti predpisanym 5w-30

04.04.2010 00:20
TomasM
avatar

Re: Oleje

no tak to je, neexistuje idealny olej pre kazdeho, si musis zvazit ako a kde jazdis a potom vybrat mne este Eneos 0w-50 pripadal ako opcia pre kazdeho, ale strasne tazko sa ten olej zhana a potom za take peniaze, ze sa to podla mna nakoniec neoplati

18.03.2010 14:57