Autor Správa
Ivanko
avatar

Re: Kolisavé otáčky

Keby si mal AT, ale pri MT tak velký skok otáčok znamená v podstate úplne inú výslednu rýchlosť a ked že sa ti rýchlosť predpokladám nemení, tak to bude asi niečo ohladne spojky.

Nemôžeš ísť napríklad 100km/h a 2000rpm a zrazu bez zmeny kvaltu a tachometrovej rýchlosti ti nemôžu otáčky vyletieť len tak o 200-500rpm

05.07.2021 22:02
Ivanko
avatar

Re: Tempomat Outback 2.5 AT 121kw

Vyradenie tempomatu môže spôsobiť porucha motora (svietiaci check engine), alebo porucha na systéme ABS. Tieto dva systému ti ho automaticky vyradia. Ak ti to nesignalizuje žiadnu poruchu, tak by som hladal problém asi pod volantom v slimáku.

12.06.2021 05:43
Ivanko
avatar

Re: Co som dnes urobil na svojom Subaru

Prvé sviečky čo som menil po kúpe boli daleko horšie, niekde som tu aj zavesil fotky. Už si nepamätám či len jedna bola total zlá, alebo boli dve také že už elektroda bola normálne utavená, odtrh bol na nej aj 2mm a auto na také normálne chodilo.

Mne sa stalo horšie. Bol som teraz na STK a vyletel som (dočasne spôsobilé) pre chýbajúce bočné smerovky. Nuž mám US a tá ich jednoducho nemala, som myslel že to je blbý vtip. Takže som objednal druhé spätné vo farbe z PL za 120€. Podla aktuálnej metodiky kontroly vozidla na STK, musí mať vozidlo na boku smerovky, je jedno či v blatníku, alebo v spätnom zrkadle, ale skrátka musí...

A potom sa človek dozvie aj také veci, že majitel Pioniera 21 si dnes musí dorábať brzdové svetlo, lebo inak neprejde STK. Tvrdo idú po STK a následne sa to prenáša na totálne prísne kontroly. Nuž máme vysoký priemerný vek vozidiel a vtip je v tom že u nás prechádzalo bez problémov 98% z nich a niekde v nemecku kde majú podstatne nižší vek áut, prechádza bez problému len 70%. Ako je to možné...

Ak mal niekto nejaký nedostatok ako ja, tak aj keby som šiel inde, tak to je prvé čo sa kontroluje, či boli nedostatky odstránené, nikto si to nevezme na triko, žeby to pustil, že to netreba.

06.06.2021 07:17
Ivanko
avatar

Re: Co som dnes urobil na svojom Subaru

Update prác... Takže nápravy prešli repasom, trošku prúser že som si nakúpil nové skrutky, ale nemal som správne matice (M12x1,25), tak som musel trochu kombinovať so starými, ale je to len estetická vada. Prúser bol že som si neobjednal silentbloky do zadných ramien, cez ktoré sa nastavuje odklon. Čakal som vyše týždna, dosť ma to zdržalo.

Náprava musela ísť dole celá, pretože na LZ strane bola vybitá jedna diera pre skrutku, už tam bola drážka tak 1cm dlhá, pričom to na jazdných vlastnostiach nebolo cítiť. Takže vyvariť obrúsiť a vypilovať dieru . Ale už je hotové, vpredu rovnako výmena silentblokov + tlmiče + horné uloženia. Auto je stabilnejšie, ale najväčší rozdiel cítim na brzdách, kde po výmene kvapaliny to brzdí citelne lepšie. Vzadu sa urobila konverzia z plných 274mm na vetrané 290mm. Seriovo som mal teda vpredu 294mm a vzadu 274mm, teraz mám 294/290mm, europske verzie majú vpredu 277mm a vzadu 274mm A ešte samozrejme swap zadného diferencialu za samosvorný. Teraz ked je dvihnutý zadok, tak sa obe kolesá otáčajú rovnakým smerom, predtým sa točilo jedno vždy opačne. V zime to bude o čosi lepšie

29.05.2021 21:04
Ivanko
avatar

Re: Outback - otazky a rady pred kupou

Spotreba oleja tam si myslím bude, ide len či je to stále prijatelná medza, alebo už za. Ale to uvidíš hned na dovozovej STK, teda vlastne EK. Ak prejde bez problému, tak by to malo byť v norme

27.05.2021 14:59
Ivanko
avatar

Re: Outback - otazky a rady pred kupou

Na viečku mám napísané 5W30 a v knižke X dalších olejov, ktoré možno použiť a kedže nemám rad lahkobežné oleje, tak lejem 5W40 a robí tak vela majitelov 2.5i

Kedže robíte s olejmi tak si vieš asi pozrieť technický list, 5W znamená že majú pre naše klimatické podmienky dostatočne nízky bod tuhnutia a to druhé číslo zasa určuje viskozitu pri vyššej teplote a olej 40 majú vyššiu viskozitu ako oleje 30 Podla mna riedky olej = skôr sa trhá olejový film, "umaže to v pohode asi aj 30, ale 40 jednoducho je poistka.

V tvojom prípade používania 10W40 predošlým majitelom by som mal obavu že tak robili aby znížili spotrebu oleja. Každopádne motor nemá hydroštely, ktorým by olej 10W mohol vadiť

23.05.2021 17:48
Ivanko
avatar

Re: Outback - otazky a rady pred kupou

Ideálne zobrať niečo ako elektrikárske pero na preťahovanie káblu do chráničky. Strešné okno má také mini žlaby, kadial ti má odtekať voda a tá je vedená cez hadičky ústiace pod auto. Normálne otvoríš strešné okno a vopcháš tam to pero a musí vyliezť z hadičky von Ja som to za celú dobu vlastníctva riešiť nemusel, ale možno aj preto že ten strešák vôbec nepoužívam, teda sa mi tam nedostáva bordel. Kedže som ja kupoval havarované auto a bolo treba vymeniť blatník, tak ti posielam fotku ako to vyzerá. Tá zelená hadička ide zo strešáku, dve idú cez predné stlpiky, dve cez zadné (cez každý roh jedna) a vzadu je vyustenie cez gumovú prechodku označenú červeným kruhom

22.05.2021 15:39
Ivanko
avatar

Re: Outback - otazky a rady pred kupou

Ja mám na svojej 2.5i nejakých 285tkm a počítam s tým že bude chcieť nové ložiská kľuky, ojníc, nové piestne krúžky, prípadne aj nové piesty. Keď som posledne robil tesnenia pod hlavami tak vo valcoch bolo stále vidieť honovanie, čiže tam problém nejakého opotrebenia nebude. Predpokladám že u oboch bude spotreba oleja a bude treba investovať, cena je zaujímavá ale kazia ju poplatky za registráciu na Slovensku.

Ale zasa to beriem ako jedny z posledných"obyčajných" áut z jednoduchou technikou. Takže ja si to svoje budem udržiavať, lebo to v podstate niet čím veľmi nahradiť.

17.05.2021 13:19
Ivanko
avatar

Re: Outback - otazky a rady pred kupou

Za mna oba kusy zaujímavé, oba s AT, s veslami pod volantom, akurát u toho drahšieho nie je vidieť či má latku, alebo kožu a či má el. sedačky

Ja by som chcel takú kombináciu v rovnako starom Legacy, ked je v ponuke 2.5i + AT, tak to je v sedane a nie kombíku a 2.0R mi vôbec nevonia

16.05.2021 09:45
Ivanko
avatar

Re: Co som dnes urobil na svojom Subaru

Na mojom Legacy sa ozval štartér, občas sa stalo že som počul také zakvílenie. Takže rozborka, vyčistiť od bordelu z uhlíkov a samozrejme aj uhlíky na konci životnosti. V mojej US 2.5i je štartér 23300AA49A, pri EU verziach sa vyskytuje iba pri 3.0i

Na opposedforces.com som šiel vyhladať ND (23337AA150), ale v cenníku ND Subaru sa táto položka vôbec nenachádza. Iba celý štartér za krásnych 917€ Diel som našiel rôzne po internete v USA, ale často "Out of Stock", alebo zasa predávali diely iba do USA.

Predajcu som nekontaktoval, či vie alebo nevie potrebný diel dodať. Tak som vypátral že ten štartér používajú vo velkom Toyoty, ale kody už neviem a následne som sa dopracoval na Aliexpres, kde som to kúpil za 13€, ale iba čisto plast s uhlíkmi. Subaru to predáva vrátane zadného hliníkového krytu (V USA okolo 40USD). Doručenie z číny bolo presne za 1 mesiac a z hladiska kvality v podstate bez rozoznania voči originálu. Výmena mi zabrala cca 1hod. Trošku horší prístup, treba očkový klúč "14" tvaru "C" aby sa človek dostal po spodnú skrutku a pre rozobranie samotného štartéru ešte treba segerové kliešte na mini krúžky(3-10mm), musel som si dokúpiť.

V pláne je repas zadnej nápravy, mám poškodený hlavný silentblok pravého zadného ramena, kúpil som obe celé druhé ramená z PL vrátane kotúčov, brzd, nábojov, snímačov ABS za smiešnych 70€. Tie sa repasujú (opieskovanie, náter, nové silentbloky, trubky, skrutky...) vrátane brzd a potom sa to len vymení kus za kus, aby auto dlho nestálo. A ako bonus som za dalších 70€ kúpil zadný diferák z Forestra 2.0R 116kW 5MT VA1REK-XR, ktorý je LSD a má identický pomer 4.111 ako môj VA1REG-XJ z Legacy 2.5i 4AT.

10.05.2021 19:27
Ivanko
avatar

Re: XV s redukčnou prevodovkou

Tak pri XV máš tú redukciu viacmenej ako nejaký bonus naviac, jeho konkurenti nemajú žiadnu. Nie je to auto primárne určené mimo asfalt. Skrátka máš len o niečo lahšie prevody

04.05.2021 20:55
Ivanko
avatar

Re: XV s redukčnou prevodovkou

Nemám XV a ani redukciu, ale používať ju má zmysel vtedy ak by dochádzalo k trápeniu cez spojku, alebo napríklad v kopci mimo asfalt, kedy nevychádza ideálny kvalt, napríklad na dvojku to točí vela a trojku už neutiahne .

03.05.2021 19:22
Ivanko
avatar

Re: Forester - otazky a rady pred kupou

Kúpením na SK vieš ušetriť cca 700€, lebo tolko stojí prihlásenie s poplatkami + náklady na cestu, prevoznú značku... A ešte v tejto covidovej dobe neviem ako by si sa úradne vybavil v CZ

Forester vs Legacy (Outback) Záleží od využitia, ale Legacy je jednoducho vyšší level auta, lepší komfort, viac priestoru. Outback je to isté s vyšším podvozkom

To Legacy na SK, kedže píše že 4 miestne, tak to je nie M1 ale N1, povedzme že 4 miesta stačia, viac ludí sa aj tak komfortne neodvezie, ale to dobastlené radio by som nerozdýchal. Na druhú stranu cena za auto je aká je - asi zodpovedá stavu, druhé radio kúpiš za 100€

Každopádne porovnávaš motoricky rozdielne autá, ten Forester bol aj predfacelift a s oturbeným dvojlitrom, ktorý ide svižnejšie, ale aj si dačo vypýta čo sa spotreby týka Legacy je obyčajný dvoliter s LPG, teda vozba za lacno a nie až taká dynamická ako v prípade Forestra. V oboch prípadoch je nastavenie ventilov celkom drahý špás (preto možno taká cena na to Legacy - možno sa to blíži) No a ešte k tomu si zamiešal automat s manuálom. Všetky Subaru s MT prevodovkou tých generácii, ktoré riešiš majú redukovanú prevodovku ak sa jedná o Forester (ale nie turbo verzia), alebo o kombík Impreza, Legacy Outback Modely s AT redukovanú prevodovku nemajú.

Ja osobne som za AT, kto má dnes chuť kvaltovať? Mestá byvajú plné a ja netúžim prejazdom cez mesto 100x vymačknúť spojku, lebo zapcha, lebo prechod, lebo križovatka, lebo semafor

18.04.2021 21:46
Ivanko
avatar

Re: Forester - otazky a rady pred kupou

Že z fotiek vyzerá mimoriadne zachovalo, problém bývajú zadné lemy, a tiež sedačka vodiča, ktorá býva riadne popraskaná

18.04.2021 09:14
Ivanko
avatar

Re: Subaru Legacy, dvíhacie podložky. Kde kúpiť?

Kúpiť sa dá všetko, ale asi nie u nás nejaké homemade. Za nejaké z obchodu by si asi platit nechcel, hladaj ako "lift kit"

Problém je že trpia poloosi ak to dvihneš príliš, robili sa tuším 3-4cm

Jednoduché riešenie je zhodiť tlmič, skresliť a dať vypáliť na lase. Pre každý tlmič 2x a medzi to nejaký ten plocháč a zvariť. Inšpiráciu nájdeš, ked budeš hladať ten lift kit

Ale ani to nie je zadarmo

13.04.2021 21:59
Ivanko
avatar

Re: Legacy BM/BRS - guľový čap a prasknutá tehlica

Ja si myslím že tam jednoducho len niekto valil skrutkovač či sekáč aby viac otvoril ten zverný spoj a dostal čap von. Jednoducho to načal, neverím že by to prasklo samé, to by musela byť pecka na koleso, že by bolo koleso na šrot. Tu si pozri od 10 minuty ako to tam krásne natlka https://www.youtube.com/watch?v=gie5l7XmKBo

Ja som na svojom jeden menil niekedy na začiatku, ked som chcel vytlcť čap z ramena, tak držal že som poškodil závit, tak som dal vtedy druhý. A teraz som menil další ako som pred rokom menil silentbloky ramien a tie čapy v tej tehlici boli sakra zahrdzavelé, ten čo tam bol vyše 10 rokov, absolútne nešiel, tak som to nastriekal olejom a dával von druhý den a moc sa mu teda aj tak nechcelo.

Tie čapy tam vydržia dlho preto lebo sú namontované zavitom nadol a teda do čapu sa nedostáva bordel v takej miere aj ked sa poškodí prachovka ako keby bol montovaný naopak, kde bordel vyslovene natečie

07.03.2021 21:59
Ivanko
avatar

Re: Legacy BM/BRS - guľový čap a prasknutá tehlica

Kachlových je na diely habadej a tam je 90% kaput motor... Keby s tým boli problémi tak nie si prvý čo rieši vadnú tehlicu, si mal len skrátka šťastie na výrobnú vadu

04.03.2021 23:07
Ivanko
avatar

Re: Legacy BM/BRS - guľový čap a prasknutá tehlica

Náboje, ložiská, kotúče, platničky, tlmiče dávaš nové, ale dať za tehlicu vyše 200€ ktorú kúpiš za 50€ z auta kde odišiel motor. To ako keby si kúpil použité dvere.

04.03.2021 19:48
Ivanko
avatar

Re: Legacy BM/BRS - guľový čap a prasknutá tehlica

Tehlicu si mal kúpiť od poliakov z Allegro ojazdenú, neviem či by to bolo viac ako 50€ vrátane poštovného

Alebo aj u nás z kachlovej verzie, predpokladám že sú zhodné, na rozpredaj je toho dosť

04.03.2021 17:51
Ivanko
avatar

Re: Impreza GG 2003-chceck engine

Tepelné štíty na zvodoch a KAT-e máš, alebo sú otrhané? Lambdy to chce ideálne Denso a ak aj blbne tak adaptér pod zadnú lambdu (KAT už asi dačo pamätá)

Ale kedže máš LPG tak skontrolovať tesnosť celého systému sania a hlavne LPG vstreky aby mali tesnosť = aby nemali únik LPG

23.02.2021 15:31