Autor Správa
Ivanko
avatar

Re: Klimatizácia ide-neide

Minulý rok som sa zastavil v servise, pretože sa mi zdalo že klima nemá až taký účinok ako mala. Celé to prebehol a hovorí že najčastejší problém všeobecne je, že nikto nemení na aute vysúšač a že potom to stráca tlak - kompresor síce tlači, ale vysúšač je pripchatý a v systéme nie je tlak a tým pádom ani chladiaci výkon. Mne povedal dve možnosti, bud už horší kompresor, alebo pripchatý systém - vymeniť vysúšač (stojí 20€)

Ked som to mal naplnené tak to meral ešte podla rpm motora a že optimálny tlak v klíme som mal až od 2500rpm, čo je u mna že by som musel chodiť stále zhruba okolo 100km/h+

Mám aj druhý kompresor (na pôvodnom som vymenil len elektromagnetickú cievku), ale meniť sa mi to nechcelo a neriešil som ešte ani nápln vysúšaču. Či pomôže vymeniť vysúšač nemám teda overené

29.06.2020 18:17
Ivanko
avatar

Re: Outback - otazky a rady pred kupou

Pri 2.5i počítaj so spotrebou oleja, modely po facelifte 2007 kde je 2.5i 127kW by mali mať nižšiu a možno žiadnu spotrebu oleja (neviem).

18.06.2020 15:52
Ivanko
avatar

Re: Dym

Normálne to je vtedy ak vypaluje DPF. Ale problém môže byť aj inde, ale na to už je neskoro, všetky tie motory kapú a to doslova. Bolo sa treba spýtať pred kúpou.

Dieslové Subaru do roku 2014 nikto nechce

07.06.2020 20:46
Ivanko
avatar

Re: Ako vymontovať motor

Pozri video stačí od 8:35, podla profilu máš AT prevodovku https://www.youtube.com/watch?v=zqNE2IxaNSc

31.05.2020 08:03
Ivanko
avatar

Re: Subaru forester 116kw r.v.2006

Hrzda bude hlavne na výfuku, moste zadnej nápravy asi ako na každom Subaru. Sem tam aj inde Ten vybraný kus má ale dosť nízku cenu, tak to asi nebude TOP stav. Za dalšie neviem s akou spotrebou počítaš, ale na jazdenie po meste a sem tam prejazd po polnej nízka nebude

30.05.2020 06:59
Ivanko
avatar

Re: Wrx sti 2019 prihlásenie na SVK

Odporúčam osloviť firmu čo sa zaoberá dovozom US áut všeobecne a riešiť to s nimi. Lebo tam je toho viac s čím bude problém. Napríklad svetlá - sú na nich iné normy a to jednoducho je problém. Ideálne ich vymeniť za EU

Ja mám tiež ameriku, ale už bola registrovaná v CZ a následné prihlásenie na SK už bolo bez problému. Ale bol tu aj užívatel "skmerti", ktorý kedysi sám doviezol svoju STI z USA a tiež s tým mal problém a nakoniec to riešil cez CZ a potom na SK (on to riešil tak 10 rokov dozadu)

16.05.2020 20:44
Ivanko
avatar

Re: Brzdy

Ja to nakupujem prostredníctvom tovarzpolska.sk pretože cez nich sa dostanem k čomukolkvek čo je na allegro.pl - nie každý poliak pošle balík mimo PL. Síce zaplatím províziu + dvojité poštovné (aj poliakovi aj prepravu po SK), ale stále často človek nepreplatí.

Balíček prišiel olepený páskou e-subaru.pl na allegre je to užívatel PW-MEGA https://allegro.pl/uzytkownik/PW-MEGA?bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-dict43-uni-1-4-0318

Samozrejme má v ponuke aj neorigo aj originál diely

08.05.2020 07:12
Ivanko
avatar

Re: Brzdy

Brzdy znovu kopú, ale v brzdách to nie je. Silentbloky čo som menil pol roka dozadu sú podla mna mäkké. Je to cítiť hlavne na panelovej (nekvalitnej) ceste ako sa tie nerovnosti prenášajú do volantu, na rovnej ceste to nerobí. Takže cez PL som objednal nové veci, nejak sa mi nechcelo to riešiť cez Subaru, za jedno sú drahý, za druhé predajne boli zatvorené. Z PL som objednal 2x silentblok predného ramena 20204AG030, 2x skrutka spodného čapu pre tehlicu 901000060, 2x excentrická skrutka na nastavenie odklonu na tlmičoch 20540AA090 + 2x original matice 20550AA010

Možno som urobil chybu že som neobjednal aj hned zadný velký silentblok predného ramena, ale mám obavu hlavne z predných kde chýbali tie polmesiačiky z plechu teda v neorigu je viac gumy = vyššia možnosť "pruženia"

Takže ma čaká znova výmena, teraz už aspon skrutky nebudú tak zatuhnuté

07.05.2020 20:19
Ivanko
avatar

Re: Forester 2011 2.0i LPG a zivotnost motora

Takýto problém som mal na Renaulte, ale tam sa to restetlo samé po určitom čase. Napríklad ked vozidlo cez noc stálo, tak sa to resetlo a zasa ukazovalo dojazd podla množstva paliva v nádrži. Riešenie s kontrolkou rezervy bolo nemať v nádrži sucho = aby bol dojazd po rezervu vždy vyšší ako reálne prejdená vzdialenosť v daný den. Udržovať +- pol nádrže benzínu a bol pokoj

27.04.2020 22:08
Ivanko
avatar

Re: Motor - nový alebo používaný

On myslel asi že dalších 100tkm už na tom aute nenajazdí. Problém je skôr čo s tým vymyslieť. Neopravené to predáš akurát tak za facku, oprava za 5000€ je zasa neekonomická

10.04.2020 07:27
Ivanko
avatar

Re: Motor - nový alebo používaný

Niekomu umrel motor aj pri 150tkm Druhá vec je istota nájazdu toho jazdeného motora.

08.04.2020 15:32
Ivanko
avatar

Re: katalóg dielov (čísla)

Zhánaš kardanový klb? Rovno ti poviem že ti je zbytočný, pretože kardany Subaru majú klb zalisovaný = v domácich podmienkach nevymenitelný!!! Nie sú tam segerky ako býva zvykom!!! Dá sa to rozobrať, ale v domácich podmienkach je nemožné to vrátiť a zalisovať do pôvodnej polohy

05.04.2020 19:51
Ivanko
avatar

Re: Kúpa Subaru Legacy Kombi III (BH)/ IV (BP) 2.0 92kw/101kw

Medzi BH a BP bude z hladiska elektroniky velmi malý rozdiel, čo ma tak napadá je asi ESP (ja mám US verziu a tá ho nemá). Verzia BH asi nemá bočné stropné airbagy. Neviem ako je to v prípade spojky, viem že novšie mali dvojhmotu, ale pri 2.0i 101kW možno nie je. Výkonnejšie verzie určite mali dvojhmotu, občas to niekto prerábal na jednohmotu z Forestra

Každopádne servisné náklady ba som videl +- rovnako

29.03.2020 08:33
Ivanko
avatar

Re: Kúpa Subaru Legacy Kombi III (BH)/ IV (BP) 2.0 92kw/101kw

K motoru - rozvodová sada pre motor vrátane vodnej pumpy je cca 200€, alebo aj menej, podla toho čo si zvolíš. V časoch minulých pýtali len za hydraulický napínak 70-100€, dnes je bežná cena cca50€ Na výmenu rozvodu potrebuješ prípravok na povolenie remenice z kluky, potom už bez problému

Ja mám 2.5i 2005 na ktorých (aj na starších generáciach 2.5i) odchádzajú tesnenia pod hlavami, u mna to bolo slzenie oleja. Moja 2.5i je rovnako SOHC ako 2.0i 92/101KW, ideálne je ked sa motor vytiahne von, ale dá sa aj bez toho. Ventili sa nastavujú pomocou stavitelných skrutiek ako na starej MBčke = žiadne hydroštely. Problém čo sa mi vyskytol bol že mi zatekal olej k sviečkam, lebo staré tvrdé tesniace krúžky, origo v Subaru stáli tuším 16€. Problém odhalíš velmi jednoducho, po vytiahnutí fajky by nemala byť od oleja. Po správnosti by sa vždy po demontáži veka hlavy mali dať nové tesnenia pod veko, nové tesniace krúžky okolo sviečok, nie je to drahé, ale verím že to tak robí sotva 1/2 ludí. Tesnenia z pod veka som nemal dolu jedenkrát a za 9 rokov ešte z pod veka nebol únik. Možno naposledy som dal nové neviem...

Problém je výmena sviečok lebo málo miesta, ale problém je to vtedy ked nemáš vercajch. Používam na to 3/8" golu, kde vychádza ideálna dlžka račna + predlženie + sviečkový klúč (neviem či som používal aj klb). Pri 1/2" gole tá dlžka nevychádza ideálne vzhladom na dlžky predlžení a orechov, bud nedosčiahneš, alebo si dlhý a nemestíš sa.

Inak čo sa prístupu týka tak si myslím že sú daleko horšie autá pri opravách napríklad alternátora, klima kompresoru, štartéra, všetko máš krásne dostupné. Alebo výmena prdnutého tesnenia na zvodoch, tam Subaru vyhráva.

23.03.2020 22:05
Ivanko
avatar

Re: Kúpa Subaru Legacy Kombi III (BH)/ IV (BP) 2.0 92kw/101kw

Určite tú mladšiu generáciu - aj vzhladom na terajší vek daného auta + ho ešte budeš nejaký ten rok užívať ty. Obe sú ale základné motorizácie, výkon na rozdávanie nemajú. Udržba motora v oboch prípadoch rovnaká z hladiska ceny. Brzdy tiež, podvozok to isté. V prípade verzie kombi - iba kombi s manuálnou prevodovkou máš aj redukovanú prevodovku, verzie sedan, respektíve verzie s AT redukovanú prevodovku nemajú

Vyššia spotreba s tým musíš počítať lebo váha, lebo 4x4, kludne rátaj kombinovane 9l, mimo mesto sa dostaneš aj pod 8, ale nie pri trasách 10km tam a 10km späť

Novšia generácia má na oboch nápravách vymenitelné celé náboje, je to jednoduchšie, ložisko doma každý neprelisuje, pri výmene celého náboja nie je čo pokaziť a je to drahšie nech o 15-25€. Ja som za 9 rokov vlastníctva a vyše 160tkm k pôvodnému nájazdu menil jeden zadný náboj. Ked človek trochu odfušuje výmenu ložísk (poškodí gufero, neočistí poriadne poloos) tak ich mení po 15tkm znovu

V oboch prípadoch problém s koroziou výfuku, problém s lamda sondou / katalyzátorom

23.03.2020 18:29
Ivanko
avatar

Re: aky olej do prevodovky a diferencialu?

Väčšinou sa dával Shell Spirax S6 75W90, ale absolútne by som nemal traumu z toho tam dať iný prevodový olej 75W90. Skôr je podstatné ho meniť v intervaloch. Tie dve litre oleja do diferákov po 8€/liter čo tam dohromady treba, nikoho nezruinujú

EDIT: 2l platia pre autá s AT (AT má extra nápln), v tvojom prípade kachle AT nemali, takže pre teba platí - olej to isté, akurát pre MT je uvádzané 3,5/4l + zadný dif 0,8l

12.03.2020 22:41
Ivanko
avatar

Re: Subaru Levorg - otazky a rady pred kupou

Spotreba bude vyššia od tvojej Hondy. K zvýšeniu výkonu - to by bolo prvé čo by som vyhodil z hlavy. Bud zober to čo je a zmier sa s tým, alebo rovno zober niečo čo splna tvoju požiadavku na výkon

08.03.2020 20:57
Ivanko
avatar

Re: Stretávacie svetlá Outback

Sorry za výraz ale to si bol u akého hlupáka, čo si hovorí profi elektrikár?

Pane bože, keby si chcel od neho nejakú špecialitu typu nahodne mi zhasnú budíky a zasa sa rozsvietia, ale hento ti povie pri svetlách? smilesmilesmile

Zober kontox prečisti kontakty, pozri trochu na kabeláž. Nepíšeš či máš H7 alebo xenony (neviem či je tam vôbec možnosť H7), ale môže byť vadná výbojka, respektíve štartér výbojky. Výbojky si vzájomne zvládneš vymeniť aj sám a hned budeš vedieť či je alebo nieje v nich chyba. Štartér pre výbojku netuším kde má a nechce sa mi ani hladať. Každopádne zámena štartérov tiež nie je robota na ktorú treba doktorát, ale teda z mechanického hladiska to môže byť práca aj na vyše 2hod, pretože bude treba demontovať aj nárazník aj svetlá aby sa k nim človek dostal.

Preto vždy ja vravím že zlaté H7

05.03.2020 18:00
Ivanko
avatar

Re: dovoz subaru xv 2,0 i

Kludne budú iné svetlá, iný typ žiaroviek. Ja mám na svojom US Legacy predné svetlá z EU, zadné mám tiež EU. Inak rozdiel čo sa motora týka skoro žiaden, ale napríklad auto má iný predný nárazník, iné hmlovky.

09.02.2020 23:36
Ivanko
avatar

Re: Outback 2008 -plyn

Taká spotreba oleja je stále nič, môže byť a aj býva horšie. Ohladne kontrolky myslíš nejaký hladinomer oleja? Na sú autá čo to majú a autá čo to nemajú, Subaru to nemá a kedže majú spotrebu oleja tak by sa to aj zišlo. Mal som 2.0i Renault rv 01, ten mal hladinomer, jazdil na LPG, riadne som ho obšíval a olej neubúdal.

28.12.2019 20:39