Autor Správa
Ivanko
avatar

Re: Brzdy

Ako som písal mám to už kúpené tak 6 rokov, vtedy to u nás nikto nemal a v CZ som nepochodil, chceli mi objednávku kúskovať a zbytočne by som preplácal za poštovné. Tak som to komplet objednal z PL. Vtedy som mal možnosť len origo, alebo Febest. Dnes je ponuka širšia, som dokonca našiel také čo vyzerá ako origo https://www.autodielyonline24.sk/sidem-10376267.html

06.09.2019 21:57
Ivanko
avatar

Re: Brzdy

Uloženia v ramenách vymenené na oboch stranách, tiež som dal nové gumy na stabilizátor a výsledok je že trasenie volantu pri brzdení zmizlo. Najväčší problém som mal vytiahnúť spodný čap ramena z tehlice na pravej strane, ten som nemenil odkedy som mal auto a aj teraz po 160tkm a neviem kolko predtým bol stále vo výbornej kondícii, pekne držal polohu. Lavú stranu som menil niekedy pred 6 rokmi a aj to iba preto že pri pokuse ho vytlcť z ramena som poškodil závit.

Ten starý silentblok - ten menší mal ešte v gume zaliate také polmesiačiky z plechu = menšia vrstva gumy a vyššia tvrdosť. Náhrada Febest to nemá a ani žiadna iná náhrada

fluider: asi by som to na tvojom mieste vymenil, mna to teraz stálo iba strávený čas, všetky silentbloky mám kúpene aj vyše 6 rokov.

Dnes sú už dostupné (aspon pre moju generáciu Legacy) úplne bežne (kupujem cez Comco) a stojí to pár šupov. Teraz majú v ponuke aj viac značiek, Febest je z tých drahších, ale majú tam v ponuke aj predný za 3,5€ a zadný väčší za 6€ (Febest je 14,30€ + 11,70€, ale nerobím si ilúzie že sú kvalitnejšie). Kludne to vyrába jeden výrobca a ostatný to len prebalujú do svojich krabičiek a každý tomu dá inú cenu

06.09.2019 18:45
Ivanko
avatar

Re: Brzdy

Nechcel som vypisovať popredu, mne tiež začalo klepať volantom, ale kedže som nejak nemal čas ani chuť sa rýpať pod autom, tak som to pozeral až teraz. Musel som konečne nahodiť plastový podblatník čom som vytrhol ešte v zime, tak som hned pozrel aj tie uloženia predných ramien.

Pravá strana by ešte ušla, ale lavá je KO. Krásne je vidieť ako je utrhnutá guma. Uloženia už mám kúpené pár rokov a teraz ich len vymeniť a hned aj geometriu. Potom dám vedieť čo to urobilo s kopaním brzd

31.08.2019 17:04
Ivanko
avatar

Re: Omotanie zvodov termopáskou namiesto plechových krytov

Mal som omotané aj zvody aj KAT. Zo zvodov už to opadalo, kedže to oplechovanie som už nepoužil, na KAT-e to mám dodnes, ale nie som si istý či KAT nemá potom až zbytočne vysokú teplotu. Termopáska nemá teplo odvádzať, ale brániť jeho šíreniu do okolia. Ak nie je na zvochoch ani páska ani oplechovanie, tak teplota na KAT-e môže klesnúť pod úroven kedy nie je účinný ako má byť a hned svieti "check engine"

Podla fotiek v PC to mám omotané už od leta 2016 = 3roky

11.08.2019 23:24
Ivanko
avatar

Re: Brzdy

V tom videu už to je úplný extrém a je to demontované, ale ak máš rameno nahodené a drží ti ho ešte tlmič, samotný stabilizátor, tak to ani nemusíš zbadať a taktiež skúška nemusí nič odhaliť, kedže na odhalenie treba k***a silnú páku, ktorou prekonáš odpor tlmiča + stabilizátora aj samotného silentbloku

Pohladaj po internete Subaru front lower bushing a uvidíš že ludia ich menia a to že je poškodený je vidieť hlavne až vtedy ak je rameno demontované

Netvrdím že je problém určite tam, ale venoval by som tomu pozornosť.

Ja som mal vzadu vybúchaný silentblok a ked som zhodil koleso a všelijak páčil videl som velké ONÉ a to som hladal vôlu nie jeden krát. Kde je chyba som zbadal až potom ked sa silentblok doslova zničil

11.07.2019 17:49
Ivanko
avatar

Re: Brzdy

Môžu byť unavené silnetbloky čo držia rameno, stačí si predstaviť aký tlak sa vyvinie na ten silentblok ked sa brzdí a čo to s ním robí ked je utrhnutý

Toto je síce zo starých modelov https://www.youtube.com/watch?v=GVDp5nrUQJo ale len pre predstavu čo to môže robiť ked sa brzdí. Ked to rameno dokáže takto behať, tak to hýbe celou tehlicou na ktorej sú zasa čapy riadenia a cez ne sa to pochopitelne prenáša do volantu, V podstate sa mení zbiehavosť / geometria na prednej náprave

11.07.2019 11:05
Ivanko
avatar

Re: Brzdy

Kludne môže byť problém v uložení predných ramien, už sú unavené. Ked si dal nové kotúče tak sa vibrácie stratili preto že nové kotúče pekne "bežia", ale ich mierným opotrebením už nemajú tak dokonalý povrch a zasa to trasie.

10.07.2019 20:15
Ivanko
avatar

Re: Subaru Impreza -09

Nebolo by na škodu minimálne tie vôle skontrolovať

13.06.2019 15:18
Ivanko
avatar

Re: Subaru Tribeca 3.6l - automat / kardan

V prvom rade vyrieš "check engine" a potom pátrať dalej (asi treba adaptéry na zadné lambdy), možno aj zmizne problém s AT. Lebo ja by som problém s kardanom vylúčil.

08.06.2019 18:57
Ivanko
avatar

Re: AP Sportfahrwerke - recenzia

Navrhujem BAN na kontá Doktor69 + Rouballik a zmazanie tém, 2x nový profil a 2x odkaz na ten istý eshop

23.05.2019 06:35
Ivanko
avatar

Re: Výfukové zvody z 2.5l na 2.0 atmo

Ked chceš bublanie tak majú vplyv na to zvody, ale aj koncový tlmič. Neviem ako má tvoja Impreza riešené zvody, ale ideálne je ked nie je rovnaká dlžka vetiev = jedna strana dlhšia ako druhá http://carphotos4.cardomain.com/images/0016/32/04/16072340_large.jpg

Ale bacha na možné problémy s check engine, KAT potrebuje svoju pracovnú teplotu a pri "holých" zvodoch ju nedosiahne. Predpokladám že model GH má KAT vpredu, nie až vzadu pri prevodovke

14.05.2019 00:01
Ivanko
avatar

Re: Subaru forester nejde naštartovať motor

Skúsil by som či vôbec ide mechanicky pretočiť motorom, diesel z tých rokov je čierna mora. Zdochol počas jazdy môže znamenať aj nejakú banalitu (zabudlo sa na niečo pri výmene spojky), ale aj to že motor je po smrti

Celkom bežná vec je zlomená kluka, popraskaný blok motora. Oprava nerentabilná

16.04.2019 18:22
Ivanko
avatar

Re: Outback - otazky a rady pred kupou

Načo voziť nový US model do EU? To by bolo ako nosiť drevo do hory. Jasné vozia sa aj nové autá, ale skôr také ktoré sa tu v EU nepredávajú.

US verzia má iné pätice na žiarovky, xenon možno sedí, ale dlhé už nemusia. Ja mám na US verzii EU svetlá. Potom rádio - neviem či už v US používajú RDS (ja nemám a další problém je že radio mne ladí iba nepárne frekvencie = nenaladíš 100,2 ale iba 100,1 a 100,3 - neviem možno to poriešili)

Tak isto nejde prepnúť kúrenie na stupne celzia...

Ja som pred 8 rokmi kúpil rv2005 za 4150€ a vtedy šli bežne po 8000€, ale v tvojom prípade cena nie je nijak výhodná + náklady na dovoz + prihlásenie budú 1000€ alebo aj viac bez mihnutia oka

07.04.2019 21:24
Ivanko
avatar

Re: Klasicka tema pneu...

Nechcem byť nejak OT, ale podobné príspevky s daným linkom ako dal "MARCELO232" sa objavujú na viacerých forach, trochu to smrdí SPAMom

31.03.2019 22:09
Ivanko
avatar

Re: LED svetlá do nárazníka (SF XT 2015)

Šetril hmlovky? Pred X rokmi neboli žiadne DRL a nikto nemal obavy zo šetrenia hlavných svetlometov, dnes ked sú DRL tak hned by každý chcel šetriť výbojky a podobne...

Ono to je stavané na to aby to mohlo svietiť, nikto na tom nepotrebuje niečo šetriť, ked sa vypáli tak sa vymení

28.02.2019 17:04
Ivanko
avatar

Re: predaj Imprezy s tuknutym naraznikom

Ten držiak toho narázníka prinituj cez iné miesto a funguješ dalej.

02.02.2019 11:11
Ivanko
avatar

Re: Outback - otazky a rady pred kupou

Dobre si sa rozhodol, ostan pri tom neriskovať kúpu kachiel. Najprv sa uvádzalo že 2011 je istota a potom tuším na CZ fore pre istotu radšej 2013+

17.01.2019 15:16
Ivanko
avatar

Re: Subaru Impreza 2011 alarm

Najlešia rada je odstránit ho. Teraz to len začne vrieskať, ale môže sa stať aj to že sa nebude dať vypnúť = bude blokovať štartovanie

12.01.2019 08:39
Ivanko
avatar

Re: rozvody Impreza Wagon 1,5 GG

Neviem podla čoho si zistil že menené neboli, lebo kludne to mohol dať urobiť mimo autorizák a ak na tom urobíš pár tisíc km tak sa to ťažko hodnotí či boli alebo neboli vymenené. Originál určite nie, to sú vyhodené prachy do luftu, viem že v autorizáku za samotný napínak účtovali tolko kolko stojí komplet sada.

Výmenu musí zvládnuť každý garažmajster, jediný problém je povolenie matice čo drží remenicu na kluke, treba prípravok - dá sa vyrobiť.

03.01.2019 10:28
Ivanko
avatar

Re: Outback - otazky a rady pred kupou

Od diesla ruky čo najdalej, takmer na každom strelí motor a pár tisíc v lufte. Niekomu vydrží 200tkm niekto má od 150tkm druhý

To prvé Legacy - je to najslabší motor 2.0i 101kW, neviem ako to ťahá, ale nič slabšie do toho nemontovali. Treba si uvedomiť že Legacy nie je najmenšie auto a časť výkonu ti zožerie ešte pohon 4x4. Na druhú stranu je to blbovzdorný motor, obyčajné vahadlá - nastavenie jak na starej MBčke, nemal by žrať olej.

Druhé Legacy je 2.0R, je to už facelift, tu ked bude treba nastaviť ventily tak to je 1000€. Nechce sa mi to vypisovať prečo - písal som to tu X krát, nemal by tiež žrať olej, výkon stačí.

Keby si pozeral Outback tak tam by bola 2.5i, výkono rovnako ako 2.0R trochu viac pružnejší lebo má vyšší krúťak, nastavenie ventilov ako na starej MBčke, ale dosť lúbia olej

U každého benzináku sa občas riešia emisie = lambda sonda, trochu patália vymeniť sviečky

30.12.2018 19:18